Рішення
від 29.07.2014 по справі 13/5025/2136/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"29" липня 2014 р.Справа № 13/5025/2136/11

Господарський суд Хмельницької області у складі:

суддя Вибодовський О.Д., розглянувши матеріали справи

за позовом ПАТ "Банк Форум" в особі уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на тимчасову адміністрацію ПАТ "Банк Форум" Соловйової Н.А., м.Київ

до 1) Ліквідатора ЗАТ "Агромаш" Іващука В.А., м.Хмельницький

2) Приватного підприємства "Торги.УА", м.Харків

про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна боржника від 18.02.2014р.

Представники сторін:

Від позивача: Храновський С.М. - за довіреністю від 17.03.2014р.

Від відповідача 1-го: Іващук В.А. - ліквідатор ЗАТ "Агромаш"

Від відповідача 2-го: не з'явився

З оголошенням перерви в судовому засіданні від 29.07.2014р. на 17:30год.

В судовому засіданні 29.07.2014р. оголошено вступну і резолютивну частини рішення згідно ст.85 ГПК України.

Суть спору:

Позивач звернувся з позовом до суду в якому просить визнати недійсним результати аукціону мана ЗАТ "Агромаш", що призначений на 18.02.2014р. та проводився товарною біржею Приватного підприємства "Торги.УА", м.Харків.

Ухвалою суду від 10.07.2014р. строк вирішення спору по даній справі продовжено в порядку статті 69 ГПК України на 15 днів.

Присутній в судовому представник позивача позовні вимоги підтримав, наполягав на задоволенні позову, обґрунтовуючи наявними в матеріалах справи доказами.

Представник відповідача проти позову заперечує з підстав, викладених у письмовому запереченні на позов, яке подано 01.07.2014р.

В обгрунтування поданих заперечень відповідач зазначає, що відповідно до норм ст. 26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» майно кредиторів, в тому числі і заставне, було включене до ліквідаційної маси боржника в червні 2012 року, і з цього моменту заставні кредитори не можуть розпоряджатися даним майном.

Тому, реалізація майна боржника проводилась відповідно до норм чинного на той час законодавства.

Розміщено оголошення 03 та 17 жовтня 2012 року, про реалізацію даного майна на аукціонах, заявок на участь у аукціоні не поступало.

До ліквідатора звернулось кілька зацікавлених осіб, але після огляду даного майна від його придбання відмовились.

Подано нові оголошення про реалізацію майна боржника, які розміщені в газеті «Урядовий кур'єр» від 23.11.2012 року, та в газеті «Є» віл 21.11.2012 року.

Наступні оголошення розміщувались у номерах від 05.12.2012р., заявок від покупців не поступало.

Останнє оголошення було розміщене 23.01.2013 року, на аукціон призначений на 25 лютого 2013 року заявок не поступало.

Як зазначає ліквідатор за вказаний період на протязі проведення ліквідаційної процедури та аукціонів з проведення реалізації майна від представника заставного кредитора ПАТ «Банк Форум» не надходило жодних пропозицій, щодо зміни умов та ціни продажу, враховуючи стан та

специфіку майна, а також банком не фінансувались заходи по охороні майна та проведення йог о оцінки.

Згідно ст.43, ст. 44, чинної з 19 січня 2013р. редакції Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , оцінку і продаж майна здійснює ліквідатор самостійно, або із залученням на підставі договорів юридичних осіб, які мають відповідні документи на проведення таких торгів.

Рішенням комітету кредиторів від 19 березня 2013 року прийнято одноголосно рішення роботу ліквідатора визнати задовільною та провести реалізацію майна відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Відповідно до листа заставного кредитора ПАТ «БАНК ФОРУМ» від 27.05.2013. силосні склади та цех фтористих солей у м.Вінниці було, виставлено на перший аукціон через електронні торги шляхом укладення угоди з Товарною біржею «Електронні торги України», м. Одеса.

На виконання даного листа на адресу цієї біржі 10 червня 2013 року ліквідатором було направлено лист з проханням виставити на електронні торги вказане майно та надіслати генеральну угоду для її підписання. Однак, відповіді на даний лист ліквідатором отримано не було, натомість Хмельницькою філією даної біржі в електронному вигляді надіслано проект договору на проведення аукціону, який за своїм змістом та умовами не відповідав вимогам діючого законодавства, тому був відкоректований і направлений на розгляд біржею.

13 серпня 2013року на сайті Мінюсту розміщено оголошення про проведення електронних торгів по реалізації силосного складу і цеху фтористих солей в м.Вінниці, які проходили з 6 по 23 вересня 2013 року. В оголошенні зазначено що аукціон проводиться вперше, без пониження початкової вартості.

За період проведення аукціону жодних повідомлень від біржі не надходило, тільки на вимогу ліквідатора, в електронному вигляді на адресу ліквідатора 26.09.2013 р. надійшло рішення № 49 від 09.09.2013 року від Товарної біржі «Електронні торги України», що у зв'язку із відсутністю заявок на участь в електронних торгах, вважати даний аукціон таким що не відбувся, про що було також, повідомлено представника позивача ПАТ «БАНК ФОРУМ» Храновського С.М. під розпис 02 жовтня 2013 року та надані всі документи стосовного цього аукціону.

На думку ліквідатора, вказане свідчить про те, що саме із вини банку і за його зверненням процес реалізації майна затягнувся на 4 місяці. Вказані дії ПАТ «БАНК ФОРУМ» продати майно через ТБ «Електронні торги України», знизивши його вартість на 75 % від початкової, як пропонувалось цією біржею в початковому варіанті договору, призвело до затягування процедури проведення аукціону.

Для дотримання вимог законодавства, враховуючи що на ТБ «Електронні торги України» згідно розміщеного на сайті Мінюсту 13 серпня 2013 року оголошення, перший аукціон, без пониження вартості не відбувся, товарна біржа «Подільська» вдруге розмістила оголошення про проведення повторного аукціону 12 листопада 2013 року.

Як зазначає ліквідатор законодавством не передбачено, що якщо майно не продане на одній біржі на первинному аукціоні, то на іншій майно теж повинно виставлятись як на перший аукціон, Мінюст такі оголошення до розміщення не приймає.

02 жовтня 2013року на адресу кредитора ПАТ Банк Форум» ліквідатором направлено повний звіт про реалізацію заставного майна цього банку із пропозицією про виставлення майна на повторний аукціон через ТБ «Подільська», який отримав представник банку Храновський С.М. 02.10.2013року.

На повторний аукціон було виставлено цех фтористих солей стартовою вартістю 492560,00 грн., та силосний склад за стартовою вартістю 3196400,00 грн. у м.Вінниці.

Оголошення розміщене на сайті Мінюсту 28.09.2013р., аукціон було призначено на 12.11.2013 р.

28 жовтня 2013 року на адресу ПАТ Банк Форум» рекомендованим листом було направлено повідомлення щодо дати і місця розміщення оголошення та проведення аукціону, із зазначенням стартової вартості майна, що перевищує кредиторські вимоги кредитора. Дане повідомлення також залишилось без відповіді.

Після того, як на лоти - силосний склад і цех фтористих солей було подано заявки на участь в аукціоні по їх придбанню і сплачено гарантійні внески в загальній сумі 368896,00 грн.

Ліквідатором було запропоновано придбати дане майно згідно п.6 ст.44 Закону, однак учасник, що зареєструвався, відмовився від продажу даного майна. Вартість реалізації майна на другому повторному аукціоні давала можливість повністю погасити вимоги ПАТ Банк Форум».

На думку ліквідатора доводи представника банку Храновського С.М. щодо не розміщення оголошень про продаж не рухомого майна на самих об'єктах - силосному складу і цеху фтористих солей у м.Вінниці, по вул. Фрунзе,4 тільки тому що їх не видно на фотографіях, розміщених на сайті Мінюсту є такими що суперечать діючому законодавству та фактичним обставинам справи.

Ліквідатор зазначає, що для забезпечення інформації щодо продажу майна у м.Вінниці на цих спорудах фарбою великими буквами зроблено напис, що майно продається і зазначено телефон ліквідатора, паперові оголошення були розміщені на об'єктах продажу після опублікування оголошення на сайті Мінюсту, і зняті після закінчення терміну реєстрації.

Також, ліквідатор зазначає, що на другому повторному аукціоні цех фтористих солей було реалізовано за 24628,00грн., при початковій вартості аукціону 492560,00грн., силосний склад реалізовано за 2557 120,00грн., при початковій вартості аукціону 3196 400, 00грн.

Аукціон проводився за місцем розташування майна у м.Вінниці , біржею ПП "Торги.УА", яка виграла конкурс на реалізацію даного майна, та розмістила оголошення на сайті Вищого господарського суду України і Міністерства юстиції України.

Крім того, ліквідатором в додаток до поданого суду заперечення на позовну заяву, на підтвердження викладених у ньому обставин додано, копії листів Міністерства юстиції України №31002614/132 від 23.01.2014р., №1819-0-26-13/132 від 16.01.2014р., договору №01/191213 про проведення відкритих торгів у формі аукціону від 19.12.2013р., додаток №1 до даного договору, рішення ліквідатора про обрання товарної біржі (організатора аукціону) з продажу майна ЗАТ «Агромаш», копії заяв ТОВ "СТОРГОВ" та ПП "Торги.УА" на участь в конкурсі з визначення організаторів аукціонів по відчуженню майна ЗАТ «Агромаш», копії пропозицій ліквідатора про участь в конкурсі по реалізації майна ЗАТ «Агромаш» наданих ТОВ "СТОРГОВ" та ПП "Торги.УА", наказ ліквідатора №01/0212213 від 02.12.2013р. "Про проведення конкурсу бірж", копії платіжних доручень на підтвердження сплати гарантійних внесків, копії фотографій про розміщення оголошення на об"єктах продажу, копії протоколів №1, №2 від 18.02.2014р. з проведення другого повторного аукціону, які оглянуті судом та представником позивача та долучені до матеріалів справи.

Представник другого відповідача ПП "Торги.УА" в судове засідання не з'явився, однак на адресу суду 29.07.2014р. від нього надійшов письмовий відзив на позов, в якому зазначає, що продаж майна банкрута регламентується законодавством у розділі IV Закону, з послідовністю проведення аукціонів, можливим зниженням ціни і розміщенням оголошень.

Вказаними розділами даного закону кредиторам не надано права визначати спосіб та порядок реалізації майна боржника і його ціну.

Щодо організації аукціону 18 лютого 2014 року, на думку представника ПП "Торги.УА" він був організований відповідно до вимог вищевказаних положень Закону.

Ліквідатором було видано наказ від 02.12.2013року на проведення конкурсу серед торгівельних організацій і надіслано їм пропозиції, після розгляду яких було визначено організатором аукціону ПП «Торги. УА».

Щодо не розміщення оголошень про продаж нерухомого майна на самих об'єктах - силосному складу і цеху фтористих солей у м.Вінниці, по вул. Фрунзе,4, тому що їх не видно на фотографіях, розміщених на сайті Мінюсту, як зазначає другий відповідач ПП "Торги.УА" є такими що суперечать діючому порядку розміщення таких оголошень.

На фотографіях на сайті Мінюсту на думку представника ПП "Торги.УА" не може бути видно оголошень із датою проведення аукціону, тому що ця дата на момент подання до Мінюсту оголошення та фотографій не відома.

Для забезпечення інформації щодо продажу майна у м.Вінниці паперові оголошення були розміщені на об'єктах продажу після опублікування оголошення на сайті Мінюсту і зняті після закінчення терміну реєстрації.

Перший аукціон за листом ПАТ «Банк Форум» проводила ТБ «Електронні торги України» з 6 -го по 23 вересня 2013 року, який не відбувся у зв'язку з відсутністю заявок від покупців, повторний аукціон проводився ТБ «Подільська» 12 листопада 2013 року, який не відбувся у зв'язку із заявою представника ПАТ «Банк Форум».

На другому повторному аукціоні 18.02.2014 р. цех фтористих солей було реалізовано за 24 628,00 гри., при початковій вартості аукціону 492 560, 00 грн., силосний склад було реалізовано за 2 557 120, 00 грн., при початковій вартості аукціону - 3 196 400,00 грн. У зв'язку з тим, що покупець, який придбав силосний склад відмовився від сплати ціни, зважаючи на форс мажорні обставини.

Як зазначає представник ПП «Торги .УА» реалізація заставного майна проведена в порядку, передбаченому розділом IV Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Аукціон проводився за місцем розташування майна у м.Вінниці, Приватним підприємством «Торги .УА», яка виграла конкурс на реалізацію даного майна, та розмістила оголошення на сайті Вищого господарського суду України і Міністерства Юстиції України, з дотриманням всіх вимог Закону. На даному аукціоні був присутній представник ПАТ «Банк Форум» Храновський С.М., зауважень від якого по результатах чи проведенню торгів не поступало.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

26 жовтня 2007 року в забезпечення виконання зобов'язань по кредитному договору № 0055/07/17-К від 26 жовтня 2007 року між ПАТ «БАНК ФОРУМ» та ЗАТ „Агромаш" було укладено іпотечний договір № 49 згідно якого передано в іпотеку

- виділену в натурі частку, яка складається з літери „О" - силосний склад, загальною площею 3999,0 кв.м. та знаходиться в місті Вінниці по вулиці Фрунзе, будинок № 4 (чотири), що складає 9/50 часток нежитлових будівель;

- виділену в натурі частку, яка складається з літери „А" - будівля цеху фторист, солей, загальною площею 3851,4 кв.м. та знаходиться в місті Вінниці по вулиці Фрунзе, будинок № 4 (чотири), що складає 9/20 часток майнового комплексу, що належать ЗАТ "Агромаш" на праві власності.

29.05.2012 року постановою господарського суду Хмельницької області у справі № 13/5025/2136/11 визнано банкрутом ЗАТ «Агромаш», відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором - арбітражного керуючого Іващука В.А.

18.02.2014 року в межах зазначеної ліквідаційної процедури ПП «Торги .УА» проводився аукціон по реалізації майна, що належить ЗАТ «Агромаш», а саме:

- виділеної в натурі частки, яка складається з літери „О" - силосний склад, загальною площею 3999,0 кв.м. та знаходиться в місті Вінниці по вулиці Фрунзе, будинок № 4 (чотири), що складає 9/50 часток нежитлових будівель;

- виділеної в натурі частки, яка складається з літери „А" - будівля цеху фтористих солей, загальною площею 3851,4 кв.м. та знаходиться в місті Вінниці по вулиці Фрунзе, будинок № 4 (чотири), що складає 9/20 часток майнового комплексу, що належать ЗАТ "Агромаш" на праві власності.

Представник позивача вважає, що організація та проведення вказаного аукціону по продажу майна банкрута, який був призначений на 18.02.2014року, відбувалась з порушенням вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з наступних підстав.

Згідно п. 1-1 Перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011 №4212-VІ) зазначається, що положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до ст. 49 зазначеного закону продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів. Організатор аукціону визначається замовником за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку, основними критеріями якого вважаються наявність ліцензії, достатній, але не менш як три роки, досвід проведення аукціонів, запропонована найменша сума винагороди.

При обранні організатору аукціону, що здійснював проведення аукціону 18.02.2014 року не було дотримано зазначених вимог та не проводилось відповідного конкурсу з розміщенням оголошення про його проведення.

Відповідно до п. 33 Інформаційного листа ВГСУ від 28.03.2013 року N 01-06/606/2013 організатор аукціону діє на підставі ухвали господарського суду про визнання його учасником провадження у справі про банкрутство.

Господарським судом приватне підприємство «ТОРГИ. УА» учасником провадження у справі про банкрутство ЗАТ «Агромаш» визнане не було.

Згідно ст. 42 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду.

Як зазначає позивач ПАТ «БАНК ФОРУМ», як кредитор вимоги якого забезпечені, не надавав ліквідатору згоду на реалізацію майна ЗАТ «Агромаш», що було передано в забезпечення, на аукціоні 18.02.2014 року за встановленою початковою вартістю та з можливістю зниження початкової вартості доки не виявиться бажаючі укласти договір.

Відповідно до ст. 65 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення аукціону без визначення переможця протягом місяця (у разі продажу нерухомого майна -двох місяців) організатор аукціону зобов'язаний провести повторний аукціон.

Попередні відкриті торги (аукціон) по продажу майна ЗАТ «Агромаш» відбувались 12.11.2013 року, а повторні торги 18.02.2014 року, на думку позивача двомісячний строк для проведення повторного аукціону був пропущений.

Окремо позивач звертає увагу, що Згідно ч. 3 ст. 58 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» під час продажу на аукціоні нерухомого майна оголошення повинно бути також розміщено на нерухомому майні.

В супереч вказаним вимогам замовником аукціону ліквідатором ЗАТ «Агромаш» Іващуком В.А. та організатором аукціону приватним підприємством «ТОРГИ.УА» не було забезпечено розміщення оголошення про продаж майна банкрута на нерухомому майні. Підтвердженням даних порушень є фотографії об'єктів нерухомого майна опублікованих в оголошеннях на офіційному сайті Міністерства юстиції України про продаж майна ЗАТ «Агромаш».

Всі вище перелічені порушення при організації та проведенні вказаного аукціону по продажу майна банкрута призводять до порушення прав ПАТ «БАНК ФОРУМ» як забезпеченого кредитора, а саме на максимальне задоволення своїх вимог, за рахунок коштів отриманих від продажу заставного майна.

На підставі вищевикладеного, позивач просить суд визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна боржника від 18.02.2014р.

Аналізуючи надані докази, оцінюючи їх у сукупності, судом приймається до уваги таке:

Відповідно до ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення визнаних судом вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Згідно ч.1, ст.25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження:

- приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження;

- виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута;

- здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством;

- аналізує фінансове становище банкрута;

- виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута;

- очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу;

- пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту;

- має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статтею 31 цього Закону за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута;

- з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута або отриманого для цієї мети кредиту;

- заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими;

- з підстав, передбачених частиною десятою статті 17 цього Закону, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника;

- вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб;

- передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню;

- реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом;

- повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства інформацію для ведення єдиної бази даних щодо підприємств-банкрутів;

- здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Частиною 1, ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ( в редакції від 19.01.2013р.) положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.

Частинами 1, 2, ст.43 та ч.1,2, ст.44 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ( в редакції від 19.01.2013р.) визначено, що майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором. Початковою вартістю цілісного майнового комплексу є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів.

Під час продажу майна банкрута на аукціоні вартість майна, що визначається ліквідатором, є початковою вартістю.

Після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами:

проведення аукціону;

продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі.

Вибір способів продажу активів здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною.

Ліквідатор організовує проведення аукціону з продажу активів банкрута з урахуванням вимог цього Закону.

На аукціоні можуть продаватися:

основні засоби (нерухомість, незавершене будівництво, транспортні засоби, будівельні матеріали тощо);

відокремлений структурний підрозділ банкрута як частина цілісного майнового комплексу;

необоротні активи банкрута;

дебіторська заборгованість на умовах договору про відступлення права вимоги банкрута.

Ліквідатор має право самостійно проводити торги на аукціоні відповідно до законодавства або залучити на підставі договору організатора аукціону - юридичну особу, яка відповідно до установчих документів має право проводити торги. Організатор аукціону не може бути заінтересованою особою стосовно кредитора чи боржника.

Статтею 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів.

Суб'єктами аукціону є його замовник, організатор та учасники.

Замовником є ліквідатор, призначений господарським судом в порядку, встановленому цим Законом.

Організатором аукціону є визначена замовником фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону.

Організатор аукціону визначається замовником за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку та основними критеріями якого вважаються наявність ліцензії, достатній, але не менш як три роки, досвід проведення аукціонів, запропонована найменша сума винагороди. Організатором аукціону не може бути заінтересована особа стосовно боржника, кредиторів та замовника аукціону.

Учасниками аукціону можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, юридичні особи України та іноземні юридичні особи, які подали необхідні документи та пройшли процедуру реєстрації виконавцем аукціону відповідно до цього Закону.

Замовнику та організатору забороняється встановлювати вимоги, вчиняти дії чи виявляти бездіяльність, що будь-яким чином порушують рівність учасників аукціону або допускають їх дискримінацію.

Усім учасникам аукціону гарантується рівний доступ до будь-якої інформації про майно, виставлене для продажу, а також про хід підготовки та проведення аукціону.

На виконання ст.49, ст.50, ст.51 Закону ліквідатором видано наказ №01/0212213 від 02.12.2013р. "Про проведення конкурсу бірж" та пропозиції про участь в конкурсі по реалізації майна ЗАТ «Агромаш» наданих ТОВ "СТОРГОВ" та ПП "Торги.УА" на, що надійшли заяви ТОВ "СТОРГОВ" та ПП "Торги.УА" на участь в конкурсі з визначення організаторів аукціонів по відчуженню майна ЗАТ «Агромаш». Рішенням ліквідатора про обрання товарної біржі (організатора аукціону) з продажу майна ЗАТ «Агромаш», організатором аукціону визначено ПП "Торги.УА", оскільки товарна біржа ПП "Торги.УА" запропонувала найнищий відсоток винагороди 10% від ціни продажу майна.

19.12.2013р. між замовником ЗАТ «Агромаш» та виконавцем товарною біржею ПП "Торги.УА" укладено договору №01/191213 про проведення відкритих торгів у формі аукціону.

Відповідно до ст.58 Закону організатор аукціону не пізніше як за 15 робочих днів до дня початку аукціону оприлюднює на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України (при проведенні електронних торгів - також на своєму веб-сайті) оголошення про проведення аукціону, а також письмово повідомляє про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником.

Під час продажу на аукціоні права вимоги про проведення аукціону також повідомляється боржник.

Під час продажу на аукціоні нерухомого майна оголошення повинно бути також розміщене на нерухомому майні.

Організатор аукціону забезпечує доступ до інформації про майно, що підлягає продажу, а також можливість ознайомитися з майном за його місцезнаходженням.

Оголошення розміщене на сайті Мінюсту 28.09.2013р., а також на нерухомому майні, що підтверджується доданими ліквідатором до матеріалів справи копіями фотографій майна в оголошенні розміщеному ТБ «Електронні торги України» на сайті Мінюсту 13 серпня 2013 року із розміщеними оголошення щодо продажу майна із зазначенням номера лоту.

18 лютого 2014 року організатором аукціону- Приватним підприємством «ТОРГИ.УА» був проведений аукціон з породжу майна ЗАТ "Агромаш".

Згідно з Протоколом №2 від 18 лютого 2014 року з проведення другого повторного аукціону переможцем аукціону по лоту №2 стало Товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕРУХОМОСТІ ТЕРЕМ», код ЄДРПОУ 39053636, 61103, місто Харків, вул. Дерев'янка, буд. 8.

Ціна запропонована переможцем аукціону склала 2 557 120,00 грн.

26 лютого 2014 року в адресу організатора торгів- Приватного підприємства «ТОРГИ.УА» надійшов лист від Товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕРУХОМОСТІ ТЕРЕМ», в якому організатора аукціону повідомлено, що в зв'язку з форс-мажорними обставинами Товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕРУХОМОСТІ ТЕРЕМ» не має можливості сплатити ціну, яка була запропонована, складає 2 557 120,00 грн. та відмовляється від підписання договору купівлі-нродажу майна.

Відповідно до ст. 73 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у разі відмови або ухилення переможця торгів від підписання договору купівлі-продажу майна протягом п'яти днів з дня отримання цього договору гарантійний внесок йому не повертається і замовник аукціону має право запропонувати укласти договір купівлі-продажу майна учасникові торгів, яким запропонована найбільш висока ціна порівняно з ціною майна, запропонованою Іншими учасниками торгів, за винятком переможця торгів.

В зв'язку з відмовою переможця торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕРУХОМОСТІ ТЕРЕМ», від підписання договору купівлі-продажу майна, згідно зі ст.73 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", переможцем аукціону став учасник, яким була запропонована найбільш висока ціна порівняно з ціною майна, запропонованою іншими учасниками торгів, за винятком переможця торгів.

Учасником торгів, яким запропонована найбільш висока ціна порівняно з ціною майна, запропонованою іншими учасниками торгів, за винятком переможця торгів є Товариство з обмеженою відповідальністю «ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАТУС», код ЄДРІЮУ 38771416, 61145, місто Харків, вул. Клочківська, буд. 111 А, яким запропоновано ціну 319 640,00 грн.

Таким чином, згідно з Протоколом №2 від 18 лютого 2014 року і проведення другого повторного аукціону переможцем аукціону по лоту №2 стало Товариство з обмеженою відповідальністю «ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАТУС», код ЄДРПОУ 38771416, 61145, місто Харків, вул. Клочківська, буд. 111 А, яке запропонувало ціну 319 640,00 грн.

Кошти в сумі 319 640,00 грн. без ПДВ, були сплачені Товариством з обмеженою відповідальність «ІННОВАЩЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАТУС», код ЄДРПОУ 38771416, в повному обсязі за наступними реквізитами: Приватне підприємств "ТОРГИ.УА", код ЄДРПОУ 34407006, рахунок №26002010108672 в ПАТ «Банк Золоті Ворота», МФО 351931, та знаходяться на розрахунковому рахунку №26002010108672 в ПАТ «Банк Золоті Ворота», МФО 351931.

Однак, на вимогу ліквідатора перерахувати кошти в сумі 319 640,00 грн., які були сплачені переможцем проведеного другого повторного аукціону 18 лютого 2014 року по лоту №2 Товариством з обмеженою відповідальністю «ІННОВАЩЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАТУС» на рахунок ПП "ТОРГИ.УА" на рахунок ЗАТ «Агромаш», надісланим на адресу ліквідатора листом ПП "ТОРГИ.УА" повідомлено ліквідатора, що у зв"язку із необхідністю у перерахуванні коштів за проведення зазначеного аукціону необхідно надати ліквідатору належні докази на підтвердження повноважень ліквідатора.

Відповідно до ст.57 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" початкова вартість майна визначається арбітражним керуючим.

Початкова вартість підлягає зазначенню у договорі на проведення аукціону.

У разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо визначеної арбітражним керуючим початкової вартості майна комітет кредиторів або окремий кредитор чи власник майна боржника можуть звернутися до господарського суду з клопотанням про проведення незалежної оцінки. Господарський суд своєю ухвалою може призначити незалежну оцінку майна боржника за рахунок зацікавлених кредиторів (кредитора), що здійснюється у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

Статтями 65, 66 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, Якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення аукціону без визначення переможця протягом місяця (у разі продажу нерухомого майна - двох місяців) організатор аукціону зобов'язаний провести повторний аукціон.

Якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення повторного аукціону без визначення переможця протягом місяця організатор аукціону зобов'язаний провести другий повторний аукціон.

Якщо інше не встановлено договором, початковою вартістю повторного аукціону, другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону, попереднього повторного аукціону.

До участі у повторному аукціоні не допускаються переможці попередніх торгів, що не сплатили в установлений строк вартості лота за договором, відмовилися від укладення договору купівлі-продажу чи від підписання протоколу із зазначенням результатів аукціону.

Якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості.

Повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50 відсотків початкової вартості, вказаної в оголошенні про проведення аукціону.

Якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, другий повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості.

При проведенні аукціону з можливістю зниження початкової вартості, за відсутності бажаючих укласти договір ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючого укласти договір.

Якщо після зниження початкової вартості виявиться бажаючий (бажаючі) укласти договір, аукціон проводиться у загальному порядку.

Під - час дослідження доданих до матеріалів справи доказів, судом встановлено наявність у матеріалах справи копії листів Міністерства юстиції України №31002614/132 від 23.01.2014р., №1819-0-26-13/132 від 16.01.2014р., договору №01/191213 про проведення відкритих торгів у формі аукціону від 19.12.2013р., додаток №1 до даного договору, рішення ліквідатора про обрання товарної біржі (організатора аукціону) з продажу майна ЗАТ «Агромаш», копії заяв ТОВ "СТОРГОВ" та ПП "Торги.УА" на участь в конкурсі з визначення організаторів аукціонів по відчуженню майна ЗАТ «Агромаш», копії пропозицій ліквідатора про участь в конкурсі по реалізації майна ЗАТ «Агромаш» наданих ТОВ "СТОРГОВ" та ПП "Торги.УА", наказ ліквідатора №01/0212213 від 02.12.2013р. "Про проведення конкурсу бірж", копії платіжних доручень на підтвердження сплати гарантійних внесків, копії фотографій про розміщення оголошення на об"єктах продажу, копії протоколів №1, №2 від 18.02.2014р. з проведення другого повторного аукціону.

Відповідно до ст.33, ст.34, ст.43 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обгрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.

Враховуючи вище викладене, дослідивши та проаналізувавши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши їх в сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, оскільки, аукціон з продажу майна ЗАТ «Агромаш» призначений на 18.02.2014року відбувся, із дотриманням вимог розділу 4 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", тому, із вище зазначених підстав суд вважає, що позивачем не надано суду належних на обгрунтованих доказів на підтвердження обставин викладених у позовній заяві.

Отже, враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про необхідність відмовити у задоволенні позову ПАТ "Банк Форум" в особі уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на тимчасову адміністрацію ПАТ "Банк Форум" Соловйової Н.А., м.Київ до ліквідатора ЗАТ "Агромаш" Іващука В.А., м.Хмельницький до Приватного підприємства "Торги.УА", м.Харків про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна боржника від 18.02.2014р., оскільки даний позов заявлений не обгрунтовано та не підтверджений належними доказами.

Керуючись ст.1, ст.25, ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", розділом IV Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції від 19.01.2013р.), ст.33, ст.34, ст.43, ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ПАТ "Банк Форум" в особі уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на тимчасову адміністрацію ПАТ "Банк Форум" Соловйової Н.А., м.Київ до ліквідатора ЗАТ "Агромаш" Іващука В.А., м.Хмельницький до Приватного підприємства "Торги.УА", м.Харків про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна боржника від 18.02.2014р. відмовити.

Повне рішення складено 01.08.2014 р.

Суддя О.Д. Вибодовський

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення29.07.2014
Оприлюднено11.08.2014
Номер документу40077050
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/5025/2136/11

Ухвала від 22.01.2024

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 09.06.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 22.12.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 14.12.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 06.12.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 22.12.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 30.11.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 17.11.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 06.10.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 06.04.2021

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні