Рішення
від 31.07.2014 по справі 918/966/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33013 , м. Рівне, вул. Набережна, 26А

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" липня 2014 р. Справа №918/966/14

Господарський суд Рівненської області в складі головуючого судді Політики Н.А., при секретарі судового засідання Щербині С.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду матеріали справи за позовом Рівненської міської ради

до Комунального підприємства "Рівнерайкомуненергія" Рівненської районної ради

про визнання укладеним договору оренди землі

Представники сторін:

від позивача - Горчак Ю.П. - за довіреністю №08-2251 від 31.12.2013 року;

від відповідача - не з'явився

В судовому засіданні 31 липня 2014 року, відповідно до ст.85 ГПК України, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Рівненська міська рада (далі - рада, позивач) звернулося до господарського суду Рівненської області з позовом до Комунального підприємства "Рівнерайкомуненергія" (далі КП «Рівнерайкомуненергія», відповідач) про визнання договору оренди земельної ділянки площею 310 м 2 , яка знаходиться в м. Рівне, вул. Князя Володимира, 82-А, укладеним між Рівненською міською радою та Комунальним підприємством «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради з моменту набрання чинності рішенням суду на умовах проекту договору від 08 травня 2014 року (пропозиція від 12.05.2014 вих.N08- 1007).

Позивач посилається на те, що за клопотанням Комунального підприємства «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради, Рівненською міською радою прийнято рішення від 31 травня 2011 року N781 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул.Князя Володимира, 82-А для передачі в постійне користування та в оренду», яким надано згоду на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною орієнтовною площею 3932 м 2 на вул.Князя Володимира, 82-А Комунальному підприємству «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради для обслуговування виробничо-технічних приміщень за рахунок земель запасу промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, в тому числі: - земельної ділянки площею 3 622 м 2 - для передачі в постійне користування; - земельної ділянки площею 310 м 2 - для передачі в оренду на п'ятдесят років.

За замовленням Комунального підприємства «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради суб'єктом господарювання, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно із законом, було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Князя Володимира, 82-А, а також вказаний проект було погоджено в порядку, передбаченому Земельним кодексом України. Рівненською міською радою прийнято рішення від 8 листопада 2012 року N2489 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. Князя Володимира, 82-А в постійне користування та в оренду», яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування та в оренду. Пунктом 2 рішення Рівненської міської ради від 8 листопада 2012 року N2489, Комунальному підприємству «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради передано в оренду на п'ятдесят років земельну ділянку площею 310 м 2 на вул.Князя Володимира, 82-А для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для обслуговування виробничо-технічних приміщень). Рівненською міською радою було надіслано Комунальному підприємству «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради проект договору оренди земельної ділянки площею 310 м 2 за адресою м. Рівне, вул. Князя Володимира, 82-А, від 08 травня 2014 року, (пропозиція від 12.05.2014 вих.N08- 1007), що підтверджується фіскальним чеком від 15.05.2014 року.

Ухвалою суду від 24 червня 2014 року позовну заяву №08-1606 від 13 червня 2014 року прийнято до розгляду та порушено провадження у справі №918/966/14, розгляд якої призначено на 03 липня 2014 року.

01 липня 2014 року від представника позивача надійшло повідомлення №1199 від 01 липня 2014 року про те, що у провадженні господарського суду або іншого органу, який в межах своєї компетенції вирішує господарський спір, немає справи з даного спору між даними сторонами, про даний предмет із даних підстав, а також немає рішення цих органів з даного спору.

01 липня 2014 року від представника відповідача надійшло клопотання №01-10/1228 від 01 липня 2014 року про залучення до матеріалів справи відзиву на позов та додаткових доказів.

У судовому засіданні 03 липня 2014 року оголошено перерву до 31 липня 2014 року.

30 липня 2014 року від представника позивача надійшли письмові пояснення №05-2286 від 28 липня 2014 року. Вказаними поясненнями позивач зазначає наступне: земельна ділянка відводилась КП «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради за рахунок земель запасу Рівненської міської ради і відомості про неї не були внесені до Державного реєстру земель. У відповідності до п.6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» від 6 вересня 2012 року № 5245-VI, у разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються: - у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами; - за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками. Згідно ч.10 ст. 123 Земельного кодексу України, рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: -затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;- вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); - надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Представник позивача у судовому засіданні 03 липня 2014 року позовні вимоги підтримала у повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві та поясненнях, просила позов задовольнити.

Відповідач в судове засіданні 31 липня 2014 року не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що стверджується протоколом судового засідання від 03 липня 2014 року та розпискою про оголошення перерви в судовому засіданні 03 липня 2014 року ( а.с.51-52).

За таких обставин, суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи та відповідно до статті 75 ГПК України здійснює її розгляд за наявними матеріалами без участі представника відповідача.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

31 травня 2011 року Рівненською міською радою прийнято рішення №781 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул.Князя Володимира, 82-А для передачі в постійне користування та оренду", яким надано згоду на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною орієнтовною площею 3932 м 2 на вул.Князя Володимира, 82-А Комунальному підприємству «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради для обслуговування виробничо-технічних приміщень за рахунок земель запасу промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, в тому числі:- земельної ділянки площею 3 622 м 2 - для передачі в постійне користування; - земельної ділянки площею 310 м 2 - для передачі в оренду на п'ятдесят років.

Рівненською міською радою прийнято рішення від 8 листопада 2012 року N2489 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. Князя Володимира, 82-А в постійне користування та в оренду», яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування та в оренду.

Пунктом 2 рішення Рівненської міської ради від 8 листопада 2012 року N 2489, Комунальному підприємству «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради передано в оренду на п'ятдесят років земельну ділянку площею 310 м 2 на вул. Князя Володимира, 82-А для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для обслуговування виробничо-технічних приміщень).

Листом №08-1007 від 12 травня 2014 року Рівненська міська рада надіслала Комунальному підприємству «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради проект договору оренди земельної ділянки площею 310 м 2 за адресою м. Рівне, вул. Князя Володимира, 82-А, від 08 травня 2014 року, що підтверджується фіскальним чеком від 15.05.2014 року (а.с.23).

В матеріалах справи відсутні докази підписання вищевказаної пропозиції.

Враховуючи недосягнення між сторонами згоди щодо укладення договору оренди землі в добровільному порядку, позивачем подано позов про визнання договору оренди землі укладеним.

До матеріалів справи позивачем долучено проект договору оренди землі б/н від 08 травня 2014 року.

Також додатком до даного договору є акт приймання - передачі земельної ділянки в оренду, розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку.

До договору також долучено план земельної ділянки та акт про встановлення меж земельної ділянки.

Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази, заслухавши пояснення представника позивача, оцінюючи їх у сукупності, судом до уваги приймається наступне.

Згідно ст. 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ст. ст. 142, 145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку.

Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, в тому числі і надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Отже, розпорядження землями від імені Українського народу здійснюють органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень.

Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, або державних органів приватизації, або центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

В силу ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

З аналізу наведених норм матеріального права, які регулюють земельні правовідносини, вбачається, що надання земельної ділянки із земель державної або комунальної власності в оренду шляхом укладення відповідного договору здійснюється на підставі рішення ради, прийнятого за результатами розгляду заяви (клопотання) особи, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду, поданої відповідно до ст. 16 Закону України "Про оренду землі". При цьому підставою набуття відповідного права є саме рішення ради, яке відповідно до ч. 2 ст. 126 Земельного кодексу України лише оформляється договором як документом, що посвідчує право на земельну ділянку.

Отже, необхідною умовою укладення договору оренди земельної ділянки яка перебуває у державній або комунальній власності є наявність рішення відповідного органу про передачу земельної ділянки в оренду.

Як вбачається з матеріалів справи на підставі звернення КП "Рівнерайкомуненергія" Рівненською міською радою прийнято рішення №781 від 31 травня 2011 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на вул. Князя Володимира, 82-А для передачі в постійне користування та в оренду», яким надано згоду на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною орієнтовною площею 3932 м 2 на вул. Князя Володимира, 82-А КП «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради для обслуговування виробничо-технічних приміщень за рахунок земель запасу промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. За зверненням КП «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради, пунктом 2 рішення Рівненської міської ради від 8 листопада 2012 року N2489, КП «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради передано в оренду на п'ятдесят років земельну ділянку площею 310 м 2 на вул. Князя Володимира, 82-А для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для обслуговування виробничо-технічних приміщень) за рахунок земель запасу промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Відповідно до ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 641 Цивільного кодексу України пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.

Згідно вимог ст. 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся).

До матеріалів справи позивачем долучено копію листа-звернення (вих. №08-1007 від 12 травня 2014 року) міського голови до КП "Рівнерайкомуненергія" з долученим проектом договору оренди земельної ділянки. В матеріалах справи наявна копія фіскального чеку, що направлення відповідачу пропозиції, яка залишена останнім без відповіді та відповідного реагування.

Умовами ч. 5 ст. 6 Закону України "Про оренду землі" визначено, що право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Статтею 126 Земельного кодексу України встановлено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

У відповідності до п.6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» від 6 вересня 2012 року № 5245-VI, у разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються: - у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами; - за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.

Згідно ч.10 ст. 123 Земельного кодексу України, рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: - затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; - вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); - надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

На час розгляду справи, рішення Рівненської міської ради від 8 листопада 2012 року N2489 є чинним.

Згідно із ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.

Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Детальний аналіз умов запропонованого позивачем відповідачу проекту договору свідчить про те, що останній відповідає вимогам ст.15 Закону України "Про оренду землі" та містить усі істотні умови.

Згідно ч.3 ст. 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Статтею 641 Цивільного кодексу України визначено, що пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору (ч.1). Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття.(ч.2).

Приписами ст.649 Цивільного кодексу України встановлено, що розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом.

Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

Суд бере до уваги те, що в рішенні Конституційного суду України від 22.09.2005 року за N 5-рп/2005 у справі N 1-17/2005 зазначено, що суб'єктивне право на земельну ділянку виникає і реалізується на підставах і в порядку, визначених Конституцією України, Кодексом та іншими законами України, що регулюють земельні відносини. Підставою для виникнення права на земельну ділянку є відповідний юридичний факт. Чинний Кодекс серед підстав набуття права на землю громадянами та юридичними особами не називає оформлення чи переоформлення прав на земельні ділянки. При цьому згідно мотивувальної частини даного рішення Конституційного суду України оформлення особою постійного або строкового права на земельну ділянку є виключно правом особи, а не її обов'язком.

Відповідно до ст.1 ГПК України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Згідно до ч. 2 п. 2 ст. 16 ЦК України суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Дослідивши матеріали справи суд приходить до висновку, що порушене право позивача відповідає способу захисту порушеного права і підлягає захисту шляхом його визнання і примусового виконання обов'язку в натурі. З підстав ст.33 ГПК України, позов обґрунтований і підлягає задоволенню.

У відповідності до ст.49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача у зв'язку із задоволенням позову.

Керуючись ст. ст. 1, 12, 22, 33, 34, 35, 44, 49, 75, 82-84, 85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Укласти між Рівненською міською радою (м. Рівне, вул. Соборна, 12-А, код 34847334) та Комунальним підприємством "Рівнерайкомуненергія" Рівненської районної ради ( Рівненська обл., Рівненський р-н., смт. Квасилів, вул. Молодіжна, 14, код 30547471) наступного змісту:

«Договір оренди землі

м.Рівне

Рівненська міська рада (місцезнаходження: м. Рівне, вул. Соборна, 12-А, код ЄДРПОУ 34847334) - далі у тексті «Орендодавець» , в особі міського голови Хомка Володимира Євгеновича , який діє на підставі ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - з однієї сторони та Комунальне підприємство «Рівнерайкомуненергія» Рівненської районної ради (місцезнаходження: смт Квасилів, вул. Молодіжна, 14, ідентифікаційний код 30547471), в особі директора Скорохода В'ячеслава Володимировича - далі у тексті «Орендар», - з другої сторони, уклали цей договір про нижченаведене:

Предмет договору

1. Орендодавець на підставі рішення Рівненської міської ради від 08 листопада 2012 року N 2489 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 310 м 2 на вул. Князя Володимира, 82-А для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для обслуговування виробничо-технічних приміщень).

Об'єкт оренди

2. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 310 (триста десять) квадратних метрів.

Категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Кадастровий номер 5610100000:01:008:0131.

3. На земельній ділянці знаходиться об'єкт нерухомого майна.

4. В оренду передається земельна ділянка.

5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 51 677 - 79 грн. (п'ятдесят одна тисяча шістсот сімдесят сім грн. 79 коп.), витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки N 02- 17/109, виконаний управлінням Держземагентства у м. Рівному Рівненської області станом на 01 січня 2014 року.

6. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

7. Інші особливості об'єктів оренди, які можуть вплинути на орендні відносини - відсутні.

Строк дії договору

8. Договір укладено на 50 (п'ятдесят) років. Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 180 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

Орендна плата

9. За оренду земельних ділянок Орендар сплачує Орендодавцю орендну плату виключно у грошовій формі. Розмір орендної плати в рік за земельну ділянку складає 2 325 - 50 грн. (дві тисячі триста двадцять п'ять грн. 50 коп.), що становить 4,50% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, - розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку N 02- 17/109- 1, виданий управлінням Держземагентства у м. Рівному Рівненської області відповідно до протоколу N 8 від 24.04.2014 року засідання комісії по встановленню розмірів орендної плати за земельні ділянки, станом на 01 січня 2014 року.

Сторони погоджуються, що орендна плата за землю справляється з моменту прийняття Рівненською міською радою рішення про надання земельної ділянки в оренду (рішення Рівненської міської ради N 2489 від 08 листопада 2012 року).

10. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

11. Орендна плата сплачується Орендарями щомісячно, протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33212812700002 в Головне управління ДКСУ в Рівненській області МФО 833017, код 13050200, одержувач: Місцбюджет м. Рівне УБФ, ЗКПО 38012714. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього договору. Орендар зобов'язується уточнювати платіжні реквізити і назву отримувача орендної плати.

12. Передача продукції та надання послуг в рахунок орендної плати оформляється відповідними актами.

13. Розмір орендної плати може змінюватися Орендодавцем в односторонньому порядку. Пропозиції про перегляд розміру орендної плати надсилаються не частіше, ніж один раз на квартал і розглядаються відповідно до законодавства.

Зміна розміру орендної плати при її індексації проводиться без внесення змін до цього договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

Розмір орендної плати переглядається у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни нормативної грошової оцінки земель у місті Рівному;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках, передбачених законом.

14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день прострочення платежу.

Умови використання земельної ділянки

15. Земельна ділянка передається в оренду - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для обслуговування виробничо - технічних приміщень).

16. Цільове призначення земельної ділянки - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (для обслуговування виробничо - технічних приміщень).

17. Умови збереження стану об'єкта оренди - використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення.

Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

18. Передача земельної ділянки в оренду здійснюється з розробленням проекту землеустрою щодо її відведення (рішення Рівненської міської ради N 781 від 31травня 2011 року).

19. Орендар має право приступити до використання земельної ділянки, відповідно до її цільового призначення, після набрання чинності цим договором.

20. Передача земельної ділянки Орендарю здійснюється після державної реєстрації цього договору за актом приймання - передачі.

Умови повернення земельної ділянки

21. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцю земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

22. Здійснені Орендарем без згоди орендодавця витрати на поліпшення орендованої земельної ділянки, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цієї ділянки, не підлягають відшкодуванню.

23. Поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем за письмовою згодою з Орендодавцем землі, не підлягають відшкодуванню.

24. Орендар має право на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання Орендодавцем зобов'язань, передбачених цим договором.

Збитками вважаються:

- фактичні втрати, яких Орендар зазнав у зв'язку з невиконанням або неналежним виконанням умов договору Орендодавцем, а також витрати, які Орендар здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;

- доходи, які Орендар міг би реально отримати в разі належного виконання Орендодавцем умов договору.

25. Розмір фактичних витрат Орендаря визначається на підставі документально підтверджених даних.

Обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

26. На орендованій земельній ділянці встановлені обмеження (обтяження) на використання земельної ділянки 341м 2 .

27. Передача в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на цю ділянку.

Інші права та обов'язки сторін

28. Права орендодавця: у односторонньому порядку (шляхом надсилання Орендареві повідомлення через податкові органи, або через інший уповноважений на це орган) збільшити розмір орендної плати.

29. Обов'язки Орендодавця: не вчиняти дій, які перешкоджали б Орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою.

30. Права Орендаря:

- приступити до використання земельної ділянки, відповідно її цільового призначення, після набрання чинності цим договором;

- самостійно визначати напрями своєї господарської діяльності відповідно до цільового призначення земельної ділянки та умов договору без зміни цільового призначення земельної ділянки;

- вимагати відповідного зменшення орендної плати у випадках, якщо стан використання земельної ділянки погіршився не внаслідок дій чи бездіяльності Орендаря.

- за згодою Орендодавця у порядку, передбаченому законодавством України, передавати у суборенду земельну ділянку або її частину іншій особі.

31. Обов'язки Орендаря:

- використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- додержуватись екологічної безпеки землекористування, державних стандартів, проектних рішень, міських правил забудови, інших чинних у м. Рівне правил і норм щодо користування земельною ділянкою;

- забезпечити охорону та збереження якості землі відповідно до вимог законодавства України;

- забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представників органів державного управління та місцевого самоврядування, органів нагляду і контролю;

- відшкодовувати Орендодавцю шкоду, заподіяну внаслідок дій (бездіяльності) Орендаря, які призвели до погіршення якості земельної ділянки;

- повернути земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення або розірвання цього договору;

- впродовж трьох робочих днів після реєстрації права оренди земельної ділянки надати Орендодавцю копію витягу з державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права оренди земельної ділянки;

- впродовж п'яти днів після реєстрації права оренди земельної ділянки обчислити суму орендної плати у порядку, визначеному законодавством України, і подати такий розрахунок і копію цього договору та копію витягу з державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права оренди земельної ділянки до Рівненського міського податкового органу за місцем розташування земельної ділянки; у строки встановлені законодавством України, звітувати перед податковим органом міста про сплату орендної плати;

- у разі розірвання договору оренди землі з ініціативи орендаря, орендар відшкодовує орендодавцю орендну плату на землях сільськогосподарського призначення за шість місяців, а на землях несільськогосподарського призначення - за рік, якщо протягом зазначеного періоду не надійшло пропозицій від інших осіб на укладання договору оренди цієї ж земельної ділянки на тих самих умовах.

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

32. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.

Страхування об'єкта оренди

33. Згідно з цим договором об'єкт оренди не підлягає страхуванню на весь період дії цього договору.

Зміна умов договору і припинення його дії

34. Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін, крім випадків передбачених п. 13 цього договору.

У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

35. Дія договору припиняється у разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- придбання Орендарем земельних ділянок у власність;

- викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

36. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:

- взаємною згодою сторін;

- рішенням суду на вимогу однієї із сторін у наслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.

37. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, крім випадків вилучення земельних ділянок, у зв'язку із систематичною несплатою орендної плати та використанням земельної ділянки не за цільовим призначенням.

Умовами розірвання договору в односторонньому порядку є підстави, передбачені чинним законодавством України.

38. Перехід права власності на орендованій земельній ділянці до другої особи, а також реорганізація юридичної особи - орендаря є підставою для розірвання договору.

Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору

39. За невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність відповідно до закону та цього договору.

40. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

Прикінцеві положення

41. Цей договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

42. Передача в заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки цим договором не передбачається.

Цей договір укладено у чотирьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться у Орендодавця, другий видається Орендарю, третій - органу, який провів його державну реєстрацію, а четвертий - управлінню Держземагентства в м. Рівному Рівненської області.

Невід'ємними частинами договору є:

- плани або схеми земельної ділянки;

- розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку виконаний управлінням Держземагентства у м. Рівному Рівненської області;

- кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів;

- акти визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- акти приймання - передачі об'єкта оренди;

- проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у випадках, передбачених законом.

Реквізити сторін».

Стягнути з Комунального підприємства "Рівнерайкомуненергія" Рівненської районної ради (Рівненська обл., Рівненський р-н., смт. Квасилів, вул. Молодіжна, 14, код 30547471) на користь Рівненської міської ради (м. Рівне, вул. Соборна, 12-А, код 34847334) 1218 грн. (одна тисяча вісімнадцять гривень) витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено та підписано 01.08.2014р.

Суддя Політика Н.А.

Віддруковано 3 примірники:

1- до справи;

2- позивачу рекомендованим (33000, м. Рівне, вул. Соборна, 12- А);

3- відповідачу рекомендованим (35350, Рівненська обл., Рівненський р-н, смт. Квасилів, вул. Молодіжна, 14).

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення31.07.2014
Оприлюднено05.08.2014
Номер документу40015618
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —918/966/14

Рішення від 31.07.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

Ухвала від 24.06.2014

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Політика Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні