Постанова
від 16.07.2014 по справі 808/4493/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 16 липня 2014 року об 11 год. 12 хв. Справа №  808/4493/14м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого  судді          Шари І.В. за участю секретаря судового засідання  Пелеха С.І. представників сторін:                             заявника –  не з'явився                             боржника  – не з'явився розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за поданням  Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Приватного малого підприємства “Самат” про стягнення коштів за податковим боргом ВСТАНОВИВ: 14 липня 2014 року об 11 год. 00 хв. Бердянська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі – Бердянська ОДПІ, заявник) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із поданням до Приватного малого підприємства “Самат” (далі – ПМП «Самат», боржник), в якому заявник просить стягнути кошти у розмірі суми податкового боргу з податку на прибуток підприємств 2376,00 грн. з рахунків платника податків боржника у банках, обслуговуючих такого платника податків. Вимоги подання обґрунтовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі – ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та зазначено, що податковий борг ПМП «Самат» виник у зв'язку з несплатою самостійно визначених узгоджених сум податкових зобов'язань. Представник Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області районі в судове засідання не з'явився, проте 16.07.2014 подав до суду заяву, в якій просив розглянути справу без його участі, вимоги подання підтримав у повному обсязі, просив його задовольнити. Представник боржника у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином (а.с. 21). Згідно з ч. 7 ст. 183-3 КАС України неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання. За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представників сторін. У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося. Розглянувши подані документи і матеріали судом встановлені наступні обставини. Приватне мале підприємство “Самат” (ідентифікаційний код 22147382) є юридичною особою та зареєстроване 30.01.1995 Виконавчим комітетом Бердянської міської ради Запорізької області, що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 №221243 (а.с.6). Станом на 16.07.2014 за боржником обліковується податковий борг з податку на прибуток у сумі 2376,00 грн., який виник на підставі наступного. Боржником до податкового органу подавалась податкова декларація з податку на прибуток підприємств №9090785758 від 27.02.2014, відповідно до якої ПМП «Самат» самостійно визначено суму податкового зобов'язання за 2013 рік у розмірі 2376,00 грн., яке у добровільному порядку не сплачено та набуло статусу податкового боргу. Із матеріалів справи вбачається, що заявником вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме була сформована податкова вимога  №420-25 від 02.04.2014 на суму 4977,30 грн., яка отримана представником боржника 12.05.2014, що підтверджуються його підписом на корінці вказаної податкової вимоги (а.с.9). Станом на 16.07.2014 ПМП «Самат» має заборгованість з податку на прибуток підприємств у сумі 2376,00 грн., яка до теперішнього часу не погашена. Оцінивши надані документи та матеріали, суд вважає вимоги подання такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне. Згідно зі ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до п. 46.1 ст. 46  Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок  - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Згідно з п. 49.1 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. За правилами п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. В пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Пунктом 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до п. 59.3. ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Відповідно до п. 59.4. ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Відповідно до пп. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. На виконання вищезазначених норм 02.04.2014 заявником була сформована податкова вимога форми «Ю» №420-25. Механізм ведення територіальними органами Міністерства доходів і зборів України (далі - Міндоходів) оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів визначається пунктом 2  Порядку ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів (далі – Порядок №765 від 05.12.2013). Облік податків, зборів та єдиного внеску ведеться підрозділами Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників (далі - Міжрегіональне ГУ), спеціалізованих державних податкових інспекцій з обслуговування великих платників (далі - СДПІ), державних податкових інспекцій в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднаних державних податкових інспекцій (далі - ДПІ) відповідно до функціональних повноважень (п.4 Розділу I Порядку №765 від 05.12.2013). Відповідно до п. 7 Розділу I Порядку №765 від 05.12.2013 контроль за достовірністю відображення в інформаційній системі показників стану розрахунків платників, механізму виявлення, усунення та упередження випадків неповного, неправильного або несвоєчасного відображення облікових показників та некоректного формування зведених і звітних показників центральної бази даних забезпечується структурними підрозділами за закріпленими напрямами роботи. Згідно з п.1 Розділу ІІ Порядку №765 від 05.12.2013 з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску територіальними органами Міндоходів відкриваються інтегровані картки платників за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися платниками, а для обліку сум передоплати - за кожним платником. Відповідно до п.1 Розділу ІІІ Порядку №765 від 05.12.2013 нарахуванню в інтегрованій картці платника підлягають: -          зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, самостійно визначені платником; -          суми до сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником; -          зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, визначені територіальним органом Міндоходів та узгоджені відповідно до чинного законодавства; -          пеня за порушення встановлених строків погашення узгоджених сум зобов'язань за податками, зборами, митними платежами, єдиним внеском; -          пеня на суму заниження податкового зобов'язання, нарахованого територіальним органом Міндоходів або платником; -          проценти за користування розстроченням (відстроченням). Зобов'язання, штрафні санкції, пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником у звітності, відображаються територіальним органом Міндоходів в інтегрованій картці платника (п.2 Розділу ІІІ Порядку №765 від 05.12.2013). Пункт чотири Розділу ІІІ Порядку №765 від 05.12.2013 визначає, що  нарахування податків, зборів та сум єдиного внеску в інтегрованій картці платника здійснюються відповідно до звітності, що подається платником до територіального органу Міндоходів, а також митних та інших платежів - на підставі оформленої митної декларації. Бердянською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Запорізькій області на підтвердження податкового боргу ПМП «Самат» надано: - інтегровані картки платника податку на прибуток приватних підприємств ПМП «Самат» за 2014 рік; -          довідки про заборгованість станом на 14.07.2014 та станом на 16.07.2014, відповідно до яких податковий борг відповідача з податку на прибуток підприємств складає  2376,00 грн. Боржник на пропозицію суду не надав до суду заперечень або  будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу. Згідно із п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги. Вищенаведеними нормативними актами не передбачено направлення податкових вимог в інших випадках. За вимогами ч. 2 ст. 183-3 КАС України подання подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду. Протягом 24 годин, як передбачено ст.183-3 КАС України, з моменту виникнення податкового боргу, заявник звернувся до суду. Згідно пп. 95.3. ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Згідно зі ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Під час розгляду справи боржник доказів сплати заборгованості не надав, проти подання не заперечив, доводи заявника не спростував. На підставі викладеного суд дійшов висновку, що подання Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області є доведеним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню. Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14, 86, 158-163, 183-3 КАС України, суд -  ПОСТАНОВИВ: Подання Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Приватного малого підприємства “Самат” про стягнення коштів за податковим боргом -  задовольнити. Стягнути кошти у розмірі суми податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств (11021000) – 2376,00 грн. (дві тисячі триста сімдесят шість гривень 00 копійок) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих Приватного малого підприємства “Самат” (Код ЄДРПОУ 22147382) на наступний рахунок: р/р 31113009700011, Державний бюджет, код платежу 11021000, код ОКПО 38042560, МФО 813015, банк одержувача: Бердянський УДКСУ ГУДКСУ. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.              Суддя                                                                                             І.В. Шара

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2014
Оприлюднено04.08.2014
Номер документу39966274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/4493/14

Постанова від 16.07.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні