22/312
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м.Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.09.2006 Справа № 22/312
за позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м.Полтава
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Наука-Агро-Маяк", с.Малий Кобелячок
про стягнення 18224,25 грн., пені - 359,02 грн.
Суддя Георгієвський В.Д.
Представники:
від позивача: Прохорова Н.М. дор.№ 04-3/11 від 10.01.06 р.
від відповідача: Шендрик С.І. дор.№ 79 від 15.07.06 р.
Розглядається позовна заява про стягнення 18224,25 грн. штрафних санкцій, 359,02 грн. пені за не створення 3 робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2005р.
Справа слухається після зміни складу суду ухвалою заступника голови суду від 04.09.06 р.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги.
Представник відповідача позовні вимоги не визнає, посилаючись на те, що Фонд соціального захисту інвалідів не має права звертатися до господарського суду.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, суд встановив:
Згідно зі ст.19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. №875-ХІІ (в редакції станом на 31.12.2005р.) для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Відповідно до ст. 20 вказаного Закону підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Згідно даних звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005р. (форма №10-ПІ) середньооблікова чисельність працюючих у відповідача в 2005р. становила 99 осіб, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів складає 4 місця. Фактично в 2005р. у відповідача працював 1 інвалід.
Відповідно до п.14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інваліда, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995р. №314 відповідач повинен інформувати державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.
Відповідно до листа Управління праці та соціального захисту населення Новосанжарськоїї районної державної адміністрації № 02-15/570 від 09.03.2006 р. та листа Новосанжарського районного центру зайнятості № 538 від 14.03.2006 р. відповідач не надавав інформацію про наявність вільних робочих місць створених для працевлаштування інвалідів у 2005 році.
Ч.2 ст.20 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що порушення термінів сплати штрафних санкцій тягне за собою нарахування пені в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день її прострочення, включаючи день сплати.
Відповідач у визначений Законом термін, а саме до 15.04.2006 р . не сплатив добровільно штрафні санкції. Таким чином, за порушення терміну сплати штрафних санкцій відповідачу нараховується пеня в розмірі 359,02 грн.
Тобто, відповідач не вжив передбачених законодавством заходів по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів згідно встановленого нормативу.
В той же час твердження відповідача про те, що Фонд України соціального захисту інвалідів не має права звертатись до господарського суду з позовом про стягнення штрафних санкцій, є помилковим, оскільки Конституція України передбачає право любої особи звернутися в суд за захистом її прав.
Так, відповідно до ч.2 ст.124 Конституції України, юрисдикція судів поширюєтсья на всі правовідносини, що виникають у державі.
Конституційний Суд України у своєму рішенні від 09.07.2002 р. № 15-рп/2002 щодо тлумачення ч.2 ст.124 Конституції України звертає увагу на те, що норми Конституції України, які визначають юрисдикцію судів щодо конкретних правовідносин та право особи на судовий розгляд спору, не можуть бути поставлені в залежність від наявності чи відсутності в законах України спеціальних положень про можливість звернення до суду по кожній конкретній категорії справ. А також подання відділеннями Фонду до господарського суду позовних заяв передбачено вимогами п.11 "Порядку сплати підприємствами (об"єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів", затвердженого Постановою КМУ від 28.12.2001 р. № 1767, згідно якого у разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.
З огляду на викладене, позовні вимоги правомірні, обґрунтовані підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.94 (п.1), 160-163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити .
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Наука-Агро-Маяк" (39333, Н.Санежарський р-н, с.Малий Кобелячок, код 31937791) :
- на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, (м. Полтава, вул. Зигіна, 1, ідентифікаційний код 23813266, р/р 31216230600331 у УДК в Полтавській області, МФО 831019 ) –18224,25 грн. - штрафних санкцій та 359,02 грн. пені
- в доход державного бюджету України на рахунок ВДК у м. Полтаві, р/р 31111095600002 УДК у Полтавській області, МФО 831019, ЗКПО 23809520, код платежу 22090200 державне мито в сумі – 185,83 грн.
Після набрання цією постановою законної сили, у разі надходження від позивача
заяви на видачу виконавчих листів, видати виконавчі листи.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України. Постанова може бути оскаржена в порядку, встановленому ст.186 КАС України.
Суддя Георгієвський В.Д.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 401908 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Киричук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні