Постанова
від 27.02.2014 по справі 442/958/14-а
ДРОГОБИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 442/958/14

Провадження № 2-а/442/68/2014

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2014 року Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області в складі головуючого судді Гайдука А.М.

при секретарі Чолавін Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області про визнання протиправними та часткове скасування рішення сесії Рибницької сільської ради,-

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому просить визнати протиправною бездіяльність Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області щодо зволікання у розгляді заяви ОСОБА_1 від 31 липня 2013, зобов'язати Рибницьку сільську раду Дрогобицького району Львівської області розглянути дану заяву на черговому засіданні сесії сільської ради, визнати протиправним та скасувати рішення чергової сесії Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області від 09.08.2013р., згідно якого відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222) для ведення особистого селянського господарства, зобов'язати Рибницьку сільську раду Дрогобицького району Львівської області повторно розглянути на черговому засіданні сесії ради заяву (клопотання) ОСОБА_1 від 31 липня 2013р. про надання дозволу розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222) для ведення особистого селянського господарства.

В підтвердження позовних вимог покликається на те, що він народився та проживає у АДРЕСА_1, є власником житлового будинку НОМЕР_1 загальною площею 72,4 кв. метри із приналежними до нього господарськими будівлями та спорудами, - літньою кухнею-сараєм та огорожею на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії САЕ №332413 від 15 січня 2012р., виданого Виконавчим комітетом Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області на підставі рішення №38 від 16 грудня 2011р. Право власності на дане нерухоме майно зареєстроване КП Львівської обласної ради «Дрогобицьке міжміське бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки», про що свідчить витяг №32990976 від 26.01.2012р. Зазначає, що його житловий будинок та господарські будівлі розміщені на земельній ділянці площею 0,25га, кадастровий №4621286500:02:002:0000, до якої прилягає ще одна належна йому земельна ділянка площею 0,1433га, кадастровий №4621286500:02:002:1111, цільового призначення - ведення особистого селянського господарства, яку його батьки, він та члени його сім'ї використовували та продовжують використовувати за її цільовим призначенням протягом багатьох десятиліть. Про наявність у користуванні сім'ї позивача протягом значного періоду часу вищезазначених земельних ділянок свідчать технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, довідка про землекористування, видана Виконавчим комітетом Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області на підставі існуючих записів у земельно-кадастровій книзі Рибницької сільської ради та чинне рішення 11 чергової сесії шостого скликання Рибницької сільської ради за №51 від 02 березня 2011р. «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки гр.ОСОБА_1», згідно якого позивачу надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,25га та для ведення особистого селянського господарства площею 0,08га у АДРЕСА_1.

Окрім вищезгаданих двох земельних ділянок у реальному користуванні позивача протягом багатьох років перебуває ще одна земельна ділянка для ведення особистого селянського господарства площею 0,1105 га (кадастровий №4621286500:02:002:2222), оскільки дана земельна ділянка була наділена йому у користування Майданським лісництвом Дрогобицького ДЛГП. Пізніше ці землі були передані із балансу Держлісгоспу до земель рибницької сільської ради. Проте Рибницькою сільською радою як органом місцевого самоврядування села Майдан під час проведення відмірів площ земельних ділянок, які використовуються громадянами села Майдан для ведення особистого селянського господарства, а також під час передачі цієї земельної ділянки із балансу Майданського лісництва Дрогобицького ДЛГ до земельних ділянок комунальної власності рибницької сільської ради (комунальної власності громади села Майдан), не було внесено відповідні відомості про цю земельну ділянку щодо її використання позивачем у відповідну графу земельно-кадастрової книги Рибницької сільської ради. З огляду на такі обставини на даний час ОСОБА_1 змушений оформляти правовстановлюючі документи на дану земельну ділянку як на вільну земельну ділянку із комунальних земель села Майдан Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області, хоч реально є фактичним користувачем цієї земельної ділянки протягом багатьох років.

З метою продовження процедури приватизації вищезгаданих використовуваних позивачем трьох земельних ділянок для обслуговування житлового будинку, господарських споруд та будівель та для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 31 липня 2013р. подано до Рибницької сільської ради заяву про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та про передання цих земельних ділянок у його власність та заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства. Згідно цих заяв позивач просив відповідача прийняти заяви, невідкладно розглянути їх на черговій сесії сільської ради у терміни, передбачені законом, повідомивши його про результати розгляду заяв, а за наслідками їх розгляду прийняти відповідні рішення сесії Рибницької сільської ради про затвердження Технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки ОСОБА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд відповідно площею 0,25га (кадастровий №4621286500:02:002:0000) та для ведення особистого селянського господарства з уточненими розмірами та відповідною площею 0,1433 га (кадастровий №4621286500:02:002:1111), які знаходяться у АДРЕСА_1, яка виготовлена на замовлення позивача Дрогобицьким комплексним відділом ДП «Львівський науково-дослідний інститут землеустрою» у 2012р. на підставі рішення №51 2-гої чергової сесії 6 скликання Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області від 02 березня 2011р., безоплатно передавши ці земельні ділянки у мою приватну власність та про надання позивачу дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222), яка розташована по АДРЕСА_1, яка межує із землями гр.ОСОБА_2 та гр.ОСОБА_3. На ці заяви щодо приватизації земельних ділянок у серпні 2013р. було отримано із Рибницької сільської ради відповідь за №123 від 20 серпня 2013р., згідно якої було повідомлено, що заява позивача за вх..№46 від 31.07.2013р. розглянута на черговій сесії сільської ради 09 серпня 2013р., а за наслідками її розгляду прийнято рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222), оскільки це суперечить пункту 4 статті 116 Земельного кодексу України, оскільки позивач вже один раз скористався своїм правом про безоплатне отримання із земель комунальної власності земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, про що свідчить рішення сесії Рибницької сільської ради за №51 від 02.03.2011р., а також отримано відповідь за №124 від 21.08.2013р., згідно якої повідомлено позивача, що його заява про затвердження Технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд відповідно площею 0,25га (кадастровий №4621286500:02:002:0000) та для ведення особистого селянського господарства з уточненими розмірами та відповідною площею 0,1433 га (кадастровий №4621286500:02:002:1111) за вхідним №47 від 31.07.2013р. теж буда розглянута на сесії сільської ради 09.08.2013р., однак не була підтримана більшістю депутатів. При цьому, сільською радою повідомлено позивача, що подана ним технічна документація із землеустрою відкладена до вивчення.

Зважаючи на вище наведене позивач знову звернувся до сільського голови із письмовою заявою від 18 вересня 2013р. «Про надання детальної інформації та копій документів щодо розгляду сесією сільської ради заяв про приватизацію земельних ділянок». У відповідь на цю заяву отримав листа за №155 від 08.10.2013р. разом із копією протоколу сесії Рибницької сільської ради від 09 серпня 2013р. Зваживши на зміст усіх відповідей відповідача щодо розгляду поданих позивачем заяв та доданих до них документів з метою вирішення питання приватизації використовуваних трьох земельних ділянок цільового призначення для обслуговування житлового будинку, господарських споруд та будівель та для ведення особистого селянського господарства позивач вважає, що очевидним є факт грубого порушення Рибницькою сільською радою ряду норм матеріального права у сфері земельних відносин під час вирішення цих питань, а тому він змушений звернутися до суду за захистом своїх прав. В судове засідання з'явився позивач та його представник. Позивач зменшив свої позовні вимоги та відмовився від стягнення понесених ним судових витрат із відповідача, а також від постановлення окремої ухвали суду щодо перевірки наявних з боку посадових та службових осіб Рибницької сільської ради Дрогобицького району, членів та голови земельної комісії ради порушень закону під час розгляду на черговому засіданні сесій сільської ради його заяв від 31 липня 2013р. та щодо перевірки наявності підстав для розгляду питання про притягнення цих осіб до відповідальності, направивши цю ухвалу в органи прокуратури Дрогобицького району для проведення відповідної перевірки. В решті позовних вимог не змінював, покликається на підстави викладені в позовній заяві.

Відповідач будучи повідомленим вчасно та належним чином про дату, час та місце судового розгляду у судове засідання не з'явився, не забезпечив явку свого уповноваженого представника, не повідомивши про причини неявки, а тому суд розглянув справу на підставі пояснень осіб, які брали участь у судовому засіданні та наявних у справі матеріалах.

Вислухавши пояснення позивача та його представника, перевіривши письмові докази по справі, суд вважає, що позов підлягає до задоволення із наступних підстав.

У відповідності до ч.1 ст.13 Конституції України , земля, яка знаходиться в межах території України, є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та місцевого самоврядування.

Згідно вимог ст.17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належать розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим кодексом.

Позивачу на праві власності належить житловий будинок НОМЕР_1 загальною площею 72,4 кв. метри із приналежними до нього господарськими будівлям и та спорудами, - літньою кухнею-сараєм та огорожею на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії САЕ №332413 від 15 січня 2012р., виданого Виконавчим комітетом Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області на підставі рішення №38 від 16 грудня 2011р.

Із витягу про реєстрацію прав на нерухоме майно №32990976 від 26.01.2012р. КП Львівської обласної ради «Дрогобицьке міжміське бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» вбачається право власності ОСОБА_1 на вище згадане майно.

Технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки ОСОБА_1 від 2012 року, довідка про землекористування, видана Виконавчим комітетом Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області на підставі існуючих записів у земельно-кадастровій книзі Рибницької сільської ради та чинне рішення 11 чергової сесії шостого скликання Рибницької сільської ради за №51 від 02 березня 2011р. «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки гр.ОСОБА_1», згідно якого позивачу надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд площею 0,25га та для ведення особистого селянського господарства площею 0,08га у АДРЕСА_1., підтверджують належність ОСОБА_1 земельних ділянок, а саме земельної ділянки площею 0,25га, кадастровий №4621286500:02:002:0000, до якої прилягає ще одна земельна ділянка площею 0,1433га,кадастровий №4621286500:02: 002:1111, цільового призначення - ведення особистого селянського господарств.

Оглянувши матеріали справи, суд вбачає, що позивач звертався до Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області із заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та про передання цих земельних ділянок у його власність та заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства. Згідно цих заяв позивач просив у відповідача прийняти заяви, невідкладно розглянути їх на черговій сесії сільської ради у терміни, передбачені законом, повідомивши його у письмовому порядку про результати розгляду заяв, а за наслідками їх розгляду прийняти відповідні рішення сесії Рибницької сільської ради про затвердження Технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки ОСОБА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд відповідно площею 0,25га (кадастровий №4621286500:02:002:0000) та для ведення особистого селянського господарства з уточненими розмірами та відповідною площею 0,1433 га (кадастровий №4621286500:02:002:1111), які знаходяться у АДРЕСА_1, яка виготовлена на його замовлення Дрогобицьким комплексним відділом ДП «Львівський науково-дослідний інститут землеустрою» у 2012р. на підставі рішення №51 2-гої чергової сесії 6 скликання Рибницької сільської ради від 02 березня 2011р., безоплатно передавши ці земельні ділянки у приватну власність позивача та про надання ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222), яка розташована по АДРЕСА_1, яка межує із землями гр.ОСОБА_2 та гр.ОСОБА_3, якими він користувався і яка надана йому у користування Майданським лісництвом Дрогобицького ДЛГП.

У серпні 2013 року Рибницькою сільською радою Дрогобицького району Львівської області було надано відповідь за №123 від 20 серпня 2013р. на вище згадані заяви, згідно якої вказано, що заява ОСОБА_1 за вх..№46 від 31.07.2013р. розглянута на черговій сесії сільської ради 09 серпня 2013р., а за наслідками її розгляду прийнято рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222), оскільки це суперечить пункту 4 статті 116 Земельного кодексу України, оскільки позивач вже один раз скористався своїм правом про безоплатне отримання із земель комунальної власності земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, про що свідчить рішення сесії Рибницької сільської ради за №51 від 02.03.2011р., а також отримано відповідь за №124 від 21.08.2013р., згідно якої повідомлено мене, що заява позивача про затвердження Технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки ОСОБА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд відповідно площею 0,25га (кадастровий №4621286500:02:002:0000) та для ведення особистого селянського господарства з уточненими розмірами та відповідною площею 0,1433 га (кадастровий №4621286500:02:002:1111) за вхідним №47 від 31.07.2013р. теж буда розглянута на сесії сільської ради 09.08.2013р., однак не була підтримана більшістю депутатів. При цьому, сільською радою повідомлено позивача, що подана ним технічна документація із землеустрою відкладена до вивчення. Відповідно до пункту 15 протоколу сесії Рибницької сільської ради від 09.08.2013р. зазначено про розгляд заяви про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) у селі Майдан, згідно чого вказано, що заяву позивача залишено до вивчення. Водночас, згідно цього протоколу засідання сесії органу місцевого самоврядування нічого не вказано, чи виносилось це питання на голосування, які результати голосування та хто саме запропонував у такий спосіб вирішити цю заяву. Крім цього, незважаючи на те, що із дня проведення сесії відповідачем 09.08.2013р. до сьогоднішнього дня пройшло уже більше 5-ти календарних місяців, а позивачем не отримано від відповідача жодної інформації щодо реального розгляду відповідачем його заяви від 31 липня 2013р. про затвердження технічної документації із землеустрою з одночасним переданням у власність останнього земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд відповідно площею 0,25га (кадастровий №4621286500:02:002:0000) та для ведення особистого селянського господарства з уточненими розмірами та відповідною площею 0,1433 га (кадастровий №4621286500:02:002:1111).

Відповідно до положень частин 1, 2 та пункту а) частини 3 статті 116 Земельного кодексу України «Підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності» громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону; набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування; безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; а відповідно до частин 1 та 2 статті 118 ЗК України «Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянам» встановлено чіткий порядок, процедуру та строк розгляду такого питання у даному випадку органом місцевого самоврядування, згідно якого «Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України»; при цьому «Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки». Також, згідно частини 1 статті 122 ЗК України, на положення якої посилається законодавець у статті 118 цього ж Кодексу, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад, а згідно із положеннями пункту 34) частини 1 статті 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування», що має назву «Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Водночас, жодною правовою нормою не передбачено, що під час розгляду на сесії сільської ради у відповідності до положення частини 2 статті 118 Земельного кодексу України питання щодо приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян, у даному випадку питання затвердження технічної документації із землеустрою з одночасним переданням цих земельних ділянок у власність землекористувача, сесія сільської ради уповноважена «залишити дане питання до вивчення» на невизначений термін, який триває по даний час, що і було безпідставно та незаконно зроблено відповідачем у справі у даному випадку, про що уже зазначалося вище у цьому позові. Крім цього, із отриманої позивачем копії протоколу засідання сесії Рибницької сільської ради очевидним є те, що питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо приватизації ним 2-х земельних ділянок для обслуговування житлового будинку, господарських споруд та будівель та для ведення особистого селянського господарства виносилось на розгляд сесії ради, проте на голосування не ставилось, що є ще одним порушенням норми закону, а саме частинам 2 та 3 статті 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування», згідно яких рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом; при встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради і враховується його голос; рішення ради приймається відкритим (у тому числі поіменним) або таємним голосуванням. Також, відповідно до пункту 17 протоколу сесії Рибницької сільської ради від 09.08.2013р. зазначено про результат розгляду заяви від 31 липня 2013р. про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222) для ведення особистого селянського господарства, яка була виділена йому у користування як працівнику Майданського лісництва Дрогобицького ДЛГ, згідно чого прийнято рішення сесії про відмову у задоволенні заяви позивача на підставі пункту 4 статті 116 Земельного кодексу України. При цьому, у даній частині протоколу засідання сесії Рибницької сільської ради на відміну від інших пунктів цього ж протоколу з незрозумілих причин та підстав, всупереч ряду положень ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», в тому числі всупереч частини 3 статті 59 цього Закону, не відображено результатів голосування депутатів сільської ради по цьому питанню. Крім цього, безпідставними у даному випадку є посилання відповідача на положення частини 4 статті 116 ЗК України щодо використаного уже позивачем одноразового права на безоплатну приватизацію земельної ділянки певного цільового призначення, у даному випадку для ведення особистого селянського господарства. Адже, у відповідності до частини 4 статті 116 ЗК України «Підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності» дійсно передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених Земельним кодексом України, провадиться один раз по кожному виду використання. Проте, у даному випадку органом місцевого самоврядування села Майдан не враховано під час розгляду даного земельного питання ряд іншого законодавства нашої держави, прийнятого дещо пізніше, ніж чинний Земельний кодекс України, яке є спеціальним законодавством для врегулювання відносин у сфері ведення особистого селянського господарства і яке має пріоритетні переваги над цими нормами права. Так, відповідно до положень абзацу першого статті 5 ЗУ «Про особисте селянське господарство» для ведення особистого селянського господарства використовують земельні ділянки розміром не більше 2,0га, передані фізичним особам у власність або в оренду в порядку, встановленому законом. Аналогічні матеріальні норми права встановлені пунктом б) статті 121 Земельного кодексу України. При цьому, згідно абзацу шостого статті 5 ЗУ «Про особисте селянське господарство» чітко визначено, що громадяни України, які реалізували своє право на безоплатну приватизацію земельної ділянки для ведення особистого господарства, мають право на збільшення земельної ділянки в межах норм, установлених статтею 121 Земельного кодексу України для ведення особистого селянського господарства, тобто до 2,0 га. Аналогічна позиція закріплена в офіційному науково-практичному коментарі до статті 116 Земельного кодексу України. Більше того, згідно частини 2 статті 14 ЗУ «Про особисте селянське господарство», яка називається «Прикінцеві положення» закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому закону. Дана норма закону є ще одним безспірним доказом того, що її неврахування Рибницькою сільською радою Дрогобицького району Львівської області під час розгляду на засіданні сесії ради 09.08.2013р. питання щодо надання мені дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222) для ведення особистого селянського господарства призвело до грубого порушення відповідачем норм матеріального закону.

Також важливо звернути увагу й на те, що положеннями частини 7 статті 118 Земельного кодексу України встановлено виключний перелік підстав, за яких у даному випадку органом місцевого самоврядування може бути відмовлено заявнику у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Згідно цих положень підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Однак, в положеннях цієї статті не наведено підстави, зазначеної відповідачем у пункті 17 протоколу засідання сесії Рибницької сільської ради від 09.08.2013р. Крім цього, частинами 10 та 11 статті 118 ЗК України передбачено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання чи заяви без розгляду, можуть бути оскаржені до суду для вирішення цього спору у судовому порядку.

Згідно деяких положень статті 2 КАС України «Завдання адміністративного судочинства» завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ; при цьому до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження; у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, з урахуванням усіх обставин, що мають істотне значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, пропорційно та з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення. При цьому, згідно норм частини 1 та пункту 1) частини 2 статті 17 КАС України «Юрисдикція адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ» юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку із здійсненням суб'єктом владних повноважень управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму; також, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, у тому числі на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Згідно абзацу 1 частини 2 статті 99 КАС України «Строк звернення до адміністративного суду» для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється із дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. У даному випадку початком перебігу цього піврічного терміну для оскарження є день отримання відповідей із Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області за №124 та №123 від 21.08.2013р. та 20.08.2013р.

З огляду на вище викладене, врахувавши положення Конституції України; Земельного кодексу України; ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»; ЗУ «Про особисте селянське господарство», керуючись положеннями статей 1, 2, 6, 17-21, 69 - 72, 77, 79, 99, 100, 104-107, 254, 158-162, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд в нарадчій кімнаті, -

п о с т а н о в и в:

Позов задоволити.

Визнати протиправною бездіяльність Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області щодо зволікання у розгляді заяви ОСОБА_1 від 31 липня 2013р. про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та будівель площею 0,25га (кадастровий №4621286500:02:002:0000) та для ведення особистого селянського господарства площею 0,1433 га (кадастровий №4621286500:02:002:1111) з одночасним переданням цих земельних ділянок у власність ОСОБА_1

Зобов'язати Рибницьку сільську раду Дрогобицького району Львівської області у спосіб, порядок та строк, передбачений чинним законодавством України, розглянути на черговому засіданні сесії сільської ради заяву ОСОБА_1 від 31 липня 2013р. про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та будівель площею 0,25га (кадастровий №4621286500:02:002:0000) та для ведення особистого селянського господарства площею 0,1433га (кадастровий №4621286500:02:002:1111) з одночасним переданням цих земельних ділянок у власність ОСОБА_1

Визнати протиправним та скасувати рішення чергової сесії Рибницької сільської ради Дрогобицького району Львівської області від 09.08.2013р., згідно якого відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222) для ведення особистого селянського господарства.

Зобов'язати Рибницьку сільську раду Дрогобицького району Львівської області повторно у спосіб та порядок, передбачений чинним законодавством України, розглянути на черговому засіданні сесії ради заяву (клопотання) ОСОБА_1 від 31 липня 2013р. про надання дозволу розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1105га (кадастровий №4621286500:02:002:2222) для ведення особистого селянського господарства.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного адміністративного суду Львівської області через суд першої інстанції з моменту її проголошення шляхом подачі в 10-денний строк апеляційної скарги.

Суддя : Гайдук А.М.

СудДрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.02.2014
Оприлюднено29.07.2014
Номер документу39901146
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —442/958/14-а

Постанова від 27.02.2014

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Гайдук А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні