Постанова
від 24.07.2014 по справі 815/3848/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3848/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2014 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Марин П.П., розглянувши у порядку скороченого провадження в м. Одесі адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області до Військової частини А-2571 про стягнення штрафних санкцій у сумі 8500,00 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Військової частини А-2571 про стягнення штрафних санкцій у сумі 8500,00 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що постановою №05/10-01-0069 від 03.12.2013 року за порушення законодавства про електроенергетику на Військову частину А-2571, згідно п.п. 2, 8 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 року, накладено штраф у розмірі 8500,00 грн., який відповідачем не сплачено.

Відповідачем 18.07.2014 року до канцелярії суду надані заперечення на позовну заяву, відповідно до яких останній проти позову заперечує та просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на неможливість виконання вимог припису та недоведеністю вини відповідача у скоєнні порушень, встановлених в акті перевірки, яка також проведена не у відповідності до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Також Військової частини А-2571 зазначає про безпідставність застосування штрафних санкцій за вчинення тих самих порушень декілька разів.

Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії, регулює Закон України від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР "Про електроенергетику" (надалі - Закон).

Згідно із статтею 9 Закону та відповідно до Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 року № 929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2006 р. N 131) (надалі - Положення) державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики. До повноважень Державних інспекторів з енергетичного нагляду за режимами споживання електроенергетичної та теплової енергії серед інших належить давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів та застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п.п.2 п. 4 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою КМ України №929 від 07.08.96 р. (із змінами та доповненнями, далі - Положення), завданнями та функціями Держенергонагляду є здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії;

Заходом державного нагляду (контролю) згідно п. 3 ст. 1 Закону України № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно п.3 ч. 1 ст. 6 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V, однією з підстав для здійснення позапланового заходу є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю).

Відповідно до п. 1.2. Інструкції з організації проведення заходів державного енергетичного нагляду за суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії та оформлення їх результатів (із змінами та доповненнями, далі -Інструкція), ця Інструкція визначає процедуру здійснення заходів державного енергетичного нагляду (обстеження, перевірки, огляди, інспектування тощо) щодо контролю технічного стану та організації експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, а також дотримання режимів виробництва, постачання і споживання електричної та теплової енергії (далі - енергія). Вимоги цієї Інструкції поширюються на суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання та підприємства, установи і організації - споживачів енергії, незалежно від їх організаційно-правових форм та форм власності, які обстежуються (далі - суб'єкти господарювання), а також побутових споживачів енергії (населення) в частині розгляду їх звернень. Дія цієї Інструкції спрямована на забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, галузі електроенергетики, сфери теплопостачання та належного функціонування електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж.

Відповідно до п. 4.1. Інструкції, для здійснення планового або позапланового заходу відповідний структурний підрозділ Держенергонагляду видає наказ.

Відповідно ст. 5 Закону України «Про електроенергетику», ст.6 Закону України «Про теплопостачання» до принципів державної політики в енергетиці, у сфері теплопостачання належать створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, теплопостачання, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів, суб'єктів теплопостачання.

Частина 1 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» визначає, що державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.

Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею, розподілом та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористовувальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право, зокрема: вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства; видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання; зупиняти експлуатацію електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж через їх незадовільний технічний стан та/або організацію їх експлуатації шляхом видання споживачам електричної та теплової енергії та суб'єктам електроенергетики вмотивованого письмового рішення осадової особи, уповноваженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, щодо неприпустимості продовження такої експлуатації. Підставою для такого зупинення є загроза життю або здоров'ю працівників і населення або наявність передумов для виникнення надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру; застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці.

Так у відповідності зі ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.

Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Як вбачається з матеріалів справи, 26.06.2013р. старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Негрієнко М.О., відповідно до ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст.9 Закону України "Про електроенергетику", ст.14 Закону України "Про теплопостачання", та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996року №929, проведено позаплановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті Військова частина А2571, з питань щодо виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме: Припис від 28.01.2013р. №05/11-05-0004.

За результатами вжиття означених заходів державного енергетичного нагляду (контролю) Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання і теплової енергії в Одеській області складено Акт перевірки (протокол) №05/11-05-0046 від 26.06.2013року, в якому встановлено невиконання Військовою частиною А2571 вимог Припису від 28.01.2013р. №05/11-05-0004 (а.с.13).

26.06.2013р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання і теплової енергії в Одеській області, на підставі ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст.9 Закону України "Про електроенергетику", ст.14 Закону України "Про теплопостачання", Акту перевірки (протоколу) №05/11-05-0046 від 26.06.2013року, винесено Припис №05/11-05-0046, яким командиру Військової частини А2571, полковнику Морщаку Ю.І. приписано виконати Припис від 28.01.2013р. №05/11-05-0004, та надати до 15.07.2013р. план заходів щодо виконання вимог Припису та усунення виявлених порушень чинного законодавства про електроенергетику (а.с.12).

За наслідками розгляду Акту перевірки (протоколу) №05/11-05-0046 від 26.06.2013р., 02.07.2013р. старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Вітенко О.М.., прийнято Постанову №05/11-01-0046 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, відповідно до якої на Військову частину А2571 накладено штраф у розмірі 1700,00 грн.

В подальшому, у період з 21.11.2013р. по 22.11.2013р. старшими державними інспекторами з енергетичного нагляду Левчук М.М. та Лаба Л.В., відповідно до ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст.9 Закону України "Про електроенергетику", ст.14 Закону України "Про теплопостачання", та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996року №929, у присутності командира військової частини А2571 Морщак Ю.І., проведено позаплановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті Військова частина А2571, з питань щодо виконання розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду у споживачів середнього ступеню ризику, а саме: Припис від 26.06.2013р. №05/11-05-0046.

За результатами вжиття означених заходів державного енергетичного нагляду (контролю) Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання і теплової енергії в Одеській області складено Акт перевірки (протокол) №05/10-01-0069 від 22.11.2013року, в якому встановлено, що Військовою частиною А2571 не виконано вимоги Припису від 26.06.2013р. №05/11-05-0046.

03.12.2013р. старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Левчук М.М., за результатами розгляду вищевказаного Акту перевірки (протоколу) №05/10-01-0069 від 22.11.2013р., прийнято Постанову №05/10-01-0066 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, якою на Військову частину А2571 накладено штраф у розмірі 8500,00 грн. (а.с.6)

Дана постанова отримана відповідачем 11.12.2013 року, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.8).

Відповідно до п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 року, суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін сума стягується у судовому порядку.

На час розгляду справи відповідачем доказів про сплату у добровільному порядку штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 8500,00 грн. або доказів оскарження постанови до суду не надано.

Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Враховуючи наведене, суд вважає позовні вимоги Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області підтвердженими наданими доказами, обґрунтованими, відповідаючими чинному законодавству, що є підставою для їх задоволення.

Судові витрати розподілити відповідно до вимог ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 159 - 163, 167, 183-2, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області до Військової частини А-2571 про стягнення штрафних санкцій у сумі 8500,00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Військової частини А-2571 (код ЄДРПОУ 07739122) 8500 /вісім тисяч п'ятсот/ грн. 00 коп. штрафу на: одержувач УДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37913781, банк одержувач - ГУДКСУ в Одеській області, м. Одеса, МФО 828011, р/р №31116106700111.

Стягнути з Військової частини А-2571 (код ЄДРПОУ 07739122) судові витрати у сумі 182 /сто вісімдесят дві/ грн. 70 коп. на р/р 26004010124327 у філії АТ «УКРЕКСІМБАНК», МФО 328618, код ЄДРПОУ 34191066.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому та скороченому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2014
Оприлюднено28.07.2014
Номер документу39899160
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3848/14

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Постанова від 24.07.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Постанова від 24.07.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні