ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" липня 2014 р. Справа № 809/1698/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Григорука О.Б.
при секретарі Мельничуку Є.С.,
за участю: прокурора - Блищак О.В., представника позивача - Данилюк О.Я., представник відповідача не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом:
Долинського міжрайонного прокурора в інтересах держави Міністерства енергетики та вугільної промисловості України Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго"
до відповідача: ТзОВ "Каралп"
про стягнення штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн.
ВСТАНОВИВ:
Долинський міжрайонний прокурор в інтересах держави Міністерств енергетики та вугільної промисловості України Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" звернувся до суду з адміністративним позовом до ТзОВ "Каралп" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн.
Позовні вимоги мотивує тим, що перевіркою встановлено факт ухилення відповідача від виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківської області, у зв'язку чим позивачем винесено постанову №6 від 26.03.2014, якою накладено на ТзОВ "Каралп" штрафні санкції у розмірі 5100, 00 грн. Сума штрафу у передбачений законом термін відповідачем не сплачена, у зв'язку з цим заявник просить стягнути її у судовому порядку.
Прокурор та представник позивача у судовому засідання позовні вимог підтримали з підставі наведених у позовній заяві, позов просили задоволив.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься у матеріалах справи. Щодо заявлено позову заперечив, з підстав наведених у письмовому запереченні (а.с.24). Посилається на те, що висновки щодо виявлених порушень відповідачем вимог законодавства в частині не виконання вимог припису від 08.11.2013, є безпідставними та не відповідають дійсності, оскільки приписом №03/30-11-026 від 17.03.2014 інспекцією продовжено ТзОВ "Каралп" термін для усунення виявлених порушень законодавства, тобто виконання припису №03/30-11/109 від 08.11.2013. Вважає, позовні вимоги безпідставними, постанову про накладення штрафу у розмірі 5100, 00 грн. незаконною. Просить у задоволені позову відмовити.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача дослідивши наявні та подані докази, судом встановлено наступне.
Відповідно до абз. 1, 4 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" встановлено, що державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористовувальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.
Приписами абз. 3 ч. 7 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що інспектори з енергетичного нагляду мають право в тому числі видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж.
У відповідності до Положенням про ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Івано-Франківській області входить до складу ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні", який у свою чергу є структурною одиницею ДП НЕК "Укренерго" Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.
Як вбачається з матеріалів справи, Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області здійснено захід з державного енергетичного нагляду (контролю) ТзОВ "Каралп" з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії інших споживачів III категорії з надійності електропостачання, які не віднесені до високого та середнього ступенів ризику. Допущені ТзОВ "Каралп" порушення вимог законодавства, виявлені під час проведення заходу з державного нагляду відображені у акті здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю) №03/30-11-108 від 08.11.2013 (а.с. 9-13).
На підставі ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст.9 Закону України"Про електроенергетику" 08.11.2013 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області винесено припис №03/30-11-109, яким приписано ТзОВ "Каралп" здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства та зобов'язано надати письмову інформації по виконанню кожного пункту припису до 12.02.2014 (а.с 14-15). Вказаний припис №03/30-11-109 від 08.11.2013 уповноважена особа відповідача отримала, що підтверджується підписом керівника товариства. Правом на оскарження припису відповідач не скористався.
Судом встановлено, що 17.03.2014 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області проведена перевірка виконання ТзОВ "Каралп" припису щодо усунення порушення вимог законодавства виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме припису №03/30-11-109 від 08.11.2013. За результатами перевірки складено акт перевірки (протокол) №03/30-11-025 та встановлено ухилення відповідача від виконання припису, зокрема п.2, п.4, п.5, п.6, п.21, п. 23, п.30, п.31, п.32 (а.с. 16).
Відповідно до п. 7, 8 Постанови КМУ від 21.07.1990 за №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання , складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Відповідно до абз. 3 ч. 3 ст. 27 Закону України"Про електроенергетику" за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 10 Постанови КМУ від 21.07.1990 за №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" встановлено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
За ухилення від виконання вимог припису, на підставі ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" 26.03.2014 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області винесено постанову №4 №6 про накладення на ТзОВ "Каралп" штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмір 5100, 00 грн.
Постанова про накладення штрафу направлена та отримано відповідачем, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.18), у встановленому порядку не оскаржувалася. Накладений постановою №6 від 26.03.2014 штраф у розмірі 5100,00 грн. відповідачем у визначений законодавством строк залишився не сплачений.
Що стосується посилань представника відповідача щодо винесення нового припису, яким продовжено термін для виконання припису №03/30-11-109 від 08.11.2013, суд зазначає наступне.
Як встановлено судом, підставою накладання Державною інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області штрафу слугувало встановлення факту ухилення відповідача від виконання припису №03/30-11/109 від 08.11.2-13. Слід зазначити, що притягнення до відповідальності у вигляді штрафу за невиконання ( несвоєчасне виконання) обов'язкових для виконання вимог припису, не звільняє суб'єкта господарювання від виконання зазначених у приписі зобов'язань, а саме усунення порушень законодавства про електроенергетику.
У даному випадку Державною інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області приписом 03/30-11/026 від 17.03.2014 не продовжено термін для виконання вимог припису №03/30-11-109 від 08.11.2013, а надано новий термін для усунення виявлених порушень законодавства, про електроенергетику, виявлених за результатами здійснення заходів державного енергетичного нагляду.
Щодо посилань представника відповідача, що його притягнуто за одне і те саме порушення двічі, суд вважає безпідставним, оскільки положення ст. 188-20 Кодексу України про адміністративне правопорушення передбачає притягнення до адміністративної відповідальності громадян, працівників та посадових осіб. У даному випадку штрафні санкції у відповідності до ст. 188-20 КУпАП застосовані до керівника ТзОВ "Каралп", як посадової особи, в той час штраф у розмірі 5100,00 грн. накладений Державною інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області на суб'єкта господарювання - ТзОВ "Каралп", відповідно до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику".
За таких обставин, враховуючи те відповідачем у добровільному порядку не сплачений штраф, відповідні докази, які б підтверджували його погашення чи спростовували доводи позивача, відповідачем не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Долинського міжрайонного прокурора в інтересах держави Міністерства енергетики та вугільної промисловості України Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" є обґрунтованими та підлягають до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з ТзОВ "Каралп", код 30016198, в дохід Державного бюджету України штрафні санкції у розмірі 5100 (п'ять тисячі сто) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Григорук О.Б.
Постанова складена в повному обсязі 25.07.2014 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2014 |
Оприлюднено | 29.07.2014 |
Номер документу | 39899052 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні