ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 25 липня 2014 року 11:48 № 826/9278/14 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовомГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві доТовариства з обмеженою відповідальністю «Південзахідторг» прозастосування заходів реагування, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві (далі по тексту – позивач) звернулось з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Південзахідторг» (далі по тексту – відповідач) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Товариства з обмеженою відповідальністю «Південзахідторг» за адресою: м. Київ, проспект Палладіна, 31 у м. Києві шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та двері приміщень. Ухвалю суду від 02.07.2014р. відкрито скорочене провадження та зобов'язано відповідача подати суду письмові заперечення проти позову в десятиденний строк з дня отримання копії ухвали суду. Станом на 25 липня 2014 року відповідачем не надано суду заперечень проти адміністративного позову. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ВСТАНОВИВ: На підставі наказу від 20.03.2014р. №73 Святошинського районного управління ГУ ДСНС України у м. Києві проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Південзахідторг» за адресою: м. Київ, проспект Палладіна, 31. За результатами перевірки складено акт №333 від 12.06.2014р. перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно – рятувальних служб. Під час перевірки встановлено порушення норм НАПБ А.01.001-2004, ДБН В.2.2-9-2009; ДБН В. 1.1-7-2002; ДБН В.2.5-56-2010, а саме: На території встановити торгівельні контейнери (кіоски, лотки) в одній групі двохсмугового торгівельного ряду з чисельністю не більше 20 одиниць, односмуговому не більше 10 одиниць Розробити і узгодити з органами державного пожежного нагляду схему розміщення торгівельних рядів, кіосків, павільйонів, палаток тощо, які розташовані в приміщеннях та на відкритих майданчиках. Тимчасові споруди, кіоски, ларьки розмістити на відстані не менше 10м від інших будівель та споруд Не захищено захисними плафонами електричні лампи освітлення в приміщеннях. Електрична проводка в кіосках прокладена по горючим конструкціям Демонтувати електричні проводи і кабелі, які прокладені в кіосках та ларьках по горючих конструкціях. На території ринку між групами виконати поздовжні та поперечні проходи ( проїзди ) шириною не менше 4м у просвіті. Обладнати автоматичною пожежною сигналізацією приміщення будівель на території ринку. На території ринку пожежний щит доукомплектувати протипожежним інвентарем згідно норм належності. Приміщення торгівельних павільйонів, кіосків, контейнерів, обладнати установкою автоматичної пожежної сигналізації. Всі з'єднання електропроводів, окінцювання, розгалуження виконати методом паяння, зварювання або болтовими зажимами. На шляхах евакуації та проходах ринку, торгових приміщеннях установити знаки пожежної безпеки відповідно до ГОСТ12.4.026-76. Встановити вказівник місця знаходження пожежного гідранта з освітленням, літерним індексом «ПГ» згідно ГОСТ 12.4.009-83. Евакуаційні виходи з приміщень торгових залів ринку обладнати покажчиками вихід. Надати протоколи по групі горючості, димоутворювальної здатності та токсичності продуктів горіння по оздобленню стін торгових павільйонів, кіосків. Ширину дверей у кіосках виконати не менше 0,6* мав торгових павільйонах не менше 0,8 м. Території ринку забезпечити пожежними постами, стендами, шафами які забезпечити засобами протипожежного засобу згідно норм належності. Існуючі вогнегасники перевірити на технічний стан. Прокладання електромережі в кіосках та торгових павільйонах виконати по зовнішнім конструкціям будівель (споруд) у металевих трубах зі встановленням з'єднувальних коробок. Вводи електропроводів в місці перетинання огороджувальних конструкцій виконати через металеву гільзу з ущільненням негорючими матеріалами. Заборонити використання в торгових точках саморобних некаліброваних плавких вставок Заборонити прокладання транзитних ліній силових і освітлювальних мереж над горючим покриттями споруд Лампи розжарювання в торгових точках закрити захисними плафонами і встановити на негорючу основу. Електромережу виконати згідно „ ПУЕ" . Заборонити експлуатацію тимчасових електромереж в торгових приміщеннях Заключити договір на монтаж та обслуговування установки автоматичної пожежної сигналізації з організацією, яка має ліцензію . Сигнал від приймально-контрольного приладу автоматичної пожежної сигналізації вивести на пульт централізованого спостереження пожежної охорони. В приміщеннях вогнегасники встановити в легкодоступному місці шляхом підвішування 1,5 м. від рівня підлоги. В зазначених місцях знаходження первинних засобів пожежегасіння встановити вказівні знаки згідно з ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. ти", розмістити на видних місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги. Торгівельні точки забезпечити інструкціями про заходи пожежної безпеки; На території ринку виконати систему оповіщення людей про пожежу. На території ринку встановити протипожежний режим, забезпечити ознайомлення з вимогами пожежної безпеки покупців за допомогою плакатів, іншої наочної агітації та через гучномовну радіотрансляційну мережу. На території ринку між групами кіосків (павільйонів) передбачити поздовжні та поперечні проходи (проїзди) не менше 4м у просвіті з урахуванням відкритих дверей. Переносні вогнегасники розмістити шляхом: Навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м. від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані до дверей, достатній для її повного відчинення; Встановлення в пожежні шафи поруч з пожежними рукавами, у спеціальні тумби або на пожежні щити; Не заведений журнал реєстрації вступного інструктажу з питань техногенної безпеки Відсутні інформаційно-довідкові куточки щодо дій персоналу об'єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій у побуті; Відсутні посвідчення встановленого зразка про проходження функціонального навчання відповідними категоріями осіб. Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”. Так, згідно зі ст. 1, ч. 5 ст. 4, ч. 1 ст. 5, ч. 1 ст. 6, ч. 7 ст. 7 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій. Повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Абзацом третім частини першої статті 6 наведеного Закону встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю). Підставами для здійснення позапланових заходів є: подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, поданих суб'єктом господарювання; перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення; неподання у встановлений термін суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів; настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом. Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності. Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи. Згідно з ст. 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону. Відповідно до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Відповідно до пунктів 1, 2 ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення. Частиною 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду. З аналізу викладених положень, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд. Судом встановлено, що також підтверджується матеріалами справи, що відповідачем не надано суду доказів усунення всіх виявлених порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, які зафіксовані в акті перевірки. Окрім того, суд звертає увагу відповідача, що останній не позбавлений права на звернення до суду із заявою про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду даної справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) в порядку, встановленому ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України. На підставі вищевикладеного суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві підлягають задоволенню. Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Згідно з частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Керуючись статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, статтями 64, 67, 68, 69, 70 Кодексу цивільного захисту України – П О С Т А Н О В И В: Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві задовольнити повністю. Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Південзахідторг» (код ЄДРПОУ 32919768) заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи об'єктів, а саме приміщень Товариства з обмеженою відповідальністю «Південзахідторг», що знаходяться за адресою: м. Київ, проспект Палладіна, 31. Визначити спосіб виконання судового рішення у порядку, передбаченому наказом МНС України від 21.10.2004р. №130 «Про затвердження Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 08.11.2004р. №1416/10015, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та на двері приміщень Товариства з обмеженою відповідальністю «Південзахідторг», що знаходяться за адресою: м. Київ, проспект Палладіна, 31. Обов'язок, щодо забезпечення виконання рішення покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві. Постанову звернути до негайного виконання. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 183-2, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2014 |
Оприлюднено | 28.07.2014 |
Номер документу | 39893394 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні