18009-2006А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 404
ПОСТАНОВА
Іменем України
23.11.2006Справа №2-26/18009-2006А
Суддя господарського суду АР Крим Проніна О. Л. розглянувши матеріалиадміністративної справи 23.11.2006р. у судовому засіданні, що почалося в 15:30 за участю секретаря судового засідання Мартиненко І. Г.,
За участю представників:
Від позивача – Башина Г. К., директор, наказ №1 від 05.04.2004р.
Від відповідача - Дика Ж. Д., довіреність від 17.07.2006р. №2878/04-20
ухвалив постанову по справі №2-26/ 18009-2006А у 15:55
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Славус» (Сімферопольський район, с. Краснолісся, вул. Заповідна, 8а, код ЄДРПОУ 24866796) / (с. Привольне, вул. Лісна, 1 «Б»)
До відповідача – Сімферопольська районна державна адміністрація (м. Сімферополь, вул. Павленка, 1, ЗКПО 22356779)
Про визнання незаконними дій та спонукання до виконання певних дій
Сутність адміністративної справи:
ТОВ «Славус» звернувся до господарського суду АР Крим із позовною заявою та просить визнати незаконними та необґрунтованими дії Сімферопольської районної державної адміністрації, які знайшли своє відображення в відмові затвердження проекту землеустрою по встановленню меж прибережної захисної смуги річки Ангарка. Крім того, ТОВ «Славус» просить зобов'язати винести розпорядження про затвердження проекту землеустрою по встановленню меж прибережної смуги річки Ангарка.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує положеннями ст. 60, 61 Земельного кодексу України, за якими земельна ділянка площею 0,0304 га, проект землеустрою якої не був затверджений відповідачем з дійсного спору, згідно наданих погоджень та узгоджень до проекту, може використовуватися із дотриманням вимог зазначених статей за умовою забезпечення ливневідводної мережі та локальних очисних споруд.
Відповідач на позовних вимогах заперечує та просить у задоволенні позовних вимог відмовити, за наступних підстав. Згідно ст. ст. 60,61 Земельного кодексу України впродовж річок, морей та озер з метою охорони поверхневих водних об'єктів в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні водозахисні смуги впродовж берегів малих річок не менш 25 метрів. В прибережних захисних смугах забороняється будівництво будь-яких споруд окрім гідротехнічних, гідрометричних та лінейних.
Заслухавши представників сторін, дослідивши докази по справі, суд встановив:
На підставі розпорядження Сімферопольської районної державної адміністрації від 11.10.2004р. за №1803-р «Про надання дозволу ТОВ «Славус» на розробку проекту землеустрою по встановленню меж прибережної захисної смуги річки Ангарка на території Добровської сільської ради, прийнятого на підставі протоколу №35 міжвідомчої комісії при Сімферопольської районної державної адміністрації від 28.07.2004р., Державним підприємством «Кримський науково-дослідницький та проектний інститут з землеустрою був складений проект землеустрою за замовленням ТОВ «Славус» зі встановлення меж прибережної захисної смуги річки Ангарка, 25,7 км.м. автошляху Сімферополь-Алушта на території Добровської сільської ради Сімферопольського району АР Крим.
Згідно пояснювальної записки, доданої до проекту з землеустрою, земельна ділянка знаходиться в прибережно-захисної смузі річки Ангарка складає 0,0304 га, який має використовуватися із дотриманням вимог, пов'язаних з обмеженням прав користування зони прибережної захисної смуги річки Ангарка відповідно до ст. ст. 60,61 Земельного кодексу України.
Згідно висновку Сімферопольської районної санепідемстанції №116 від 22.12.2005р. наданий ТОВ «Славус» відповідає вимогам ст. ст. 87, 89 Водного кодексу України та Сімферопольська районна санепідемстанція зауважила, що зазначена земельна ділянка має використовуватися із дотриманням вимог ст. ст. 60,61 Земельного кодексу України, за якими обмежуються права землекористувача зон прибережної захисної смуги.
Згідно висновку №181 щодо вибору (відведення) земельної ділянки під забудову від 22.12.2005р. головного державного санітарного лікаря Сімферопольського району, земельна ділянка площею 9,0304 га, розташована на території Добровської сільської ради (25,7 км.м. автошляху Сімферополь-Алушта), придатна для встановлення прибережної смуги із подальшим будівництвом кафе «Золота рибка» в межах землекористування ТОВ «Славус».
Відповідно наданого висновку за №426/14-п від 21.12.2005р. Управлінням державної екологічної інспекції Центрально-Кримського регіону, наданий ТОВ «Славус» проект відповідає вимогам ст. ст. 85, 87, 89 Водного кодексу України та зауважив, що зазначена земельна ділянка має використовуватися із дотриманням вимог ст. ст. 60,61 Земельного кодексу України, за якими обмежуються права землекористувача зон прибережної захисної смуги.
За висновком Державного проектно-вишукувального інституту по меліоративному та водгосподарському будівництву «Кримдніводгосп» Республіканського комітету по водному господарству АР Крим від 27.10.2005р. за №267 щодо розгляду та погодження проекту забудови комплексу споруд кафе-бару «Золота рибка», проект землеустрою та технічної документації по встановленню прибережної захисної смуги річки Ангарка, зазначені об'єкти могуть експлуатуватися за умовою забезпечення облаштування лівневідводної мережи (кюветів) та локальних очисних споруд, погодження проекту із Салгірським управлінням зрошувальних систем.
Зазначене погодження було отримано позивачем з дійсного спору відповідно листа вих. від 02.11.2005р. за №480/01-07.
Крім того, проект ТОВ «Славус» був погоджений із Сімферопольською районною державною адміністрацією сектору містобудування та архітектури згідно висновку №5628 від 18.12.2005р.
Сімферопольський районний відділ земельних ресурсів висновком від 27.12.2005р. погодив проект землеустрою зі встановлення меж прибережної захисної смуги річці Ангарка, наданого ТОВ «Славус» та із Кримським басейновим управлінням водних ресурсів Державного комітету України (лист від 28.02.2006р. вих. №177-01).
Республіканський комітет земельних ресурсів АР Крим листом від 15.03.2006р. вих. №665/10-25 повідомив ТОВ «Славус» щодо того, що проведення державної експертизи з землеустрою об'єктів, розроблених щодо земель водного фонду, до компетенції Рескомзему АР Крим не відноситься.
Слід зазначити, що листом Республіканського комітету з охорони навколишнього природного середовища АР Крим від 25.04.2006р. вих. №2834/4-3, ТОВ «Славус» було повідомлено, що відповідно ст. 14 Закону України «Про екологічну експертизу» проекти землеустрою не є об'єктами державної екологічної експертизи та, відповідно, їй не підлягають.
За наслідками розгляду проекту з землеустрою зі встановлення меж прибережної захисної смуги річки Ангарка, 25,7 км.м. автошляху Сімферополь-Алушта на території Добровської сільської ради Сімферопольського району АР Крим, Сімферопольська районна державна адміністрація листом від 19.06.2006р. вих. №2349/04-28, повідомила, що погодження наданого проекту неможливо у зв'язку з тим, що у межах 25 метрів по берегам малих річок забороняється будівництво будь-яких споруд (окрім гідротехнічних, гідрометричних та лінейних).
Суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Створення прибережних захисних смуг уздовж річок з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення та засмічення та збереження їх водності здійснюється в межах природоохоронних зон, встановлення яких передбачається п. 2ст 58 Земельного кодексу України.
Такі смуги встановлюються в порядку та розмірі п. 2 ст. 60 Земельного кодексу України.
У прибережних захисних зонах забороняється розорювання земель, садівництво та огородництво, зберігання та застосування пестицидів і добрив, влаштування лісних таборів для худоби, будівництво будь-яких споруд крім гідротехнічних, гідрометричних та лінейних, у тому числі й баз відпочинку, дач, гаражів, стоянок автомобілів, миття та обслуговування транспортних засобів та техніки, влаштування звалищ сміття, тощо.
При цьому, питання щодо визначення територій та надання земель для містобудівних потреб, у тому числі для житлової та громадської забудови, зон відпочинку, тощо, вирішуються відповідно до Закону України «Про основи містобудування», у тому числі зазначеними нормами регулюються питання з надання земельних ділянок прибережних захисних смуг.
Виконавчі органи та органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які є суб'єктами містобудування, при розгляді питань, що стосуються обмежень використання земельних ділянок захисних смуг, повинні керуватися земельним законодавством. Це обумовлено ст. 20 Закону України «Про основи містобудування», у якій передбачено, що регулювання земельних відносин у містобудуванні визначається відповідно до земельного законодавства із урахуванням обмежень використання земельних ділянок прибережних захисних смуг удовж річок.
При цьому, на органи виконавчої влади, які уповноважені розпоряджатися такими землями відповідно до норми п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, здійснюють організаційні та контролюючі функції щодо додержання землекористувачами встановлених обмежень в землекористуванні.
З наданого проекту землеустрою вбачається, що такими обмеженнями встановлено забезпечення облаштування лівневідводної мережи (кюветів) та локальних очисних споруд, за умовою погодження проекту із Салгірським управлінням зрошувальних систем, що й було виконано позивачем з дійсного спору.
Таким чином, відмова Сімферопольської районної державної адміністрації в схваленні проекту землеустрою за замовленням ТОВ «Славус» зі встановлення меж прибережної захисної смуги річки Ангарка, 25,7 км.м. автошляху Сімферополь-Алушта на території Добровської сільської ради Сімферопольського району із посиланням на норми статей, якими встановлюються лише певні обмеження в користуванні такими земельними ділянками, які, зокрема, були погоджені ТОВ «Славус» при складенні проекту землеустрою, є необґрунтованою та суперечить положенням діючого законодавства.
Вступна та резолютивна частини постанови оголошені у судовому засіданні 23.11.2006р.
Повний текст постанови складений та підписаний у порядку ст. 160, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України 28.11.2006р.
Приймаючі до уваги викладене, керуючись п. 4 ст. 157, ст. ст. 158, 159, 160, 161- 163, п. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати незаконними дії Сімферопольської районної державної адміністрації (м. Сімферополь, вул. Павленка, 1, ЗКПО 22356779), які знайшли своє відображення в відмові затвердження проекту землеустрою за замовленням ТОВ «Славус» (Сімферопольський район, с. Краснолісся, вул. Заповідна, 8а, код ЄДРПОУ 24866796) зі встановлення меж прибережної захисної смуги річки Ангарка, 25,7 км.м. автошляху Сімферополь-Алушта на території Добровської сільської ради Сімферопольського району АР Крим.
3. Зобов'язати Сімферопольську районну державну адміністрацію (м. Сімферополь, вул. Павленка, 1, ЗКПО 22356779) винести розпорядження про затвердження проекту землеустрою Товариства з обмеженою відповідальністю «Славус» (Сімферопольський район, с. Краснолісся, вул. Заповідна, 8а, код ЄДРПОУ 24866796) зі встановлення меж прибережної захисної смуги річки Ангарка, 25,7 км.м. автошляху Сімферополь-Алушта на території Добровської сільської ради Сімферопольського району АР Крим.
Судом роз'яснено сторонам положення ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно якої Постанова суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Виконавчий документ видати після вступу Постанови в закону силу за заявою сторони.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дійсну Постанову направити на адресу сторін рекомендованою кореспонденцією.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Проніна О.Л.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2006 |
Оприлюднено | 20.08.2007 |
Номер документу | 400779 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Проніна О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні