Постанова
від 12.08.2014 по справі п/811/2555/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 серпня 2014 року Справа №П/811/2555/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у порядку письмового провадження в м. Кіровограді адміністративну справу

за позовом: Приватного підприємства «Авенсіс-Сервіс», 25000, м. Кіровоград

до відповідача : Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

Приватне підприємство «Авенсіс-Сервіс» звернулося з позовом до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області про:

- визнання протиправними дій Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області щодо коригування показників податкової звітності приватного підприємства «Авенсіс-Сервіс» (код 32504890) за лютий 2014 року в автоматизованій базі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту системи «Податковий блок» («Електронна автоматизована система «Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» на підставі акта №123/11-23-22-06/32504890 від 06.06.2014 р., складеного Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області;

- зобов'язання Кіровоградську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області відновити в електронній базі АІС ДПС «Податковий блок» та АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» суми податкового кредиту, які Приватне підприємство «Авенсіс-Сервіс» задекларувало за рахунок податкових накладних, виписаних контрагентом-постачальником за лютий 2014 р. в розмірі 106 499,00 грн. та задекларовані суми податкового зобов'язання в частині податкового кредиту, сформованого за рахунок податкових накладних. виписаних для підприємств-покупців у розмірі 109 203,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у системному продукті «Податковий блок» та «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» повинні відображатися суми податкового кредиту та податкового зобов'язання з податку на додану вартість задекларовані позивачем, а зміни таких показників, обчислені на підставі акта перевірки, можуть бути відображені в інформаційній базі лише після складання податкового повідомлення-рішення та його узгодження у передбаченому законом порядку.

Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» є програмним продуктом, створеним для внутрішнього використання органами державної податкової служби для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі, а тому внесення або зміна інформації у базах інформаційних систем, які використовуються органами державної податкової служби, зокрема АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» самі по собі не зумовлюють для платника податків будь-яких юридичних наслідків у формі виникнення або зміни прав та обов'язків.

У судовому засіданні позивач підтримав заявлені позовні вимоги, при цьому представником позивача подано заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження (а.с.91).

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою про отримання судової повістки (а.с.69).

На підставі усної ухвали, прийнятої в судовому засіданні 12.08.2014 р. та занесеної до журналу судового засідання (а.с.93), подальший розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

02 червня 2014 року посадовою особою Кіровоградської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ПП «Авенсіс-Сервіс» з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість та доходів і витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування з податку на прибуток по взаємовідносинах з ТОВ «Торговий дім Ветек» за лютий 2014 року, за результатами якої складено акт №123/11-23-22-06/32504890 від 06.06.2014 р. (а.с.8-31).

Згідно з п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2014 р. судом встановлено, що ПП «Авенсіс-Сервіс» у лютому 2014 р. задекларовано, зокрема, податкове зобов'язання в розмірі 109 202,66 грн. за господарською операцією з ФГ «Козаков» та податковий кредит у розмірі 106 499,22 грн. за взаємовідносинами з ТОВ «Торговий дім Ветек» (а.с.55-63).

Зі змісту акта №123/11-23-22-06/32504890 від 06.06.2014 р. встановлено, що перевіркою виявлено завищення ПП «Авенсіс-Сервіс» у лютому 2014 року податкового зобов'язання у сумі 109 203,00 грн. та податкового кредиту в розмірі 106 499,00 грн. (а.с.8-31).

У матеріалах справи міститься роздруківка інформаційної системи «Податковий блок», зі змісту якої встановлено, що податковим органом на підставі акта перевірки №123/11-23-22-06/32504890 від 06.06.2014 р. проведено коригування показників задекларованих ПП «Авенсіс-Сервіс» у податковій декларації з ПДВ за лютий 2014 року, а саме: податкових зобов'язань у сумі 109 202,66 грн. за господарською операцією з ФГ «Козаков» та податкового кредиту у розмірі 106 499,22 грн. за взаємовідносинами з ТОВ «Торговий дім Ветек» (а.с.75-76).

У відповідності до п.71.1 ст.71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Відповідно до п.74.1 ст.74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби.

Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Згідно з п.74.2 ст.74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

Зі змісту п.1.1 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника податку - фізичної особи-підприємця, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 р. №165 (далі за текстом - Методичні рекомендації), вбачається, що вони запроваджуються в органах Міністерства доходів і зборів України з метою поліпшення адміністрування податків, повноти декларування податкових зобов'язань в умовах впровадження спеціального програмного забезпечення для удосконалення діючих процедур проведення камеральних перевірок, що покращить якість матеріалів перевірок та сприятиме зменшенню термінів їх проведення.

Відповідно до пп.1.3.1 п.1.3 Методичних рекомендацій під час реалізації цих рекомендацій використовуються такі програмні продукти, як підсистеми інформаційної системи «Податковий блок» - «Реєстрація ПП», «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», «Аналітична система», «Облік платежів».

Таким чином, інформаційна система «Податковий блок» є інформаційною базою обробки та використання податкової інформації, а результати її опрацювання використовуються в своїй діяльності органами державної податкової служби.

З огляду на викладене, самостійна зміна податковим органом задекларованих платником податків показників у інформаційній системі «Податковий блок» порушує права та інтереси позивача, оскільки декларуючи податкові зобов'язання та податковий кредит платник податків має право, щоб задекларовані ним показники відповідали показникам відображеним в електронній базі податкової звітності.

Більш того, суд зауважує, що невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, задекларованих позивачем у деклараціях з ПДВ показникам відображеним в електронній базі податкової звітності може мати негативні наслідки як для самого платника податків, так і для його контрагентів.

У відповідності до п.4.9, 5.1, 5.4 Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПС України від 14.06.2012 р. №516, за відсутності зауважень до оформлення податкової звітності вона реєструється, а дані податкової звітності вносяться до електронної бази районного рівня. Обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність.

Із системного аналізу зазначених норм вбачається, що обов'язок платника податків щодо подання податкової декларації за звітний період кореспондується з обов'язком податкового органу щодо прийняття такої декларації та, у випадку відсутності зауважень до її оформлення, відображення показників декларації у відповідних базах податкової звітності. При цьому до електронної бази податкової звітності органу ДПС посадовими особами податкового органу вносяться задекларовані показники податкового кредиту та податкових зобов'язань конкретного платника податків.

Тобто, показники підсистеми «Аналітична система» інформаційної системи «Податковий блок» формуються на підставі даних задекларованих платниками податків у податкових декларацій з ПДВ та повинні їм відповідати. При цьому, з огляду на зміст Податкового кодексу України, акт зустрічної перевірки у якому відображені висновки про заниження (завищення) податкових зобов'язань та кредиту, не є підставою для коригування в електронній базі даних податкової звітності задекларованих платником податків, так як і не може бути підставою для винесення податковим органом податкових повідомлень-рішень.

Зважаючи на викладене суд дійшов висновку, що відповідачем протиправно та безпідставно в підсистемі «Аналітична система» інформаційної системи «Податковий блок» згідно з актом №123/11-23-22-06/32504890 від 06.06.2014 р. проведено коригування задекларованих позивачем за лютий 2014 року показників податкових зобов'язань у сумі 109 202,66 грн. та податкового кредиту у розмірі 106 499,22 грн., а тому позовні вимоги про визнання протиправними таких дій та зобов'язання відновити відкориговані показники підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Відтак підлягає присудженню з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Авенсіс-Сервіс» сплачений позивачем судовий збір у розмірі 146,16 грн.

Керуючись ст.ст.86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправними дії Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області щодо коригування в підсистемі «Аналітична система» інформаційної системи «Податковий блок» на підставі акта Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області №123/11-23-22-06/32504890 від 06 червня 2014 року задекларованих Приватним підприємством «Авенсіс-Сервіс» за лютий 2014 року показників податкових зобов'язань у розмірі 109 202,66 грн. та податкового кредиту у розмірі 106 499,22 грн.

3. Зобов'язати Кіровоградську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області відновити у підсистемі «Аналітична система» інформаційної системи «Податковий блок» показники задекларованих Приватним підприємством «Авенсіс-Сервіс» за лютий 2014 року показників податкових зобов'язань у розмірі 109 202,66 грн. та податкового кредиту у розмірі 106 499,22 грн. у розрізі контрагентів, що були відкориговані на підставі акта Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області №123/11-23-22-06/32504890 від 06 червня 2014 року.

Присудити Приватному підприємству «Авенсіс-Сервіс», код ЄДРПОУ 32504890 (25000, м. Кіровоград, вул. Орджонікідзе, 2, кімната 108) з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 146,16 грн. (сто сорок шість грн. 16 коп.).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. Момонт

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2014
Оприлюднено18.08.2014
Номер документу40156052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/2555/14

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 14.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Постанова від 23.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 22.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Постанова від 12.08.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 31.07.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні