Справа № 815/3846/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 липня 2014 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Білостоцький О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що, у зв'язку з ухиленням відповідача - благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» - від виконання вимог Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області, викладених у приписі №05/11-16-0049ПР від 29.10.2013 року, на нього згідно постанови №05/10-01-0002 від 28.01.2014 року було накладено штраф у розмірі 5100,00 грн. Однак зазначений штраф благодійним фондом «Дитяче село «АСТР» в доход державного бюджету сплачено не було.
Ухвалою суду від 03.07.2014 року у відповідності до п.4 ч.1 ст.183 2 КАС України було відкрито скорочене провадження у справі, копія якої 15.07.2014 року отримана відповідачем - благодійним фондом «Дитяче село «АСТР». В ухвалі відповідачу був наданий строк та роз'яснений порядок для надання заперечень, але жодних заяв про визнання позовних вимог чи заперечень на адміністративний позов від відповідача до суду не надійшло.
Розгляд справи проведено в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Суд за результатами розгляду справи у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомленні сторонами обставини, вважає їх достатніми для прийняття рішення з огляду на наступне.
29.10.2013 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Лабою Л.В. було здійснено спробу провести позаплановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - благодійний фонд «Дитяче село «АСТР», предмет державного нагляду: перевірка виконання вимог припису №05/11-160042 від 07.06.2013 року. Однак посадову особу контролюючого органу до перевірки допущено не було.
За результатами здійснення заходу було складено акт №05/11-16-0049А від 29.10.2013 року, в якому зазначено про порушення благодійним фондом «Дитяче село «АСТР» вимог ст.9 Закону України «Про електроенергетику», п.10.2(14) Правил користування електричною енергією (а.с. 11-12).
На підставі зазначеного акту обстеження Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області було внесено директору благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» припис №05/11-16-0049ПР від 29.10.2013 року про здійснення у термін до 13.01.2014 року заходів щодо усунення порушень чинного законодавства, а саме: допустити представника інспекції Держенергонагляду в Одеській області для проведення перевірки виконання вимог припису від 07.06.2013 року №05/11-160042, який був отриманий відповідачем 27.12.2013 року (а.с. 10-11).
13.01.2014 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Лабою Л.В. та державним інспектором з енергетичного нагляду Масловою О.В. було здійснено спробу провести позаплановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - благодійний фонд «Дитяче село «АСТР», предмет державного нагляду: перевірка виконання вимог приписів №05/11-16-0049ПР від 29.10.2013 року та №05/11-160042 від 07.06.2013 року. Однак посадових осіб контролюючого органу до перевірки допущено не було.
За результатами перевірки Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області складено акт перевірки №05/11-16-0002 від 13.01.2014 року, яким встановлено не виконання вимог припису №05/11-16-0049ПР від 29.10.2013 року (а.с. 7).
На підставі зазначеного акту перевірки 28.01.2014 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду в Одеській області Левчуком М.М. винесено постанову №05/10-01-0002 про накладення на благодійний фонд «Дитяче село «АСТР» штрафу у розмірі 5100,00 грн. за порушення законодавства про електроенергетику, а саме: за ухилення від виконання вимог припису №05/11-16-0049ПР від 29.10.2013 року (а.с. 4). Зазначену постанову було надіслано відповідачеві 28.01.2014 року та отримано ним 10.02.2014 року (а.с. 5, 6).
У відповідності до ст. 8 Закону України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 року № 575/97-ВР (далі Закон України № 575/97-ВР) державне управління в електроенергетиці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в електроенергетичному комплексі, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі.
Указом Президента України «Про Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України» від 06.04.2011 року №382/2011 затверджене зазначене положення, згідно п.1 якого Міністерство енергетики та вугільної промисловості України (Міненерговугілля України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Міненерговугілля України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному та нафтогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс).
Згідно наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 08.06.2012 року №405 Національна енергетична компанія «Укренерго» належить до сфери управління Міненерговугілля України.
Національна енергетична компанія «Укренерго» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України - державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське управління об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої у Південному регіоні є відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні». Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні» здійснює свою діяльність відповідно до «Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні» та на підставі довіреності, яку видає ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго».
Згідно ст. 9 Закону України №575/97-ВР, державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду. Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, електричного обладнання споживачів енергії і суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.
Відповідно до п.1 Положення «Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929, державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Відповідно до п. 1 Наказу Міністерства палива та енергетики України №422 від 03.11.2006 року Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».
Споживачами енергії, відповідно положень статті 1 Закону України №575/97-ВР, є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.
Згідно ч. 5 ст. 9 Закону України №575/97-ВР, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики; отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів; вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
Частиною 4 ст. 26 Закону України №575/97-ВР передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.
Відповідно до ч.1 ст.12 Закону України №877-V невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.
Згідно п.п. 7, 8 Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року №1312, рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Пунктом 10 Положення №1312 передбачено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Постанову Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області № 05/10-01-0002 від 28.01.2014 року про накладення на благодійний фонд «Дитяче село «АСТР» штрафу у розмірі 5100,00 грн., відповідачем ні в адміністративному ні в судовому порядку оскаржено не було. Однак накладений зазначеною постановою штраф відповідачем до Державного бюджету України не сплачено.
Таким чином, станом на час розгляду справи постанова №05/10-01-0002 від 28.01.2014 року Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області про накладення на благодійний фонд «Дитяче село «АСТР» штрафу у розмірі 5100,00 грн. є чинною, а тому у суду наявні підстави для стягнення з відповідача штрафу за вказаною постановою.
Враховуючи викладене, а також те, що відповідачем у встановлений чинним законодавством термін не сплачено до Державного бюджету штраф у розмірі 5100,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку з чим підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4. ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7-14, 69-71, 86, 159-163, 183-2, 186, 254 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» про стягнення штрафу в сумі 5100,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» (код ЄДРПОУ 13924154) штраф у розмірі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень) на р/р 31111106700008, отримувач - ГУДКСУ в Одеській області, банк отримувача - ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37607526, КБК 21081100.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддядпис/ Білостоцький О.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2014 |
Оприлюднено | 31.07.2014 |
Номер документу | 39928631 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Білостоцький О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні