номер провадження справи 24/68/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.08.2014 Справа № 908/2509/14
до відповідача Приватного акціонерного товариства «Завод напівпровідників» (69600 , м. Запоріжжя , вулиця Теплична , 16 ; код ЄДРПОУ 31792555).
Про стягнення суми .
Суддя Азізбекян Т.А.
Представники:
Від позивача - Логачов В.В. ( дов. б/н від 11 липня 2014 р.).
Від відповідача - Гребенюк Т.В. ( дов. № 21/12-юр від 02 квітня 2014 р.).
ВСТАНОВЛЕНО:
17 липня 2014 р. на адресу Господарського суду Запорізької області від товариства з обмеженою відповідальністю «Сєлма» ( код ЄДРПОУ 33700653) надійшла позовна заява про стягнення з приватного акціонерного товариства «Завод напівпровідників» суму заборгованості - 996 449 , 36 грн.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 17.07.2014 р. порушено провадження у господарській справі № 908/2509/14 , слухання якої було призначено на 11.08.2014 р.
В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги з підстав викладених у позовній заяві від 17 липня 2014 р. ( вхідний номер 2637/09-05/14).
Відповідач визнав позовні вимоги повністю , просить суд в порядку статті 83 ГПК України надати відстрочку виконання судового рішення терміном на три місяці .
Представникам сторін роз'яснені права та обов'язки передбачені положеннями Господарського процесуального кодексу України .
Відводів складу суду не заявлено .
Представники сторін не наполягали на проведенні звукозапису судового процесу технічними засобами .
В судовому засіданні 11.08.2014 р. господарський суд відповідно до вимог статті 85 ГПК України оголосив вступну і резолютивну частини рішення .
Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на наступні обставини . У грудні 2011 р. ТОВ «Сєлма» ( постачальник) здійснило постачання товару на підставі видаткових накладних на адресу приватного акціонерного товариства «Завод напівпровідників». Сплата здійснювалась на підставі рахунків - фактур. 27.01.2012 р. між ТОВ «Сєлма» та ПрАТ «Завод напівпровідників» був укладений договір постачання № 49 , за умовами якого постачальник зобов'язався поставити та передати у власність покупцю товар, згідно специфікацій , а покупець зобов'язався прийняти товар та сплатити його вартість у повному обсязі .Згідно розділу 3 договору , загальна суму договору встановлена як сума вартості товару згідно специфікацій , які є додатками до договору . Сторонами було підписано специфікацію № 1 на товар : гофрований ящик розміром 586х386х196П - 32 ВС білий у кількості 5 000 шт. на місяць вартістю 19 , 80 грн. без ПДВ та 23, 76 грн. з ПДВ , специфікацією № 2 на товар : плівка п/е 0, 27 ( 165х2) + ( 82х4) 12 500 м. на місяць , вартістю 3, 50 грн. без ПДВ та 4, 20 грн. з ПДВ , плівка п/е 0, 27 ( 170 х 2) + ( 85х4) 12 500 м. на місяць, вартістю 3, 60 грн. без ПДВ та 4, 32 з ПДВ, специфікацією № 3 на товар : кільце кварцове зовнішній діаметр 152 плюс мінус 0, 8 мм , внутрішній діаметр 137 плюс мінус 0, 8 мм , ширина 21 плюс мінус 0, 5 мм. у кількості 500 штук на місяць вартістю 500 , 00 грн. без ПДВ та 600 , 00 грн. з ПДВ , кільце кварцове зовнішній діаметр 170 плюс мінус 0, 8 мм, внутрішній діаметр 113 плюс мінус 0, 7 мм , ширина 5,5 плюс мінус 0, 4 мм у кількості 500 штук на місяць вартістю 430 , 00 грн. без ПДВ та 516 , 00 грн. з ПДВ. , специфікацією № 4 на товар : кільце кварцове зовнішній діаметр 152 плюс мінус 0, 8 мм , внутрішній діаметр 137 плюс мінус 0, 8 мм , ширина 50 плюс мінус 0, 5 мм у кількості 300 штук на місяць вартістю 9550 , 00 грн. без ПДВ та 1146 , 00 грн. з ПДВ , кільце кварцове зовнішній діаметр 170 плюс мінус 0, 8 мм , внутрішній діаметр 120 плюс мінус 0, 7 мм , ширина 5,5 плюс мінус 0,4 мм у кількості 300 штук на місяць вартістю 400 , 00 грн. без ПДВ та 480 , 00 грн. з ПДВ, специфікацією № 6 на товар : ізолятор керамічний AL 2О3> 99% креслення № 023.12.006.8/2, вартістю 535 , 00 грн. без ПДВ та 642 , 00 грн. з ПДВ , ізолятор керамічний AL 2О3> 99% креслення № 023.11.06.01.6/2 , вартістю 910 , 00 грн. без ПДВ та 1092, 00 грн. з ПДВ , ізолятор керамічний AL 2О3> 99% креслення № 023.12.102.2 , вартістю 550 , 00 грн. без ПДВ та 660, 00 грн. з ПДВ , ізолятор керамічний AL 2О3> 99% креслення №. 023.12.103.2 , вартістю 1190, 00 грн. без ПДВ та 1428 , 00 грн. з ПДВ. 14.12.2012 р. було підписано додаткову угоду про продовження терміну дії договору № 49 до 31.12.2013 р. Всього постачальником було поставлено , а покупцем отримано товару за наступними видатковими накладними : - РН - 0000017 від 30.12.2011 р. на суму 42 600, 00 грн. ; - РН -0000018 від 30.12.2011 р. на суму 3010 , 80 грн. ; - РН- 0000001 від 10.01.2012 р. на суму 31 933 , 44 грн. ; - РН - 0000003 від 13.01.2012 р. на суму 8520 , 00 грн. ; - РН - 00000004 від 16.01.2012 р. на суму 19 958 , 40 грн. ; - РН - 0000005 від 18.01.2012 р. на суму 66 908 , 16 грн. ; - РН - 0000006 від 18.01.2012 р. на суму 950 , 40 грн. ; - РН - 0000008 від 02.02.2012 р. на суму 51 120 , 00 грн. ; - РН - 0000010 від 14.02.2012 р. на суму 85 830 , 00 грн. ; - РН - 0000011 від 24.02.2012 р. на суму 67 858 , 56 грн. ; - РН- 0000014 від 05.03.2012 р. на суму 102 240 , 00 грн. ; - РН - 0000019 від 02.04.2012 р. на суму 59 875 , 20 грн. ; - РН - 0000020 від 02.04.2012 р. на суму 59 875 , 20 грн. ; - РН - 0000023 від 23.04.2012 р. на суму 50 400 , 00 грн. ; - РН - 0000024 від 23.04.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000032 від 10. 05.2012 р. на суму 59 875 , 20 грн. ; - РН - 0000033 від 10.05.2012 р. на суму 55 051 , 92 грн. ; - РН - 0000039 від 23.05.2012 р. на суму 50 400 , 00 грн. ; - РН - 0000040 від 23.05.2012 р. на суму 49 248 , 00 грн. ; - РН - 0000044 від 06.06.2012 р. на суму 56 760 , 00 грн. ; - РН -0000045 від 06.06.2012 р. на суму 66 000 , 00 грн. ; - РН - 0000046 від 12.06.2012 р. на суму 101 787 , 84 грн. ; - РН - 0000051 від 19.06.2012 р. на суму 50 400 , 00 грн. ; - РН - 0000052 від 19.06.2012 р. на суму 52 272 , 00 грн. ; - РН - 00000060 від 11.07.2012 р. на суму 50 400 , 00 грн. ; - РН - 0000061 від 11.07.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 00000065 від 17.07.2012 р. на суму 95 800 , 32 грн. ; - РН - 0000072 від 02.08.2012 р. на суму 24 163 , 92 грн. ; - № РН - 0000073 від 02.08.2012 р. на суму 29 937 , 60 грн. ; - РН - 0000074 від 03.08.2012 р. на суму 385 800 , 00 грн. ; - РН - 00000081 від 20.08.2012 р. на суму 325 200 , 00 грн. ; - РН - 0000084 від 22.08.2012 р. на суму 24 570 , 00 грн. ; - РН - 0000085 від 22.08.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000086 від 28.08.2012 р. на суму 25 200 , 00 грн. ; - РН - 0000089 від 04.09.2012 р. на суму 120 795 , 84 грн. ; - РН - 0000092 від 14.09.2012 р. на суму 334 800 , 00 грн. ; - РН - 0000096 від 27.09.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000097 від 27.09.2012 р. на суму 50 568 ,00 грн. ; РН - 0000105 від 23.10.2012 р. на суму 90 222 , 66 грн. ; - РН - 0000106 від 29.10.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000107 від 29.10.2012 р. на суму 50 610 , 00 грн. ; - РН - 0000108 від 02.11.2012 р. на суму 446 400 , 00 грн. ; - РН - 0000112 від 13.11.2012 р. на суму 9151 , 20 грн. ; - РН - 0000116 від 03.12.2012 р. на суму 89 741 , 52 грн. ; - РН - 0000007 від 14.03.2013 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000008 від 14.03.2013 р. на суму 50 988 , 00 грн. ; - РН - 0000021 від 29.05.2013 р. на суму 152 880 , 00 грн. ; - РН - 0000029 від 03.07.2013 р. на суму 446 400 , 00 грн. ; - РН - 0000035 від 25.07.2013 р. на суму 39 916 , 80 грн. ; - РН - 0000033 від 25.07.2013 р. на суму 51 120 , 00 грн. ; - РН - 0000036 від 30.07.2013 р. на суму 81 544 , 32 грн. Поставлено товару на загальну суму 4 480 125 , 30 грн. Відповідачем були проведені наступні платежі за отриманий товар : - банківська виписка від 05.01.2012 р. на суму 42 600 , 00 грн. ; - від 16.02.2012 р. на суму 23 919, 60 грн. ; - від 01.03.2012 р. на суму 31 933 , 44 грн. ; - від 07.03.2012 р. на суму 6 000 , 00 грн. ; - від 18.04.2012 р. на суму 118 800 , 00 грн. ; - від 17.05.2012 р. на суму 85 830 , 00 грн. ; - від 19.06.2012 р. на суму 96 240 , 00 грн. ; - від 25.06.2012 р. на суму 111 715 , 20 грн. ; - від 04.07.2012 р. на суму 114 927 , 12 грн. ; - від 06.07.2012 р. на суму 99 648 , 00 грн. ; - від 26.07.2012 р. на суму 328 915 , 20 грн. ; - від 17.08.2012 р. на суму 52 272 , 00 грн. ; - від 28.08.2012 р. на суму 54 101 , 52 грн. ; - від 11.09.2012 р. на суму 95 800 , 32 грн. ; - від 20.09.2012 р. на суму 24 570 , 00 грн. ; - від 26.09.2012 р. на суму 101 787 , 84 грн. ; - від 28.09.2012 р. на суму 172 635 , 84 грн. ; - від 09.10.2012 р. на суму 385 800 , 00 грн. ; - від 18.10.2012 р. на суму 334 800 , 00 грн. ; - № 0000146 від 23.10.2012 р. на суму 325 200 , 00 грн. ; - від 06.12.2012 р. на суму 9 151 , 20 грн.; - від 16.01.2013 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - від 22.01.2013 р. на суму 153 018 , 00 грн. ; - від 08.02.2013 р. на суму 90 222, 66 грн. ; - від 12.03.2013 р. на суму 20 000 , 00 грн. ; - від 05.06.2013 р. на суму 10 000, 00 грн. ; - від 10.06.2013 р. на суму 20 000, 00 грн. ; - від 08.07.2013 р. на суму 30 000 , 00 грн. ; - від 10.07.2013 р. на суму 70 000 , 00 грн. ; - від 18.07.2013 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - від 26.07.2013 р. на суму 102 108 , 00 грн. ; - від 02.09.2013 р. на суму 40 000 , 00 грн. ; - від 31.10.2013 р. на суму 50 000 , 00 грн. ; - від 24.12.2013 р. на суму 28 000, 00 грн. ; - від 28.01.2014 р. на суму 70 000 , 00 грн. ; - від 16.06.2014 р. на суму 80 000 , 00 грн. Загальний розмір оплати відповідачем за отриманий товар здійснено на суму 3 483 675 , 94 грн. Згідно пункту 3.2 договору оплата здійснюється на умовах 50 % передплати , з подальшою оплатою інших 50 % у термін 20 - ти календарних банківських днів з моменту підписання видаткової накладної на товар . За поясненнями позивача , відповідачем було отримано останню партію товару 30.07.2013 р. , а отже , за висновками позивача відповідач повинен був здійснити розрахунок ще до 20.08.2013 р. Як вбачається з банківських виписок по рахунку позивача , відповідачем було допущено неналежне виконання умов договору . 17.04.2014 р. між ТОВ «Сєлма» та ПрАТ «Завод напівпровідників» було складено акт звіряння взаєморозрахунків , згідно якого заборгованість ПрАТ «Завод напівпровідників» за поставлений товар склала 1 076 449 , 36 грн. 15.05.2014 р. на адресу відповідача була надіслана претензія з вимогою погашення існуючої заборгованості у розмірі 1 076 449 , 36 грн. 16.06.2014 р. відповідачем було перераховано позивачу суму 80 000 , 00 грн. 07.07.2014 р. між ТОВ «Сєлма» та ПрАТ «Завод напівпровідників» повторно було складено акт звірки взаєморозрахунків , згідно якого заборгованість відповідача за поставлений товар становить 996 449 , 36 грн. Посилаючись на статті 193 , 198 , 199 , 216 Господарського кодексу України , статті 526 , 530, 629 Цивільного кодексу України просить позовні вимоги задовольнити .
Відповідач позовні вимоги визнав повністю просить суд в порядку статті 83 ГПК України відстрочити виконання судового рішення на три місяці .
Розглянувши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін , суд -
В С Т А Н О В И В :
З матеріалів справи слідує , що позивачем здійснювалась поставка товару на адресу відповідача на підставі видаткових накладних : - РН - 0000017 від 30.12.2011 р. на суму 42 600, 00 грн. ; - РН -0000018 від 30.12.2011 р. на суму 3010 , 80 грн. ; - РН- 0000001 від 10.01.2012 р. на суму 31 933 , 44 грн. ; - РН - 0000003 від 13.01.2012 р. на суму 8520 , 00 грн. ; - РН - 00000004 від 16.01.2012 р. на суму 19 958 , 40 грн. ; - РН - 0000005 від 18.01.2012 р. на суму 66 908 , 16 грн. ; - РН - 0000006 від 18.01.2012 р. на суму 950 , 40 грн.
Оплата вказаного товару проводилася згідно виставлених рахунків - фактур.
27.01.2012 р. між ТОВ «Сєлма» ( постачальник) та Приватним акціонерним товариством «Завод напівпровідників» ( покупець) був укладений договір поставки № 49 , відповідно до предмету якого у порядку та на умовах , передбачених цим договором , постачальник зобов'язується поставити та передати у власність покупцю товар , згідно специфікаціям ( додатків до договору) , які є невід'ємною частиною договору . Кількість , вартість , терміни поставки товару зазначаються в специфікаціях , які є невід'ємною частиною договору
За умовами розділу 3 договору , загальна сума договору , визначається як сума вартості товару по всім укладеним специфікаціям , оплата здійснюється в наступному порядку : - покупець здійснює передоплату в розмірі 50 % від загальної вартості товару за відповідною специфікацією , на протязі 5 - ти банківських днів з моменту підписання цього договору та виставлення рахунку постачальником ; - решта 50 % від загальної вартості товару по відповідній специфікації , покупець сплачує на протязі 20 - ти банківських днів з моменту підписання видаткової накладної на товар і акту приймання - передачі виконаних робіт уповноваженими представниками сторін.
Датою здійснення оплати вважається дата надходження суми , зазначеної в рахунку на розрахунковий рахунок постачальника.
Матеріалами справи підтверджується , що позивачем у період з грудня 2011 р. по 30.07.2013 р. здійснювалась поставка товару за наступними видатковими накладними: - РН - 0000017 від 30.12.2011 р. на суму 42 600, 00 грн. ; - РН -0000018 від 30.12.2011 р. на суму 3010 , 80 грн. ; - РН- 0000001 від 10.01.2012 р. на суму 31 933 , 44 грн. ; - РН - 0000003 від 13.01.2012 р. на суму 8520 , 00 грн. ; - РН - 00000004 від 16.01.2012 р. на суму 19 958 , 40 грн. ; - РН - 0000005 від 18.01.2012 р. на суму 66 908 , 16 грн. ; - РН - 0000006 від 18.01.2012 р. на суму 950 , 40 грн. ; - РН - 0000008 від 02.02.2012 р. на суму 51 120 , 00 грн. ; - РН - 0000010 від 14.02.2012 р. на суму 85 830 , 00 грн. ; - РН - 0000011 від 24.02.2012 р. на суму 67 858 , 56 грн. ; - РН- 0000014 від 05.03.2012 р. на суму 102 240 , 00 грн. ; - РН - 0000019 від 02.04.2012 р. на суму 59 875 , 20 грн. ; - РН - 0000020 від 02.04.2012 р. на суму 59 875 , 20 грн. ; - РН - 0000023 від 23.04.2012 р. на суму 50 400 , 00 грн. ; - РН - 0000024 від 23.04.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000032 від 10. 05.2012 р. на суму 59 875 , 20 грн. ; - РН - 0000033 від 10.05.2012 р. на суму 55 051 , 92 грн. ; - РН - 0000039 від 23.05.2012 р. на суму 50 400 , 00 грн. ; - РН - 0000040 від 23.05.2012 р. на суму 49 248 , 00 грн. ; - РН - 0000044 від 06.06.2012 р. на суму 56 760 , 00 грн. ; - РН -0000045 від 06.06.2012 р. на суму 66 000 , 00 грн. ; - РН - 0000046 від 12.06.2012 р. на суму 101 787 , 84 грн. ; - РН - 0000051 від 19.06.2012 р. на суму 50 400 , 00 грн. ; - РН - 0000052 від 19.06.2012 р. на суму 52 272 , 00 грн. ; - РН - 00000060 від 11.07.2012 р. на суму 50 400 , 00 грн. ; - РН - 0000061 від 11.07.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 00000065 від 17.07.2012 р. на суму 95 800 , 32 грн. ; - РН - 0000072 від 02.08.2012 р. на суму 24 163 , 92 грн. ; - № РН - 0000073 від 02.08.2012 р. на суму 29 937 , 60 грн. ; - РН - 0000074 від 03.08.2012 р. на суму 385 800 , 00 грн. ; - РН - 00000081 від 20.08.2012 р. на суму 325 200 , 00 грн. ; - РН - 0000084 від 22.08.2012 р. на суму 24 570 , 00 грн. ; - РН - 0000085 від 22.08.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000086 від 28.08.2012 р. на суму 25 200 , 00 грн. ; - РН - 0000089 від 04.09.2012 р. на суму 120 795 , 84 грн. ; - РН - 0000092 від 14.09.2012 р. на суму 334 800 , 00 грн. ; - РН - 0000096 від 27.09.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000097 від 27.09.2012 р. на суму 50 568 ,00 грн. ; РН - 0000105 від 23.10.2012 р. на суму 90 222 , 66 грн. ; - РН - 0000106 від 29.10.2012 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000107 від 29.10.2012 р. на суму 50 610 , 00 грн. ; - РН - 0000108 від 02.11.2012 р. на суму 446 400 , 00 грн. ; - РН - 0000112 від 13.11.2012 р. на суму 9151 , 20 грн. ; - РН - 0000116 від 03.12.2012 р. на суму 89 741 , 52 грн. ; - РН - 0000007 від 14.03.2013 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - РН - 0000008 від 14.03.2013 р. на суму 50 988 , 00 грн. ; - РН - 0000021 від 29.05.2013 р. на суму 152 880 , 00 грн. ; - РН - 0000029 від 03.07.2013 р. на суму 446 400 , 00 грн. ; - РН - 0000035 від 25.07.2013 р. на суму 39 916 , 80 грн. ; - РН - 0000033 від 25.07.2013 р. на суму 51 120 , 00 грн. ; - РН - 0000036 від 30.07.2013 р. на суму 81 544 , 32 грн. Поставлено товару на загальну суму 4 480 125 , 30 грн.
Слід зазначити , що поставка товару здійснювалась в рамках укладених між сторонами специфікацій , а саме : підписано специфікацію № 1 на товар : гофрований ящик розміром 586х386х196П - 32 ВС білий у кількості 5 000 шт. на місяць вартістю 19 , 80 грн. без ПДВ та 23, 76 грн. з ПДВ , специфікацією № 2 на товар : плівка п/е 0, 27 ( 165х2) + ( 82х4) 12 500 м. на місяць , вартістю 3, 50 грн. без ПДВ та 4, 20 грн. з ПДВ , плівка п/е 0, 27 ( 170 х 2) + (85х4) 12 500 м. на місяць , вартістю 3, 60 грн. без ПДВ та 4, 32 з ПДВ, специфікацією № 3 на товар : кільце кварцове зовнішній діаметр 152 плюс мінус 0, 8 мм , внутрішній діаметр 137 плюс мінус 0, 8 мм , ширина 21 плюс мінус 0, 5 мм. у кількості 500 штук на місяць вартістю 500 , 00 грн. без ПДВ та 600 , 00 грн. з ПДВ , кільце кварцове зовнішній діаметр 170 плюс мінус 0, 8 мм , внутрішній діаметр 113 плюс мінус 0, 7 мм , ширина 5,5 плюс мінус 0, 4 мм у кількості 500 штук на місяць вартістю 430 , 00 грн. без ПДВ та 516 , 00 грн. з ПДВ. , специфікацією № 4 на товар : кільце кварцове зовнішній діаметр 152 плюс мінус 0, 8 мм , внутрішній діаметр 137 плюс мінус 0, 8 мм , ширина 50 плюс мінус 0, 5 мм у кількості 300 штук на місяць вартістю 9550 , 00 грн. без ПДВ та 1146 , 00 грн. з ПДВ , кільце кварцове зовнішній діаметр 170 плюс мінус 0, 8 мм , внутрішній діаметр 120 плюс мінус 0, 7 мм , ширина 5,5 плюс мінус 0,4 мм у кількості 300 штук на місяць вартістю 400 , 00 грн. без ПДВ та 480 , 00 грн. з ПДВ, специфікацією № 6 на товар : ізолятор керамічний AL 2О3> 99% креслення № 023.12.006.8/2 , вартістю 535 , 00 грн. без ПДВ та 642 , 00 грн. з ПДВ , ізолятор керамічний AL 2О3> 99% креслення № 023.11.06.01.6/2 , вартістю 910 , 00 грн. без ПДВ та 1092, 00 грн. з ПДВ , ізолятор керамічний AL 2О3> 99% креслення № 023.12.102.2 , вартістю 550 , 00 грн. без ПДВ та 660, 00 грн. з ПДВ , ізолятор керамічний AL 2О3> 99% креслення №. 023.12.103.2 , вартістю 1190, 00 грн. без ПДВ та 1428 , 00 грн. з ПДВ.
14.12.2012 р. було підписано додаткову угоду про продовження терміну дії договору № 49 до 31.12.2013 р.
На день розгляду справи по суті відповідачем проведена часткова оплата товару , а саме : - банківська виписка від 05.01.2012 р. на суму 42 600 , 00 грн. ; - від 16.02.2012 р. на суму 23 919, 60 грн. ; - від 01.03.2012 р. на суму 31 933 , 44 грн. ; - від 07.03.2012 р. на суму 6 000 , 00 грн. ; - від 18.04.2012 р. на суму 118 800 , 00 грн. ; - від 17.05.2012 р. на суму 85 830 , 00 грн. ; - від 19.06.2012 р. на суму 96 240 , 00 грн. ; - від 25.06.2012 р. на суму 111 715 , 20 грн. ; - від 04.07.2012 р. на суму 114 927 , 12 грн. ; - від 06.07.2012 р. на суму 99 648 , 00 грн. ; - від 26.07.2012 р. на суму 328 915 , 20 грн. ; - від 17.08.2012 р. на суму 52 272 , 00 грн. ; - від 28.08.2012 р. на суму 54 101 , 52 грн. ; - від 11.09.2012 р. на суму 95 800 , 32 грн. ; - від 20.09.2012 р. на суму 24 570 , 00 грн. ; - від 26.09.2012 р. на суму 101 787 , 84 грн. ; - від 28.09.2012 р. на суму 172 635 , 84 грн. ; - від 09.10.2012 р. на суму 385 800 , 00 грн. ; - від 18.10.2012 р. на суму 334 800 , 00 грн. ; - № 0000146 від 23.10.2012 р. на суму 325 200 , 00 грн. ; - від 06.12.2012 р. на суму 9 151 , 20 грн. ; - від 16.01.2013 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - від 22.01.2013 р. на суму 153 018 , 00 грн. ; - від 08.02.2013 р. на суму 90 222, 66 грн. ; - від 12.03.2013 р. на суму 20 000 , 00 грн. ; - від 05.06.2013 р. на суму 10 000, 00 грн. ; - від 10.06.2013 р. на суму 20 000, 00 грн. ; - від 08.07.2013 р. на суму 30 000, 00 грн. ; - від 10.07.2013 р. на суму 70 000 , 00 грн. ; - від 18.07.2013 р. на суму 51 840 , 00 грн. ; - від 26.07.2013 р. на суму 102 108 , 00 грн. ; - від 02.09.2013 р. на суму 40 000 , 00 грн. ; - від 31.10.2013 р. на суму 50 000 , 00 грн. ; - від 24.12.2013 р. на суму 28 000, 00 грн. ; - від 28.01.2014 р. на суму 70 000 , 00 грн. ; - від 16.06.2014 р. на суму 80 000, 00 грн. Загальний розмір оплати відповідачем за отриманий товар здійснено на суму 3 483 675 , 94 грн.
17.04.2014 р. між ТОВ «Сєлма» та ПрАТ «Завод напівпровідників» було складено акт звіряння взаєморозрахунків , згідно якого заборгованість ПрАТ «Завод напівпровідників» за поставлений товар склала 1 076 449 , 36 грн.
15.05.2014 р. на адресу відповідача була надіслана претензія з вимогою погашення існуючої заборгованості у розмірі 1 076 449 , 36 грн.
16.06.2014 р. відповідачем було перераховано позивачу суму 80 000 , 00 грн.
07.07.2014 р. між ТОВ «Сєлма» та ПрАТ «Завод напівпровідників» повторно було складено акт звірки взаєморозрахунків , згідно якого заборгованість відповідача за поставлений товар становить 996 449 , 36 грн.
Відповідач визнав позовні вимоги повністю , звернувся до суду з письмовим клопотання в порядку статті 83 ГПК України про відстрочку виконання судового рішення терміном на три місяці .
Відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб , що передбачені актами цивільного законодавства , а також із дій осіб , що не передбачені цими актами , але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки . підставами виникнення цивільних прав та обов'язків , зокрема , є : - договори та інші правочини .
Статтею 509 Цивільного кодексу України передбачено , що зобов'язанням є правовідношення , в якому одна сторона ( боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони ( кредитора) певну дію ( передати майно , виконати роботу , надати послугу , сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії , а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку . Зобов'язання виникають з підстав , встановлених статтею 11 цього Кодексу . Зобов'язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності , розумності та справедливості .
Згідно із приписами статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства , а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог , що звичайно ставляться .
Аналогічний припис містить Господарський кодекс України, п. п. 1, 7 ст. 193 якого встановлено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору. Одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до ст. 712 Цивільного кодексу України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Згідно ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
За приписами ст. 692 ЦК України, покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.
Статтею 530 ЦК України передбачено, що якщо у зобов'язанні встановлено строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь - який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
Враховуючи , що станом на день вирішення спору по суті відповідачем документально не доведений факт виконання зобов'язань щодо оплати отриманого товару на суму 996 449, 36 грн. позовні вимоги слід задовольнити.
Розглянувши клопотання відповідача щодо відстрочки виконання судового рішення терміном на три місяці , враховуючи наведене ПрАТ «Завод напівпровідників» обґрунтування та економічну ситуацію в державі , суд вважає можливим його задовольнити та відстрочити виконання судового рішення в частині стягнення суми основної заборгованості 996 449 , 36 грн. терміном на три місяці .
Судові витрати покласти на відповідача .
Керуючись ст. ст. 49, 82- 85 Господарського процесуального кодексу України, суд-
ВИРІШИВ :
Позовні вимоги задовольнити .
Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Завод напівпровідників» (69600 , м. Запоріжжя , вулиця Теплична , 16 ; код ЄДРПОУ 31792555) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сєлма» ( 69035 , м. Запоріжжя , проспект Маяковського , будинок 5 , квартира 78 ; код ЄДРПОУ 33700653) суму заборгованості 996 449 ( Дев'ятсот дев'яносто шість тисяч чотириста сорок дев'ять гривень ) 36 копійок , суму судового збору 19 929 ( Дев'ятнадцять тисяч дев'ятсот двадцять дев'ять гривень ) 00 копійок
Видати наказ.
Відстрочити виконання судового рішення в частині стягнення суми заборгованості 996 449 ( Дев'ятсот дев'яносто шість тисяч чотириста сорок дев'ять гривень ) 36 копійок терміном на три місяці - до 11 листопада 2014 р.
Суддя Т.А. Азізбекян
Рішення виготовлено у повному обсязі та підписано 13.08.2014 р.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2014 |
Оприлюднено | 19.08.2014 |
Номер документу | 40143296 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Азізбекян Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні