Постанова
від 31.07.2014 по справі 826/9861/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 31 липня 2014 року                      № 826/9861/14 В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м.    Києві по              вул. Великій Васильківській, 81-а, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Прокурора Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Укрторгсервіс"   про стягнення штрафних санкцій, ВСТАНОВИВ: Прокурор Святошинського району м. Києва звернувся до суду в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення із Закритого акціонерного товариства "Укрторгсервіс" штрафної санкції в розмірі 85 000 грн. Ухвалою суду від 11 липня 2014 року відкрито скорочене провадження у справі та зобов'язано відповідача у десятиденний строк з дня одержання копії цієї ухвали, але не пізніше 29 липня 2014 року подати до суду заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження. Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Ухвалу суду про відкриття скороченого провадження у справі відповідач отримав 22 липня 2014 року. В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Конституцію України, закони України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про акціонерні товариства", "Про прокуратуру", Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затверджене Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1063/2011, Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, та зазначає, що Закритим акціонерним товариством "Укрторгсервіс" повторно протягом року не виконано розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери, в зв'язку з чим до Закритого акціонерного товариства "Укрторгсервіс" застосовано штрафні санкції в розмірі 85 000 грн., проте відповідачем сума штрафу не сплачена. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.            Постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 572-ЦД-1-Е від 14 травня 2014 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 2341-ЦД-1-Е від 16 жовтня 2013 року накладено на Закрите акціонерне товариство "Укрторгсервіс" штрафну санкцію у розмірі             5 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000 грн. Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів        № 495-ЦД-1-Е від 29 квітня 2014 року, яким встановлено ознаки порушення Закритим акціонерним товариством "Укрторгсервіс" вимог пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження № 2341-ЦД-1-Е від 16 жовтня 2013 року про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 27 січня 2014 року). В акті зазначено, що розпорядження виносилось у зв'язку з порушенням вимог пункту 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", а саме: не приведення Закритим акціонерним товариством "Укрторгсервіс" до 30 квітня 2011 року статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства", проте станом на 29 квітня 2014 року Закритим акціонерним товариством "Укрторгсервіс" не усунуто порушення вимог Закону, що свідчить про невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 16 жовтня 2013 року № 2341-ЦД-1-Е. Також в акті вказано про те, що протягом року ця дія вчинена  Закритим акціонерним товариством "Укрторгсервіс" повторно з дати винесення Уповноваженою особою Комісії постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 686-ЦД-1-Е від 24 квітня 2013 року, № 2574-ЦД-1-Е від 16 жовтня 2013 року за вчинення тих самих дій. Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні. Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів – це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Водночас, статтею 2 цього Закону передбачено, що проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, втому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства. Згідно із положеннями статті 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Частиною четвертою статті 6 Закону № 448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Як встановлено під час розгляду справи, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції на Закрите акціонерне товариство "Укрторгсервіс" за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 16 жовтня 2013 року № 2341-ЦД-1-Е, яке виносилося у зв'язку з порушенням вимог пункту 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" в частині не приведення Закритим акціонерним товариством "Укрторгсервіс" статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства". Відповідно до пункту 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 17.09.2008 № 514-VI "Про акціонерні товариства" статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом. Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій: 1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; 2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону. Проте, Закритим акціонерним товариством "Укрторгсервіс" не приведено статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства" та не виконано розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Доказів зворотнього суду не пред'явлено. Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України). Відповідно до статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону №    448/96-ВР. Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів. Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення. Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію. Як вбачається з матеріалів справи, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів. Таким чином, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку правомірно винесено постанову № 572-ЦД-1-Е від 14 травня 2014 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів,  якою накладено на Закрите акціонерне товариство "Укрторгсервіс"  штрафну санкцію у розмірі       85 000 грн. за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери. Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не оскаржена. Доказів зворотнього суду не надано. Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі             85 000 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Керуючись статтями 98, 160-163, 1832, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ:            1. Позов Прокурора Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.            2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Укрторгсервіс" (місцезнаходження: 04128, м. Київ, вул. Туполєва, 15, ідентифікаційний код 05415562) штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. на користь Державного бюджету України на рахунок, відкритий у Державному казначействі за місцезнаходженням платника за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ банку 106. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.      Суддя                                                                                          М.А.Бояринцева

Дата ухвалення рішення31.07.2014
Оприлюднено04.08.2014
Номер документу39991454
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9861/14

Постанова від 31.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні