Постанова
від 05.08.2014 по справі 809/2427/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" серпня 2014 р. Справа № 809/2427/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Черепія П.М.

при секретарі Данилюк І.М.

за участю представників сторін:

від позивача: Василик А.М.,

від відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Івано-Франківської міської виконавчої дирекції

до відповідача: Деревообробного заводу Державного підприємства "Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат"

про стягнення фінансових (штрафних) санкцій в сумі 1139,17 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

21.07.2014 року Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Івано-Франківської міської виконавчої дирекції (надалі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Деревообробного заводу Державного підприємства "Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат" (надалі - відповідач) про стягнення фінансових (штрафних) санкцій в сумі 1139,17 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем в порушення Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій в сумі 1139,17 грн., застосованих на підставі рішень Івано-Франківської міської виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду за № 09 від 30.01.2014 року та за № 0/01 від 04.03.2014 року. Просить суд винести рішення, яким стягнути з відповідача вищевказану суму боргу.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 23). Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не подав, причини неявки суду не повідомив. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався.

З урахуванням наведеного, суд приходить висновку, що відповідач повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи суду не подав.

Частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи вищевикладене, а також наявність у матеріалах справи достатніх доказів, необхідних для вирішення справи по суті, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як юридична особа та взятий на облік як страхувальник Івано-Франківською міською виконавчою дирекцією Івано-Франківського обласного відділення Фонд, що підтверджується заявою про реєстрацію страхувальника від 04.02.2002 року. (а.с. 16).

Відповідно до статті 2 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (надалі - Закон), суб'єкти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленим похованням, - застрахована особа або інша особа у випадках, передбачених статтями 45, 47 цього Закону, страхувальник та страховик. Страхувальником відповідно до цього Закону є роботодавець для осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах.

Згідно статті 22 Закону, платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням є страхувальники та застраховані особи.

Частиною 1 статті 9 вказаного Закону передбачено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

За приписами пункту 3 частини 2 статті 28 Закону, страховик (Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності) зобов'язаний здійснювати контроль за правильним нарахуванням, своєчасною сплатою страхувальником страхових внесків, а також обґрунтованістю проведених ним витрат страхових коштів.

Судом встановлено, що в період з 28.01.2014 року по 30.01.2014 року Івано-Франківською міською виконавчою дирекцією Івано-Франківського обласного відділення Фонду проведено планову перевірку відповідача по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.04.2010 року по 01.01.2014 року.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 30.01.2014 року, відповідно до якого встановлено порушення, а саме частини 2 статті 35 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (у квітні 2013 року допомога після встановлення МСЕК інвалідності на суму 540,65 грн., у квітні 2011 року неправомірна допомога за перші 5 днів на суму 465,92 грн.). (а.с. 9 - 10).

Відповідно до вимоги частини 2 статті 35 Закону, допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, виплачується Фондом застрахованим особам починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією (далі - МСЕК) інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності), незалежно від звільнення застрахованої особи в період втрати працездатності у порядку та розмірах, встановлених законодавством.

Оплата перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Керуючись частиною 1 статті 21, пунктом 6 частини 1 статті 28, статтями 22, 30 Закону, на підставі акту перевірки від 30.01.2014 року, позивачем прийнято рішення за № 09 від 30.01.2014 року "Про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов"язкове державне соціальне страхування у зв"язку з тимчасовою втратою працездатності", яким констатовано не прийняття до зарахування витрат в сумі 1006,57 грн. та застосовано штрафні санкції в розмірі 50% - 503,29 грн. за порушення порядку використання страхових коштів, всього на суму 1509,86 грн. (а.с. 11).

Вказане рішення відповідачем отримано 03.02.2014 року, що підтверджується підписом уповноваженого представника.

Рішення відповідачем не оскаржено та згідно довідки від 04.03.2014 року у наданий термін - до 13.02.2014 року не виконано. (а.с. 13).

14.02.2014 року відповідач частково сплатив заборгованість згідно рішення № 09 від 30.01.2014 року в сумі 540, 65 грн., що підтверджується квитанцією ПАТ "Комерційний банк "Надра" від 14.02.2014 року. (а.с. 12).

За несвоєчасне повернення страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 1509,86 грн. згідно з рішенням № 09 від 30.01.2014 року, позивачем прийнято рішення за № 0/01 від 04.03.2014 року про застосування фінансових санкцій в розмірі: 18,97 грн. - пені та 150,99 грн. - штрафу у розмірі 10% несвоєчасно повернутих страхових коштів. Вказане рішення відповідачем отримано 04.03.2014 року, проте не виконано. (а.с. 14).

Суд зазначає, що загальна сума несплачених відповідачем фінансових санкцій, згідно рішень позивача за № 09 від 30.01.2014 року та за № 0/01 від 04.03.2014 року становить 1139,17 грн., яка на момент розгляду справи є несплаченою, що підтверджується довідкою від 04.03.2014 року та довідкою № 992/03 від 14.07.2014 року. (а.с.13, 15).

Відповідно до частини 2 статті 22 Закону, страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.

Відповідно до частини 1 статті 30 Закону, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

За таких обставин, суд приходить висновку, що Деревообробний завод Державного підприємства "Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат" зобов'язаний сплатити фінансові санкції в загальному розмірі 1139,17 грн., застосованих рішеннями Івано-Франківської міської виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділення Фонду за № 09 від 30.01.2014 року та за № 0/01 від 04.03.2014 року.

Доказів, які б свідчили про сплату боргу відповідач суду не надав, доводи позивача не спростував.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Деревообробного заводу Державного підприємства "Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат" (ЄДРПОУ 24298501) на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Івано-Франківської міської виконавчої дирекції (код ЄДРПОУ 20553511) заборгованість в сумі 1139,17 грн. (одну тисячу сто тридцять дев'ять гривень сімнадцять копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Черепій П.М.

Постанова складена в повному обсязі 11.08.2014 року.

Дата ухвалення рішення05.08.2014
Оприлюднено14.08.2014
Номер документу40116948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2427/14

Постанова від 05.08.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

Постанова від 05.08.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні