Постанова
від 21.07.2014 по справі 820/12353/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

21 липня 2014 р. № 820/12353/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Горшкової О.О.,

при секретарі судового засідання - Сальніковій А.А.,

за участю представників сторін: позивач - Малахова Ю. А., відповідач - Лук`янцев С.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Техносервіс" до Індустріальної об`єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій протиправними,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Техносервіс» звернулось до суду із позовом до Індустріальної об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просить суд визнати протиправними дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «Техносервіс» за результатами якої складено акт № 66/20-36-22-03-07/23760340 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Техносервіс» від 31.01.2014року та зобов'язати відповідача виключити з інформаційних баз податкових органів інформацію, внесену на підставі акту № 66/20-36-22-03-07/23760340 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Техносервіс» від 31.01.2014року з відповідним коригуванням показників.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що проведення контролюючим органом спірної зустрічної звірки було здійснено з порушенням порядку, встановленого чинним законодавством порядку, зокрема Податковим кодексом України (далі -ПК України), Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою КМУ № 1232 від 27.12.2010року, Методичними рекомендаціями щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків, затвердженого наказом ДПА України від 14.04.2011 року № 213 та за відсутності визначених законом підстав їх проведення, а саме за відсутністю відповідного запиту органу державної податкової служби (ініціатора) про проведення вказаної звірки та доказів направлення Індустріальною ОДПІ (виконувача) запитів на адресу ТОВ "Техносервіс". Окрім того, у спірному акті про неможливість проведення зустрічної звірки відсутні посилання на акти перевірок контрагентів позивача чи на наявність розбіжностей задекларованих у деклараціях з ПДВ показників податкового кредиту та податкових зобов`язань. Оскільки, встановлені за наслідками проведення зустрічної звірки висновки податкового органу про порушення позивачем вимог діючого законодавства є незаконними, то податковий орган, на думку позивача, не мав правомірних підстав для внесення Акту від 31.01.2014року № № 66/20-36-22-03-07/23760340 в інформаційні бази поданих податкових органів та проведення коригування відповідних показників на підставі вказаного акту.

Відповідач проти позову заперечував, пославшись на те, що спірна звірка була проведена на підставі та у відповідності до вимог діючого законодавства, у спосіб та порядок, які передбачені вимогами ПК України та інших нормативно-правових актів. Встановлені за результатами проведеної зустрічної звірки висновки про не підтвердження реальності фінансово-господарських операцій, здійснених по ланцюгу постачання ТОВ "ТЕХНОСЕРВІС" є законними, в зв'язку з чим, заявлені позовні вимоги є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Також представник відповідача визнав факт внесення до інформаційної бази податкових органів даних Акта про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Техновервіс" від 16.01.2014року № 26/20-36-22-03-07/23760340.

У судовому засіданні 23.07.2014 року представники сторін підтримали свої правові позиції по справі.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню виходячи з такого.

Як було встановлено під час розгляду справи та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, ТОВ "ТЕХНОСЕРВІС" пройшло передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації та перебуває на обліку як платник податків та зборів в Індустріальній ОДПІ м. Харкова.

На підставі п. 73.5 ст. 73 ПК України співробітниками Індустріальної ОДПІ м. Харкова проведено зустрічну звірку ТОВ "ТЕХНОСЕРВІС" щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків та зборів, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.11.13 року по 31.11.13 року, за наслідками якої складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки від 31.01.2014 року № 66/20-36-22-03-07/23760340 .

Згідно висновків вказаного акту, податковий орган дійшов висновків про порушення платником податків ч. 1 ст.203, 215, 216, 228, 662, 655, 656 ЦК України в частині недодержання в момент вчинення правочину вимог, які спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених по ланцюгу постачання ТОВ "ТЕХНОСЕРВІС" до реальних вигодонабувачів за період 01.11.2013року по 31.11.2013року по ланцюгу постачання, а також звіркою не підтверджено реальність проведення фінансово-господарських операцій з контрагентами -постачальниками, які визначені у вказаному акті.

За результатами вказаних дій відповідачем було внесено до інформаційної бази податкових органів дані Акта про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Техновервіс" від 31.01.2014року № 66/20-36-22-03-07/23760340.

Позивач, не погодившись із вказаними діями податкового органу, звернувся до суду із даним позовом.

Перевіряючи правомірність дій податкового органу щодо проведення зустрічної звірки позивача та складання на їх підставі акту про неможливість проведення зустрічних звірок, суд дійшов висновку про наступне.

Зустрічна звірка є заходом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби, відповідно до п.73.5 ст. 73 Податкового кодексу України та, відповідно її віднесенням законодавцем до глави 7 Податкового кодексу України "Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної податкової служби".

В той час, функція податкового органу щодо контролю за дотриманням податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, реалізується останніми шляхом проведення перевірок у випадках та в порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Суд зазначає, що правовідносини з приводу проведення податковими органами зустрічних звірок платників податків деталізовані нормами Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 (далі за текстом - Порядок № 1232) та нормами Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України № 236 від 22 квітня 2011 року (далі - Наказ № 236).

Відповідно до п.п. 1, 2 Порядку № 1232, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З вищевикладеного випливає, що зустрічні звірки мають бути проведені щодо суб'єктів господарювання, лише після проведення перевірок платника податків, що здійснював господарські операції з відповідними суб'єктами господарювання.

Відповідно до положень пункту 2.1 Наказу № 236, для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Як вбачається зі змісту пункту 2.2 Наказу № 236, необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби (далі - органи ДПС) за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в податкових деклараціях, автоматизованих інформаційних системах органів державної податкової служби України (АІС ДПА України, Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, Єдиний реєстр податкових накладних тощо), а також аналізу податкової інформації та документів, отриманих із внутрішніх (у т. ч. від підрозділів податкової міліції тощо) або зовнішніх джерел (у т. ч. від платників податків), які свідчать (можуть свідчити) про порушення такими платниками податків податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.

Проте, обґрунтування необхідності проведення зустрічної звірки в акті від 31.01.2014року № 66/20-36-22-03-07/23760340 не зазначено.

Пунктом 3 Порядку № 1232 передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Положеннями п.4 Порядку № 1232 передбачено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Наказом № 236 деталізовані вищезазначені положення Порядку.

Відповідно до пункту 3.1. Наказу № 236 з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС - ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС-виконавець), Запит про проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 1) за допомогою Інформаційної системи "Зустрічні звірки".

З метою спрощення процедури проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання (особливо тих, які віднесені до категорії великих платників податків) за наявності інформації, зазначеної у запиті органу ДПС - ініціатора, та її документального підтвердження, орган ДПС - виконавець протягом трьох робочих днів проводить на їх підставі зустрічну звірку та складає Довідку про результати проведення зустрічної звірки відповідно до підпункту 4.6 пункту 4 Методичних рекомендацій (пункт 3.2 Наказу № 236).

При цьому інформація на запит та її документальне підтвердження можуть бути наявними в органі ДПС - виконавця у зв'язку із направленням суб'єктом господарювання за місцем реєстрації інформації відповідно до вимог статей 72 та 73 глави 7 розділу II та інших норм Кодексу, за результатами попередньо проведених звірок (перевірок) та отриманих відповідних документів суб'єкта господарювання тощо.

У разі відсутності в органі ДПС - виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження, такий орган протягом 2-х робочих днів з дня отримання запиту надсилає завірений печаткою Запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку. Такий запит реєструється як вихідна кореспонденція у загальному порядку.

Проте, всупереч вищевикладеному, відповідачем під час розгляду справи не було надано жодних доказів на підтвердження факту отримання відповідних запитів інших податкових органів на проведення зустрічної звірки позивача.

Крім того, Акт про неможливість проведення зустрічної звірки від 31.01.2014року № 66/20-36-22-03-07/23760340 також не містить посилань на одержання відповідачем запитів від інших податкових органів, на обліку яких перебувають контрагенти позивача, з приводу проведення вказаної зустрічної звірки.

Згідно із п. 5 абз. 3 п. 73.3. ст. 73 ПК України, проведення зустрічної звірки платника податків є однією з підстав для направлення письмового запиту про подання інформації.

Вимоги до оформлення запиту визначені у п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, відповідно до якого контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Аналогічні положення містить також і п.10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженим Постановою КМУ № 1245 від 27.12.2010 року. Так у відповідності до вказаного пункту, запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. При цьому, у запиті мають бути обов'язково зазначені: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

Пунктом 6 Порядку № 1232 у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Таким чином, у випадку надіслання зазначеного запиту позивачу, останній, відповідно до вимог пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, повинен протягом одного місяця надати відповідь на такий запит. І лише після спливу місячного терміну з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту податковий орган мав право на проведення звірки.

Із системного аналізу положень п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України, п.п.6. 7 Порядку №1232, вбачається, що зустрічна звірка полягає у співставленні первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання (в даному випадку, позивача) з даними платника податків (відносно якого проводиться перевірка), з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Отже, зустрічна звірка суб`єкта господарювання може бути проведена податковим органом лише з питань взаємовідносин з певним платником податків (відносно якого проводиться основна перевірка, в ході якої і виникає необхідність ініціювання зустрічної звірки) та лише в разі наявності у розпорядженні податкового органу первинних документів або надання таких документів платником податків на обов'язковий письмовий запит податкового органу.

Як вбачається з матеріалів справи, Індустріальна ОДПІ 21.01.2014 року звернулась із запитом до ТОВ «Техносервіс» (вих. №540/10/20-36-15-01-16) про надання пояснень та їх документальних підтверджень, відповідно до якого, посилаючись на п.п.20.1.6 п.20.1. ст.20, п.п. 72.1.1.1, 72.1.1.3, ст.72, п.73.3 ст.73 ПК України, було запропоновано ТОВ "Техносервіс" надати в термін 10 робочих днів з дня отримання запиту, пояснення та їх документальне підтвердження щодо господарських відносин із контрагентом ТОВ "КОНСТАНТА-ІМПЕКС" за період з 01.11.2013року по 30.11.2013року.

Проте матеріали справи не містять доказів надсилання (вручення) податковим органом на адресу позивача вказаного запиту. Будь-яких належних пояснень із вказаних обставин представником контролюючого органу до суду не надано.

Також, суд вважає за потрібне зазначити, що податковий орган, як в акті перевірки, так і в своїх письмових запереченнях не вказав жожної фактичної підстави для проведення зустрічної звірки, а лише в своєму запиті від 21.01.2014року (вих. №540/10/20-36-15-01-16) вказав на наявність інфмормації, яка свідчить про можливе порушення платником податків вимог податкового законодавства.

Таким чином, оскільки позивач не отримував від податкового органу запитів про надання інформації та, відповідно, був позбавлений можливості надати в повному обсязі необхідні документи для підтвердження фінансово-господарських операцій, відповідачем під час складення акту про неможливість проведення зустрічної звірки від 31.01.2014 року за № 66/20-36-22-03-07/23760340 не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, оскільки такі документи у відповідача були відсутні.

Отже, відсутність у розпорядженні податкового органу первинних документів бухгалтерського обліку однозначно унеможливлює проведення зустрічної звірки та відповідно формування будь-яких висновків у акті, крім висновку про неможливість проведення такої зустрічної звірки.

Враховуючи викладене, приймаючи до уваги те, що запит податкого органу від 21.01.2014року (вих. №540/10/20-36-15-01-16) не містить положень про наявність, як конкретної інфомарції, яка свідчить про можливе порушення платником податків вимог податкового законодавства, так і вказівок, які саме норми податкового кодексу порушені ТОВ "ТЕХНОСЕРВІС", з огляду на те, що конролюючим органом зроблено лише припущення про можливі порушення підприємством положень діючого податкового законодавства, суд приходить до висновку про відсутність у податкового органу визначених законом підстав для вчинення дій по проведенню зустрічної звірки.

Крім того, в акті про неможливість проведення зустрічної звірки, податковим органом викладено висновки з приводу обставин здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю "Техносервіс" господарської діяльності, однак, як встановлено судом, зустрічна звірка фактично не відбулась.

Також суд зазначає, що акт про неможливість проведення зустрічної звірки не відповідає вимогам п. 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010р. № 1232, який встановлює припис про оформлення результатів зустрічної звірки у вигляді Довідки.

Пунктом 4.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом Державної податкової адміністрації України від 22 квітня 2011 року № 236 передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.

Суд вважає за доцільне зазначити, що порядок дій органів державної податкової служби України під час реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань, станом на момент виникнення спірних правовідносин визначений Податковим кодексом України.

З аналізу вищевикладених норм права вбачається, що висновки суб'єкта владних повноважень, зокрема, щодо порушення платником податків ч. 1 ст.203, 215, 216, 228, 662, 655, 656 ЦК України в частині недодержання в момент вчинення правочину вимог, які спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених по ланцюгу постачання ТОВ "ТЕХНОСЕРВІС" до реальних вигодонабувачів за період 01.11.2013року по 31.11.2013року по ланцюгу постачання, а також не підтвердження реальності проведення фінансово-господарських операцій з контрагентами -постачальниками, викладені в акті про неможливість проведення зустрічної звірки від 31.01.2014 року № 66/20-36-22-03-07/23760340 зроблені з перевищенням компетенції органів державної податкової служби України, а тому дії відповідача по викладенню у вказаному акті вищенаведених висновків є протиправними.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 1 частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач, будучи суб'єктом владних повноважень та заперечуючи проти адміністративного позову не виконав покладений на нього ч.2 ст.71 КАС України обов'язок та не довів правомірності проведення зустрічної звірки позивача, результати якої були оформлені актом від 31.01.2014 року № 66/20-36-22-03-07/23760340 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Техносервіс" відносно підтвердження господарських відносин із платниками податків.

Суд зазначає, що оскаржувані дії суб'єкта владних повноважень суперечать матеріальному інтересу, котрий має платник податків у податкових правовідносинах, і який полягає у належній фіксації податковим органом обставин господарської діяльності платника податків, неухильному дотриманні органом управління визначених законом процедур реалізації владних управлінських функцій, здійснення таких процедур лише в разі наявності визначених законом підстав тощо.

Порушення законного інтересу Товариства з обмеженою відповідальністю "Техносервіс"" полягає у необхідності встановлення конкретних фактів відсутності у його діяльності порушень податкового або будь-якого іншого законодавства через формування своєї бухгалтерської та податкової звітності, а також спростуванням висновків вищевказаного акту перевірки, який є службовим документом і є носієм доказової інформації щодо зафіксованих порушень та може бути використаний для аналогічних коригувань податкової звітності його постійних контрагентів, що потягне негативні наслідки для позивача у вигляді відмови з боку цих контрагентів від подальшої співпраці.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги в частині визнання неправомірними дій відповідача щодо складання Акта від 31.01.2014 року № 66/20-36-22-03-07/23760340 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ " Техносервіс" щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків та їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.11.2013року по 31.11.2013року є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Що стосується вимоги позивача про зобов`язання відповідача виключити Акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Техновервіс" від 31.01.2014 року № 66/20-36-22-03-07/23760340 з інформаційних баз податкових органів з відповідним коригуванням показників, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно підпункту 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Приписами пункту 71.1 статті 71 Податкового кодексу України встановлено, що нформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Наказом Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" (далі -Наказ № 1197) з 01.01.2013 року введено в експлуатацію ІС "Податковий блок" в органах державної податкової служби всіх рівнів".

Згідно пункту 2.1 Наказу № 1197, існуючі інформаційні системи, в тому числі АС "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", експлуатувалися паралельно з інформаційною системою "Податковий блок" до 31.01.2013 року.

Наказом ДПС України № 1198 від 24.12.2012 року "Про введення в дію Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи "Податковий блок" (далі - Наказ № 1198), з 01.01.2013 року затверджено та введено в дію Тимчасовий регламент експлуатації інформаційної системи "Податковий блок".

Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

Положенням підпункту 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що у цьому Кодексі поняття податкова інформація - вживається у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".

Згідно статті 16 Закону України № 2657-ХІІ від 02.10.1992 року "Про інформацію" (далі - Закон № 2657-ХІІ), податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податкови м кодексом України та іншими законами.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що дії вчинені відповідачем щодо внесення до інформаційної бази податкових органів дані Акта про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Техновервіс" від 31.01.2014року № 66/20-36-22-03-07/23760340 протиправними, а отже позовні вимоги в цій частині є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень ч. 1 ст. 94 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Техносервіс" до Індустріальної об`єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій протиправними - задовольнити.

Визнати протиправними дії Індустріальної об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області по проведенню зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Техносервіс" щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків та їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.11.2013року по 31.11.2013року, за результатами яких складено Акт від 31.01.2014 року № 66/20-36-22-03-07/23760340.

Зобов'язати Індустріальну об`єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області виключити Акт про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Техновервіс" від 31.01.2014року № 66/20-36-22-03-07/23760340 з інформаційних баз податкових органів.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Техносервіс " (вул. Верстатобудівна, буд.20, м.Харків, 61055, код ЄДРПОУ 23760340) сплачений судовий збір в сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 25.07.2014року.

Суддя Горшкова О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2014
Оприлюднено01.08.2014
Номер документу39980453
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/12353/14

Ухвала від 30.06.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 24.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 01.09.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 15.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 05.08.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Постанова від 21.07.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні