Постанова
від 24.07.2014 по справі 809/1698/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" липня 2014 р. Справа № 809/1698/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Григорука О.Б.

при секретарі Мельничуку Є.С.,

за участю: прокурора - Блищак О.В., представника позивача - Данилюк О.Я., представник відповідача не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом:

Долинського міжрайонного прокурора в інтересах держави Міністерства енергетики та вугільної промисловості України Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго"

до відповідача: ТзОВ "Каралп"

про стягнення штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн.

ВСТАНОВИВ:

Долинський міжрайонний прокурор в інтересах держави Міністерств енергетики та вугільної промисловості України Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" звернувся до суду з адміністративним позовом до ТзОВ "Каралп" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн.

Позовні вимоги мотивує тим, що перевіркою встановлено факт ухилення відповідача від виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківської області, у зв'язку чим позивачем винесено постанову №6 від 26.03.2014, якою накладено на ТзОВ "Каралп" штрафні санкції у розмірі 5100, 00 грн. Сума штрафу у передбачений законом термін відповідачем не сплачена, у зв'язку з цим заявник просить стягнути її у судовому порядку.

Прокурор та представник позивача у судовому засідання позовні вимог підтримали з підставі наведених у позовній заяві, позов просили задоволив.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься у матеріалах справи. Щодо заявлено позову заперечив, з підстав наведених у письмовому запереченні (а.с.24). Посилається на те, що висновки щодо виявлених порушень відповідачем вимог законодавства в частині не виконання вимог припису від 08.11.2013, є безпідставними та не відповідають дійсності, оскільки приписом №03/30-11-026 від 17.03.2014 інспекцією продовжено ТзОВ "Каралп" термін для усунення виявлених порушень законодавства, тобто виконання припису №03/30-11/109 від 08.11.2013. Вважає, позовні вимоги безпідставними, постанову про накладення штрафу у розмірі 5100, 00 грн. незаконною. Просить у задоволені позову відмовити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача дослідивши наявні та подані докази, судом встановлено наступне.

Відповідно до абз. 1, 4 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" встановлено, що державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористовувальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.

Приписами абз. 3 ч. 7 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що інспектори з енергетичного нагляду мають право в тому числі видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж.

У відповідності до Положенням про ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Івано-Франківській області входить до складу ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні", який у свою чергу є структурною одиницею ДП НЕК "Укренерго" Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.

Як вбачається з матеріалів справи, Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області здійснено захід з державного енергетичного нагляду (контролю) ТзОВ "Каралп" з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії інших споживачів III категорії з надійності електропостачання, які не віднесені до високого та середнього ступенів ризику. Допущені ТзОВ "Каралп" порушення вимог законодавства, виявлені під час проведення заходу з державного нагляду відображені у акті здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю) №03/30-11-108 від 08.11.2013 (а.с. 9-13).

На підставі ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст.9 Закону України"Про електроенергетику" 08.11.2013 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області винесено припис №03/30-11-109, яким приписано ТзОВ "Каралп" здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства та зобов'язано надати письмову інформації по виконанню кожного пункту припису до 12.02.2014 (а.с 14-15). Вказаний припис №03/30-11-109 від 08.11.2013 уповноважена особа відповідача отримала, що підтверджується підписом керівника товариства. Правом на оскарження припису відповідач не скористався.

Судом встановлено, що 17.03.2014 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області проведена перевірка виконання ТзОВ "Каралп" припису щодо усунення порушення вимог законодавства виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме припису №03/30-11-109 від 08.11.2013. За результатами перевірки складено акт перевірки (протокол) №03/30-11-025 та встановлено ухилення відповідача від виконання припису, зокрема п.2, п.4, п.5, п.6, п.21, п. 23, п.30, п.31, п.32 (а.с. 16).

Відповідно до п. 7, 8 Постанови КМУ від 21.07.1990 за №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання , складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Відповідно до абз. 3 ч. 3 ст. 27 Закону України"Про електроенергетику" за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 10 Постанови КМУ від 21.07.1990 за №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" встановлено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

За ухилення від виконання вимог припису, на підставі ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" 26.03.2014 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області винесено постанову №4 №6 про накладення на ТзОВ "Каралп" штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмір 5100, 00 грн.

Постанова про накладення штрафу направлена та отримано відповідачем, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.18), у встановленому порядку не оскаржувалася. Накладений постановою №6 від 26.03.2014 штраф у розмірі 5100,00 грн. відповідачем у визначений законодавством строк залишився не сплачений.

Що стосується посилань представника відповідача щодо винесення нового припису, яким продовжено термін для виконання припису №03/30-11-109 від 08.11.2013, суд зазначає наступне.

Як встановлено судом, підставою накладання Державною інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області штрафу слугувало встановлення факту ухилення відповідача від виконання припису №03/30-11/109 від 08.11.2-13. Слід зазначити, що притягнення до відповідальності у вигляді штрафу за невиконання ( несвоєчасне виконання) обов'язкових для виконання вимог припису, не звільняє суб'єкта господарювання від виконання зазначених у приписі зобов'язань, а саме усунення порушень законодавства про електроенергетику.

У даному випадку Державною інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області приписом 03/30-11/026 від 17.03.2014 не продовжено термін для виконання вимог припису №03/30-11-109 від 08.11.2013, а надано новий термін для усунення виявлених порушень законодавства, про електроенергетику, виявлених за результатами здійснення заходів державного енергетичного нагляду.

Щодо посилань представника відповідача, що його притягнуто за одне і те саме порушення двічі, суд вважає безпідставним, оскільки положення ст. 188-20 Кодексу України про адміністративне правопорушення передбачає притягнення до адміністративної відповідальності громадян, працівників та посадових осіб. У даному випадку штрафні санкції у відповідності до ст. 188-20 КУпАП застосовані до керівника ТзОВ "Каралп", як посадової особи, в той час штраф у розмірі 5100,00 грн. накладений Державною інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області на суб'єкта господарювання - ТзОВ "Каралп", відповідно до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику".

За таких обставин, враховуючи те відповідачем у добровільному порядку не сплачений штраф, відповідні докази, які б підтверджували його погашення чи спростовували доводи позивача, відповідачем не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Долинського міжрайонного прокурора в інтересах держави Міністерства енергетики та вугільної промисловості України Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" є обґрунтованими та підлягають до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з ТзОВ "Каралп", код 30016198, в дохід Державного бюджету України штрафні санкції у розмірі 5100 (п'ять тисячі сто) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Григорук О.Б.

Постанова складена в повному обсязі 25.07.2014 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2014
Оприлюднено29.07.2014
Номер документу39899052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1698/14

Постанова від 24.07.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 19.09.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Постанова від 24.07.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні