Ухвала
від 22.07.2014 по справі 816/2119/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 липня 2014 р.Справа № 816/2119/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Чалого І.С.

Суддів: Зеленського В.В. , П'янової Я.В.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Полтавської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 12.06.2014р. по справі № 816/2119/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бест" до Полтавської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИЛА:

30 травня 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Бест" /надалі - позивач; ТОВ "Бест"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Полтавської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області /надалі - відповідач; Полтавська ОДПІ/ про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0000791500 від 21.05.2014 та №0000781500 від 21.05.2014.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 12.06.2014р. адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Бест" до Полтавської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень було задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення-рішення Полтавської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області від 21.05.2014 року № 0000781500 та № 0000791500.

Стягнуто з Державного бюджету України в особі Полтавської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Бест" витрати зі сплати судового збору в розмірі 182 грн. 70 коп.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 12.06.2014р. та прийняти нове судове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Позивач надав заперечення на апеляційну скаргу, виклав свій погляд на обставини справи, зазначивши, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, в зв'язку з чим просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 12.06.2014р. без змін.

Сторони в судове засідання не з'явились, були повідомлені належним чином про дату, час та місце слухання справи, позивачем надана заява про розгляд справи в письмовому провадженні.

Суд апеляційної інстанції розглядає справу відповідно до ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України.

Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що вимоги апеляційної скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "Бест" /ідентифікаційний код 30406433/ зареєстроване як юридична особа 06.05.1999 виконавчим комітетом Полтавської міської ради.

ТОВ "Бест" взято на податковий облік за основним місцем обліку в ДПІ у м. Полтаві ГУ Міндоходів в Полтавській області, в Полтавську ОДПІ ГУ Міндоходів в Полтавській області - взято на облік як платника окремих видів податків.

29.04.2014 Полтавською ОДПІ проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Бест" щодо неподання в установлений законом строк податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період з 01.03.2013 по 31.12.2013.

За результатами перевірки складено акт № 151/15/30406433 від 29.04.2014, в якому зафіксовано порушення позивачем підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України, в результаті чого підлягає нарахуванню до сплати в бюджет орендна плата за землю за період з 01.03.2013 по 31.12.2013 в сумі 19070 грн. 88 коп. /а.с. 17-21/.

Як слідує зі змісту акта перевірки № 151/15/30406433 від 29.04.2014, висновок про порушення ТОВ "Бест" підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України перевіряючі обґрунтовують тим, що ТОВ "Бест" не подано податкові декларації з орендної плати за земельні ділянки за період березень - грудень 2013 року. Так, у акті зафіксовано, що ТОВ "Бест" 12.02.2013 засобами E-mail подано декларацію з орендної плати на 2013 рік на земельну ділянку до Полтавської ОДПІ (реєстраційний номер документу № 9005668272), однак, позивачем при створенні та заповненні декларації у програмному забезпеченні обрано звітний період "Січень 2013 р." замість "Рік 2013", про що свідчить квитанція № 2 про доставку документу до районного рівня ДПСУ. Згідно поданої платником податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки за січень 2013 року сума податку за місяць становить 1907,09 грн. Враховуючи викладене, на думку перевіряючих, податкове зобов'язання по орендній платі за землю по ТОВ "Бест" підлягає збільшенню за період з 01.03.2013 по 31.12.2013 на суму 19070 грн. 88 коп.

Перевіркою своєчасності подання податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки та повноти визначення орендної плати за землю за період з 01.03.2013 по 31.12.2013 встановлено неподання податкової декларації з орендної плати за період березень-грудень 2013 року, а також заниження основного платежу по орендній платі за земельні ділянки комунальної та державної форми власності на 19070 грн. 88 коп.

На підставі акта перевірки № 151/15/30406433 від 29.04.2014 Полтавською ОДПІ прийняті наступні податкові повідомлення-рішення від 21.05.2014:

- № 0000781500, яким до ТОВ "Бест" застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 10200 грн. /а.с.91/;

- № 0000791500, яким ТОВ "Бест" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: "орендна плата з юридичних осіб по Щербанівській сільській раді" у загальному розмірі 28606 грн. 32 коп., в тому числі 19070 грн. 88 коп. - за основним платежем та 9535 грн. 44 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями /а.с. 93/

Суд першої інстанції, задовольняючи позов, виходив з того, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення №0000791500 від 21.05.2014 та №0000781500 від 21.05.2014 винесені без врахування всіх обставин, що мали значення для прийняття рішень, а тому є протиправними.

Колегія суддів погоджується з таким висновками суду першої інстанції та зазначає.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Порядок оподаткування землі в Україні, починаючи з 01 січня 2011 року, визначається розділом XIII "Плата за землю" Податкового кодексу України. Питання орендної плати за землю врегульовані статтею 288.

Пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Як вбачається з матеріалів справи, 18.10.2005 р. між Полтавською районною державною адміністрацією Полтавської області (орендодавець) та ТОВ "Бест" (орендар) укладено договір оренди землі (а.с. 40-44), згідно з умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку земель запасу, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2117 га, у тому числі під господарськими будівлями і дворами - 0,2117 га. Договір укладено на 3 роки. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію. Умови договору зберігають свою чинність на строк його дії. Орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі у грошовій формі в розмірі десятикратного земельного податку - 1062,73 грн. щорічно. У разі зміни в платі за землю орендна плата змінюватиметься у відповідному процентному відношенні. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції. Орендна плата вноситься у такі строки - щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати на р/р 33211812500421 в місцбюджет Щербанівської сільської ради, код платежу 13050200, МФО 831019, код 24385878, банк одержувача ВДК у Полтавській області щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім днем звітного (податкового) місяця.

У подальшому вказаний договір оренди землі пролонгований згідно з договором від 17.10.2008 р. про внесення змін до договору оренди землі від 18.10.2005 р. (діяв до 18.10.2011) та договору від 14.12.2011 р. про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між райдержадміністрацією товариством з обмеженою відповідальністю, та зареєстрованого у Полтавському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України" 18.10.2005 за №04-05-546-00027 (діє до 18.10.2014). (а.с. 135, 139).

Як вбачається зі змісту договору від 14.12.2011 р. про внесення змін до договору оренди землі, сторони домовилися внести зміни до пунктів 5, 8, 9 договору оренди землі, укладеного 18.10.2005 р., виклавши їх в такій редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 228850,58 грн. Договір укладено терміном до 18.10.2014р. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію. Умови договору зберігають свою чинність на строк його дії. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі десяти відсотків від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки 22885,06 грн. У разі зміни в платі за землю орендна плата змінюватиметься у відповідному процентному відношенні".

Відповідно до довідки Щербанівської сільської ради №02-28/378 від 22.05.2014 р. (а.с. 126) окрім земельної ділянки площею 0,2117 га, кадастровий номер 5324087700:00:023:00003, інших земельних ділянок, які б знаходилися в оренді у ТОВ "Бест" на території Щербанівської сільської ради, починаючи з 2005 року, не було.

Згідно з п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до пункту 49.2 статті 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Згідно з пунктом 288.7 статті 288 вказаного Кодексу податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час винесення спірних податкових повідомлень-рішень) неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено при розгляді апеляційної скарги, що 12.02.2013 р. ТОВ "Бест" засобами електронного зв'язку в електронній формі подано до контролюючого органу річну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) за 2013 рік, якою визначено зобов'язання щодо земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (як у межах населених пунктів, так і за їх межами), в розмірі 22885,06 грн. із розбивкою сплати земельного податку щомісячно з січня по листопад 2013 року у розмірі 1907,09 грн. та у грудні 2013 року у розмірі 1907,07 грн. (а.с.23-24).

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

В матеріалах справи міститься банківська виписка, яка свідчить про те, що ТОВ "Бест" своєчасно та у повному обсязі проведено сплату податкового зобов'язання по орендній платі за землю за березень-грудень в сумі 19070,90 грн., задекларованого останнім у податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) за 2013 рік, дата заповнення декларації 12.02.2013 р. (а.с. 30-39).

Доводи відповідача в апеляційній скарзі на неподання ТОВ "Бест" декларації з орендної плати за земельну ділянку за звітний податковий період - березень-грудень 2013 року, оскільки при створенні та заповненні декларації у програмному забезпеченні підприємством обрано звітний період - "Січень 2013 року", при тому, що повинен був обиратися звітний податковий період - "Рік 2013", колегією суддів не приймаються до уваги, оскільки у рядку 3 поданої позивачем до контролюючого органу податкової декларації з плати за землю зазначено звітний період "за 2013 рік", а у рядку "за місяць" проставлено прочерк. Таким чином, заповнення граф вказаної декларації свідчить про подання ТОВ "Бест" податкової звітності з орендної плати за землю саме за звітний період - 2013 рік.

З приводу зазначення у квитанції №2 про прийняття контролюючим органом податкової звітності /декларації з плати за землю/ звітного (податкового) періоду - "за січень 2013 року", колегія суддів вважає за необхідне зауважити, що формування вказаної квитанції здійснювалося контролюючим органом, а не платником податків.

З огляду на викладене, у зв'язку з поданням ТОВ "Бест" до контролюючого органу річної податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) за 2013 рік, що згідно пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України звільняє підприємство від обов'язку подання щомісячних декларацій, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про відсутність в діях платника податків порушення підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України, та як наслідок про неправомірність винесення Полтавською ОДПІ податкового повідомлення-рішення від 21.05.2014 №0000791500 , яким ТОВ "Бест" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: орендна плата з юридичних осіб по Щербанівській сільській раді у розмірі 28606,32 грн., в тому числі 19070,88 грн. - за основним платежем та 9535,44 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

З аналогічних підстав є неправомірним і винесення Полтавською ОДПІ відносно ТОВ "Бест" податкового повідомлення-рішення від 21.05.2014 року № 0000781500, яким до підприємства на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 10200 грн.

Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Проте, всупереч наведеним положенням, відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірність його рішень, що оскаржуються.

Враховуючи наведене вище, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що обставини, які викладені відповідачем в акті перевірки та в апеляційній скарзі, неможливо кваліфікувати як порушення, що передбачені вищезазначеними нормами Податкового кодексу України.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про протиправність податкових повідомлень - рішень №0000791500 від 21.05.2014 та №0000781500 від 21.05.2014, а тому вони підлягають скасуванню.

Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду першої інстанції не спростовують.

Таким чином, колегія суддів переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, 197, п.1 ч.1 ст. 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Полтавської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 12.06.2014р. по справі № 816/2119/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя Чалий І.С. Судді Зеленський В.В. П'янова Я.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2014
Оприлюднено25.07.2014
Номер документу39869101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2119/14

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 15.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 12.06.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні