Постанова
від 14.08.2014 по справі 825/2545/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

13 серпня 2014 року Чернігів Справа № 825/2545/14

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді - Д'якова В.І.,

за участю секретаря - Воєдило Л.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Чернігові справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в Чернігівському районі Чернігівської області до Комунального лікувально-профілактичного закладу «Михайло-Коцюбинська районна лікарня» Чернігівської районної ради про стягнення заборгованості зі сплати сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в Чернігівському районі Чернігівської області (далі - УПФУ в Чернігівському районі) звернулось до суду з адміністративним позовом до Комунального лікувально-профілактичного закладу «Михайло-Коцюбинська районна лікарня» Чернігівської районної ради про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної за пунктами «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за період з січня по липень 2014 року, з урахуванням часткової сплати та перерахунку за 2013 рік, в загальній сумі 437,95 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що Комунальний лікувально-профілактичного заклад «Михайло-Коцюбинська районна лікарня» Чернігівської районної ради зареєстрований в УПФУ в Чернігівському районі як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з 13.02.2004 за №2521042054. Відповідно до пункту 1 статті 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» для підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, об'єктом оподаткування є 100 відсотків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення пенсійного віку працівниками, які одержують згадані пенсії. Відповідно до розрахунків, сума заборгованості відповідача по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгової пенсії за січень-липень 2014 року, з урахуванням часткової сплати та перерахунку за 2013 рік, складає 437,95 грн., яка відповідачем в добровільному порядку не сплачена.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надав через канцелярію суду заяву, в якій просив справу розглянути без участі представника управління та позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. В наданих до суду письмових пояснення відповідач вказав, що згідно рішення сесії Чернігівської районної ради від 17 вересня 2013 року «Про припинення юридичної особи КЛПЗ «М.Коцюбинська районна лікарня» шляхом ліквідації, а потім рішення сесії Чернігівської районної ради від 11 грудня 203 року де внесені зміни у зв'язку з реорганізацією шляхом приєднання до КЛПЗ «Чернігівська центральна районна лікарня» та здійснення передачі прав та обов'язків за передавальним актом правонаступнику КЛПЗ «Чернігівська центральна районна лікарня». Тому з 01 січня 2014 року діяльність КЛПЗ «М.Коцюбинська районна лікарня» припинено, головного лікаря звільнено з посади 31 грудня 2013 року Наказом №97-ос від 31.12.2013. Кошторисні призначення на 2014 рік не виділялися, тому у зв'язку з відсутністю асигнувань, відповідач не може сплатити заборгованість до УПФУ в Чернігівському районі.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно наданих позивачем доказів встановлено, що відповідач зареєстрований в УПФУ в Чернігівському районі як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з 13.02.2004 за №2521042054.

Як вбачається з матеріалів справи, у відповідача працювала ОСОБА_2, якій була призначена пенсія на підставі частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Пунктами «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» визначено, що на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах; жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах; трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі; жінки, які працюють трактористами-машиністами, машиністами будівельних, шляхових і вантажно-розвантажувальних машин, змонтованих на базі тракторів і екскаваторів, - після досягнення 50 років і при загальному стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 15 років на зазначеній роботі; жінки, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років за умови виконання встановлених норм обслуговування; жінки, зайняті протягом повного сезону на вирощуванні, збиранні та післязбиральній обробці тютюну, - після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років; робітниці текстильного виробництва, зайняті на верстатах і машинах, - за списком виробництв і професій, затверджуваним у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, - після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років; жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України; водії міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи 25 років, в тому числі на зазначеній роботі не менше 12 років 6 місяців; жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи 20 років, в тому числі на зазначеній роботі не менше 10 років.

Статтею 1 Закону України від 09.07.2003 року №1058 -IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон № 1058 -IV) визначено, що страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон №400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є, зокрема, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у пункті 1 цієї статті, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник зборів, територіальної громади.

Відповідно до абзацу 3 пункту 1 статті 4 Закону № 400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за ставкою 100 відсотків від об'єкта оподаткування.

Згідно з пунктом 2 розділу XV Прикінцевих положень Закон №1058 -IV, пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: 1) особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення». При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначено в Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 (далі - Інструкція).

Згідно пункту 6.1 розділу 6 Інструкції, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в розмірах - для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Згідно пунктів 6.4 - 6.5 розділу 6 Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.

Згідно пункту 6.8 розділу 6 Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.

На виконання вимог чинного законодавства, позивачем був надісланий відповідачу розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсії, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» на 2014 рік, який отриманий відповідачем 25.01.2014, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 6, 7).

Комунальний лікувально-профілактичний заклад «Михайло-Коцюбинська районна лікарня» Чернігівської районної ради не сплатив фактичні витрати на виплату та доставку пенсії призначеної ОСОБА_2 за період з січня по липень 2014 року.

Сума заборгованості відповідача по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної за пунктами «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за період з січня по липень 2014 року, з урахуванням часткової сплати та перерахунку за 2013 рік, складає 437,95 грн. = (41,80 грн. х 7 міс +150, 23 - 4,88 грн.).

Також судом встановлено, що на даний час відповідач перебуває у стані реорганізації, шляхом приєднання до комунального лікувально-профілактичного закладу «Чернігівська центральна районна лікарня» з подальшою передачею прав та обов'язків за передавальним актом правонаступника.

На даний час в УПФУ в Чернігівському районі відсутня будь-якя інформація з приводу здійснення передачі прав та обов'язків за передавальним актом відповідача до «Чернігівської центральної районної лікарні».

Відповідно до 4.6.9. Інструкції у разі ліквідації підприємства без правонаступників повідомлення для відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за місцезнаходженням ліквідованого підприємства не направляється.

Оскільки юридична особа - Комунальний лікувально-профілактичний заклад «Михайло-Коцюбинська районна лікарня» на даний час не є ліквідованою, а перебуває у стані самоліквідації (реорганізації), то відповідно залишається платником зборів.

Крім того, Комунальний лікувально-профілактичний заклад «Михайло-Коцюбинська районна лікарня» Чернігівської районної ради не знято з реєстрації в УПФУ в Чернігівському районі та перебуває в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, тому відповідно повинно відшкодовувати фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Беручи до уваги те, що заявлену до стягнення суму в розмірі 437,95 грн. відповідач у встановлені строки до бюджету не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та доцільність задоволення позову в повному обсязі.

Судові витрати, згідно статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 17, 69, 70, 71, 106, 107, 121, 158-163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального лікувально-профілактичного закладу «Михайло-Коцюбинська районна лікарня» Чернігівської районної ради (15552, Чернігівська обл., Чернігівський р-н, смт. Михайло-Коцюбинське, вул. Миру, 3, код ЄДРПОУ 02006588) на користь управління Пенсійного фонду України в Чернігівському районі Чернігівської області (14020, м. Чернігів, вул. Шевченка, 162, код 21403848, р/р 25603303011157 в ОПЕРВ Облуправління Ощадбанку, МФО 353553) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної на пільгових умовах в сумі 437 (чотириста тридцять сім) грн. 95 коп.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення .

Суддя підпис В.І. Д'яков

З оригіналом згідно.

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2014
Оприлюднено15.08.2014
Номер документу40127799
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/2545/14

Постанова від 14.08.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 05.08.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні