Постанова
від 30.07.2014 по справі 815/3851/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3851/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 липня 2014 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Білостоцький О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області до комунальної установи «Фрунзівська центральна районна лікарня» про стягнення штрафу в сумі 10200,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області до комунальної установи «Фрунзівська центральна районна лікарня» (далі КУ «Фрунзівська ЦРЛ») про стягнення штрафу в сумі 10200,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що, у зв'язку з ухиленням відповідача - КУ «Фрунзівська ЦРЛ»- від виконання вимог Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області, викладених у приписі №05/13-06-0028 від 29.05.2013 року, на нього згідно постанови №05/13-01-0001 від 30.01.2014 року було накладено штраф у розмірі 10200,00 грн. Однак зазначений штраф КУ «Фрунзівська ЦРЛ» в доход державного бюджету сплачено не було.

Ухвалою суду від 15.07.2014 року у відповідності до п.4 ч.1 ст.1832 КАС України було відкрито скорочене провадження у справі, копія якої 15.07.2014 року отримана відповідачем - КУ «Фрунзівська ЦРЛ».

28.07.2014 року від КУ «Фрунзівська ЦРЛ» через канцелярію суду надійшли письмові заперечення на адміністративний позов, в яких зазначено, що КУ «Фрунзівська ЦРЛ» є комунальною власністю Фрунзівської районної ради та фінансування робіт на виконання приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області здійснюється саме Фрунзівською районною радою. Відповідачем неодноразово направлялись звернення до Фрунзівської районної ради про надання допомоги в усуненні порушень законодавства про електроенергетику, однак відповідні кошти виділені не були. Крім цього, КУ «Фрунзівська ЦРЛ» було самостійно забезпечено операційні блоки хірургічного та пологового відділень автономними електростанціями. Зазначене свідчить про те, що відповідачем вживались заходи для усунення порушення законодавства про електроенергетику.

Розгляд справи проведено в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Суд за результатами розгляду справи у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомленні сторонами обставини, вважає їх достатніми для прийняття рішення з огляду на наступне.

29.05.2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Щербиною В.О. у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - головного лікаря КУ «Фрунзівська ЦРЛ» Левченка А.О. було проведено перевірку виконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - КУ «Фрунзівська ЦРЛ».

За результатами здійснення заходу було складено акт №05/13-06-0028 від 29.05.2013 року, в якому зазначено про ухилення від виконання вимог припису від №05/13-06-0039П від 06.09.2012 року, а саме: привести у відповідність вимогам 1 категорії з надійності електропостачання схему електропостачання струмоприймачів операційної хірургічного відділення лікарні; привести у відповідність вимогам 1 категорії з надійності електропостачання схему електропостачання струмоприймачів операційної пологового відділення лікарні (а.с. 12-13).

На підставі зазначеного акту обстеження Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області було внесено головному лікарю КУ «Фрунзівська ЦРЛ» припис №05/13-06-0028 від 29.05.2013 року про здійснення у термін до 01.11.2013 року заходів щодо усунення виявлених під час обстеження порушень чинного законодавства, який був отриманий відповідачем 07.06.2013 року (а.с. 11).

25.12.2013 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Замараєвим М.М. в присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - інженера-енергетика Боюка Р.М. проведено позаплановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - КУ «Фрунзівська ЦРЛ», предмет державного нагляду: перевірка виконання вимог припису №05/13-06-0028 від 29.05.2013 року.

За результатами перевірки Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області складено акт перевірки №05/13-02-0004 від 25.12.2013 року, яким встановлено не виконання вимог припису №05/13-06-0028 від 29.05.2013 року (а.с. 8).

На підставі зазначеного акту перевірки 30.01.2014 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду в Одеській області Гречкосієм Р.П. винесено постанову №05/13-01-0001 про накладення на КУ «Фрунзівська ЦРЛ» штрафу у розмірі 10200,00 грн. за порушення законодавства про електроенергетику, а саме: за ухилення від виконання вимог припису №05/13-06-0028 від 29.05.2013 року (а.с. 5). Зазначену постанову було надіслано відповідачеві 30.01.2014 року та отримано ним 12.02.2014 року (а.с. 6, 7).

У відповідності до ст. 8 Закону України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 року № 575/97-ВР (далі Закон України № 575/97-ВР) державне управління в електроенергетиці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в електроенергетичному комплексі, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі.

Указом Президента України «Про Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України» від 06.04.2011 року №382/2011 затверджене зазначене положення, згідно п.1 якого Міністерство енергетики та вугільної промисловості України (Міненерговугілля України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Міненерговугілля України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному та нафтогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс).

Згідно наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 08.06.2012 року №405 Національна енергетична компанія «Укренерго» належить до сфери управління Міненерговугілля України.

Національна енергетична компанія «Укренерго» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України - державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське управління об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої у Південному регіоні є відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні». Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні» здійснює свою діяльність відповідно до «Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні» та на підставі довіреності, яку видає ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго».

Згідно ст.9 Закону України №575/97-ВР, державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду. Центральний орган виконавчої влади з державного енергетичного нагляду здійснює державний нагляд (контроль) за електричними, тепловими, тепловикористальними установками і мережами суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, електричного обладнання споживачів енергії і суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж та підтвердження їх готовності до роботи, що є допоміжними заходами для забезпечення сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України.

Відповідно до п.1 Положення «Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929, державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно до п. 1 Наказу Міністерства палива та енергетики України №422 від 03.11.2006 року Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року №929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».

Споживачами енергії, відповідно положень статті 1 Закону України №575/97-ВР, є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Згідно ч. 5 ст. 9 Закону України №575/97-ВР, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики; отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів; вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Частиною 4 ст. 26 Закону України №575/97-ВР передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до ч.1 ст.12 Закону України №877-V невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

Згідно п.п. 7, 8 Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року №1312, рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Пунктом 10 Положення №1312 передбачено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Постанову Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області №05/13-01-0001 від 30.01.2014 року про накладення на КУ «Фрунзівська ЦРЛ» штрафу у розмірі 10200,00 грн., відповідачем ні в адміністративному ні в судовому порядку оскаржено не було. Однак накладений зазначеною постановою штраф відповідачем до Державного бюджету України не сплачено.

Таким чином, станом на час розгляду справи постанова №05/13-01-0001 від 30.01.2014 року Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області про накладення на КУ «Фрунзівська ЦРЛ» штрафу у розмірі 10200,00 грн. є чинною, а тому у суду наявні підстави для стягнення з відповідача штрафу за вказаною постановою.

Враховуючи викладене, а також те, що відповідачем у встановлений чинним законодавством термін не сплачено до Державного бюджету штраф у розмірі 10200,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку з чим підлягають задоволенню у повному обсязі.

При вирішенні справи по суті, суд не приймає до уваги доводи представника відповідача, викладені у запереченнях на адміністративний позов, з огляду на відсутність адміністративно-правового спору щодо правомірності та обґрунтованості зазначеного рішення суб'єкта владних повноважень.

Крім того, посилання відповідача на відсутність належного фінансування КУ «Фрунзівська ЦРЛ» з районного бюджету не може бути підставою, відповідно до чинного законодавства, для звільнення від сплати штрафу.

Відповідно до ч. 4. ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7-14, 69-71, 86, 159-163, 183-2, 186, 254 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області до комунальної установи «Фрунзівська центральна районна лікарня» про стягнення штрафу в сумі 10200,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з комунальної установи «Фрунзівська центральна районна лікарня» (код ЄДРПОУ 01998928) штраф у розмірі 10200,00 грн. (десять тисяч двісті гривень) на р/р 311111067800495, назва рахунку Фрунзівський 21081100, одержувач - Державний бюджет Фрунзівський (код ЄДРПОУ 37564760), банк одержувача - ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддядпис/ Білостоцький О.В.

Дата ухвалення рішення30.07.2014
Оприлюднено04.08.2014
Номер документу39963907
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3851/14

Постанова від 30.07.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні