ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2014 року Справа № 808/10152/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Нечипуренка О.М., при секретарі Петрусь Д.К., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи
за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Запоріжхлібтехсервіс"
до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.08.2013 № 0002781504,-
за участі представників сторін:
від позивача - Калниш В.Г. (довіреність від 07.06.2013)
від відповідача - Міщенко О.В. (довіреність № 438/10/10-017 від 16.01.2014)
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Запоріжхлібтехсервіс" звернулось до суду із позовом до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.08.2013 № 0002781504, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 6569479 грн. та застосовано штрафні санкції на 3284739,5 грн.
Ухвалою суду від 30.12.2013 відкрито провадження у адміністративній справі № 808/10152/13-а та призначено до судового розгляду на 15.01.2014.
Ухвалою суду від 15.01.2014 провадження у справі №808/10152/13-а зупинено до прийняття ВАС України остаточного рішення по справі № 808/5159/13-а, за позовом ТОВ "Запоріжхлібтехсервіс" до ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя про скасування податкових повідомлень-рішень від № 0000642212 від 16.04.2013 на суму зменшення від'ємного значення по ПДВ на суму 6569,4 тис. грн. та № 0000622212 від 16.04.2013 по ПДВ на суму 2,6 тис. грн.
12.05.2014 на адресу суду від ТОВ "Запоріжхлібтехсервіс" надійшло клопотання про поновлення провадження у зв'язку із тим, що відпали обставини, що стали підставою для зупинення провадження у справі, а саме: ВАС України 26.02.2014 винесено ухвалу у справі № 808/5159/13-а.
Ухвалою суду від 12.05.2014 провадження у справі поновлено та судове засідання призначено на 26.05.2014.
В засіданні 26.05.2014 представник відповідача заявив письмове клопотання про зупинення провадження у справі до терміну встановленого судом, у зв'язку із подання заяви до Верховного суду України про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 26.02.2014 у справі № 808/5159/13-а, яке суд визнав необґрунтованим та відмови у його задоволенні.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повному обсязі та просив їх задовольнити. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначав у позові, що висновки акту перевірки №999/28-08-15/04/36576576 від 19.07.2013, на підставі якого було прийняте оскаржуване податкове повідомлення-рішення, ґрунтуються на податковому повідомленні-рішенні № 0000642212, винесеному ДПІ у Ленінському районі 16.04.2013.
Але це податкове повідомлення-рішення № 0000642212 від 16.04.2013 постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 22.08.2013 по справі № 808/5159/13-а, залишеною в силі ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 14.11.2013 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 26.02.2014, скасоване як незаконне.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення № 0002781504 від 14.08.2013, що є предметом оскарження і яке ґрунтується на податковому повідомленні-рішенні, яке визнано судом незаконним, також є незаконним і підлягає скасуванню.
Представник відповідача зазначив, що приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення, відповідач діяв відповідно до вимог чинного законодавства та у межах наданих повноважень, то ж підстав для скасування спірного повідомлення-рішення немає.
Відповідно до ст. 41 КАС України, у судовому засіданні здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: комплексу "Камертон".
Відповідно до ст.160 КАС України, 26.05.2014 сторонам проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи та документи, надані сторонами додатково, заслухавши представників сторін, суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими та такими, що, відповідно, підлягають задоволенню, з наступних підстав:
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у т.ч. на виконання делегованих повноважень.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України".
Підставами для визнання незаконними (нечинними) актів в судовому порядку та їх скасування є невідповідність їх вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним (його скасування) є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів фізичної особи, підприємства чи організації - позивача у справі.
Як вбачається з матеріалів справи, фахівцями ДПІ здійснено позапланову невиїзну документальну перевірку з питання відображення у декларації з податку на додану вартість за період з 01.05.2013 по 31.05.2013 результатів позапланової виїзної документальної перевірки оформлених актом № 458/22-12/36576576 від 01.04.2013.
За результатами перевірки складено Акт від 19.07.2013 № 999/28-08-15-04/36576576.
Позаплановою невиїзною документальною перевіркою встановлено порушення п. 200.1, п. 200.2, п. 200.3, п. 200.4 ст. 200 Податкового Кодексу України та п. 4.6.7 п. 4.6 ст. 4 Наказу № 1492 від 25.11.2011 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість" щодо не відображення у декларації з податку на додану вартість за травень 2013 року зменшення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) за результатами документальної перевірки, проведеної ДПІ за актом від 01.04.2013 № 458/22-12/36576576, у рядку 21.3 декларації з податку на додану вартість за травень 2013 р. на суму 6 569 479 грн.
На підставі матеріалів перевірки, зважаючи на виявлені порушення, ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя було винесено податкове повідомлення-рішення № 0002781504, яким позивачу збільшено зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 6569479 грн. за основним платежем, 3284739,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Враховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає висновки акту перевірки, на підставі яких прийняте оскаржуване податкове повідомлення-рішення, необґрунтованими, у зв'язку з чим приходить до висновку про протиправність прийнятого повідомлення-рішення, виходячи з наступного.
Як вже було зазначено вище, висновки акту перевірки про порушення позивачем податкового законодавства і заниження податку ґрунтуються на висновках акту перевірки від 01.04.2013 року № 458/22-12/36576576 та, відповідно, податковому повідомленні-рішенні № 0000642212, винесеному ДПІ у Ленінському районі 16.04.2013, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за березень 2010 року в розмірі 6569479,00 грн.
Так, за результатами попередньої позапланової виїзної документальної перевірки позивача з питання дотримання вимог діючого податкового законодавства по взаємовідносинам з ПП "РУПАС-ПАК" за грудень 2010 року, ПП "Центрстроймаркет" за березень 2010 року та ТОВ "Краяни" за січень 2011 р. з питань включення до складу витрат за 1 квартал 2010 року , 4 квартал 2010 року та 1 квартал 2011 р., ДНІ у Ленінському районі складено акт перевірки від 01.04.2013 р. № 458/22-12/36576576.
Зазначеним актом перевірки встановлені порушення п. п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 , п. 200.1 п. 200.3 ст. 200 Податкового Кодексу України щодо заниження ТОВ "Запоріжхлібтехсервіс" податку на додану вартість за січень 2011 р. на суму 2667 грн. та завищення від'ємного значення податку на додану вартість за січень 2011 р. на суму 6637426 грн., на підставі наступного:
ТОВ "Запоріжхлібтехсервіс" було укладено з ПП "Центрстроймаркет" (продавець) договір по постачанню обладнання № 1202/10-1 від 12.02.2010 року.
При цьому, відповідно до акту ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС від 11.01.2013 року № 43/227/34986244 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "Центрстроймаркет" щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку за лютий, березень, квітень 2010 року, лютий 2011 року", встановлено, що зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що ПП "Центрстроймаркет" знаходиться зі станом 14 - визнано банкрутом.
Зазначеним актом встановлено, що загальна чисельність працюючих на підприємстві згідно звіту форми 1ДФ за І-ІІ-ІП-ІУ квартал 2010 року за штатом складає 1 особа, розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин, у 2010році - 2012 році не подавався.
Перевіркою зроблено висновок, що дані факти свідчать про відсутність факту поставки товару ПП "Центрстроймаркет" за березень 2010 року та завищення від'ємного значення на суму 6 569 479 грн.
ТОВ "Запоріжхлібтехсервіс" було укладено з ТОВ "Краяни" (продавець) договір по постачанню продукції № 8/03/04 від 08.04.2010.
Згідно специфікації № 4 от 08.04.2010 відвантаження продукції проводиться на умовах DDD м Запоріжжя вул. Українська 96.
Відповідно до акту Лівобережної МДШ м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС від 05.09.2011 року № 3351/23 "Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Краяни", з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово - господарських взаємовідносин з ТОВ "НПК "Ресурспром", ПП "Альянс-СД" за січень, лютий 2011 року", встановлено, що оскільки на ПП "АЛЬЯНС-СД" відсутні земельні ділянки, орендовані офісні та складські приміщення, трудові ресурси, виробничі потужності, транспортні засоби для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається, що господарські операції не мають реального товарного характеру.
Перевіркою повноти визначення податкового кредиту при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ "Краяни" встановлено завищення податкового кредиту на загальну суму 2 667 грн. у січні 2011 року.
За результатом акту перевірки від 01.04.2013 № 458/22-12/36576576 ДПІ у Ленінському районі винесено податкові повідомлення-рішення № 0000642212 від 16.04.2013 на суму зменшення розміру від'ємного значення суми ПДВ за березень 2010 року у розмірі 6569479 грн. та податкове повідомлення - рішення від 16.04.2013 № 0000622212 про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість на суму 2668 грн.
Як свідчать матеріали справи та не заперечується сторонами, податкові повідомлення-рішення № 0000642212 від 16.04.2013 на суму зменшення розміру від'ємного значення суми ПДВ за березень 2010 р. у розмірі 6569479 грн. та податкове повідомлення-рішення від 16.04.2013 № 0000622212 про збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість на суму 2668 грн. винесені за актом перевірки від 01.04.2013 №458/22-12/36576576.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 22.08.2013 по справі № 808/5159/13-а залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 14.11.2013 позов ТОВ "Запоріжхлібтехсервіс" до ДПІ про визнання протиправними та скасування зазначених податкових повідомлень-рішень задоволено.
Постанова Запорізького окружного адміністративного суду від 22.08.2013 та ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 14.11.2013 були оскаржені відповідачем в касаційному порядку та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 26.02.2014 залишені без змін.
Відповідно до п. 5 ст. 254 КАС України встановлено, що постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду набирають законної сили з моменту проголошення.
Таким чином, постанова Запорізького окружного адміністративного суду від 22.08.2013 у справі № 808/5159/13-а набрала законної сили, податкове повідомлення-рішення рішення № 0000642212 від 16.04.2013 є нечинним.
Відповідно до ст.14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, постановою суду, яка набрала законної сили встановлено неправомірність висновків податкового органу, які слугували підставою для прийняття в подальшому, в тому числі податкового повідомлення-рішення № 0000642212 від 16.04.2013, отже спірне податкове повідомлення-рішення від 14.08.2013 № 0002781504 також є неправомірним та підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч.3 ст.2 КАС України).
Частиною 1 ст. 11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вище викладене, за результатами розгляду справи, суд вважає безпідставним висновок відповідача про порушення позивачем п.200.1. п. 200.2. п 200.3, п 200.4. ст. 200 ПКУ, П.П. 4.6.7 п. 4.6. ст. 4 Наказу № 1492 від 25.11.2011 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість" та, відповідно, заниження податку на додану вартість за травень 2013 року у сумі 6 569 479 грн., у зв'язку із чим позовні вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Ленінському районі Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 14.08.2013 № 0002781504, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "Запоріжхлібтехсервіс" визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 6569479 грн. та застосовано штрафні санкції у розмірі 3284739,5 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Запоріжхлібтехсервіс" (код ЄДРПОУ 36576576) судові витрати у розмірі 458,80 грн. (чотириста п'ятдесят вісім гривень 80 коп.)
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 30.07.2014.
Суддя (підпис) О.М. Нечипуренко
постанова не набрала законної сили.
Суддя О.М. Нечипуренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2014 |
Оприлюднено | 04.08.2014 |
Номер документу | 39985447 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні