Постанова
від 08.07.2014 по справі 810/3490/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 липня 2014 року 810/3490/14

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання - Роздобудько Я.В., за участю представника позивача, розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві адміністративну справу за позовом Згурівського районного центру зайнятості до Згурівської районної організації Товариства Червоного Хреста про стягнення коштів, -

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до суду з позовом до Згурівської районної організації Товариства Червоного Хреста про стягнення безпідставно перерахованих коштів для організації та проведення оплачуваних громадських робіт у сумі 367047,32 грн., в тому числі перерахування до держаних цільових фондів на суму 97951,05 грн.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що внаслідок надання відповідачем недостовірних даних, шляхом їх внесення до актів виконаних робіт, що були підставою фінансування організації оплачуваних громадських робіт, за рахунок коштів Фонду відповідачу було безпідставно перераховано кошти в сумі 367047,32 грн.

У судових засіданнях представник позивача підтвердив обставини викладені у позовній заяві, позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відзиву на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підставі.

Як вбачається з матеріалів справи, що Постановою Київського окружного адміністративного суду від 19.02.2014 р. №810/612/13-а за позовом Державної фінансової інспекції в Київської області до Згурівського районного центру зайнятості було зобов'язано Центр зайнятості виконати п. 2 вимоги Інспекції від 23.04.2012 р. №10-04-14-14/36-71.

Під час розгляду зазначеної справи Київським окружним адміністративним судом було встановлено, що посадовими особами Інспекції проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Центру зайнятості за період з 01.01.2009 р. по 01.10.2011 р., за результати якої складено акт ревізії від 23.03.2012 №04-08/14.

Судом встановлено, що згідно Акту, в ході ревізії було встановлено, що за період з 01.01.2009 по 01.10.2011 р. для проведення організації оплачуваних громадських робіт відповідно ст. 23 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 №803-ХІІ між Центром зайнятості та підприємствами, установами й організаціями було укладено 18 договорів, згідно яких приймало участь у громадських роботах 663 особи. Фінансування оплачуваних громадських робіт здійснювалось у відповідності з Порядком використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та здійснення контролю під час організації оплачуваних громадських робіт для безробітних, - затвердженим постановою Правління Фонду від 16.10.2008 №69. Перерахування коштів Центром зайнятості проводилось роботодавцям, з якими укладено договори про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт, на підставі актів виконаних робіт, табелів обліку робочого часу й відомостей, щодо витрат роботодавця на оплату праці за виконані громадські роботи.

Крім того, згідно Акту ревізією було встановлено, що протягом перевіряємого періоду між Центром зайнятості та Згурівською районною організацією Товариства Червоного Хреста України (далі - Організація) укладено договори від 30.03.2009 р. №106009033000014, від 30.11.2009 р. №106009110200036, від 29.01.2010 р. №106010012900008, від 12.03.2010 р. №106010012900014, від 01.09.2010 р. №106010083000028 та від 29.03.2011 р. №106011032900017 про проведення оплачуваних громадських робіт, предметом яких - є організація та проведення оплачуваних громадських робіт. На підставі зазначених Договорів та відповідно до Положення про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2008 р. №839, Центром зайнятості направлялись особи на участь у громадських роботах. Із кожною із зазначених осіб роботодавцем, тобто Організацією, укладались трудові договори на участь в громадських роботах. У зв'язку з чим Інспекцією було проведено зустрічну звірку Організації.

Згідно Акту, в ході зустрічної звірки Організації встановлено, що трудові договори із безробітними не містять таких обов'язкових реквізитів, як особистий підпис та інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, чим порушено вимоги Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV. Також, звіркою було встановлено, що акти виконаних робіт між Організацією та особами не містять підписів виконавців робіт, відповідальної особи зі сторони Організації та осіб, яким безпосередньо надано послуги.

У зв'язку з виявленням зазначених вище порушень Інспекцією за результатами ревізії на адресу Центру зайнятості надіслано Вимогу, пунктом другим якої зобов'язано Центр зайнятості вжити заходів та забезпечити відшкодування коштів за громадські роботи, які нараховувалися та виплачувалися всупереч вимог п.п. 2.1, 2.2 та 2.4 Положення №88, ст. 24 Кодексу законів про працю, ст, 1, п. 2 ст. 9 Закону №996-XIV та п. 4 ст. 180 Господарського кодексу України, у сумі 367047,32 грн., в тому числі перерахування до державних цільових фондів на суму 97951,05 грн.

Обґрунтованість та правомірність Вимоги підтверджено постановою Київського окружного адміністративного суду від 23.08.2012 р. у справі №2а- 2630/12/1070 за позовом Центру зайнятості до Інспекції про скасування вимог від 23.04.2012 р. №10-04-14-14/36-71, а також ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2012 р. у справі №2а-2630/12/1070 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 21.01.2014 р. у справі №К/800/1071/13.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Судом встановлено, що у зв'язку з зазначеними вище обставинами, внаслідок надання Організацією недостовірних даних, шляхом їх внесення до актів виконаних робіт, що були підставою фінансування організації оплачуваних громадських робіт, за рахунок коштів Фонду Організації було безпідставно перераховано кошти в сумі 367047,32 грн., в тому числі перерахування до державних цільових фондів на суму 97951,05 грн.

У зв'язку з вищевикладеним, Фонду в особі Центру зайнятості завдана шкода, пов'язана з використанням коштів Фонду для організації та проведення оплачуваних громадських робіт.

Згідно п. 5 Порядку №69 (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) відповідальними за достовірність наданих даних, що є підставою для фінансування Фондом організації оплачуваних громадських робіт, є роботодавці. Крім того, відповідно до ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 №1533-ІІІ та п. 21 Положення №839 (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) роботодавець несе відповідальність за подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду.

Таким чином, вказані порушення допущені Організацією, яка згідно пунктів 4.3 Договорів, п. 5 Порядку №69 та п. 21 Положення №839 та ст. 38 Закону №1533-ІІІ несе відповідальність за достовірність наданих Центру зайнятості актів виконаних робіт та розрахунків витрат на організацію громадських робіт.

У зв'язку з чим Центром зайнятості було направлено претензію від 10.04.2014 р. № 246 з вимогою повернення безпідставно перерахованих коштів для організації та проведення оплачуваних громадських робіт у сумі 367047,32 грн.

На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів про сплату зазначеної суми відповідачем не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідач - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 69,70,71,94,112,113,128,136,158-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Згурівської районної організації Товариства Червоного Хреста України (р/р26000053134123 Приват банк в Київській обл. код ЄДРПОУ 25299557 МФО 3218420) на користь Згурівського районного центру зайнятості (р/р37174001002043 банк ГУ ДКСУ в Київській обл. код ЄДРПОУ 20624286 МФО 821018) безпідставно перераховані кошти для організації та проведення оплачуваних громадських робіт у сумі 367047 (триста шістдесят сім тисяч сорок сім) грн. 32 коп., в тому числі перерахування до державних цільових фондів на суму 97951 (дев'яносто сім тисяч дев'ятсот п'ятдесят одна) грн. 05 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Щавінський В.Р.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 14 липня 2014 р.

Дата ухвалення рішення08.07.2014
Оприлюднено29.07.2014
Номер документу39873562
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3490/14

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні