Постанова
від 21.07.2014 по справі 824/2262/14-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

Іменем України

21 липня 2014 р. м. Чернівці Справа № 824/2262/14-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Огородник А.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичаних ситуацій у Луганській області до Малого приватного багатопрофільного підприємства виробничо-комерційної фірми "Букінтекс Лтд" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

24 червня 2014 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Малого приватного багатопрофільного підприємства виробничо-комерційної фірми «Букінтекс ЛТД» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки у вигляді повного зупинення експлуатації, опечатування вхідних дверей та знеструмлення електромережі приміщення Малого приватного багатопрофільного підприємства виробничо-комерційної фірми «Букінтекс ЛТД» (код ЄДРПОУ 14262755), розташованого за адресою: м. Луганськ, смт. Ювілейне, провул. Будівельний 4.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на виконання наказу Луганського міського управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області від 20.12.2013 № 73 «Про проведення перевірок» інспекторами Куценко С.П. та Башмаковим А.В., на яких було оформлено посвідчення на проведення планової перевірки від 17.02.2014 № 58, в термін з 05.03.2014 по 07.03.2014 здійснено планову перевірку об'єкта відповідача, на предмет додержання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки. За результатами перевірки 07.03.2014 складено акт перевірки № 60 додержання виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту та того ж дня , примірник Акту планової перевірки надіслано цінним листом із описом вкладення на адресу відповідача.

В Акті зазначені 33 порушенння Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 №126 (НАПБ А.01.001-2004) та інших нормативних актів, оскільки ці порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

З метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, на думку позивача, є підстави для повного зупинення експлуатації, опечатування вхідних дверей та знеструмлення електромережі приміщення Малого приватного багатопрофільного підприємства виробничо-комерційної фірми «Букінтекс ЛТД» (код ЄДРПОУ 14262755), розташованого за адресою: м. Луганськ, смт. Ювілейне, провул. Будівельний 4.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 26.06.2014 року відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі надіслана відповідачу та вручена 07.07.2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Проте від відповідача у встановлений судом строк заперечень проти позову або заяви про визнання позову не надійшло, в зв'язку з чим суд вважає можливим розглянути справу в порядку скороченого провадження відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого указом Президента України від 16 січня 2013 року № 20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Відповідно до положень статті 64 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗУ) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

ДСНС України реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Наказом ДСНС України від 08 лютого 2013 року № 80 затверджено нову редакцію Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - Положення). Відповідно до пункту 1 цього Положення Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області є територіальним органом ДСНС України, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру.

Згідно з підпунктом 63 пункту 4 Положення Головне управління здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями, особами без громадянства.

Законом України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначені правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до вимог статті 1 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно із частиною 1 статті 5 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

На виконання вимог частини 1 статті 5 Закону України від 05 квітня 2007 року №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» заступником начальника Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій України у Луганській області затверджено графік планових перевірок додержання і виконання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки стану будівель, споруд та приміщень органів влади та підпорядкованих їм структурних підрозділів на 2014 рік, яким передбачена перевірка Малого приватного багатопрофільного підприємства виробничо-комерційної фірми «Букінтекс ЛТД» (код ЄДРПОУ 14262755), розташованого за адресою: м. Луганськ, смт. Ювілейне, провул. Будівельний 4.

12.02.2014 року відповідно до ч.4 ст.5 закону № 877 на адресу відповідача надіслано рекомендованим листом із повідомленням про вручення примірник Повідомлення про проведення планової перевірки від 20.01.2014 № 13/105-54

Відповідно до вимог ст.ст. 4,7 Закону №877 головним інспектором відділу запобігання надзвичайним ситуаціям Луганського міського управління Головного управління ДСНС України в Луганській області Куценко С.П. та старшим інспектором ДПРЧ-3 Головного управління ДСНС України в Луганській області Башмаковим А.В., на яких було оформлене Посвідчення на проведення планової перевірки від 17.02.2014 №58 в період з 05.03.2014 по 07.03.2014, в присутності комірника Малого приватного багатопрофільного підприємства виробничо-комерційної фірми «Букінтекс ЛТД» Полтавцева А.І. здійснено планову перевірку об'єкта відповідача на предмет додержання вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки.

За результатами перевірки 07.03.2014 складено акт перевірки додержання виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, № 60 та того ж дня примірник акту планової перевірки надіслано цінним листом із описом вкладення на адресу відповідача.

Актом планової перевірки від 07.03.2014 року № 60 виявлено 33 порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в України, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 №126 (НАПБ А.01.001-2004),

10.03.2014 на виконання акту планової перевірки , згідно ч.7 та ч.8 Закону № 877 винесено Припис №37 про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежно, техногенної безпеки цивільного захисту, примірник якого надіслано цінним листом із описом вкладення на адресу відповідача

В приписі зазначено 33 порушення порушень вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в України, затверджених наказом МНС України від 19.10.2004 №126 зі строком їх усунення до 30.04.2014 року

Згідно вимог абз.3 ч.1 ст.6 Закону №877, на підставі наказу Луганського міського управління Головного управління ДСНС України в Луганській області від 20.03.2014 №27 «Про проведення перевірок» на головного інспектора відділу запобігання надзвичайним ситуаціям Луганського міського управління Головного управління ДСНС України в Луганській області Куценко С.П. та старшого інспектора ДПРЧ-3 Головного управління ДСНС України в Луганській області Башмакова А.В. було оформлене посвідчення на проведення позапланової перевірки від 23.05.2014 №203, і цими посадовими особами в період з 26.05.2014 по 05.06.2014 було проведено позаплановий захід.

За результатами перевірки об'єкта відповідача 05.06.2014 року складено акт перевірки додержання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту №174 та того ж дня вручено представнику відповідача.

Серед 33-х порушень, які встановленні актом №174, є такі що створюють загрозу життю та здоровлю людей, а саме: порушення №1,9,10,12,14-30,32.

Згідно із пунктом 5 статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Згідно з частиною 7 статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Відповідно до частини 10 статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» у разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб'єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування.

Відповідно до підпункту 21 частини 1 статті 20 КЦЗУ суб'єкти господарювання зобов'язані забезпечувати виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки.

Згідно із вимогами статті 4 КЦЗУ цивільний захист - це функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

Пунктом 1 частини 1 статті 70 КЦЗУ передбачено, що недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, є підставою для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв.

Згідно із частиною 2 статті 70 КЦЗУ повне або часткове зупинення робіт підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

До введення в дію Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки здійснювався посадовими особами органів державного пожежного нагляду, у тому числі, шляхом застосування запобіжних заходів, порядок та умови яких визначався Інструкцією про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, затвердженою наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій від 21 жовтня 2004 року та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 листопада 2004 року за № 1416/10015.

Відповідно до абзацу 6 розділу 2 Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, затвердженої наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій від 21 жовтня 2004 року та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08 листопада 2004 року за № 1416/10015, поняття, що застосовуються у цій Інструкції, мають таке значення: приведення постанови про застосування запобіжних заходів у дію - здійснення посадовою особою органу держпожнагляду заходів щодо зупинення роботи (експлуатації) на відповідному об'єкті шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення.

Пунктом 6.2 розділу 6 Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, затвердженої наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій від 21 жовтня 2004 року та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08 листопада 2004 року за № 1416/10015, визначено, що постанова про застосування запобіжних заходів підлягає виконанню шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення (якщо це можливо) з дати приведення її в дію.

Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги відсутність встановленого Кодексом цивільного захисту України механізму, порядку та яким саме шляхом виконуються приписи, встановлені частиною 2 статті 70 КЦЗУ, у тому числі, щодо зупинення роботи (експлуатації) на відповідному об'єкті, з метою надання можливості відповідачу у подальшому усунути наявні порушення пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, суд приходить до висновку про необхідність застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки саме у вигляді повного зупинення експлуатації, опечатування та знеструмлення приміщення.

Оскільки станом на дату судового розгляду порушення, зазначені в акті перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб від 05 червня 2014 року № 174, відповідачем не усунені, з метою не допущення спричинення шкоди життю та здоров'ю людей, суд застосовує заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом повного зупинення експлуатації, опечатування вхідних дверей та знеструмлення електромережі приміщення Малого приватного багатопрофільного підприємства виробничо-комерційної фірми «Букінтекс ЛТД» (код ЄДРПОУ 14262755), розташованого за адресою: м. Луганськ, смт. Ювілейне, провул. Будівельний 4.

Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Одночасно, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що у відповідності із частинами 12-13 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.

За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.

Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Малого приватного багатопрофільного підприємства виробничо-комерційної фірми «Букінтекс ЛТД» (код ЄДРПОУ 14262755), розташованого за адресою: м. Луганськ, смт. Ювілейне, провул. Будівельний 4. про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки у вигляді повного зупинення експлуатації, опечатування вхідних дверей та знеструмлення електромережі приміщення Малого приватного багатопрофільного підприємства виробничо-комерційної фірми «Букінтекс ЛТД» (код ЄДРПОУ 14262755), розташованого за адресою: м. Луганськ, смт. Ювілейне, провул. Будівельний 4.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Відповідно до частини першої статті 185 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених КАС України.

Відповідно до статті 186 КАС України Апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Ч. 8 ст. 183-2 встановлено, що строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Суддя А.П.Огородник

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2014
Оприлюднено31.07.2014
Номер документу39949588
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/2262/14-а

Постанова від 21.07.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Огородник Анатолій Петрович

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Огородник Анатолій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні