Постанова
від 07.07.2014 по справі 804/7709/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 липня 2014 р. Справа № 804/7709/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кальника В.В., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Софіївської районної організації соціалістичної партії України про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ :

30 травня 2014 року Криворізька центральна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Софіївської районної організації соціалістичної партії України (код ЄДРПОУ 23929537) про припинення юридичної особи.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідач порушує вимоги діючого законодавства, а саме, не подає податкових декларацій понад один рік.

Відповідач заперечень на позовну заяву не надав. Ухвалу про відкриття провадження у справі направлено на адресу відповідача, що вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, рекомендованим поштовим відправленням, але конверт повернуто на адресу суду у зв'язку із неврученням. Згідно частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про розгляд справи та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів. За таких підстав, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами, оскільки при підготовці справи до розгляду дотримано вимоги Кодексу адміністративного судочинства України щодо належного повідомлення сторін у справі про розгляд справи.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Софіївська районна організація соціалістичної партії України зареєстрована Виконавчим комітетом Криворізької міської ради Дніпропетровської області 10.03.1994р.

Згідно довідки Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 06.06.2006 р. №127 Софіївська районна організація соціалістичної партії України (код ЄДРПОУ 23929537) перебуває на обліку в податкових органах та згідно довідки від 07.04.2014 року № /8/81-31 станом на 07.04.2014 року заборгованості з податків та зборів не має.

Згідно з довідкою Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 07.04.2014 року № /8/81-31 остання податкова звітність відповідачем подана 01.01.2003 р.

Позивачем також надано розпорядження начальника Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Ганненко О.О. від 24.04.2014р. №16-г «Про підготовку матеріалів та позовів щодо припинення юридичних осіб».

Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні правовідносини, показав наступне.

Згідно із частинами 1, 2 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються спеціальним законодавством України, а саме Законом України «Про політичні партії в Україні» № 2365-III від 05.04.2001 .

Статтею 2 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 № 2365-III визначено, що політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Згідно змісту статті 11 Закону №2365, реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідними органами юстиції Міністерства юстиції України, якщо інший порядок не передбачений законом. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.

Дана норма кореспондується з положенням ч.3, 4 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» № 755-ІV від 15.05.2003 , де зазначено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, здійснює реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видає виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором відповідного центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, за місцезнаходженням юридичної особи.

Згідно зі ст. 23 Закону України «Про політичні партії в Україні», політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України.

Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.

Статтею 24 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначено порядок анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, а саме у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах резидента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва.

Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються.

Рішення Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії.

Окрім того, приписами ст. 19 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначаються заходи, які можуть вживатися до політичних партій. Так, у разі порушення політичними партіями Конституції України , цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи:

1) попередження про недопущення незаконної діяльності;

2) заборона політичної партії.

Відповідно до статті 21 Закону України «Про політичні партії України» політична партія за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України може бути заборонена в судовому порядку у випадку, порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлений Конституцією України , цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичних партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом парії, припинення членства в політичній партії.

Окрім того, частина 1 статті 18 Закону України «Про політичні партії в Україні» передбачає, що державний контроль за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії здійснює Міністерство юстиції України.

Відповідно до ч. 1 статті 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи усі докази, надані суду, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

При поданні позову позивачем не враховано особливостей щодо підстав та порядку припинення юридичної особи відповідача - Софіївської районної організації соціалістичної партії України, встановлених Законом України «Про політичні партії в Україні», який також, у даному випадку, є спеціальною нормою стосовно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Між тим, слід врахувати, що відповідно до частини 2 статті 14 цього Закону, політичні партії є неприбутковими організаціями, внаслідок чого передбачається, що діяльність відповідача не має метою одержання прибутку, тому він не може вважатись суб'єктом підприємницької діяльності.

З аналізу норм чинного законодавства вбачається, що право на звернення до суду з позовом про припинення діяльності політичної партії чинним законодавством України надано органу, який зареєстрував політичну партію або Генеральному прокурору України, Міністерству юстиції України, до яких позивач не відноситься.

Отже, ані Податковим кодексом України , ані іншими законами України не встановлено право податкових органів на звернення до суду з позовом про припинення політичної партії.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що стосовно політичної партії законодавством передбачено інший порядок ліквідації, зокрема, не за позовами органів державної податкової служби.

Встановлена судом невідповідність позовних вимог положенням чинного законодавства, зокрема, відсутність компетенції у органу податкової служби на звернення з адміністративним позовом про припинення юридичної особи - Софіївської районної організації соціалістичної партії України, є підставою для відмови у позові.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, які не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 158 - 163 , 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України ,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Софіївської районної організації соціалістичної партії України про припинення юридичної особи - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, підлягає негайному виконанню відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Кальник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2014
Оприлюднено01.08.2014
Номер документу39953860
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7709/14

Постанова від 07.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 02.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні