КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 серпня 2014 року 810/4253/14
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лиска І.Г., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Білка Фарм" про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Білоцерківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Білка Фарм" про стягнення податкового боргу у сумі 9165, 59 грн.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що податковий борг відповідача по податку на додану вартість становить 9165 грн. 59коп. Позивачем було вжито всіх заходів щодо добровільного погашення відповідачем заборгованості перед бюджетом але заборгованість до цього часу відповідачем не погашена, тому позивач звернувся до суду.
У судове засідання представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, 4 серпня 2014 року представником позивача надано суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача, в якому зазначено, що Білоцерківська ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області просить справу розглянути в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує у повному обсязі .
Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи неодноразово повідомлявся належним чином, відзив на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив.
На підставі ст. 122, ч. 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Білка Фарм" було зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Білоцерківської міської ради Київської області 30.03.2010 року, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 №339881, Довідкою АБ №250373 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
22.11.2010 року відповідач зареєстрований платником податку на додану вартість, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника на додану вартість Серії НБ №258338 .
Станом на 23.06.2014 року податковий борг відповідача по податку на додану вартість становить 9165 грн. 59 коп.
Щодо вказаної заборгованості по податку на додану вартість суд зазначає наступне.
Згідно ст. 15 п. 15.1. Податкового Кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Статтею 16 Податкового Кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до ст. 203 Податкового Кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно з п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків, крім випадків, передбачених податковим законодавством, самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податкові (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пп. 20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Конституції України, - органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Водночас, п.21.1 ст.21 Кодексу передбачено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами, забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Відповідно до п. п. 75.1.1. ст.75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Відповідно до ст.76 ПКУ, камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
28 травня 2013 року Білоцерківською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області було проведено камеральну перевірку ТОВ "Білка Фарм " з питань своєчасності сплати податку на додану вартість.
За результатами перевірки було складено Акт про результати проведення перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість від 28.05.2013 року №000263/10-02-15-02/36969917.
Перевіркою було встановлено порушення термінів сплати податку на додану вартість, а саме встановлено, що відповідачем було сплачено податок на додану вартість у розмірі 176, 90 грн. з порушенням термінів сплати, на 22 дні затримав сплату 3, 90 грн. та на 1 день - 173 грн.
Відповідно до п. 121.1 ст.120 ПКУ було визначено розмір штрафних санкцій за затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання у сумі 17 грн. 69 коп.
На основі акту перевірки було складено та направлено відповідачу податкове повідомлення-рішення №0005921502 від 05.07.2013 року, яким відповідачу було нараховано 17, 69 грн. штрафних санкцій.
Доказів сплати суми грошового зобов'язання, визначеного податковим повідомленням - рішенням №0005921502 від 05.07.2013 року або доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення - рішення відповідачем суду не надано.
28 травня 2013 року Білоцерківською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області було проведено камеральну перевірку даних ТОВ "Білка Фарм " задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за вересень - грудень 2012 року та січень - травень 2013 року.
За результатами перевірки було складено Акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість від 28 травня 2013 року №000262/10-02-15-0236969917.
Перевіркою було встановлено порушення вимог п.п.49.18.1 (п.п.49.18.2) п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового Кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за вересень - грудень 2012 року та січень - травень 2013 року .
Відповідно до п. 120.1 ст.120 ПКУ позивачем було визначено розмір штрафних санкцій за таке несвоєчасне подання декларацій в розмірі 9180 грн.
На основі акту перевірки було складено податкове повідомлення-рішення № 0005952502 від 05.07.2013року, яким за неподання податкової звітності з податку на додану вартість було нараховано 9180 грн. штрафних санкцій.
Доказів сплати суми грошового зобов'язання, визначеного податковим повідомленням - рішенням № 0005952502 від 05.07.2013року або доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення - рішення відповідачем суду не надано.
Отже, судом встановлено, що загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість, з урахуванням наявної переплати в сумі 32, 1грн., становить 9165, 59грн.
Відповідно до п. п. 41.1.1 п.41.1 ст.41 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового Кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У відповідності до зазначених положень позивачем на адресу відповідача було надіслано податкову вимогу №20-15 від 21.01.2014 року .
Доказів оскарження або скасування вимоги №20-15 від 21.01.2014 року суду не надано
Відповідно до п. 95.1. ст. 95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Пунктом 95.2. ст. 95 Кодексу визначено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Також відповідно до пункту 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Наявність та розмір податкового боргу ТОВ «Білка Фарм» підтверджується копіями Актів перевірки, податкових повідомлень - рішень, податкової вимоги, довідкою про податковий борг від 23 червня 2014 року №5305/10/25-0, Довідкою від 23.06.2014 року № 5304/10/25-0.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області ГУ Міндоходів у Київській області - підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Білка Фарм" (09100, Київська область, м. Біла Церква, вул. Ярослава Мудрого, 21-а, ідентифікаційний код юридичної особи - 36969917) на користь Державного бюджету України кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, в рахунок погашення податкового боргу перед бюджетом у сумі 9165 (дев'ять тисяч сто шістдесят п'ять ) грн. 59 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя: Лиска І.Г.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2014 |
Оприлюднено | 06.08.2014 |
Номер документу | 40036968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні