ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 04 серпня 2014 р.м. Херсон Справа № 821/2123/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до
товариства з обмеженою відповідальністю "Енергосокол" про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 8600,00 грн. та пені в сумі 209,22 грн., встановив: Звернувшись до суду позивач посилається на те, що згідно зі звітом за формою 10-ПІ №2574 від 27.02.2014 р. за 2013 рік, відповідач до 16.04.2014 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі: 13600,00 грн. за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Однак, відповідачем було частково сплачено заборгованість в розмірі 5000,00 грн. У зв'язку з частковою сплатою утворилася заборгованість в сумі 8600,00 грн. Розрахований позивачем розмір пені по сплаті адміністративно-господарських санкцій складає 209,22 грн. Оскільки вищезазначені суми відповідачем не сплачено, утворилася заборгованість у розмірі: 8809,22 грн. Просить суд стягнути з
товариства з обмеженою відповідальністю "Енергосокол" на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 8600,00 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 209,22 грн. Представник позивача просив справу розглядати в порядку письмового провадження, на позовних вимогах наполягав. Представник відповідача до суду не з'явився, письмових заперечень на позов не надав, про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений. Дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини. 27.02.2014 року
товариство з обмеженою відповідальністю "Енергосокол" надало до позивача звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за формою 10-ПІ. У звіті в рядку "01" "середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб)" зазначено – 15, у рядку "02" "з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким … встановлена інвалідність" -, в рядку 03 "кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях…" зазначено - 1 . Згідно до ст. 18 Закону №875-XII забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Згідно до ч.1 ст. 19 Закону № 875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону № 875-XII, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Частиною 2 цієї ж статті передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідач не надав до суду доказів про те, що ним були створено 1 робоче місце, для працевлаштування інваліда. Адміністративно-господарські санкції за незайняті інвалідами робочі місця не є податком, збором (обов'язковим платежем), обов'язкова сплата яких передбачена Конституцією України та Законом України від 25 червня 1991 року №1251-XII "Про систему оподаткування", а є заходом впливу до правопорушника у сфері господарювання у зв'язку зі скоєнням правопорушення. Відповідно до частини 1 статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. У частині 2 наведеної статті передбачено, що учасник господарських відносин відповідає, зокрема за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. В судовому засіданні, відповідач не надав доказів того, що він вжив усі залежні від нього заходи для недопущення господарського правопорушення. Таким чином, за 1 нестворене робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда в 2013 році, відповідач до 16.04.2014 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі: 8600,00 грн., з урахуванням часткової сплати заборгованості в розмірі 5000,00 грн. Розмір пені у сумі 209,22 грн. підтверджується розрахунком пені на суму заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій. На момент розгляду справи вищезазначені суми відповідачем не сплачено, тому позов підлягає задоволенню. Виходячи з викладеного, на підставі ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158, 159, 161, 162, 163 КАС України, суд - постановив: Позов задовольнити. Стягнути з
товариства з обмеженою відповідальністю "Енергосокол" (код ЄДРПОУ 35733158) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 14125171) адміністративно-господарські санкції у розмірі 8600 (вісім тисяч шістсот) грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 209 (двісті дев'ять) грн. 22 коп. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Варняк С.О. кат. 10.3.4