ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 червня
2009 року м. Черкаси Справа №
2а-2542/09/2370
09 год. 15
хв.
Черкаський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого
судді - Гараня С.М.,
при
секретарі - Слуцькій Н.Ю.,
за участю:
прокурора ОСОБА_1,
представника
позивача Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України
ОСОБА_2 - за довіреністю,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні справу за позовом першого заступника прокурора
Черкаської області в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на
автомобільному транспорті України до підприємства «Спортклуб - Витязь» про
стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
До суду з
адміністративним позовом звернувся перший заступник прокурора Черкаської
області в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на
автомобільному транспорті України, в якому просить стягнути в примусовому
порядку з підприємства «Спортклуб - Витязь» фінансові санкції в розмірі 1 700
грн. за порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення
транспортних засобів первинними засобами пожежогасіння» № 1128 від
08.10.1997р., а саме відсутність в транспортному засобі вогнегасника.
В судовому
засіданні прокурор та представник позивача уточнили позовні вимоги, згідно яких
просять суд стягнути з підприємства «Спортклуб - Витязь» фінансові санкції в
розмірі 680 грн. з підстав, зазначених в позовній заяві.
Відповідач,
належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, в
судове засідання не з'явився, про причину неявки суд не повідомив, заперечення
на позов не надав, а тому суд вирішив розглянути справу за його відсутності.
Суд,
заслухавши пояснення та доводи прокурора та представника Головної державної
інспекції на автомобільному транспорті України, оцінивши наявні у справі докази
приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом
встановлено, що 23 липня 2008 року посадовими особами територіального
управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у
Черкаській області була здійснена перевірка відповідача щодо дотримання
останнім вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання
перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. За результатами
перевірки було складено акт, з якого вбачається, що 23.07.2008р. водій
відповідача, керуючи транспортним засобом марки ПАЗ 4234 державний номер
НОМЕР_1 здійснював регулярні перевезення пасажирів з відсутнім в
автотранспортному засобі вогнегасником, чим порушено постанову Кабінету
Міністрів України «Про забезпечення транспортних засобів первинними засобами
пожежогасіння» № 1128 від 08.10.1997р., а також Порядок і умови організації
перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом, затверджений наказом
Міністерства транспорту та зв'язку № 21 від 21.01.1998р.
01 вересня
2008 року за результатами перевірки начальником територіального управління
Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Черкаській області
внесений припис щодо усунення порушення законодавства про автомобільний
транспорт, згідно якого відповідачу надано строк щодо вжиття заходів до
усунення виявлених порушень до 06.09.2008р.
З метою
дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт, зокрема щодо
виконання припису територіального управління Головної державної інспекції на
автомобільному транспорті у Черкаській області від 01.09.2008р. 06 листопада
2008 року посадовими особами територіального управління Головної державної
інспекції на автомобільному транспорті у Черкаській області була здійснена
повторна перевірка відповідача, за результатами якої було складено акт, згідно
якого 06.11.2008р. водій відповідача, керуючи транспортним засобом марки Богдан
А-09202 державний номер НОМЕР_2 здійснював регулярні перевезення пасажирів з
відсутнім в автотранспортному засобі вогнегасником, чим порушено постанову
Кабінету Міністрів України «Про забезпечення транспортних засобів первинними
засобами пожежогасіння» № 1128 від 08.10.1997р., а також Порядок і умови
організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом,
затверджений наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 21 від 21.01.1998р.
За
результатами перевірки начальником територіального управління Головної
державної інспекції на автомобільному транспорті у Черкаській області було
прийнято постанову від 01.12.2008р. № 059079, згідно з якою до позивача
застосовано фінансову санкцію в сумі 680 грн., передбачену абзацом 12 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний
транспорт» № 2344-ІІІ від 05.04.2001р. (далі - Закон).
Відповідач
був належним чином повідомлений про розгляд матеріалів стосовно проведеної
перевірки щодо його діяльності, а також про прийняту постанову про застосування
до відповідача фінансових санкцій. Проте в добровільному порядку відповідач
суму штрафу до бюджету не сплатив, постанову про застосування фінансових
санкцій в розмірі 680 грн. від 01.12.2008р. № 059079 в установленому порядку не
оскаржив.
Згідно з
пунктом 1 Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2006 № 789, Міністерство
транспорту та зв'язку України є центральним органом виконавчої влади, головним
(провідним) органом у системі центральних органів
виконавчої влади з питань реалізації державно політики в галузі автомобільного
транспорту.
Статтею 6
Закону передбачено, що в складі центрального органу виконавчої влади з питань
автомобільного транспорту функціонує урядовий орган державного управління з
питань контролю на автомобільному транспорті, який здійснює державний контроль
за додержанням суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері
автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Вказаний
урядовий орган здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами
господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту,
вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавче
регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів
автомобільним транспортом, а також державний контроль за додержанням
вітчизняними та іноземними автомобільними перевізниками норм міжнародних
конвенцій і договорів про міжнародне автомобільне сполучення.
Пунктом 4
Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 №1190 (далі
- Положення) передбачено, що Головна державна інспекція на автомобільному
транспорті, як урядовий орган державного управління, відповідно до покладених
на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами
господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту
загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм
та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів.
Пунктом 20 Положення передбачено, що Головна державна інспекція на
автомобільному транспорті є юридичною особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатку із
зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Згідно вимог
пункту 8 Положення, Міністерство транспорту та зв'язку України наказом № 888
від 14.12.2005р. затвердило Положення про територіальні органи Головної
державної інспекції на автомобільному транспорті, зареєстроване в Міністерстві
юстиції України 28.12.2005р. за № 1573/11853. За п.1 цього Положення,
територіальний орган Головна державна інспекція на автомобільному транспорті в
Черкаській області є територіальним структурним підрозділом Головної державної
інспекції на автомобільному транспорті без права юридичної особи.
Пунктами 4,
5 Положення визначені основні завдання територіальних управлінь Головної
державної інспекції на автомобільному транспорті у відповідному регіоні, а
саме: здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання
усіх форм власності вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм
перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального
користування. Крім того територіальні управління Головної державної інспекції
на автомобільному транспорті, відповідно до покладених на них завдань
здійснюють державний контроль за суб'єктами господарювання, які провадять
діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування.
Абзацом
12 частини першої статті 60 Закону передбачено, що за порушення законодавства
про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються
санкції у вигляді штрафу у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів
громадян. Накладати такі санкції від імені центрального органу виконавчої влади
з питань автомобільного транспорту уповноважені посадові особи урядового органу
державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті. Цією ж
статтею передбачено, що порядок стягнення у вигляді штрафу за порушення,
викладені у цій статті, та порядок оскарження і опротестування постанови по
справі про правопорушення визначає Кабінет Міністрів України.
Постановою
Кабінету Міністрів України від 08.11.2006р. № 1567 затверджено Порядок
здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок).
Пунктом 3 цього Порядку передбачено, що одним з органів державного контролю на
автомобільному транспорті є Головна державна інспекція на автомобільному
транспорті, та її територіальне управління в Черкаській області.
Згідно вимог
статті 6 Закону та пункту 4 Порядку, державний контроль автомобільних
перевізників здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом
проведення перевірок.
Відповідно
до ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених
законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів
господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади
або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто
заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на
припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідації його наслідків.
Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування
визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами.
Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Відповідно
до вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення транспортних
засобів первинними засобами пожежогасіння» № 1128 від 08.10.1997р. власникам
транспортних засобів забезпечити ці засоби первинними засобами пожежогасіння
або аналогічними сертифікованими засобами з відповідними технічними
характеристиками.
Згідно
абзацу 12 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за
порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних
перевізників застосовуються санкції за невиконання перевізниками або їхніми
представниками приписів органів державного контролю щодо усунення порушень
транспортного законодавства, в тому числі щодо забезпечення транспортних
засобів первинними засобами пожежогасіння, - штраф у розмірі сорока
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності,
суд вважає доведеним право територіального управління Головної державної
інспекції на автомобільному транспорті України на стягнення з відповідача 680
грн. заборгованості по сплаті фінансових санкцій за порушення законодавства про
автомобільний транспорт.
На підставі
викладеного, керуючись статей 159-163 Кодексу адміністративного судочинства
України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов
першого заступника прокурора Черкаської області в інтересах держави в особі
Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України до
підприємства «Спортклуб - Витязь» про стягнення фінансових санкцій -
задовольнити повністю.
Стягнути з
підприємства «Спортклуб - Витязь», ідентифікаційний код 33278402, у дохід
державного бюджету 680 грн. фінансових санкцій, зарахувавши їх на р/р
31114106700002, код платежу 21081100 «адміністративні штрафи та інші санкції»,
одержувач УДК в м. Черкаси, код одержувача 22809222, банк ГУ ДКУ в Черкаській
області, МФО 854018.
Постанова набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, яка підлягає поданню
до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний
адміністративний суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному
обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після
подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя С.М.
Гарань
Повний
текст постанови виготовлений 08 червня 2009 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2009 |
Оприлюднено | 10.07.2009 |
Номер документу | 4012320 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Гарань С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні