Копія
Справа № 822/2981/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 липня 2014 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіШевчука О.П. при секретаріРепецькій І. Ю. за участі:прокурора та представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом прокурора Ярмолинецького району в інтересах Скаржинецької сільської ради до реєстраційної служби Ярмолинецького районного управління юстиції, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_3 про скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №7490598 від 01.11.2013 року, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Ярмолинецького району звернувся в суд в інтересах Скаржинецької сільської ради до реєстраційної служби Ярмолинецького районного управління юстиції, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_3, в якому просить скасувати рішення реєстраційної служби Ярмолинецького районного управління юстиції про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №7490598 від 01.11.2013 року про державну реєстрацію за ОСОБА_3 права власності на земельну ділянку, кадастровий номер 6825886400:03:001:0085, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що рішення виконавчого комітету Скаржинецької сільської ради, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання державного акту про право власності на земельну ділянку та передачу їх у власність ОСОБА_3 скасовано, а тому підлягає скасуванню і проведена державна реєстрація права власності.
Прокурор Ярмолинецького району в судовому засіданні заявлений адміністративний позов підтримав, просив позовні вимоги задовольнити з підстав, що викладені в позовній заяві.
Представник позивача - Скаржинецької сільської ради в судовому засіданні заявлений прокурором позов підтримав, просив позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, вказав що проведена державна реєстрація права власності за ОСОБА_3 на земельну ділянку, кадастровий номер 6825886400:03:001:0085, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 відповідає вимогам закону, просив в задоволенні позовних вимог відмовити.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_3, в судове засідання не з'явився до суду подав письмове клопотання про відкладення розгляду справи в зв'язку з участю в іншому судовому засіданні.
Суд, вивчивши доводи позову та заперечень відповідача, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, при вирішенні спору дійшов наступних висновків.
При розгляді клопотання представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, про відкладення розгляду справи, суд звертає увагу на те, що згідно вимог ч.1 ст.56 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС) України, сторона, а також третя особа в адміністративній справі можуть брати участь в адміністративному процесі особисто і (або) через представника. Тому, неможливість прибуття представника третьої особи не позбавляє її права прибути в судове засідання особисто, і, оскільки, явка третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_3, не визнавалась судом обов'язковою, суд вважає за можливе провести розгляд справи за його відсутності.
Суд встановив, що рішенням №2.п.7 виконавчого комітету двадцять четвертої сесії Скаржинецької сільської ради від 07.09.2012 року надано дозвіл ОСОБА_3 на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання державного акту про право власності на земельну ділянку та передачу її у власність, загальною площею 0,15 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських споруд і будівель в АДРЕСА_1.
Рішенням №2п.1. виконавчого комітету двадцять п'ятої сесії Скаржинецької сільської ради від 07.09.2012 року від 09.10.2012 року затверджено матеріали технічної документації із землеустрою щодо складання державного акту про право власності на земельну ділянку та передано у власність ОСОБА_3 земельну ділянку загальною площею 0,1928 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських споруд і будівель в АДРЕСА_1.
За поданням прокурора Ярмолинецького району від 37.11.2012 року №62-91-12, рішенням виконавчого комітету двадцять сьомої сесії Скаржинецької сільської ради №9 від 12.12.2012 року скасовано рішення двадцять п'ятої сесії Скаржинецької сільської ради №2п.1.від 09.10.2012 року про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання державного акту на право власності на земельну ділянку та передачу у власність ОСОБА_3 земельної ділянки загальною площею 0,1938 га в АДРЕСА_1 через невідповідність розмірів земельної ділянки, на яку зареєстровано право власності з розмірами земельної ділянки, на яку надано дозвіл на виготовлення технічної документації.
До реєстраційної служби Ярмолинецького районного управління юстиції 30.10.2013 року із заявою №3703928 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо реєстрації права власності) на земельну ділянку, кадастровий номер 6825886400:03:001:0085, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, звернулась ОСОБА_5, як представник ОСОБА_3 на підставі довіреності №132 від 24.10.2013 року, виданої Скаржинецькою сільською радою Ярмолинецького району.
На підставі поданої заяви, 01.11.2013 року реєстраційною службою Ярмолинецького районного управління юстиції здійснено реєстрацію права власності за ОСОБА_3, видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно, серія САЕ №293292 та витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, загальною площею 0,1938 га, кадастровий номер 6825886400:03:001:0085, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
Відповідно до ч.1 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону;
Частиною 6 ст. 118 Земельного кодексу України визначено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначається цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.
Відповідно до вимог ч.1 ст. 15 Закону №1952-IV, державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.
Згідно п.15 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, під час розгляду заяви і документів, що додаються до неї, державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно, їх обтяженнями, зокрема щодо: 1) обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у встановлених законом випадках); 2) повноважень заявника; 3) відомостей про нерухоме майно, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; 4) наявності обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до закону; 5) наявності факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав.
В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_5 є депутатом Скаржинецької сільської ради і про скасування рішення двадцять п'ятої сесії Скаржинецької сільської ради №2п.1.від 09.10.2012 року про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання державного акту на право власності на земельну ділянку та передачу у власність ОСОБА_3 земельної ділянки загальною площею 0,1938 га в АДРЕСА_1 через невідповідність розмірів земельної ділянки, на яку зареєстровано право власності з розмірами земельної ділянки, на яку надано дозвіл на виготовлення технічної документації, їй було відомо, що підтверджується списком депутатів Скарженецької сільської ради VI скликання, які були присутні на 27 сесії 12.12.2012 року.
Пунктом 41 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року за № 1141, передбачено, що державний реєстратор вносить записи до Державного реєстру прав про скасування державної реєстрації прав у разі скасування на підставі рішення суду рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.
Згідно зі статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене, рішення реєстраційної служби Ярмолинецького районного управління юстиції про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 01.11.2013 року, індексний номер: 7490598 про державну реєстрацію за ОСОБА_3 права власності на земельну ділянку по АДРЕСА_1 з кадастровим №6825886400:03:001:0085 підлягає скасуванню, а позовні вимоги прокурора Ярмолинецького району в інтересах Скаржинецької сільської ради - задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.11, 71, 86, 158- 163, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора Ярмолинецького району в інтересах Скарженецької сільської ради задовольнити.
Скасувати рішення реєстраційної служби Ярмолинецького районного управління юстиції Хмельницької області № 7490598 від 01 листопада 2013 року про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 05 серпня 2014 року , 14:39
Суддя /підпис/О.П. Шевчук "Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2014 |
Оприлюднено | 11.08.2014 |
Номер документу | 40055077 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні