ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 липня 2014 року Справа № 813/4845/14
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі Львівської області про стягнення заборгованості з Приватного вищого навчального закладу «Інститут управління», -
в с т а н о в и в :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Управління Пенсійного фонду України у м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі Львівської області (УПФ України в м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі) до Приватного вищого навчального закладу «Інститут управління» (далі - відповідач) про стягнення з відповідача 640,32 грн. витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів на користь позивача.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до вимог ст. 24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації. Відповідно до повідомлення про суму витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, відповідач повинен відшкодувати витрати на виплату пенсій в розмірі 640,32 грн. Оскільки така сума не погашена відповідачем у добровільному порядку, позивач звернувся із позовом до суду.
Ухвалою від 10.07.2014 року відкрито скорочене провадження у даній справі. Оскільки відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи у порядку скороченого провадження /а.с.12/ та з врахуванням того, що на адресу суду від відповідача не надходило заперечення проти позову, суд вважає за можливе, відповідно до вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України, розглядати справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах, зокрема, щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим кодексом строк оскарження.
Приватний вищий навчальний заклад «Інститут управління» зареєстрований Виконавчим комітетом Дрогобицької міської ради Львівської області 22.05.1997 року з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 20778078 /а.с.6/ та зареєстроване в УПФ України у м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 р. № 384/2011 (далі - Положення), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через віце-прем'єр-міністра - міністра соціальної політики України.
У п. 3 Положення викладено основні завдання Пенсійного фонду України, одним з яких є реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; забезпечення своєчасного та в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно з законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; ефективне та цільове використання коштів.
Відповідно до п. 7 Положення Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Економічні, соціальні та правові гарантії наукової та науково-технічної діяльності визначено Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність». Відповідно до вимог ч. 9 ст. 24 цього нормативного акта, різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:
- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 р затверджено «Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи» (далі - Порядок). Згідно з п. 2, 4 цього Порядку, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
У разі ліквідації або зміни власника підприємства, установи, організації чи вищого навчального закладу III - IV рівнів акредитації різниця у розмірі пенсії фінансується за рахунок коштів їх правонаступників у порядку, що діяв стосовно цих підприємств, установ, організацій та закладів до моменту ліквідації або зміни власника.
Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення (п. 5 Порядку).
За час роботи в Приватному вищому навчальному закладі «Інститут управління» ОСОБА_1 одержала стаж наукової роботи, який в подальшому дозволив їй реалізувати право на отримання пенсії відповідно до ст. 24 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність". Наявність необхідного стажу для отримання наукової пенсії підтверджено долученими до матеріалів справи довідками вказаної наукової установи /а.с.7/.
Факт понесення органами ПФ України витрат на ОСОБА_1 наукових пенсій підтверджено долученою до матеріалів справи довідкою управління з виплати пенсій за період квітень - Червень 2014 року /а.с.8/.
Орган ПФУ надіслав Приватному вищому навчальному закладові «Інститут управління» повідомлення про розмір суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за 2014 рік /а.с.4/.; вказане повідомлення в т.ч. містить інформацію про різницю між згаданими видами пенсії, 50% різниці між сумами пенсій, а також про частку від цієї суми (як у відсотках, так і в коштах), яку відповідач повинен відшкодувати за рік.
Згідно з розрахунком суми заборгованості Приватного вищого навчального закладу «Інститут управління» по відшкодуванню витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за період квітень червень 2014 року така становить 640,32 грн., що додатково підтверджується карткою особового рахунку відповідача /а.с.5/
Крім того, рішення про призначення позивачем пенсії ОСОБА_1, як і повідомлення про суми пенсії відповідачем не оскаржувалися, докази протилежного у матеріалах справи відсутні.
За таких обставин позовні вимоги УПФ України у м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі Львівської області про стягнення 640,32 грн. різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», є обґрунтованими та слід задовольнити.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 6, 7-14, 17-20, 69-71, 86, 94, 158-163, 183-2 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з приватного вищого навчального закладу «Інститут управління» (Львівська область, м. Дрогобич, вул. П.Орлика, 14/1; код ЄДРПОУ 20778078) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Дрогобичі та Дрогобицькому районі Львівської області (Львівська область, м. Дрогобич, пл. Ринок, 3; код ЄДРПОУ 37893404) заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату наукових пенсій в сумі 640 (шістсот сорок) грн. 32 коп.
3. Судові витрати з відповідача не стягувати.
4. Постанова підлягає до негайного виконання.
Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2014 |
Оприлюднено | 01.08.2014 |
Номер документу | 39983994 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні