Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
29 липня 2014 р. № 820/9403/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Піскун В.О.,
при секретарі судового засідання - Мараєвій О.В.,
за участі:
представника позивача - Марченко І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вольф сервіс", третя особа - Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Основ'янська об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі - Основ'янська ОДПІ), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вольф сервіс" (далі - ТОВ "Вольф сервіс"), третя особа - Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції, в якому просить суд скасувати державну реєстрацію внесення змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Вольф сервіс" від 01.08.2013 року №10691050015026819 щодо відомостей місцезнаходження .
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що ТОВ "Вольф сервіс" (код ЄДРПОУ 37423036) взято на облік ДПІ у Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві з 19.11.2010 року. Позивач посилається на те, що на адресу ТОВ "Вольф сервіс", а саме - м. Харків, пр. Гагаріна, 154, засобами поштового зв'язку було направлено лист із повідомленням про надання заяви за ф. N 1-ОПП або за ф. N 5-ОПП до Основ'янської ОДПІ м. Харкова. Зазначений лист було повернуто із позначкою «через збіг терміну зберігання». Отже, позивач вважає, що на момент звернення до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради ТОВ "Вольф сервіс" було зазначено відомості про місцезнаходження, які не відповідають юридичній адресі підприємства, а тому Державним реєстратором внесені вищезазначені відомості до Єдиного державного реєстру з порушенням вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».
Представник позивача в судовому засіданні підтримав вимоги адміністративного позову та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчать матеріали справи.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчать матеріали справи.
Відповідно до ч. 2, ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Проте за клопотанням сторони та з урахуванням обставин у справі суд може відкласти її розгляд. У разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників відповідача та третьої особи за наявними в ній матеріалами.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.
Як вбачається з матеріалів справи та підтверджено у судовому засіданні представником позивача, спірні відносини виникли у зв'язку з проведенням державної реєстрації змін до установчих документів щодо місцезнаходження ТОВ "Вольф сервіс" (код ЄДРПОУ 37423036) за адресою: 61035, м. Харків, пр. Гагаріна, 154.
Судом встановлено, що ТОВ "Вольф сервіс" зареєстровано Оболонською районною у місті Києві державною адміністрацією 18.11.2010 року за № 1 069 102 0000 026819 та взято на облік ДПІ у Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві з 19.11.2010 року, що підтверджується довідкою та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, податковими відомостями щодо юридичної особи, копії яких приєднано до матеріалів справи.
З реєстраційної справи ТОВ "Вольф сервіс" вбачається, що запис місцезнаходження ТОВ "Вольф сервіс" за адресою: 61035, м. Харків, пр. Гагаріна, 154, внесено державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Вертай Л.М. 01.08.2013 року за № 10731050004024383.
Як вбачається з матеріалів справи, 16.08.2013 року державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві було знято з обліку та передано реєстраційну справу ТОВ "Вольф сервіс" до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи відповідно до акту прийому-передачі реєстраційної справи від 16.08.2013 року №46.
19.09.2013 року вказану реєстраційну справу було взято на облік державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року(далі - Закон України №755-IV).
Відповідно до ст. 1 Закону України №755-IV єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Державний реєстратор - посадова особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України №755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Таким чином, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього певного пакету документів (від заявника чи поштою). Усі реєстраційні дії проводяться державним реєстратором на підставі поданого уповноваженою особою пакету документів передбаченого відповідною статтею Закону України №755-IV.
Суд також звертає увагу на те, що ч. 1 ст. 17 Закону України №755-IV передбачено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до абз. 2 ч. 1, ч. 2, ч. 4 статті 14 Закону України №755-IV передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця.
За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч. 3 ст. 4 Закону України №755-IV).
Відповідно до ч. 1, ч. 2 статті 19 Закону України №755-IV у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.
Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 Закону України №755-IV для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Статтею 29 Закону України №755-IV передбачено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.
Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Згідно з ч.3 ст.8 Закону України №755-IV відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів справи, 01.08.2013 року відповідно до протоколу №01/08/2013 загальних зборів учасників ТОВ "Вольф сервіс" змінено місцезнаходження товариства з: м. Київ, пр. Героїв Сталінграду, буд. 20-Б, літера «А», приміщення 91, на: м. Харків, пр. Гагаріна, 154; затверджено нову редакцію Статуту товариства, доручено директору товариства Киржнер Тетяні подати документи державному реєстратору для проведення державної реєстрації змін до установчих документів та внесення змін до відомостей про ТОВ "Вольф сервіс" з правом передоручення третім особам.
Правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів підтверджено протоколом реєстрації учасників для участі у загальних зборах учасників ТОВ "Вольф сервіс" від 01.08.2013 року №01-1/08/2013.
Для проведення державної реєстрації вищезазначених змін до установчих документів ТОВ "Вольф сервіс" уповноваженою особою було подано державному реєстратору пакет документів, передбачений ст.29 Закону України №755-IV, а саме: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; оригінал рішення про внесення змін до установчих документів; копії квитанцій щодо внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів та за публікацію; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; статут; нова редакція установчих документів (два примірника); нотаріально завірену копію договору про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства.
Судом встановлено, що документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Вольф сервіс", відповідали вимогам положень ст.29 Закону України №755-IV.
Отже, запис за № 10731050004024383, вчинений державним реєстратором, внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців".
В матеріалах справи не міститься доказів недотримання державним реєстратором вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "Вольф сервіс" здійснена у відповідності до вимог діючого законодавства України.
Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, у тому числі, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Таким чином, податковий орган наділений повноваженнями звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Статтею 31 Закону України №755-IV передбачені підстави скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
В матеріалах справи не міститься доказів того, що рішення загальних зборів учасників ТОВ "Вольф сервіс", на підставі якого було здійснено реєстрацію змін до установчих документів товариства, скасовано або такі зміни визнано недійсними в судовому порядку.
Крім того, в матеріалах справи відсутні будь-які судові рішення про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи ТОВ "Вольф сервіс" або неправомірними дій державного реєстратора стосовно проведення реєстраційних дій відносно вказаної юридичної особи.
Щодо тверджень позивача про фактичну відсутність підприємства за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Вольф сервіс" за адресою: м. Харків, пр. Гагаріна, 154, зазначає наступне.
Згідно п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України №755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
З матеріалів справи вбачається, що 12.11.2013 року до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням за №14801430016056605 на підставі повідомлення №31 від 01.10.2013р. за ф. N 18-ОПП.
Таким чином, зазначені позивачем обставини можуть бути підставою для подальшого припинення юридичної особи на підставі положень п.5 ч. 2 ст. 38 Закону України №755-IV, а не для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Вимог щодо припинення юридичної особи ТОВ "Вольф сервіс" позивачем заявлено не було.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачем не було надано належних та достатніх доказів в обґрунтування своїх позовних вимог.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вольф сервіс", третя особа - Реєстраційна служба Харківського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 31.07.2014 року.
Суддя Піскун В.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2014 |
Оприлюднено | 01.08.2014 |
Номер документу | 39974036 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Піскун В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні