Ухвала
від 24.07.2014 по справі п/808/286/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

24 липня 2014 рокусправа № П/808/286/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Божко Л.А.

суддів: Суховарова А.В. Ясенової Т.І.

за участю секретаря судового засідання: Троянова А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 24 березня 2014 року по справі за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Електроінтерсервіс", державного реєстратора Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Мельничук Ганни Сергіївни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_2 про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -

В С Т А Н О В И В:

В січні 2014 року Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Електроінтерсервіс" (далі - відповідач 1) та державного реєстратора Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Мельничук Ганни Сергіївни (далі - відповідач 2), третої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_2 (далі - третя особа) у якому з урахуванням уточнених позовних вимог, просить скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Електроінтерсервіс" від 17.07.2013 року за №11031050007029064, у зв'язку з чим:

- зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Електроінтерсервіс" вжити заходів до приведення установчих документів у відповідності із прийнятим судовим рішенням;

- зобов'язати державного реєстратора Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Мельничук Ганну Сергіївну скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів стосовно місцезнаходження юридичної особи, яке змінило свою юридичну адресу на : АДРЕСА_1

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 24 березня 2014 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, де просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя задовольнити

Сторони, які належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, у судове засідання не з'явились, у зв'язку з чим, відповідно до ст.41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалась.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно вимог статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року №755-IV.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч.3 ст.4 Закону України №755-IV).

Відповідно до ч.3 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи 15.07.2013, між гр. ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (продавці) та ОСОБА_2 (покупець) був укладений договір купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ "Електроінтерсервіс", згідно якого продавці зобов'язується передати (шляхом продажу) у власність покупця належні їм частини частки у статутному капіталі ТОВ "Електроінтерсервіс", а покупець, на визначених цим договором умовах зобов'язується прийняти у власність та оплатити зазначені частки.

Згідно рішення загальних зборів учасників ТОВ "Електроінтерсервіс", оформленого протоколом від 15.07.2013 № 4, гр. ОСОБА_2 було прийнято до складу учасників товариства на підставі договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі, а гр. ОСОБА_3 та ОСОБА_4 було виключено зі складу товариства. Крім того, даним рішенням звільнено ОСОБА_5 з посади директора ТОВ "Електроінтерсервіс" за власним бажанням та призначено директором ОСОБА_2 Також, цим рішенням визначено нову адресу місцезнаходження товариства, а саме: АДРЕСА_3, яка є адресою місця реєстрації учасника і директора ТОВ "Електроінтерсервіс" ОСОБА_2 До того ж, на ОСОБА_2 був покладений обов'язок щодо розробки Статуту товариства у новій редакції та вирішення всіх питань, пов'язаних із внесенням змін до установчих документів юридичної особи.

На підставі рішення Загальних зборів учасників ТОВ "Електроінтерсервіс", оформленого протоколом від 15.07.2013 № 4, було затверджено Статут юридичної особи відповідача у новій редакції. Зокрема, у Статуті зазначено, що ТОВ "Електроінтерсервіс" знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 (п. 1.3 Розділу 1 Статуту ТОВ "Електроінтерсервіс").

Статус та повноваження державного реєстратора чітко визначені ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Повноваження

державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього відповідного пакету документів (від заявника чи поштою). До повноважень державного реєстратора не входить перевірка місцезнаходження юридичної особи.

Внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, в тому числі зміна відомостей про місцезнаходження юридичних осіб, здійснюються в порядку передбаченому ст. 19 вказаного Закону.

Згідно пункту 1 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Пунктом 2 статті 19 вищевказаного Закону передбачено, якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Перелік документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів визначено у ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону, в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, здійснюється передача реєстраційної справи такої юридичної особи. В разі державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати реєстрації зміни місцезнаходження зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи (ч. 2, 4 ст. 14 Закону). Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи (ч. 6 ст. 14 Закону). Таким чином, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора. Стаття 14 Закону не передбачає підстав для відмови у взятті на облік реєстраційної справи.

Записи про зняття з обліку та взяття на облік реєстраційної справи в органі державної реєстрації вносяться до Єдиного державного реєстру довідкою, не мають статусу окремої реєстраційної дії, їм не присвоюється відповідний номер.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що

відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, Товариство з обмеженою відповідальністю "Електроінтерсервіс" зареєстровано як юридична особа державним реєстратором Виконавчого комітету Запорізької міської ради 24.03.2011 року

17.07.2013 року державним реєстратором Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції Мельничук Г.С. до ЄДР внесено запис № 11031050007029064 про Державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи; зміна місцезнаходження, зміна видів діяльності, інші зміни, зміна складу або інформації про засновників», відповідно до якого відповідач 1 змінив адресу свого місцезнаходження з адреси: АДРЕСА_1 на адресу: АДРЕСА_4.

Відділом податкової міліції ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя здійснена перевірка фактичного місця ведення діяльності ТОВ "Електроінтерсервіс" та складена довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 10.01.2014 року № 97, місцезнаходження ТОВ "Електроінтерсервіс" за адресою: АДРЕСА_4 не встановлено, у зв'язку з чим ДПІ просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Електроінтерсервіс".

Відповідачем 1 дотримано порядок внесення змін до установчих документів товариства, а їх реалізація здійснена відповідачем 2 відповідно до вимог ст. 29 Закону України від 15.05.2003 року "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"

Позивачем не надано до суду жодних доказів в підтвердження незаконності державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Електроінтерсервіс".

Посилання ДПІ на відсутність відповідача за місцезнаходженням не є підставою для скасування зазначеної державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до пп. 20.1.12. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України у випадках, встановлених законом, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Відповідно до п. 67.2. ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Отже, Податковим кодексом України не передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо скасування державної реєстрації внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.

Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що оскільки єдиною підставою звернення контролюючого органу до суду є факт незнаходження відповідача 1 за місцем реєстрації, не доведено достатніх підстав для скасування запису № 11031050007029064 від 17.07.2013 року, а тому підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів не вбачається.

З огляду на викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують правомірність висновків суду першої інстанції.

Враховуючи зазначене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, так як обставини справи встановлені правильно, докази досліджені вірно, відповідно рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального і процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, тому судове рішення не підлягає скасуванню, апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 198 ч.1 п. 1, 200, 205, 206 КАС України, суд апеляційної інстанції, -

УХВАЛИВ :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 24 березня 2014 року - залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 24 березня 2014 року - залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили у відповідності до ч.5 ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання чинності.

Головуючий: Л.А. Божко

Суддя: А.В. Суховаров

Суддя: Т.І. Ясенова

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2014
Оприлюднено31.07.2014
Номер документу39961416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/808/286/14

Постанова від 24.03.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 24.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 24.03.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 24.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 07.02.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 16.01.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні