ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа № 817/1871/14 28 липня 2014 року 17год. 13хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Кузнецовська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Рівненській області до "Володимирецька районна організація партії Відродження села" про припинення юридичної особи, - ВСТАНОВИВ : Кузнецовська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Рівненській області звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до "Володимирецька районна організація партії Відродження села" про припинення юридичної особи. Справа розглянута в порядку скороченого провадження. Ухвалою про відкриття скороченого провадження від 03 липня 2014 року відповідачу було надано десятиденний строк з дня отримання ухвали для подання заперечення. У вказаний строк відповідачем не було подано заперечення на адміністративний позов та заяви про визнання позову. Давши оцінку доказам у справі, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення. Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як юридична особа Володимирецькою районною державною адміністрацією Рівненської області 15.01.2007 та взятий на облік як платник податків з 17.01.2007 (а.с.5-6). Відповідач за своєю організаційно-правовою формою господарювання є політичною партією, яка згідно із правовим статусом є неприбутковою організацією. Статтею 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-ІІІ від 05.04.2001 політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах. Політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України (ст.23 Закону "Про політичні партії в Україні" ). Слід зазначити, що з врахуванням положень Закону України "Про громадські об'єднання" політична партія є одним з видів громадського об'єднання. Відповідно до ч.ч.1,2 ст. 25 вказаного закону припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання. Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" , з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-VI від 15.05.2003 (далі - Закон №755-VI), який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності. За правилом, встановленим частиною першою статті 3 Закону №755-VI, дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців. Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. З огляду на викладене норми Закону №755-VI є загальними відносно спеціальних норм Законів України "Про громадські об'єднання" та "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації громадського об'єднання, їх ліквідації, ліквідації (саморозпуску) політичної партії і не суперечать загальним нормам. Із положень ч.1 ст.33 Закону №755-VI вбачається, що юридична особа припиняється, зокрема за судовим рішенням. Згідно з ч.2 ст.38 вказаного закону підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. На думку суду, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків ліквідації громадського об'єднання, ліквідації (саморозпуску) політичної партії. Судом встановлено, що відповідач протягом тривалого часу (більше одного року) не подає до податкового органу податкових декларацій та інших документів фінансової звітності. Даний факт підтверджується актом про ненадання податкової звітності від 14.06.2014 №258/15-151/34573463/23 (а.с.10). Вказаним відповідач як платник податків порушив приписи п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України (згідно з якою платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів ), а також приписи п.1.3 Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 № 56, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.02.2011 за №192/18930 (згідно з яким податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій складається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 № 56, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами (далі - неприбуткові організації) за кожний звітний (податковий) період ). Матеріалами справи підтверджується, що недоїмка перед бюджетом та державними позабюджетними фондами у відповідача відсутня (а.с.11-15). Згідно з пп.20.1.37 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України у випадках, встановлених законом, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання. Відповідно до п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів. З урахуванням наведеного позовні вимоги про припинення юридичної особи підтверджуються належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню. Судові витрати, відповідно до статті 94 КАС України, з відповідача не присуджуються. Керуючись статтями 160-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити. Припинити юридичну особу "Володимирецька районна організація партії Відродження села" (34300, Рівненська область, Володимирецький район, смт. Володимирець, вул. Сагайдачного,72, код ЄДРПОУ 34573463). Копію постанови після набрання законної сили направити Реєстраційній службі Володимирецького районного управління юстиції Рівненській області для виконання вимог ст. 49 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 183-2 КАС України відповідач зобов'язаний виконати постанову негайно. Суддя Сало А.Б.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2014 |
Оприлюднено | 05.08.2014 |
Номер документу | 40003352 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Сало А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні