cpg1251 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 серпня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/2549/14
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Василяки Д.К., при секретарі: Івлевій В.О., за участю представників позивача Шостак К.І., Дейберт Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно оздоровчий комплекс яхт-клуб "Лілея" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та споруд товариства,
встановив:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно оздоровчий комплекс яхт-клуб "Лілея" (далі по тексту - відповідач) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та споруд товариства.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за наслідками поведеної позапланової перевірки позапланова перевірка протипожежного стану, стану техногенної безпеки та цивільного захисту території та приміщень TOB "Спортивно оздоровчий комплекс яхт-клубу "Лілея" за адресою: м. Херсон, Придніпровський спуск, 1. За результатами проведеної перевірки складений Акт перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки від 11.07.2014 року №147 із зазначенням в ньому встановлених порушень вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки. Встановлені чисельні порушення відповідачем вимог Правил пожежної безпеки в Україні, які становлять небезпеку та створюють загрозу життю й здоров'ю людей.
Представники позивача позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Заперечення у встановлений строк до суду не надав.
Розглянувши подані документи, заслухавши представника позивача, адміністративний позов та документи покладені в його основу, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, суд приходить до наступного: правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р.
Згідно з вищезазначеним Законом України державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ст.ст. 64, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять:
органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду;
органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки;
підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема:
- здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу;
- складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;
- звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС України є:
реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності;
здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Таким чином, УДСНСУ у Херсонській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
З матеріалів справи вбачається, що з 10.07.2014 року по 11.07.2014 року проведена позапланова перевірка протипожежного стану, стану техногенної безпеки та цивільного захисту території та приміщень TOB СОК яхт-клубу «Лілея» за адресою: м. Херсон, Придніпровський спуск, 1.
За результатами проведеної перевірки, на виконання вимог зазначеного Порядку, складений Акт перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки від 11.07.2014 року №147 із зазначенням в ньому встановлених порушень вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, яким зафіксовані наступні порушення вимог законодавства:
1. Не забезпечено територію та приміщення пляжу первинними засобами пожежогасіння згідно з нормами належності, що є порушенням п. 6.4.8, 6.4.9 Правила пожежної безпеки в Україні, (далі НАПБ А.01.001-04).
2. Не пройдено навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму посадовій особі, яка призначена відповідальною за протипожежний стан, що є порушенням п.3.18 НАПБ А.01.001-04.
3. Не розроблено та не вивішено на видних місцях інструкцію з питань пожежної безпеки на пляжі, що є порушенням п. 3.4 НАПБ А.01.001-04
4. Не забезпечено приміщення та територію пляжу знаками безпеки згідно з ДСТУ 6309-07, що є порушенням п.3.8 НАПБ А.01.001-04.
5. Не проведено заміри опору ізоляції електричних мереж в будівлях та спорудах на пляжі, що є порушенням п. 5.1.34 НАПБ А.01.001-04.
6. Не обладнано всі будівлі (кафе, барів, адмінбудівлю) автоматичною пожежною сигналізацією та не виведено сигнал на пульт централізованого пожежного спостереження, що є порушенням п. 6.1.2, п. 6.1.28 НАПБ А.01.001-04.
7. Не виконано вогнезахисну обробку дерев'яних конструкцій покрівлі будівель кафе, барів та адмінбудівлі вогнезахисним розчином, що є порушенням п. 4.2.6 НАПБ А.01.001-04.
8. Не забезпечено на території пляжу під'їзд до річки з майданчиком розмірами 12x12 м. для забору води пожежними автомобілями, що є порушенням п. 6.3.1.6 НАПБ А.01.001-04.
9. Не виконано технічне обслуговування вогнегасників відповідно до Правил з їх експлуатації, що є порушенням п. 6.4.18 НАПБ А.01.001-04.
10. Не надано паспорт пляжу погоджений відповідними уповноваженими представниками Управління Державної служби України з надзвичайних ситуації, територіальною санітарно - епідеміологічною станцією, представником Державного управління охорони навколишнього природного середовища, керівником аварійно - рятувальної служби, яка проводила водолазне обстеження дна та підписаний заступником керівника місцевого органу виконавчої влади, що є порушенням п. 2.8 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р.№272.
11. Не надано необхідну документацію, яка підтверджує безпечне користування водним об'єктом, а саме: акт водолазного обстеження дна акваторії водного об'єкту, паспорт підводної частини акваторії водного об'єкту, карту виміру глибин акваторії водного об'єкту та акт про усунення перешкод з дна акваторії водного об'єкту, що є порушенням п. 2.7 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
12. Не проведено обов'язкове особисте страхування матросів - рятувальників (плавців - рятувальників) на випадок захворювання, часткової або повної втрати працездатності, загибелі (смерті), спричинених виконанням обов'язків, що є порушенням статті 25 Закону України "Про аварійно -рятувальні служби".
13. Рятувальний пост не забезпечено необхідною документацією, а саме:
вахтовим журналом;
картою - схемою зони відповідальності рятувального поста;
переліком майна;
інформаційними матеріалами з надання першої невідкладної медичної допомоги постраждалим;
журналом інструктажів з охорони праці особового складу посту;
посадові інструкції посадових осіб рятувального поста;
комплект наочної агітації (заходи безпеки та правила надання допомоги на воді, льоду, переправах);
телефонний довідник з номерами телефонів підрозділів екстреної медичної допомоги населенню, правоохоронних органів, аварійно - рятувальних служб, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, територіальних органів санітарно -епідеміологічної служби, оперативних чергових У ДСНС. Вказане є порушенням п. 3.7 „Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р.№272.
14. Не встановлено по всій території на відстані не більше ніж 10 м. від води стенди з рятувальними засобами (рятувальними пляжними кругами, "кінцями Александрова"); на рятувальних пляжних кругах має бути нанесено назву об'єкта і напис "КИДАЙ ПОТОПАЮЧОМУ", що є порушенням п. 2.3 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
15. Не обладнано стендами з матеріалами щодо попередження нещасних випадків на воді, плакатами "УЧИСЬ ПЛАВАТИ", "СПОСОБИ РЯТУВАННЯ", порадами відпочиваючим щодо порядку купання, прийняття сонячних ванн, прийомів саморятування та надання першої невідкладної медичної допомоги потерпілим, що є порушенням п. 2.3 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
16. Не розміщено на стендах на видних місцях показники: глибина і площа водного об'єкта, нахил берегів і ширина мілководдя, температура та якість води, рівень благоустрою пляжів, що є порушенням п. 2.3 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
17. Не встановлено щити з написами "КУПАТИСЯ ЗАБОРОНЕНО!" у місцях, заборонених для купання, а небезпечні місця на акваторії позначити віхами або буями з написом "НЕБЕЗПЕЧНО!", що є порушенням п. 2.3 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
18. Не обладнано під'їзними шляхами та спусками на воду рятувальних засобів з встановленням відповідних покажчиків (написів) "ДЛЯ АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНИХ СЛУЖБ", під'їзди та спуски повинні бути вільні від громадського транспорту, що є порушенням п. 2.2 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
19. Не призначено наказом осіб відповідальних за безпеку людей на воді, громадський порядок та охорону навколишнього середовища, що є порушенням п. 2.6 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
20. Не забезпечено радіофікацію водного об'єкту, з метою доведення необхідної інформації і організації роз'яснювальної (агітаційної) роботи серед відпочиваючих стосовно заходів безпеки на воді, що є порушенням п. 2.2 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
21. Не нанесено на кожному маломірному плавзасобу на внутрішньому боці бортів і на транцевій дошці (у кормовій частині) про пасажиромісткість плавзасобу, що є порушенням п. 2.6 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
22. Не укомплектовано маломірні самохідні і несамохідні плавзасоби та вітрильники наступним майном: комплект весел, кочети, водовідливне устаткування; рятувальні засоби та інше спеціальне обладнання і спорядження (допустима мінімальна кількість: рятувальні нагрудники (жилети) на кількість осіб, які перебувають на плавзасобі, рятувальні круги із плаваючою линвою 15 м із розрахунку 1 круг на 4 особи та не менше одного на плавзасіб), що є порушенням п. 7.6 "Правил охорони життя людей на водних об'єктах України", затверджених наказом МНС від 03 грудня 2001 р. № 272.
23. Не надано проектну документацію на забудову спортивно-оздоровчого комплексу, яка погоджена в органах ДСНС України у Херсонській області, що є порушенням п. 4.2 2 НАПБ А.01.001-04.
24. Не забезпечено територію об'єкту пожежними щитами згідно норм, що є порушенням п. 6.4 11 НАПБ А.01.001-04.
Санкції за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки визначені ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, відповідно до якої посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Підстави для зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів встановлені ст. 70 Кодексу цивільного захисту України.
Відповідно до цієї правової норми, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Суд з дотриманням вимог ст.ст. 69, 70, 86 КАС України дослідивши надані сторонами докази, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, узагальнюючи викладене, суд вважає, що позов Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спортивно оздоровчий комплекс яхт-клуб "Лілея" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та споруд товариства підлягає задоволенню.
В судовому засіданні оголошену вступну та резолютивну частину постанови.
Керуючись ст.ст.2,8,9,12,17,19,158,159, 160-163,167 КАС України, суд -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Зупинити експлуатацію будівель та споруд ТОВ "Спортивно оздоровчий комплекс яхт-клуб "Лілея" (код ЄДРПОУ 36580404) за адресою: м. Херсон, Придніпровський спуск, 1 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 13 серпня 2014 р.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 5.1.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2014 |
Оприлюднено | 15.08.2014 |
Номер документу | 40135523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні