П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
07 серпня 2014 р. Справа № 802/2750/14-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Крапівницька Н.Л.,
розглянувши у скороченому провадженні в місті Вінниці адміністративну справу
за позовом територіального управління Держгірпромнагляду у Вінницькій області
до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нива"
про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В :
До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось територіальне управління Держгірпромнагляду у Вінницькій області до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нива" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що за результатами проведення планової перевірки на предмет дотримання сільськогосподарським товариством вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки виявлено ряд порушень нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників підприємства.
З урахуванням положень статті 183-2 КАС України розгляд і вирішення цієї справи здійснюється судом в порядку скороченого провадження.
Відповідач у строк, передбачений частиною 3 статті 183-2 КАС України, заперечень на адресу суду не направив, хоча копія ухвали про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі від 21 липня 2014 року отримана ним 25 липня 2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Дослідивши адміністративну справу, керуючись вимогами статті 183-2 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.
Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (надалі - Закон №877-V) державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 1 статті 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Згідно із пунктом 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 408/2011 (надалі - Положення), Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, який входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
В силу вимог підпункту 3 пункту 3 вказаного Положення до основних завдань Держгірпромнагляду України віднесено організацію та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів, зокрема з питань промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю.
Пунктом 4 Положення визначено, що Держгірпромнагляд України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва.
Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (пункт 6 Положення).
Згідно із частиною 1 статті 39 Закону України "Про охорону праці" (надалі - Закон № 2694-XII) посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об'єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції.
Відповідно до пункту 2.1 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11 серпня 2011 року №826, державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) установ, підприємств, організацій, їх відокремлених підрозділів, філій, представництв, юридичних осіб, фізичних осіб, що використовують найману працю, у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання-виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів.
Судом встановлено, що на підставі наказу територіального управління Держгірпромнагляду у Вінницькій області від 26 червня 2014 року №88 у період з 09 липня 2014 року по 10 липня 2014 року проведено планову перевірку на предмет дотримання сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Нива" вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за наслідками якої складено акт №030.05-07.14 від 10 липня 2014 року, у якому зафіксовано ряд порушень вимог законодавства, перелік яких міститься у Розділі V акту перевірки.
10 липня 2014 року позивачем внесено припис №039.05-07.14, яким СГ ТОВ "Нива" зобов'язано усунути виявлені порушення, про що письмово інформувати позивача.
Частиною 1 статті 4 Закону № 2694-XII передбачено, що державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.
Згідно із статтею 13 Закону № 2694-XII роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
В силу положень абзацу 1 частини 5 статті 4 Закону № 877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Згідно із пунктом 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду, затвердженого наказом МНС України від 11 серпня 2011 року № 826, право заборони виконання робіт, виробництва виникає, зокрема, у разі виявлення під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.
Під загрозою життю та здоров'ю працівників відповідно до пункту 1.4. вказаного Положення слід розуміти виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
На підставі викладеного вище та враховуючи, що на день звернення до адміністративного суду відповідач виявлені порушення не усунув, тому суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність зупинення виконання робіт, а саме: застосування шкідливих речовин 3 класу небезпеки, зварювальні роботи, роботи із збереження та переробки зерна; зупинення експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: посудини, що працюють під тиском понад 0,05 МПа - компресорна установка 1 од., інв. №6.1.555 та вантажопідіймальної машини - 1 од., інв. №1.
Враховуючи те, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, тому наявні підстави для задоволення позову в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Застосувати до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нива" (код ЄДРПОУ 03733631, вул. Радянська, буд. 3, с. Сумівка, Бершадський район, Вінницька область) заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення виконання робіт, а саме: застосування шкідливих речовин 3 класу небезпеки, зварювальних робіт, робіт із збереженням та переробки зерна; зупинення експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: посудини, що працює під тиском понад 0,05 МПа - компресорна установка 1 од., інв. №6.1.555 та вантажопідіймальної машини - 1 од., інв. №1 до усунення виявлених під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що може бути підтверджено результатами позапланової перевірки.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.
Суддя /підпис/ Крапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом
Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2014 |
Оприлюднено | 15.08.2014 |
Номер документу | 40113346 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні