cpg1251
Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 липня 2014 р. № 820/11068/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Котеньова О.Г. при секретарі судового засідання Гумінській Л.М.,
за участі сторін:
представника позивача - Кітаєвої Ю.О.,
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Харкові адміністративну справу за адміністративним позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області до Малого приватного підприємства "АГРОТЕХСЕРВІС" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Малого приватного підприємства "АГРОТЕХСЕРВІС", у якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Малого приватного підприємства "АГРОТЕХСЕРВІС" шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та виконання робіт, а саме: вантажопідіймальних робіт, зварювальних робіт, будівельних робіт, застосування шкідливих небезпечних речовин 1,2 та 3 класу небезпеки, посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей; покласти на Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області виконання постанови.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив задовольнити адміністративний позов з підстав та мотивів, викладених у ньому.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без його участі, не скористався правом надати письмові заперечення на адміністративний позов, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся відповідно до вимог ст. 33-38 КАС України.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення сторін по справі, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне. Відповідно до Спеціального витягу від 23.07.2014 року з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Мале приватне підприємство "АГРОТЕХСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 23757256) зареєстроване як юридична особа з 17.08.1996 року; керівник юридичної особи - Тумасян Агасі Овсепович; відомості про перебування юридичної особи у процесі провадження справи про банкрутство, санації, у процесі припинення - відсутні; місцезнаходження юридичної особи: 63600, Харківська обл., Шевченківський район, смт. Шевченкове, вул. Піонерська, буд. 88; види діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів, 01.19 Вирощування інших однорічних і дворічних культур, 01.29 Вирощування інших багаторічних культур, 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід, 01.42 Розведення іншої великої рогатої худоби та буйволів, 01.45 Розведення овець і кіз, 01.46 Розведення свиней, 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві, 01.62 Допоміжна діяльність у тваринництві, 01.63 Післяурожайна діяльність, 01.64 Оброблення насіння для відтворення, 10.11 Виробництво м'яса, 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів, 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості, 10.81 Виробництво цукру, 10.85 Виробництво готової їжі та страв, 10.91 Виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
Наказом територіального управління Держгірпромнагляду України у Харківській області №106 від 15.04.2014 року затверджено перелік підприємств для здійснення державного нагляду за станом промислової безпеки та охорони праці у агропромисловому комплексі та у соціально-культурній сфері у травні 2014 року, відповідно до якого встановлено термін перевірки МПП "Агротехсервіс" - травень 2014 року (а.с. 10, 39-61).
Відповідно до повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкта господарювання від 28.04.2014р. №08-01-26.02/222.5-ПН (отримано директором підприємства Тумасяном А.О. 06.05.2014 року - а.с.38), направлення на проведення перевірки від 12.05.2014 року №08-01-26.02/2336-ПН (а.с.11) у період з 15.05.2014р. по 31.05.2014р. посадовими особами позивача проведено планову перевірку суб'єкта господарювання МПП "Агротехсервіс", код ЄДРПОУ 23757256, розташованого за адресою: 63600, Харківська обл., Шевченківський р-н, смт. Шевченкове, вул. Піонерська, б. 88, (фактична адреса проведення перевірки: Харківська обл., Шевченківський р-н, с. Василенкове) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
Під час перевірки МПП "АГРОТЕХСЕРВІС" посадовими особами позивача виявлено 47 порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 5, що, на думку позивача, створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:
1) на підприємстві відсутній дозвіл від органів Держгірпромнагляду на види діяльності, об'єкти, машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р. №1107, а саме:
- посудини, що працюють під тиском понад 0,05МПа,
- зберігання балонів, із стисненим, зрідженим, газом;
- зварювальні, газополум'яні, роботи;
- збереження зерна;
- застосування шкідливих небезпечних речовин 1, 2 і 3 класу небезпеки;
- вантажопідіймальні крани і машини, чим порушено: Постанова КМУ №1107 від 26.10.2011р., ст.. 21 Закону України «Про охорону праці»;
2) не проведене технічне опосвідчення ресиверу повітряного компресора як посудині, яка працює під тиском, що є порушення вимог: п.6.3. Правил будови та безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском ( далі НПАОП 0.00-1.59-87)7
3) відсутній працівник, який може керувати вантажопідіймальною машиною, що керується з підлоги, що є порушення вимог: п. 7.4.9. Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів НПАОП 0.00-1.0.-07;
4) дозволяється експлуатація кран-балки (встановленої в мехмайстерні), в якої закінчився термін періодичного технічного огляду спеціалізованою організацією, що є порушення вимог: п. 7.3.3 Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів НПАОП 0.00-1.0.-07; та НПАОП 0.00-8.18-04;
5) допуск персоналу до самостійного обслуговування посудин та балонів не оформлений наказом або розпорядженням по підприємству, чим порушено: п. 7.2.5. НПАОП 0.00-1.59-87.
За результатами проведеної перевірки директору МПП "АГРОТЕХСЕРВІС" Тумасяну А.О. 26.05.3014 року було вручено примірник акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 26.05.2014р. №08-02-07/39, в якому, окрім іншого, зафіксовані вказані порушення (далі по тексту - Акт). Зауважень до проведеного заходу та Акту у директора підприємства не було (відмітка в Акті відсутня) - а.с. 12-17.
Акт перевірки містить перелік питань, що підлягали перевірці та перелік порушень, виявлених позивачем.
У Акті зазначено посаду, прізвище, ім'я, по батькові уповноваженої особи позивача, яка здійснювала перевірку, та директора МПП "АГРОТЕХСЕРВІС" Тумасяна А.О.
Територіальним управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області винесено припис №08-02-07/39 від 26.05.2014 року про усунення порушень, викладених в акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 26.05.2014р. №08-02-07/39 9а.с.18-21).
У судовому засіданні представник позивача надав пояснення та зазначив, що 5 з виявлених та зафіксованих в Акті порушень є такими, що несуть загрозу життю та/або здоров'ю людей, а тому з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для заборони експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та виконання робіт на МПП "Агротехсервіс", а саме: вантажопідіймальні роботи; зварювальні роботи; будівельні роботи; застосування шкідливих небезпечних речовин 1,2 і 3 класу небезпеки; посудини, що працюють під тиском понад 0,05 МПа.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними приписами норм чинного законодавства.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року № 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгіпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.
Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Харківській області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпомнагляду України у та їй підпорядковується.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон №877-V) передбачено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходами державного нагляду (контролю) є - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій (ст.1 Закону №877-V). Згідно ч.4 ст.5 Закону №877-V, органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніше як за десять днів до дня здійснення цього заходу.
Відповідно до ст. 6 Закону №877-V підставою для здійснення позапланових заходів, у числі інших, є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю).
Згідно п. 2.25 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 року за № 1531/20269 (далі - Положення), якщо під час здійснення перевірки виявлено порушення, посадова особа на підставі відповідного акта складає обов'язковий для виконання припис.
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у т.ч. на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Пунктом 2.26 Положення № 826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або, якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Відповідно до ст. 21 Закону України "Про охорону праці" роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Доказів усунення порушень, закріплених в акті перевірки від 26.05.2014р. №08-02-07/39, які є підставою для зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та виконання робіт, до суду не надано.
Частина 7 ст.7 зазначеного Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V визначає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на загальних засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Частина 1 статті 71 КАС України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Суд зазначає, що позивачем доведено правомірність його дій при проведенні планової перевірки та доцільність застосування до відповідача заходу реагування у вигляді зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та виконання робіт на МПП "АГРОТЕХСЕРВІС". Разом з тим відповідачем протилежного суду не доведено, доказів, що спростовують вимоги та доводи позивача не надано. За таких підстав суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню. Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст. 94 КАС України. Керуючись ст.ст. 2,7-14, 69-71, 86, 94, 158-163, 183-2; 186; 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області до Малого приватного підприємства "АГРОТЕХСЕРВІС" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Малого приватного підприємства "АГРОТЕХСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 23757256; місцезнаходження юридичної особи: 63600, Харківська обл., Шевченківський район, смт. Шевченкове, вул. Піонерська, буд. 88) шляхом зупинення експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та виконання робіт, а саме: вантажопідіймальних робіт, зварювальних робіт, будівельних робіт, застосування шкідливих небезпечних речовин 1,2 та 3 класу небезпеки, посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Виконання постанови покласти на Територіальне управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області.
Стягнути з Державного бюджету України (р/р: 31217206784011, отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, код: 37999628, МФО: 851011, банк: ГУДКСУ у Харківській області) на користь Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Харківській області (61051, м. Харків, проспект Московський, буд.51, код ЄДРПОУ 25192348) судовий збір у розмірі 73,08 грн. (сімдесят три гривні вісім копійок).
Роз'яснити відповідачу, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Звернути постанову до негайного виконання.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанову у повному обсязі виготовлено 24 липня 2014 року.
Суддя Котеньов О.Г.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2014 |
Оприлюднено | 28.07.2014 |
Номер документу | 39876887 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Котеньов О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні