Постанова
від 01.08.2014 по справі 817/1948/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/1948/14

01 серпня 2014 року м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Нор У.М. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом

Територіального управління Держгірпромнагляду у Рівненській області доТовариства з обмеженою відповідальністю "Здолбунівський завод залізобетонних виробів" про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ :

Територіальне управління Держгірпромнагляду у Рівненській області звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Здолбунівський завод залізобетонних виробів" про застосування заходів реагування шляхом заборони експлуатації вантажопіднімального крана керованого з підлоги, експлуатацію електроустановок верстатів для розпилювання каменя діаметром: 350; 1200; 1500, та двох шліфувально - полірувальних верстатів, до усунення порушень, виявлених від час проведення перевірки 27.06.2014 року та отримання рішення суду про скасування заходу реагування у сфері державного нагляду.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в період з 26 по 27 червня 2014 року відповідно до наказу територіального управління Держгірпромнагляду у Рівненській області від 20.05.2014 року №160 посадовою особою територіального управління проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки Товариства з обмеженою відповідальністю "Здолбунівський завод залізобетонних виробів". Відповідно до вимог ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльності" за результатами проведеної перевірки складено акт від 27.06.2014 року №54а/05-9, яким зафіксовано порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих.

Ухвалою про відкриття скороченого провадження від 11.07.2014 року відповідачу було надано десятиденний строк з дня отримання даної ухвали для подання заперечення. У вказаний строк відповідачем не було подано заперечення на адміністративний позов та заяви про визнання позову.

Суд вважає, що повідомлених позивачем обставин та наданих ним доказів достатньо для розгляду справи в порядку скороченого провадження та ухвалення законного судового рішення.

Розглянувши у встановлений статтею 183 2 КАС України строк матеріали справи, повно і всебічно з'ясувавши обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення частково з наступних підстав.

Судом встановлено, що в період з 26 по 27 червня 2014 року відповідно до наказу територіального управління Держгірпромнагляду у Рівненській області від 20.05.2014 року №160 посадовою особою територіального управління проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки Товариства з обмеженою відповідальністю "Здолбунівський завод залізобетонних виробів" (а.с.10).

За результатами проведеної перевірки складено акт від 27.07.2014 року №54а/05-9, яким встановлено порушення нормативно - правових актів з охорони праці, які несуть загрозу життю працівників, а саме:

- для піднімання та переміщення в просторі блоків природного каменя застосовується вантажопідіймальний кран керований з підлоги, який не пройшов періодичного технічного огляду, чим створюється реальна загроза життю працюючих, що є порушенням статті 13 Закону України "Про охорону праці", п.7.3.3, п.7.5.8 НПАОП 0.00-1.07 "Правил будови і безпечної експлуатації вантажопіднімальних кранів", затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 18.06.2007 року №132, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 09.07.2007 року за №784/14051;

- в умовах експлуатації електроустановок верстатів для розпилювання каменя діаметром: 350; 1200; 1500 та двох шліфувально - полірувальних верстатів у особливо небезпечних умовах дії підвищеної вологості, не забезпечено проведення протиаварійних, приймально - здавальних і профілактичних випробувань та вимірювань даних електроустановок згідно з правилами і нормами ПТЕ, що створює реальну загрозу для життя працюючих, що є порушенням п.1.3.1 НПАОП 0.00-1.21-98, "правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів" затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України 9.01.98 №4, затверджених в Міністерстві юстиції України 10.02.1998 року за №93/2533 (а.с.5-8).

Як вбачається акту від 27.07.2014 року №54а/05-9, посадовими особами відповідача не надано пояснень, зауважень або заперечень щодо проведеного заходу та складеного акту перевірки.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд вважає за необхідне врахувати наступні вимоги чинного законодавства.

Пунктом 6 Положення "Про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України", затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 року №408/2011, передбачено, що Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 14.10.2011 року №145-к утворено територіальні органи, зокрема, - ТУ Держгірпромнагляду у Рівненській області.

Відповідно до п.3 Положення про Територіальне управління Держгірпромнагляду у Рівненській області, затвердженого наказом Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України від 02.12.2011 року №186-к, основними завданнями територіального управління є:

- участь у формуванні та забезпечення реалізації державної політики у сфері промислової безпеки, охорони праці, здійснення державного гірничого нагляду, охорони надр, промислової безпеки у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення;

- здійснення комплексного управління у сфері промислової безпеки, охорони праці, а також контролю за виконанням функцій державного управління охороною праці місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування;

- організація та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань:

- промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю;

- геологічного вивчення надр, їх використання та охорони, а також використання і переробки мінеральної сировини;

- безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення;

- безпечного проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;

- трубопровідного транспорту, функціонування ринку природного газу та діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки та потенційно небезпечними об'єктами.

Відповідно до п.2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року №826 право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

- порушень вимог Кодексу України про надра;

- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідно до ст.13 Закону N2694-XII роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства, та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робі відповідно до вимог з охорони праці; організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці; вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно - рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Державний нагляд (контроль) може здійснюватися комплексно кількома органами державного нагляду (контролю), якщо їхні повноваження на здійснення чи участь у комплексних заходах передбачені законом. Такі заходи проводяться за спільним рішенням керівників відповідних органів державного нагляду (контролю).

Згідно ч.5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Здолбунівський завод залізобетонних виробів" не надано суду докази проходження вантажопіднімальним краном періодичного технічного огляду, не надано докази проведення протиаварійних, приймально - здавальних і профілактичних випробувань та вимірювань верстатів для розпилювання каменя діаметром: 350; 1200; 1500, та двох шліфувально - полірувальних верстатів.

Таким чином, позивач у межах повноважень та у спосіб, встановлений чинним законодавством України, звернувся до суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування.

Враховуючи вищевикладене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості позовних вимог Територіального Управління Держгірпромнагляду у Рівненській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Здолбунівський завод залізобетонних виробів" шляхом заборони експлуатації вантажопіднімального крана керованого з підлоги, експлуатацію електроустановок верстатів для розпилювання каменя діаметром: 350; 1200; 1500, та двох шліфувально - полірувальних верстатів, до усунення порушень, виявлених від час проведення перевірки 27.06.2014 року.

При цьому, суд вважає безпідставною позовну вимогу позивача щодо зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Здолбунівський завод залізобетонних виробів" не експлуатувати вантажопіднімальний кран керований з підлоги, електроустановоки верстатів для розпилювання каменя діаметром: 350; 1200; 1500, та двох шліфувально - полірувальних верстатів до скасування заходу реагування, оскільки рішення суду про заборону експлуатації даного устаткування є обов'язковим для виконання згідно зі ст.129 Конституції України, ст.ст.255,256 КАС України. Таким чином, відповідач зобов'язаний виконувати рішення суду про заборону експлуатації вантажопіднімального крану керованого з підлоги, електроустановки верстатів для розпилювання каменя діаметром: 350; 1200; 1500, та двох шліфувально - полірувальних верстатів в силу закону, не виконання рішення суду є підставою для дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності.

Судові витрати по справі згідно ч.1 ст.94 КАС України стягуються на користь позивача з Державного бюджету України у загальному розмірі 73,08 грн.

Керуючись статтями 160-163, 183-2, 255, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Застосувати захід реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності до Товариства з обмеженою відповідальністю "Здолбунівський завод залізобетонних виробів" (ЄДРПОУ 03576574), а саме:

- заборонити експлуатацію вантажопіднімального крана керованого з підлоги, експлуатацію електроустановок верстатів для розпилювання каменя діаметром: 350; 1200; 1500, та двох шліфувально - полірувальних верстатів, до усунення порушень, виявлених під час проведення перевірки 27.06.2014 року.

В решті позовних вимог відмовити.

Присудити на користь позивача Територіального управління Держгірпромнагляду у Рівненській області із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 73,08 грн.

Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку.

У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 183-2 КАС України відповідач зобов'язаний виконати постанову негайно.

Суддя Нор У.М.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2014
Оприлюднено06.08.2014
Номер документу40015122
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1948/14

Постанова від 01.08.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Нор У.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні