Постанова
від 14.08.2014 по справі 904/1940/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.08.2014 року Справа № 904/1940/14

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді : Пархоменко Н.В. (доповідач)

суддів : Коваль Л.А., Чередка А.Є.

при секретарі судового засідання Сусла Я.Б.

за участю представників сторін :

від позивача : не з'явився, про день, час, місце розгляду справи повідомлений належним чином;

від відповідача : не з'явився, про день, час, місце розгляду справи повідомлений належним чином

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Крафт" на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 10.06.2014 року у справі № 904/1940/14

за позовом Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області, м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Крафт", м. Дніпродзержинськ Дніпропетровської області

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

В С Т А Н О В И В:

Дніпродзержинська міська рада Дніпропетровської області звернулася до господарського суду Дніпропетровської області із позовною заявою, в якій просить суд:

- внести зміни до п. 2.2 договору оренди земельної ділянки від 05.10.2007 року (державна реєстрація від 15.10.2007 №08066), укладеного між Дніпродзержинською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Крафт" (код ЄДРПОУ 32697919), виклавши його в наступній редакції: "п. 2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 28.01.2014 становить 2 220 010,60 грн.";

- внести зміни до п. 4.1 договору оренди земельної ділянки від 05.10.2007 року (державна реєстрація від 15.10.2007 №08066), укладеного між Дніпродзержинською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Крафт" (код ЄДРПОУ 32697919), виклавши його в наступній редакції "п. 4.1. Орендна плата вноситься "Орендарем" виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 66 600,33 грн. без ПДВ на рік;

- судові витрати по справі покласти на відповідача.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 10.06.2014 року у справі №904/1940/14 (суддя Ліпинський О.В.) позов задоволено у повному обсязі:

- внесені зміни до п. 2.2 договору оренди земельної ділянки від 05.10.2007 року (державна реєстрація від 15.10.2007 №08066), укладеного між Дніпродзержинською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Крафт" (код ЄДРПОУ 32697919), виклавши його в наступній редакції:

"п. 2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 28.01.2014 становить 2 220 010,60 грн.";

- внесені зміни до п. 4.1 договору оренди земельної ділянки від 05.10.2007 року (державна реєстрація від 15.10.2007 №08066), укладеного між Дніпродзержинською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Крафт" (код ЄДРПОУ 32697919), виклавши його в наступній редакції:

"п.4.1. Орендна плата вноситься "Орендарем" виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 66 600,33 грн. без ПДВ на рік";

- стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Крафт" на користь Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області 1 218 грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору.

Рішення місцевого господарського суду мотивоване тим, що договором та законом передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Не погодившись з рішенням місцевого господарського суду, Товариство з обмеженою відповідальністю "Крафт" звернулось до Дніпропетровського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить:

- скасувати рішення господарського суду Дніпропетровської області від 10.06.2014 року по справі за позовом Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Крафт" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 05.10.2007 року;

- прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Крафт" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 05.10.2007 року.

Апеляційна скарга мотивована тим, що приймаючи рішення господарський суд не звернув увагу на те, що Витяг про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 28.01.2014 року не містить детального розрахунку з якого розрахована нормативно грошова оцінка земельної ділянки, у зв'язку з чим незрозуміло чому нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,9085 становить 2 220 010,60 грн., тобто майже в чотири рази більше порівняно з 2010 роком. Відповідач ставить під сумнів правильність розрахунку нормативно грошової оцінки земельної ділянки.

Скаржник зазначає, що позивачем не дотримано порядку внесення змін до договору оренди земельної ділянки, передбаченого статтею 188 Господарського кодексу України, тому у позивача відсутнє право на звернення до суду про внесення відповідних змін до договору.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 01.07.2014 року апеляційну скаргу прийнято до провадження колегією суддів у складі: головуючий суддя: Пархоменко Н.В., суддів: Широбокова Л.П., Кощеєв І.М., розгляд скарги призначений у судове засіданні на 24.07.2014 року.

Розпорядженням голови суду від 24.07.2014 року у зв'язку із виходом з відпустки суддів Коваль Л.А. та Чередко А.Є. - членів постійно діючої колегії суддів, визначено колегію суддів у складі: головуючий суддя Пархоменко Н.В. (доповідач), суддів: Коваль Л.А., Чередко А.Є.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 24.07.2014 року апеляційну скаргу прийнято до свого провадження колегією суддів у складі головуючого судді Пархоменко Н.В. (доповідач), суддів: Коваль Л.А., Чередко А.Є.

Розгляд апеляційної скарги був відкладений з 24.07.2014 року на 14.08.2014 року.

У судове засідання, яке відбулося 14.08.2014 року, представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Крафт" не з'явився, про день, час, місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (ухвали) - судової повістки, яке отримане скаржником 30.07.2014 року.

Дніпродзержинська міська рада 17.07.2014 року подала відзив на апеляційну скаргу, в якому просила залишити рішення господарського суду Дніпропетровської області від 10.06.2014 року у справі №904/1940/14 без змін. Позивач посилається на рішення міської ради від 12.07.2013 року №842-38/VІ "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ", яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпродзержинськ із застосуванням базової вартості 1 м 2 у розмірі 199,64 грн., рішення є чинним, вводиться в дію з 01.01.2014 року. Вищезазначеним рішенням встановлений коефіцієнт для розрахунку річної орендної плати за земельні ділянки, розпорядниками яких є Дніпродзержинська міська рада на рівні трикратного розміру земельного податку з 01.01.2014 року. Пунктом 3.1 вказаного рішення, землекористувачів зобов'язано одержати у відділі Держземагентства витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та надати їх до департаменту комунальної власності та земельних відносин міської ради для підготовки документів щодо перегляду річної орендної плати в чинних договорах оренди. Міська рада зазначає, що нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачено можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

У судове засідання 14.08.2014 року представник Дніпродзержинської міської ради не з'явився, в матеріалах справи наявна заява Дніпродзержинської міської ради про розгляд справи без участі її представника, яка надійшла до апеляційного господарського суду 07.08.2014 року.

Апеляційний суд, дослідивши наявні у справі докази, перевіривши правильність висновків, повноту їх дослідження місцевим господарським судом вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено господарським судом та підтверджується матеріалами справи, 05.10.2007 року між Дніпродзержинською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Крафт" (орендар) укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1.1 якого орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, що знаходиться за адресою: м. Дніпродзержинськ, вул. Індустріальна, 1.

Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення Дніпродзержинської міської ради від 14.09.2007 року № 252-14/V (п. 1.2 договору).

25.03.2009 року договір зареєстрований в Дніпродзержинському відділі ДРФ ДП "Центр ДЗК", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис за №0409106000129.

В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,9085 га для фактичного розміщення лівобережної автостоянки з нежитловими будівлями, з яких: 0,0772 га - під будівлями та спорудами; 0,8313 га - під проходами, проїздами, площадками (п. 2.1 договору).

Договір укладено строком до 14.09.2010 року (п. 3.1 договору).

09.09.2010 року Дніпродзержинською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Крафт" підписано додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 15.10.2007 року, якою строк дії договору продовжено до 30.08.2020 року.

Вказану додаткову угоду зареєстровано в Управлінні Держкомзему у м. Дніпродзержинськ, про що у Державному реєстрі земель вчинений запис від 17.06.2011 року за № 121040004000151.

Відповідно до п. 2.2 договору (в редакції додаткової угоди №2390/1 від 09.09.2010 року) нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 28.07.2010 року становить 572 445,85 грн.

Відповідно до п. 4.1 договору (в редакції додаткової угоди №2390/1 від 09.09.2010 року) орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі в розмірі 40 071,24 грн./рік без ПДВ, що становить 3 339,27 грн./міс без ПДВ, і вноситься на розрахунковий рахунок місцевого бюджету, реквізити якого надаються орендарю додатково.

Орендна плата сплачується за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду (п.4.3 договору).

Розмір орендної плати щорічно переглядається у випадках і з моменту: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів ставки земельного податку, підвищення цін, тарифів; зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законодавчими актами України (п. 4.4 договору).

Отже, умовами договору сторони передбачили перегляд суми орендної плати у разі законодавчої зміни ставок земельного податку.

Зміна умов договору можлива за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов Договору спір розглядається в судовому порядку (п. 12.1 договору).

Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним, Податковим та Цивільними кодексами України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо зазначено про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами (стаття 6 Цивільного кодексу України).

Відповідно до змісту статей 759 та 762 Цивільного кодексу України, законом можуть бути передбачені особливості укладання та виконання договору найму (оренди), і договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.

Згідно з статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Питання сплати податку на землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою з 01.01.2011 року регулюється виключно Податковим кодексом України.

Згідно із статтею 287 Податкового кодексу власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Згідно з вимогами статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (стаття 288.5.1 Податкового кодексу України);

не може перевищувати:

а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки;

б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом;

в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки (стаття 288.5.2 Податкового кодексу України).

12.07.2013 року Дніпродзержинською міською радою прийнято рішення №842-38/VІ "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ", яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ із застосуванням базової вартості 1 м 2 в розмірі 199,64 грн. та введено її в дію з 01.01.2014 року.

Дніпродзержинська міська рада у рішенні від 12.07.2013 року №842-38/VІ "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ" вирішила:

- для всіх земельних ділянок у правобережній частині міста, крім земельних ділянок зазначених в п.1.3, при розрахунку нормативної грошової оцінки застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3 з урахуванням локальних факторів: місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні (0,8) та у зоні обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря (0,8), який в сукупності (добутку) дорівнює 0,64 (п.1.1 рішення);

- для всіх земельних ділянок у лівобережній частини міста при розрахунку нормативної грошової оцінки застосовувати єдиний сукупний (добуток) коефіцієнт Км3 з урахуванням локального фактору місцезнаходження земельної ділянки на намивних (насипних) територіях, який дорівнює 1,02 (п.1.2 рішення);

- застосувати сукупний (добуток) коефіцієнт Км3, який дорівнює 1 на земельні ділянки, які надані в користування промисловим підприємствам, що є джерелами забруднення (п.1.3 рішення).

Таким чином, відповідач має сплачувати орендну плату за користування земельною ділянкою на рівні трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України.

Відповідно статті 13 Конституції України, земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.

Частина 2 статті 19 Конституції України зобов'язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно до п.2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 року №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" судам слід враховувати, що розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 Господарського кодексу України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору.

Департамент комунальної власності та земельних відносин Дніпродзержинської міської ради звернувся до Товариства з обмеженою відповідальністю "Крафт" із листом (вих. №04-08/603 від 27.02.2014 року) про термінове приведення договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог чинного законодавства.

Вказаний лист отриманий представником відповідача 04.03.2014 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 14 на звороті).

Відповідно до частини другої статті 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (стаття 652 Цивільного кодексу України).

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість внесення змін до договору, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Згідно з підпунктом 271.1.1. пункту 271.1. статті 271 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом, є базою оподаткування податком за землю.

У відсотках від нормативної грошової оцінки земельної ділянки встановлюється ставка податку за земельну ділянку, з урахуванням кратності якого визначається мінімальний та максимальний розмір річної орендної плати.

Оскільки розмір орендної плати за землю визначається з урахуванням нормативної грошової оцінки земельної ділянки, нормативна грошова оцінка переданої в оренду спірної земельної ділянки змінилась, підлягають перегляду і відповідні умови договору.

Аналогічна позиція викладена в постановах Верховного суду України від 06.12.2010 року у справі № 2-1/10068-2008, від 27.12.2010 року у справі №27/15-10, від 23.05.2011 року у справі №7/105-10(30/234-09), від 04.07.2011 року у справі №41/81пд).

Рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного Суду України (стаття 111 28 господарського процесуального кодексу України).

Згідно Витягу про грошову оцінку спірної земельної ділянки №224 від 04.02.2014 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 28.01.2014 року становить 2 220 010,60 грн. (а.с. 15).

Розмір земельного податку становить: 2 220 010,60 грн. х 1% = 22 200,11 грн. Орендна плата становить 22 200,11 грн. х 3 (коефіцієнт, який розраховується відповідно до категорії земельної ділянки) = 66 600,33 грн.

Враховуючи, що має місце зміна законодавства щодо визначення розміру орендної плати за користування землею, рішенням Дніпродзержинської міської ради встановлений розмір річної орендної плати в трикратному розмірі земельного податку, апеляційний господарський суд вважає правомірним висновок місцевого господарського суду про задоволення позовних вимог про внесення змін до пункту 4.1 договору оренди земельної ділянки від 05.10.2007 року (державна реєстрація від 15.10.2007 року №08066) в частині зміни розміру орендної плати за користування земельною ділянкою та встановлення її в розмірі 66 600,33 грн./рік без ПДВ.

Також, апеляційний господарський суд погоджується з висновком місцевого господарського суду про задоволення позовних вимог про внесення змін до п.2.2 договору щодо визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 28.01.2014 року в розмірі 2 220 010,60 грн.

Відтак, господарський суд дійшов правомірного висновку щодо наявності підстав для внесення змін до договору щодо розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру річної орендної плати, яка визначена з урахуванням чинного законодавства та рішення органу місцевого самоврядування.

Частиною 3 статті 653 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Доводи відповідача про те, що Витяг про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 28.01.2014 року не містить детального розрахунку з якого розрахована нормативно грошова оцінка спірної земельної ділянки, що ставить під сумнів правильність розрахунку нормативно грошової оцінки земельної ділянки та не може прийматися судом, відхиляються апеляційним господарським судом з наступних підстав.

Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів проводиться незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель").

Відповідно до пункту 4 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затверджене Указом Президента України від 08.04.2011 року №445/2011, Держземагентство України відповідно до покладених на нього завдань видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок та надає інші адміністративні послуги відповідно до законодавства.

Рішенням Дніпродзержинської міської ради від 12.07.2013 року №842/VІ затверджено технічну документацію з нормативно грошової оцінки земель міста Дніпродзержинська (доказів визнання недійсним вказаного рішення до суду не надано), Витяг №224 від 04.02.2014 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виданий Відділом Дерземагентва у м. Дніпродзержинську Дніпропетровської області Головного управління Держземагенства у Дніпропетровській області в межах своєї компетенції, тому в апеляційного господарського суду не виникає сумніву щодо відомостей, які містяться у зазначеному Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки.

Апеляційний господарський суд відхиляє доводи відповідача про відсутність у позивача права на звернення до суду з позовом про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, у зв'язку з недотриманням вимог статті 188 Господарського кодексу України, оскільки надсилання відповідачу пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання позивачем вимог частини другої статті 188 Господарського кодексу України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом до відповідача про зміну умов договору. Наведене узгоджується з приписами п.2.19 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 року №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин".

Згоди про внесення змін до договору щодо розміру річної орендної плати, який би відповідав вимогам законодавства та рішенню міської ради від 12.07.2013 року № 842-38/VІ на дату прийняття рішення у даній справі судом першої інстанції та при розгляді справи судом апеляційної інстанції позивач з відповідачем у позасудовому порядку не досягли, оскільки відповідні зміни до договору в позасудовому порядку не внесені (відповідні докази в матеріалах справи відсутні).

Також, з огляду на встановлені вище обставини справи, зазначені положення законодавства, колегія суддів апеляційного господарського суду відхиляє решту доводів відповідача, наведених в обґрунтування апеляційної скарги.

Таким чином, апеляційний господарський суд не вбачає підстав, передбачених статтею 104 Господарського процесуального кодексу України, для зміни або скасування рішення суду першої інстанції та, відповідно, підстав для задоволення апеляційної скарги.

Судовий збір за подання апеляційної скарги відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України відносяться на відповідача.

Керуючись статтями 101, 103-105 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Крафт" на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 10.06.2014 року у справі № 904/1940/14 залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 10.06.2014 року у справі №904/1940/14 залишити без змін.

Головуючий суддя Н.В. Пархоменко

Суддя Л.А. Коваль

Суддя А.Є. Чередко

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення14.08.2014
Оприлюднено18.08.2014
Номер документу40145447
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/1940/14

Постанова від 14.08.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Пархоменко Наталія Володимирівна

Ухвала від 01.07.2014

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Пархоменко Наталія Володимирівна

Рішення від 10.06.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

Ухвала від 20.05.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

Ухвала від 22.04.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

Ухвала від 27.03.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні