Постанова
від 30.07.2014 по справі 804/7297/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 липня 2014 р. Справа № 804/7297/14 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Борисенко П.О., одноособово розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в особі Інгулецького районного центру зайнятості м. Кривого Рогу

до ОСОБА_1

про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ :

Інгулецький районний центр зайнятості м. Кривого Рогу звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення коштів у сумі 2390 грн. 93 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем порушено умови реєстрації в центрі зайнятості він повинен повернути Інгулецького районного центру зайнятості м. Кривого Рогу незаконно отримані кошти у сумі 2390 грн. 93 коп. У добровільному порядку зазначена сума коштів сплачена не була, що і стало підставою звернення позивача з даним позовом до суду.

Позивач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, у судове засідання не з'явився. Надав до суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов не надав. Судова кореспонденція була направлена на адресу відповідача, що підтверджується реєстром відправлення рекомендованої кореспонденції від 03.07.2014 року.

За викладених обставин, у відповідності до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Дослідивши чинне законодавство, матеріали справи, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 25 Закону України «Про зайнятість населення» від 01 березня 1991 року №803-ХІІ (далі - Закон №803-ХІІ) ( в редакції, яка діяла на час вчинення спірних правовідносин) держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій: надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій; виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації; виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю.

Статтею 1 Закону №803-ХІІ встановлено, що зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.

Відповідно до частиною 1 статті 2 Закону №803-ХІІ безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Згідно п.1 ст.1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-III від 02.03.2000 року, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

ОСОБА_1 з 01.12.2009 р. по 26.10.2010 р. перебувала як безробітна на обліку в філії Інгулецького районного центру зайнятості.

Згідно наказу Дніпропетровського обласного центру зайнятості № 152 від 23.06.2011р. «Про надання статусу юридичної особи Інгулецькому та Тернівському районним центрам зайнятості м. Кривого Рогу» проведена реорганізація Інгулецького районного центру зайнятості та філії Інгулецького районного центру, що були структурними підрозділами Криворізького міського центру зайнятості шляхом злиття в Інгулецький районний центр зайнятості та надання йому статусу юридичної особи.

01.12.2009 року наказом філії Інгулецького районного центру зайнятості № НТ091201 ОСОБА_1 був наданий статус безробітного та відповідно до п.п. 1,3,4 ст.22 та п.1 ст. 23 України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» призначена матеріальна допомога на випадок безробіття з дня отримання статусу безробітного.

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення», завдання та функції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальних органів проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

У відповідності до «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної України, державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.03.2009 року за № 232/16248, та Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» філією Інгулецького районного центру зайнятості було проведено звірку даних з даними Державної податкової адміністрації України.

12.01.2011 року філією Інгулецького РЦЗ було складено акт № 023 слідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», яким було виявлено відомості по факту приховання ОСОБА_1 ведення трудової діяльності з отриманням доходу в період перебування на обліку в центрі зайнятості, що призвело до незаконного отримання відповідачем виплати матеріального забезпечення на період безробіття в розмірі 2390 грн. 93 коп.

Наказом НТ 101026 від 26.10.2010 р. ОСОБА_1 було знято з обліку у зв'язку з працевлаштуванням за направленням центру зайнятості.

Філією Інгулецького РЦЗ 26.01.2011 року було направлено лист ОСОБА_1 з пропозицією добровільно повернути незаконно отримані кошти у сумі 2390 грн. 93 коп., але відповідач добровільно кошти не повернула.

Ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» визначено права, обов'язки та відповідальність застрахованих осіб. Застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг зареєстрованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи, відповідно до законодавства України.

Однак в порушення зазначеної норми Закону відповідачем не було вжито жодних заходів спрямованих на повідомлення Центру зайнятості про наявність обставин, що унеможливлюють виплату допомоги по безробіттю на надання соціальних послуг.

Відповідно до ст. 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» спори, що виникають із правовідносин загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, вирішуються в судовому порядку.

Згідно ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та їх задоволення, оскільки доказів добровільного повернення коштів відповідачем не надано.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 71, 94, 128,158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в особі Інгулецького районного центру зайнятості м. Кривого Рогу - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Інгулецького районного центру зайнятості м. Кривого Рогу ( р/р 37177001012647, ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, код ОКПО 37665169, МФО 805012) кошти у сумі 2390 грн. 93 коп. (дві тисячі триста дев'яносто гривень дев'яносто три копійки).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 186 КАС України.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили 30.07.2014р. Суддя З оригіналом згідно Помічник судді П.О.Борисенко П.О.Борисенко І.В.Калита

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2014
Оприлюднено15.08.2014
Номер документу40135464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7297/14

Ухвала від 13.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Постанова від 30.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Борисенко Павло Олександрович

Постанова від 30.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Борисенко Павло Олександрович

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Борисенко Павло Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні