ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2014 року справа № 823/1600/14
м. Черкаси
11 год. 28 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Тимошенко В.П.
за участю секретаря судового засідання Цаплі І.Ю.,
представник позивача - Коваленко Л.В. - за довіреністю,
представник відповідача - Зубка О.О. - за довіреністю,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства «Чорнобайагрохім» до Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області про скасування податкового повідомлення-рішення,
встановив:
02 червня 2014 року до суду з позовною заявою звернулося публічне акціонерне товариство «Чорнобайагрохім», в якій просить скасувати податкове повідомлення-рішення від 12.02.2014 №0000151500.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що оскаржуване рішення базується на акті про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість від 12.02.2014 № 27/23-26-15/05491669. Позивач вважає, що висновки акту відповідача є необґрунтованими, а податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши їх в сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, судом встановлено наступне.
12.02.2014 уповноваженим представником відповідача проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2013 року.
За результатами перевірки складений акт від 12.02.2014 № 27/23-26-15/05491669, яким встановлено несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість (податкової декларації з податку на додану вартість та податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої).
На підставі акту перевірки від 12.02.2014 № 27/23-26-15/05491669 відповідачем винесене податкове повідомлення - рішення від 12.02.2014 № 0000151500, яким позивачу збільшено розмір грошового зобов'язання за платежем - податок на додану вартість на загальну суму 1020, 00 грн.
Cудом встановлено, що 19.01.2014 о 14 год. 49 хв. позивачем засобами електронного зв'язку в електронній формі направлена звітність по ПДВ за грудень 2013 року. В 17 год. 05 хв. 19.01.2014 позивачем отримана квитанція №1, в якій зазначено, що документ збережено на центральному рівні. Однак, о 17 год. 14 хв. позивачем отримана квитанція № 2 в якій зазначено, що в пакеті відсутній Додаток №5 до податкової декларації з податку на додану вартість «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)».
В судовому засіданні представник позивача пояснила, що ними були здійснені неодноразові спроби відправки звітності, але результат залишився незмінний. 20.01.2014 та 21.01.2014 представником позивача були здійсненні багаторазові спроби відправки звітності в приміщенні Чорнобаївського відділення Золотоніської ОДПІ в присутності працівника контролюючого органу ОСОБА_3 Однак з причин, які не залежать від платника квитанція про прийняття звітності в повному обсязі була отримана лише 26.01.2014 о 17 год. 25 хв.
В судовому засіданні свідок ОСОБА_3 пояснив, що саме потрібно зробити для того щоб відправити звітність в електронному вигляді та зазначив, що він не пам'ятає чи надавав допомогу представнику позивача в направленні звіту в електронній формі.
Вирішуючи спір по суті суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до пункту 16.1.3 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору (пункт 48.1. статті 48 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктами 49.1., 49.2. статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Пунктом 49.18.1 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Порядок подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку встановлений розділом ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, яка затверджена наказом ДПА України від 10 квітня 2008 року №233 (далі - Інструкція).
Згідно з підпунктом 7.1. пункту 7 розділу ІІІ Інструкції платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.
Відповідно до підпункту 7.4. пункту 7 розділу ІІІ Інструкції перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Суд зауважує, що не подавши податкову звітність засобами телекомунікаційного зв'язку 19.01.2014, позивач з невідомих суду причин не скористався правом подати податкову звітність особисто, перебуваючи 20.01.2014 у Чорнобаївському відділенні Золотоніської ОДПІ. Також суд зазначає, що позивачем не надано жодного доказу на підтвердження того, що ним була здійснена спроба передачі податкової звітності в присутності працівника відповідача. .
Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Обов'язок доведення обставин, які стали підставою для прийняття спірних рішень покладено на відповідача.
В даному випадку відповідач довів правомірність прийняття ним податкового повідомлення - рішення.
Таким чином суд приходить до висновку, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення винесене на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 56, 58, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені адміністративного позову відмовити повністю.
Стягнути з публічного акціонерного товариства «Чорнобайагрохім» (ідентифікаційний код 38743970) до Державного бюджету України 1644 (одну тисячу шістсот сорок чотири) грн 30 коп. судового збору.
Постанова набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені статтями 185-187 цього Кодексу.
Суддя В.П. Тимошенко
Повний текст складений та підписаний 04 серпня 2014 року
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2014 |
Оприлюднено | 14.08.2014 |
Номер документу | 40081766 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.П. Тимошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні