cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
29 липня 2014 р. Справа № 802/2320/14-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
судді: Богоноса Михайла Богдановича,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом: Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до: закритого акціонерного товариства "Українські транспортні системи"
про: стягнення фінансових санкцій
ВСТАНОВИВ:
20.06.2014 року до Вінницького окружного адміністративного суду звернувся позивач - Центральний територіальний департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом до відповідача - закритого акціонерного товариства "Українські транспортні системи" (далі - ЗАТ "Українські транспортні системи") про стягнення фінансових санкцій.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що за відповідачем числиться заборгованість по сплаті штрафних санкцій, накладених постановою № 3270-ЦД-2-Е від 27 листопада 2013 року за порушення законодавства, що регулює діяльність підприємства на ринку з цінних паперів, в розмірі 1700 гривень.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 29.07.2013 року подав до суду заяву (вх. № 15149) про розгляд справи в порядку письмового провадження та зазначив, що позов підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином. Проте до суду повернувся конверт з відміткою поштового відділення зв'язку із зазначенням причин повернення - "за закінченням терміну зберігання".
Положеннями частини 11 статті 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для вирішення справи, а особиста участь сторін в судовому засіданні - обов'язковою не визнавалась, суд, у відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України, визнав можливим проводити розгляд справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши інші докази, які є у справі, суд приходить до переконання, що заявлений адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Як свідчать матеріали справи, центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 13.11.2013 року складено акт № 3334-ЦД-2-Е, у якому йдеться про неопублікування товариством регулярної річної інформації за 2012 рік в офіційному друкованому виданні.
Відповідно до ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" - регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
розміщення на власному веб-сайті.
Пунктом 5 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації тягне за собою застосування штрафу у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі акта уповноваженою особою Комісії 27.11.2013 року винесено постанову № 3270-ЦД-2-Е про застосування до ЗАТ "Українські транспортні системи" санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу в сумі 1700 грн. Відповідно до постанови, штраф має бути сплачений порушником протягом 15 днів з дня отримання постанови (а.с.7).
Вказана постанова направлена відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 890 від 02.12.2013 року (а.с.11).
Згідно п.2 розділу ХV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2272 від 11.12.2007 року (далі - Правила), постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку особою, щодо якої її винесено, протягом десяти днів з дати винесення постанови. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк може бути продовжено уповноваженою особою, якою винесено постанову (уповноваженими особами, якими винесено постанову), за клопотанням особи, щодо якої винесено постанову про накладення санкції.
Так, сума фінансової санкції застосованої до відповідача постановою про накладення штрафних санкцій, на час подання позову, не сплачена та не оскаржувана у встановленому порядку, тому позивач звернувся до суду про примусове стягнення коштів з метою її виконання.
Враховуючи те, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, не спростовані відповідачем, суд вважає, що наявні підстави для задоволення позову в повному обсязі.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
Згідно ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Беручи до уваги встановлені Законом ставки судового збору, при зверненні до суду з цим адміністративним позовом позивач повинен був сплатити 10 відсотків розміру судового збору за позовними вимогами майнового характеру що становить 182,70 грн.
Проте, відповідно до частини першої статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно з частиною другою статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.
Так, ухвалою суду від 23.06.2014 року у задоволенні клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору у справі відмовлено та відстрочено сплату судового збору до часу постановлення судом рішення за наслідками розгляду справи по суті спору.
Однак, станом на момент винесення судового рішення судовий збір Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не сплачено. Водночас, незважаючи на повне задоволення вимог за адміністративним позовом, в силу положень статті 94 КАС України підстав для стягнення судового збору з відповідача немає, оскільки позивачем у справі є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем юридична особа.
За таких обставин, суд доходить висновку про необхідність стягнення судового збору у розмірі 182,70 грн. з позивача (сума судового збору, обовязок зі спати якої відстрочено ухвалою від 23.06.2014 року).
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з закритого акціонерного товариства "Українські транспортні системи" (вул. Малиновського, 23, кв. 4, м. Вінниця, 21018, код ЄДРПОУ 13301358) на користь Державного бюджету України (балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) заборгованість в сумі 1700 грн. (одна тисяча сімсот гривень 00 коп.).
Стягнути з Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул. Горького, 51, м. Київ) в дохід Державного бюджету України судовий збір у розмірі 182,70 грн. (сто вісімдесят дві гривні сімдесят коп.).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Богоніс Михайло Богданович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2014 |
Оприлюднено | 08.08.2014 |
Номер документу | 40058568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні