Постанова
від 14.08.2014 по справі 818/2008/14
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія:

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 серпня 2014 р. справа №818/2008/14

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бондаря С.О.

за участю секретаря судового засідання - Нікітас К.В.

представника позивача - Зінченко В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/2008/14

за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до державного підприємства "Підприємство Шосткинської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області (№66)

про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-

В С Т А Н О В И В:

Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом в якому просить стягнути з державного підприємства "Підприємство Шосткинської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області (№66) адміністративно-господарські санкції та пеню в сумі 10435,35 грн. Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач, всупереч вимог ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", маючи середньооблікову чисельність працюючих інвалідів меншу ніж встановлено нормативом, передбаченим ст. 19 даного Закону, не сплатив у передбаченому Законом розмірі адміністративно-господарські санкції у розмірі 10391,67 грн. За порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу була нарахована пеня у розмірі 43,68 грн.

Представник позивача Зінченко В.М. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи (а.с.10), в судове засідання не з'явився, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши письмові матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, вважає за необхідне позов задовольнити, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що державне підприємство "Підприємство Шосткинської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області (№66) зареєстроване як юридична особа та відповідно до вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" перебуває на обліку за місцем реєстрації в СОВ Фонду соціального захисту інвалідів.

Відповідно до форми 10-ПІ "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2013 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу державного підприємства "Підприємство Шосткинської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області (№66) становила 12 осіб (а.с.4).

Тому, із врахуванням положень ст.19 Закону, для підприємства відповідача норматив для працевлаштування інвалідів складає 1 робоче місце, яке не було зайнято інвалідом.

За приписами ч.3 ст.18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст.19 Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Згідно ч.9 ст.19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Статтею 20 Закону встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи і організації незалежно від форм власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцем знаходження як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Згідно Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наявність вакансій", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 року № 420, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.12.2005 року за № 1534/11814 для інформування населення про наявність вакансій, сприяння працевлаштуванню громадян, зареєстрованих у центрах зайнятості як такі, що шукають роботу, для підбору персоналу на замовлення роботодавців використовується форма звітності №3-ПН "Звіт про наявність вакансій".

У графі 15 цієї форми наводяться дані про можливість працевлаштування на вільне робоче місце (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорії громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці у рахунок річної броні, установленої місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відповідно до статті 5 Закону України "Про зайнятість населення", із змінами та доповненнями, а також інвалідів, пенсіонерів, студентів та інших.

Виходячи з аналізу вказаних норм, працевлаштування інвалідів відповідними органами можливе лише за умови виконання підприємствами вимог нормативних актів, а саме: за наявності інформації про всі вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів. Як вбачається з матеріалів справи, відповідач 31.03.2014 року подавав до Сумського обласного відділення фонду України звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2013 рік (форма №10-ПІ), в якому самостійно розрахував суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 10391 грн. 64 коп. (а.с.4).

Згідно листа Шосткинського міськрайонного центру зайнятості від 03.06.2014 року №02-06/1393, державне підприємство "Підприємство Шосткинської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області (№66) протягом 2013 року подало один звіт за формою 3-ПН про вакансії, на які можливо працевлаштування інвалідів (а.с.5).

Тобто, державне підприємство "Підприємство Шосткинської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області (№66) за 2013 рік подало до центру зайнятості лише 1 звіт про наявність вакансій, в якому інформувало про наявність вакантного місця для інваліда.

Отже, відповідач не належним чином інформував центр зайнятості про наявність вільних робочих місць на підприємстві та потребу у направленні йому центром зайнятості інвалідів для працевлаштування.

Таким чином, відповідач не виконав обов'язку по інформуванню державних органів щодо наявних вакансій для працевлаштування інвалідів.

Суд зазначає, що подача звіту лише за 1 місяць не є підставою для звільнення від сплати адміністративно-господарських санкцій.

Враховуючи викладене, відповідач не забезпечив встановленого нормативу робочих місць, чим порушив вищезазначені вимоги Закону та не перерахував у повному обсязі встановлені Законом адміністративно-господарські санкції у розмірі 10391 грн. 67 коп.

Стаття 20 Закону передбачає, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Як вбачається з розрахунку суми позову, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій була нарахована пеня в розмірі 43 грн. 68 коп. (а.с.3, зворотній бік).

Враховуючи, що відповідачем сума адміністративно-господарських санкцій в розмірі 10391 грн. 67 коп. та пеня у розмірі 43 грн. 68 коп., не погашені, що підтверджується дослідженими матеріалами справи, доказів сплати боргу відповідачем не надано, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до державного підприємства "Підприємство Шосткинської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області (№66) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені - задовольнити.

Стягнути з державного підприємства "Підприємство Шосткинської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області (№66) (41132, Сумська область, Шосткинський район, с. Гамаліївка, вул. Радянська, 57А, код ЄДРПОУ 08680767) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (40004, м. Суми, вул. Горького, 2, код ЄДРПОУ 14004771) адміністративно-господарські санкції та пеню в сумі 10435,35 грн. (десять тисяч чотириста тридцять п"ять грн. 35 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) С.О. Бондар

Повний текст постанови складено 15 серпня 2014 року.

З оригіналом згідно:

Суддя С.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2014
Оприлюднено15.08.2014
Номер документу40143727
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/2008/14

Постанова від 14.08.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Постанова від 14.08.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні