ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 серпня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/3034/14
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Удовіченко С.О., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лаваль" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В:
31 липня 2014 року Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лаваль" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки експлуатації будівлі майстерні ТОВ Фірми "Лаваль" (Г2 згідно експлікації), розташованої за адресою: Полтавська область, м.Лубни, вул. Вишневецьких, 4.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2014 року за вказаним позовом відкрито скорочене провадження.
07 серпня 2014 року відповідачем отримано копію ухвали про відкриття скороченого провадження, що підтверджується відміткою про отримання у повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення. У строк, встановлений частиною 3 статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, заперечень проти позову відповідачем до суду не подано.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що за результатами перевірки додержання вимог законодавства у сферах техногенної і пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності, аварійно-рятувальних служб на об'єктах Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лаваль" зафіксовано низку порушень відповідачем вимог нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту, виявлених під час перевірки, до усунення яких експлуатація об'єкта є неможливою. Сукупність виявлених порушень, як на думку позивача, може призвести до виникнення пожежі, швидкого її розповсюдження, не дозволить вчасно її ліквідувати та потенційно загрожує життю і здоров'ю людей.
У зв'язку з цим позивач звернувся до суду з даним позовом та просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки експлуатації будівлі майстерні ТОВ Фірми "Лаваль" (Г2 згідно експлікації), розташованої за адресою: Полтавська область, м.Лубни, вул. Вишневецьких, 4, та встановити порядок та спосіб виконання рішення шляхом зобов'язання відповідача зачинити всі зовнішні двері (ворота) вказаної вище будівлі. Також, просив покласти на Лубенський районний відділ Управління ДСНС України у Полтавській області, який знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 27/2, м. Лубни, обов'язок щодо забезпечення виконання рішення, а саме: накласти печатки на зовнішні двері (ворота) будівлі.
Суд, вивчивши та дослідивши наявні в матеріалах справи документи, встановив наступне.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лаваль" (код ЄДРПОУ 23547741) зареєстроване як юридична особа у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 23 березня 2009 року, Свідоцтво Серії А00 №821326.
Як слідує з матеріалів справи, на підставі наказу від 19 червня 2014 року №10, у період з 21 по 25 липня 2014 року посадовою особою Лубенського районного відділу Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області проведено планову перевірку додержання (виконання) ТОВ "Фірма "Лаваль" вимог законодавства у сферах техногенної і пожежної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
За результатами вказаної перевірки складено Акт від 25 липня 2014 року №389, яким зафіксовано порушення вимог "Правил пожежної безпеки в Україні" (НАПБ A.01.001 - 2004), які мали місце у будівлі майстерні Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лаваль".
Надаючи правову оцінку вимогам позивача, суд виходив з наступного.
Згідно з пунктом 1 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій затвердженого наказом ДСНС України від 04 лютого 2013 року №3, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру. Управління підпорядковується ДСНС України.
У відповідності до статей 64, 65, 66 Кодексу цивільного захисту України, Управління здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до чинного законодавства.
Суд зазначає, що Кодексом цивільного захисту України регулюються відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Згідно частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
У відповідності до пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зокрема, є:
- недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
- порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.
Таким чином, перевіркою встановлено порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, а саме, вимог «Правил пожежної безпеки з Україні» у будівлі майстерні ТОВ Фірми «Лаваль» (Г2 згідно експлікації), розташованої за адресою: Полтавська область, м. Лубни, вул. Вишневецьких, 4, а саме:
- приміщення не забезпечені вогнегасниками відповідно до вимог норм (п. 6.4.8).
- на вікнах приміщень, де перебувають люди, влаштовані глухі ґрати (п. 4.2.14);
- не влаштований другий евакуаційний вихід по зовнішнім металевим сходам із другого поверху будівлі (пп. 4.3.1, 4.2.13);
- у сходовій клітці при вході на другий поверх знято передбачені проектом двері (п. 4.3.11);
- у сходовій клітці для облицювання стін та сходових площадок використано горючі матеріали (п. 4.3.11);
- у сходовій клітці влаштовано приміщення для зберігання технічного інвентарю (п. 4.3.11).
Тобто, серед порушень відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, мають місце такі, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, та у подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері цивільного захисту та пожежної безпеки, що, у свою чергу, є підставою для застосування санкцій за порушення вимог законодавства з питань пожежної безпеки.
Відповідно до частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Таким чином, позовні вимоги Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Руда" про вжиття заходів реагування під час здійснення державного нагляду підлягають задоволенню.
Стосовно встановлення порядку та способу виконання даного рішення, суд зазначає наступне.
Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні . Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення. Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Надаючи оцінку вимозі позивача про встановлення способу та порядку виконання рішення, що визначено у зобов'язанні відповідача повного зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки експлуатації будівлі майстерні ТОВ Фірми "Лаваль" (Г2 згідно експлікації), розташованої за адресою: Полтавська область, м.Лубни, вул. Вишневецьких, 4, суд вважає за достатнє встановити спосіб та порядок виконання рішення шляхом зобов'язання відповідача зачинити всі зовнішні двері (ворота) вказаної виже будівлі.
Щодо покладення обов'язку виконання рішення варто зауважити, що зазначеними вище нормами кодексу встановлено право визначення відповідних суб'єктів владних повноважень, але не звужуючи їх повноваження конкретизацією меж забезпечення виконання такого рішення суду.
За таких обставин, суд вважає за можливе покласти на Лубенський районний відділ Управління ДСНС України у Полтавській області, який знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 27/2, м. Лубни , обов'язок щодо забезпечення виконання рішення.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідачем не надано заперечень проти позову та доказів у їх підтвердження, у той час як позивачем доведено обґрунтованість позовних вимог, отже, вони підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-162, 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській областіі до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лаваль" про вжиття заходів реагування під час здійснення державного нагляду задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лаваль" (код ЄДРПОУ 23547741), а саме: зупинити до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки експлуатації будівлі майстерні ТОВ Фірми "Лаваль" (Г2 згідно експлікації), розташованої за адресою: Полтавська область, м. Лубни, вул. Вишневецьких, 4.
Встановити спосіб та порядок виконання рішення шляхом зобов'язання відповідача зачинити всі зовнішні двері (ворота) будівлі майстерні ТОВ Фірми "Лаваль".
Покласти на Лубенський районний відділ Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області, який знаходиться за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 27/2, м. Лубни, Полтавська область, обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд.
Суддя С.О. Удовіченко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2014 |
Оприлюднено | 20.08.2014 |
Номер документу | 40188417 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.О. Удовіченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні