Копія СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 18 серпня 2014 р. справа №818/2032/14 Суддя Сумського окружного адміністративного суду Бондар С.О., розглянувши в письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "Акскад" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,- В С Т А Н О В И В: Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом в якому просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Акскад" адміністративно-господарські санкції у розмірі 9765 грн. та пеню у розмірі 254,91 грн. Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач, всупереч вимог ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, маючи середньооблікову чисельність працюючих інвалідів меншу ніж встановлено нормативом, передбаченим ст.19 даного Закону, не сплатив у передбаченому Законом розмірі адміністративно-господарські санкції у розмірі 9765 грн. За порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу була нарахована пеня у розмірі 254,91 грн. Представник позивача належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився (а.с.8). В письмовій заяві, що надійшла до суду, позовні вимоги підтримує в повному обсязі, справу просить розглядати без його участі (а.с.11). Відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи (а.с.9), в судове засідання не з'явився без поважних причин, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав. Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які приймають участь у справі, згідно ст.ст. 12, 41, 122, 128 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд даної справи здійснений в письмовому провадженні без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального пристрою. Суд, вивчивши письмові матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, вважає за необхідне позов задовольнити, виходячи з наступного. Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Акскад" зареєстроване як юридична особа та відповідно до вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" перебуває на обліку за місцем реєстрації в СОВ Фонду соціального захисту інвалідів. Відповідно до форми 10-ПІ "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2013 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу товариства з обмеженою відповідальністю "Акскад" становила 10 осіб (а.с.4). Тому, із врахуванням положень ст.19 Закону, для підприємства відповідача норматив для працевлаштування інвалідів складає 1 робоче місце, яке не було зайнято інвалідом. Відповідачем самостійно в звіті за формою №10-ПІ розрахована сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 9765 грн. (а.с.4). Згідно ч.3 ст.18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі - Закон) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Як вбачається з листа Шосткинського міськрайонного центру зайнятості від 23.07.2014 року №02-05/1847 товариство з обмеженою відповідальністю "Акскад" у 2013 році до центру зайнятості з офіційними заявками про направлення інвалідів на підприємство для працевлаштування не зверталося (а.с.5). Таким чином, відповідач не виконав обов'язку по інформуванню державних органів щодо наявних вакансій для працевлаштування інвалідів. Відповідно до ст.19 Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Згідно ч.9 ст.19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Статтею 20 Закону встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Таким чином, відповідач не забезпечив встановленого нормативу робочих місць, чим порушив вищезазначені вимоги Закону та не перерахував у повному обсязі встановлені Законом адміністративно-господарські санкції у розмірі 9765 грн. Стаття 20 Закону передбачає, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Як вбачається з розрахунку суми позову, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій була нарахована пеня в розмірі 254 грн. 91 коп. (а.с.3, зворотній бік). Враховуючи, що відповідачем сума адміністративно-господарських санкцій в розмірі 9765грн. та пеня у розмірі 254 грн. 91 коп., не погашені, що підтверджується дослідженими матеріалами справи, доказів сплати боргу відповідачем не надано, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "Акскад" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені – задовольнити. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Акскад" (код ЄДРПОУ 36848921; Сумська область, м. Шостка, вул. Шевченка, 14) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (отримувач: ГУДКСУ у Сумській області, банк отримувача: ГУДКСУ у Сумській області, рахунок: 31212230700002, МФО 837013, ЄДРПОУ 37970593) адміністративно-господарські санкції у розмірі 9765 грн. та пеню у розмірі 254 грн. 91 коп., а всього 10019,91 грн. (десять тисяч дев"ятнадцять грн. 91 коп.). Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя (підпис) С.О. Бондар З оригіналом згідно: Суддя С.О. Бондар
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2014 |
Оприлюднено | 19.08.2014 |
Номер документу | 40168332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні