Постанова
від 12.05.2014 по справі 804/4811/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2014 р. Справа № 804/4811/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Рищенко А. Ю., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного виробничого підприємства «Електромаш» про стягнення коштів за податковим боргом у розмірі 158819,13грн., -

ВСТАНОВИВ :

04.04.2014 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась Дніпродзержинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з позовом до Приватного виробничого підприємства «Електромаш» про стягнення коштів за податковим боргом у розмірі 158819,13грн.

Ухвалою суду від 07.04.2014 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Свої позовні вимоги Дніпродзержинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області обґрунтовує тим, що станом на 25.03.2014 року за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму - 158819,13грн., в тому числі: податок на прибуток приватних підприємств - 147644,62грн., податок на додану вартість - 11174,51грн., який виник 27.06.2013 року у зв'язку із несплатою узгоджених сум податкових зобов'язань, визначених податковим органом.

Просить суд: стягнути з рахунків платника податків Приватного виробничого підприємства «Електромаш» (код ЄДРПОУ - 32400868) в обслуговуючих банках кошти у сумі - 158819,13грн. (сто п'ятдесят вісім тисяч вісімсот дев'ятнадцять гривень тринадцять копійок) податкового боргу зі сплати:

- податку на прибуток приватних підприємств - 147644,62грн. (код платежу - 11021000, р/р - 31118009700013, одержувач - УДКСУ у м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ - 38028588, назва банку - ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО - 805012);

- податку на додану вартість із вироблених в України товарів (робіт, послуг) - 11174,51грн. (код платежу - 14010100, р/р - 31110029700013, одержувач - УДКСУ у м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ - 38028588, назва банку - ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО - 805012).

У судове засідання сторони не з'явились, належним чином були повідомлені про час, дату та місце розгляду справи.

Від представника позивача надійшла письмова заява про розгляд справи без його участі.

З адреси відповідача, вказаної відповідно даних позовної заяви повернувся конверт із поштовим вкладенням. У відповідності до положень ч.8 ст.35 КАС України поштове відправлення вважається врученим належним чином.

У відповідності до положень ч.6 ст.128 КАС України суд ухвалив рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Суд, вивчивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним задовольнити даний адміністративний позов повністю з наступних підстав.

Згідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

У відповідності до положень ст.41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

За ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Положеннями ст. 76 Податкового кодексу України визначено порядок проведення камеральної перевірки, а саме: встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Відповідно до пунктів 86.8 та 86.9 ст. 86 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення приймається керівником податкового органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до органу державної податкової служби за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

У разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, проведеної з обставин, визначених підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, щодо кримінального провадження, у якому розслідується кримінальне правопорушення стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податків (юридичної особи) або фізичної особи - підприємця, що перевіряється, предметом якого є податки та/або збори, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки приймається таким податковим органом протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цим податковим органом відповідного судового рішення (обвинувальний вирок, ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами), що набрало законної сили.

За статтею 79 Податкового кодексу України визначено, що документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Перевірка платника податків з питань повноти нарахування і сплати податків та зборів під час здійснення контрольованих операцій здійснюється з урахуванням особливостей, визначених статтею 39 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію.

Аналіз матеріалів справи показує, що станом на 27.03.2014 року за відповідачем рахується податковий борг, що виник в результаті несплати узгоджених податкових зобов'язань, нарахованих за результатами проведених позапланової документальної невиїзної перевірки, камеральних перевірок та на підставі податкових повідомлень-рішень від 21.03.2014 року №0000442205, яким податковим органом було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за основним платежем - 4293,00грн., нараховані штрафні (фінансові) санкції у сумі - 1074,00грн., на загальну суму - 5367,00грн.; від 21.03.2014 року №0000452205 на загальну суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств, нарахованих штрафних (фінансових) санкцій у розмірі - 141892,40грн.; нарахована пеня згідно пп.129.1.2 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України за несплату узгодженого грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі - 5752,22грн.; за податковим повідомленням-рішенням від 14.06.2013 року №0004091502 у загальній сумі - 530,07грн.; за податковим повідомленням-рішенням від 09.07.2013 року №0005241502 на загальну суму - 1020,00грн.; за податковим повідомленням-рішення від 03.10.2013 року №0002892204 на загальну суму - 1020,00грн.; нарахована пеня згідно пп.129.1.2 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України за несплату узгодженого грошового зобов'язання з податку на додану вартість у загальній сумі - 177,44грн.; за податковим повідомленням-рішенням від 18.10.2013 року №0003862204 на загальну суму - 1020,00грн.; за податковим повідомленням-рішенням від 25.10.2013 року №0004002204 на загальну суму - 1020,00грн.; за податковим повідомленням-рішенням від 27.12.2013 року №0005692204 на загальну суму - 1020,00грн.

Таким чином, з податку на прибуток приватних підприємств за відповідачем рахується загальна сума податкового боргу у розмірі - 147644,62грн., з податку на додану вартість у розмірі - 11174,51грн. На загальну суму податкового боргу у розмірі - 158819,13грн.

Положеннями ст.ст. 58, 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Тому, на виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України контролюючим органом було направлено на адресу Приватного виробничого підприємства «Електромаш» за допомогою поштового зв'язку податкову вимогу від 25.07.2013 року №57-15 на загальну суму 530,07грн., однак конверт із поштовим вкладенням повернувся на адресу податкового органу - 07.09.2013 року за закінченням терміну зберігання.

За нормою п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони були надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Згідно п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

За нормою пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право в тому числі звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Отже, враховуючи, що податковий борг Приватного виробничого підприємства «Електромаш» залишається несплаченим, суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Приватного виробничого підприємства «Електромаш» про стягнення коштів за податковим боргом у розмірі 158819,13грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків платника податків - Приватного виробничого підприємства «Електромаш» (код ЄДРПОУ - 32400868) в обслуговуючих банках кошти у сумі - 158819,13грн. (сто п'ятдесят вісім тисяч вісімсот дев'ятнадцять гривень тринадцять копійок) податкового боргу зі сплати:

- податку на прибуток приватних підприємств - 147644,62грн. (код платежу - 11021000, р/р - 31118009700013, одержувач - УДКСУ у м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ - 38028588, назва банку - ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО - 805012);

- податку на додану вартість із вироблених в України товарів (робіт, послуг) - 11174,51грн. (код платежу - 14010100, р/р - 31110029700013, одержувач - УДКСУ у м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ - 38028588, назва банку - ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО - 805012).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення виготовлення постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.

Суддя А.Ю. Рищенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2014
Оприлюднено06.08.2014
Номер документу40030396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4811/14

Постанова від 12.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні