Постанова
від 13.08.2014 по справі 909/728/13
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" серпня 2014 р. Справа № 909/728/13

Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого-судді Бойко С. М.

суддів Бонк Т. Б.

Марко Р. І.

при секретарі судового засідання Н. Томкевич

за участю представників:

від позивача - з'явився,

від відповідача - з'явився

розглянув апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій"

на рішення господарського суду Івано-Франківської області області від 10.06.2014 року, суддя Булка В.І. , у справі № 909/728/13

за позовом: Комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром", вул.Ботанічна, 2, м. Івано-Франківськ, 76000,

до відповідача : Товариства з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій", вул. В.Чорновола, 52, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77300,

про стягнення 76 808,45грн. заборгованості за послуги водопостачання та водовідведення за неналежне виконання договору №76/103 на відпуск і споживання питної води з комунального водопроводу та на приймання стічних вод до комунальної каналізації від 01.07.07,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 02.09.13 позов комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" задоволено частково. Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій" на користь комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" заборгованості 61 557,27 грн. та 1 720,50 грн. судового збору. В решті позову відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 02.12.13 вказане вище рішення залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 19.03.14 рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 02.09.13 та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 02.12.13 у справі скасовано. Справу передано на новий розгляд до господарського суду Івано-Франківської області. Суд касаційної інстанції вказав, що при повторному розгляді необхідно встановити фактичні обставини, пов'язані із отриманням (переоформленням) позивачем ліцензії та сфери її дії, та визначення його правового статусу (виробника чи виконавця) у відносинах із відповідачем, що має правове значення для застосування тарифів на спірні правовідносини між сторонами.

Рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 10.06.14 позов комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" задоволено. Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій" на користь комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" заборгованості 76 808, 45 грн. та 1 720,50 грн. судового збору.

Не погоджуючись з даним рішенням ТОВ "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій" подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 10.06.2014 року скасувати, прийняти нове, яким позов задоволити частково, стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій" на користь Комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" 3 951, 31 грн.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції при прийнятті рішення було порушено норми матеріального і процесуального права. А саме скаржник стверджує, що судом першої інстанції не виконано вказівок Вищого господарського суду України щодо встановлення фактичних обставин, пов'язаних із отриманням (переоформленням) позивачем ліцензії та сфери її дії, не визначено його правовий статус (виробника чи виконавця) у відносинах із відповідачем, що є порушенням норм процесуального права та неповним з'ясуванням обставин справи. Окрім того, відповідач вказує, що суд при вирішенні даного спору не застосував положення статті 32 "Про питну воду та питне водопостачання", частину 2 статті 32 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ст. 6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", Постанову Нацкомісії від 30.09.2011 року № 190 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення КП "Івано-Франківськводоекотехпром"», що є неправильним застосуванням норм матеріального права.

Позивачем було подано до суду відзив на апеляційну скаргу, в якому останній заперечує доводи відповідача та просить рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 10.06.2014 року залишити без змін. При цьому апелянт вказує, що рішення Вістівської сільської ради Калуського району Івано-Франківської області № 167 від 19.05.2012 року є чинним, відтак тариф для розрахунку визначений як 19 грн./куб.м.

Розглянувши наявні в справі матеріали, давши належну оцінку доводам та запереченням, які містяться в апеляційній скарзі, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що рішення господарського суду Івано-Франківської області слід частково скасувати, а апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій" задоволити з наступних підстав.

06.07.2006 року між Комунальним підприємством "Івано-Франківськводоекотехпром" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Готель Меркурій", правонаступником якого є Товариство з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій", укладено договір на відпуск і споживання питної води з комунального водопроводу та на прийняття стічних вод до комунальної каналізації № 4-В.

Відповідно до п.1.1 вказаного вище договору, позивач ("Водоекотехпром") зобов'язався надавати відповідачу ("Абоненту") послуги водопостачання холодної води та водовідведення, а відповідач ("Абонент") - своєчасно оплачувати надані йому послуги та інші платежі згідно з умовами цього договору та додатками до договору, що є його невід'ємними частинами.

Згідно із пп.2.1.1 п. 2.1 договору № 4-В від 06.07.2006 тариф на послуги водовідведення встановлений у розмірі 12,72 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ).

Відповідно до п.п.2.1.2 п.2.1 договору, позивач залишає за собою право змінювати тарифи, які встановлені згідно з чинним законодавством України, без будь-яких додаткових узгоджень з абонентом розмірів цих тарифів та термінів їх введення. У разі зміни тарифу, діючого на час укладення договору, оплата абонентом наданих послуг здійснюється за новими тарифами без зміни інших умов договору. Повідомлення абонента про всі зміни тарифів здійснюється через газету "Західний кур'єр" за один місяць до змін.

Як передбачено пп.2.2.1-2.2.2 п.2.2 договору, позивач зобов'язується щомісячно в 3-й робочий день місяця направляти представника у відділ збуту "Водоекотехпрому" для подання додатку 4 - "Акту про обсяги переданої абоненту питної води і прийняття від цього стічних вод", який є невід'ємною частиною договору, одержання відповідних рахунків на оплату та надання водоекотехпрому документів, що підтверджують оплату в розрахунковому періоді; здійснювати оплату послуг водопостачання та водовідведення в 3-х денний термін з моменту отримання рахунку та здійснювати авансовий платіж, який вноситься до 1-го числа місяця, за який здійснюється передоплата, в розмірі вартості наданих послуг у минулому місяці.

Пунктом 5.1. договору зазначено, що цей договір набирає чинності з дня його підписання і укладається на термін до 31.12.2006.

Договір вважається продовженим на наступний календарний рік, якщо протягом останнього місяця терміну дії договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов.

Як вбачається з матеріалів справи 01.07.2007 року між позивачем та відповідачем укладено Договір на відпуск і споживання питної води з комунального водопроводу та на прийняття стічних вод до комунальної каналізації № 76/103, відповідно до умов якого позивач зобов'язався надавати відповідачу послуги водопостачання холодної води та водовідведення, а відповідач - своєчасно оплачувати надані йому послуги та інші платежі згідно з умовами цього договору та додатками до договору, що є його невід'ємними частинами.

Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 договору № 76/103 від 01.07.2007 тариф на послуги водопостачання встановлений у розмірі 10,71 грн. за 1 куб.м. (без ПДВ).

Як передбачено пп.2.1.2 п.2.1 договору позивач залишає за собою право змінювати тарифи, які встановлені згідно з чинним законодавством України, без будь-яких додаткових узгоджень з відповідачем розмірів цих тарифів та термінів їх введення. У разі зміни тарифу, діючого на час укладення договору, оплата абонентом наданих послуг здійснюється за новими тарифами без зміни інших умов договору. Повідомлення відповідача про всі зміни тарифів здійснюється через газету "Західний кур'єр" за один місяць до змін.

Згідно із пп. 2.2.1-2.2.2 п. 2.2 договору відповідач зобов'язується щомісячно в 3-й робочий день місяця направляти представника у відділ збуту "Водоекотехпрому" для подання додатку 4 - "Акта про обсяги переданої абоненту питної води і прийняття від цього стічних вод", який є невід'ємною частиною договору, одержання відповідних рахунків на оплату та надання "Водоекотехпрому" документів, що підтверджують оплату в розрахунковому періоді; здійснювати оплату послуг водопостачання та водовідведення в 3-х денний термін з моменту отримання рахунку та здійснювати авансовий платіж, який вноситься до 1-го числа місяця, за який здійснюється передоплата, в розмірі вартості наданих послуг у минулому місяці.

Пунктом 5.1. договору вказано, що цей договір набирає чинності з дня його підписання. Термін дії цього договору не встановлений. Договір вважається продовженим на наступний календарний рік, якщо протягом останнього місяця терміну дії договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов.

Відповідно до вищевказаних договорів позивач у період з 01.07.2012 по 01.06.2013 надавав відповідачу послуги з водопостачання та водовідведення, що підтверджується належно оформленими та підписаними сторонами без жодних застережень актами про обсяги переданої абоненту питної води і прийняття від нього стічних вод протягом розрахункового періоду, на оплату яких позивачем виставлялись відповідачу рахунки на оплату.

Відповідно до рішення Вістівської сільської ради Калуського району Івано-Франківської області № 167 від 19.05.2012 "Про встановлення тарифів на послуги водопостачання та водовідведення КП "Івано-Франківськводоекотехпром", встановлено наступні тарифи для КП "Івано-Франківськводоекотехпром": водопостачання - 19 грн./куб.м. (з ПДВ); водовідведення - 29 грн./куб.м. (з ПДВ).

Таким чином, суд першої інстанції дійшов висновку, що правомірною є вимога позивача про стягнення з відповідача суми боргу в розмірі 76 808,45 грн.

Однак, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду не може погодитись з таким висновком, виходячи з наступного.

Підпунктом 2 п. «а» ч. 1 статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в

Україні» (в редакції станом на дату укладення Договору № 76) було передбачено, що до

відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належало встановлення в

порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних,

транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної

власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих

питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної

власності.

Законом України "Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України" (набрав чинності з 22 липня 2010 року) внесено зміни до ряду законодавчих актів у сфері теплопостачання.

Підпунктом 2 п. «а» ч. 1 статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (в редакції станом на дату прийняття рішення Вістівською сільською радою) передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Згідно з абзацом 5 пункту 2 частини першої та пунктом 4 частини першої статті 6 Закону України "Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України" ця Комісія встановлює тарифи на комунальні послуги суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється Комісією, а також визначає суб'єктів природних монополій, діяльність яких регулюється відповідно до цього Закону, та складає і веде галузеві реєстри таких суб'єктів господарювання.

Аналогічна правова норма міститься в частині 3 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»: при встановленні цін/тарифів на послуги, які виробляються суб'єктами природних монополій, діяльність яких регулюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, та національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, відповідно до законодавства, повноваження органів місцевого самоврядування поширюються виключно на тариф (складову тарифу), який (яка) не підлягає встановленню цими національними комісіями.

Таким чином, із 22 липня 2010 року з повноважень органів місцевого самоврядування виключено право встановлювати тарифи на теплову енергію, централізоване водопостачання і водовідведення для суб'єктів природних монополій, яким є позивач у цій справі.

Аналогічна до наведеної вище позиції, викладена в постанові Верховного Суду України від 11.12.2012 року по справі 3-59гс12. Згідно ст. 111-28 ГПК України Рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України.

Зважаючи на вищевикладене, ні виконавчий комітет Вістівської сільської ради, ні Вістівська сільська рада не мали належних повноважень щодо встановлення тарифів КП "Івано-Франківськводоекотехпром", оскільки такі тарифи вже були затверджені Нацкомісією.

Таким чином, суд першої інстанції при вирішенні даного спору порушив вимоги підпункту 2 п. «а» ч. 1 статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і частини 3 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», що є підставою для скасування оскаржуваного судового рішення.

Постановою Нацкомісії від 30.09.2011 року № 190 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення КП "Івано-Франківськводоекотехпром"» встановлено Комунальному підприємству "Івано-Франківськводоекотехпром" як ліцензіату та виробнику тарифи на послуги з централізованого водопостачання в розмірі - 3,12 грн. за 1 куб. м (без ПДВ); на послуги з централізованого водовідведення - 2,09 грн. за 1 куб. м (без ПДВ).

Вищий господарський суд України в свої постанові від 19.03.14 р. зазначив: згідно із ч. 2 ст. 22 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" на споживачів покладений обов'язок своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.

Статтею 32 вказаного Закону передбачено, що за надання послуг з питного водопостачання споживач вносить плату за нормами і тарифами, що регулюються у встановленому законодавством порядку. Порядок справляння плати за надання послуг з питного водопостачання встановлюється законодавством.

Відповідно до частини 2 статті 32 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

Як передбачено пунктом 1.10. Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах і селищах України, тарифи на користування водою від комунальних водопроводів та приймання стічних вод до комунальної каналізації визначаються згідно з чинним законодавством України без будь-яких додаткових узгоджень з абонентами розмірів цих тарифів та термінів їх введення.

Згідно із ч. 4 ст. 11 Закону "Про питну воду та питне водопостачання" органом державного регулювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, зокрема, здійснює ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення в обсягах, що перевищують рівень, який встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами); встановлення тарифів на комунальні послуги суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється національною комісією , що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.

Відповідно до листа за підписом члена Нацкомісії С. Ласікова від 23.04.14 р. за № 41/0/6-14 (а.с. 98, т. 2), Комунальне підприємство "Івано-Франківськводоекотехпром" провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення на підставі ліцензії серії АГ № 500073 строком дії п'ять років з 13.07.12 р., видану Комісією. А також повідомляється про те, що виробник - це суб'єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги;

Згідно листа за підписом в.о. голови Антимонопольного комітету України М. Я. Бараш від 23.04.14 р. за № 222-29/09-3644 (а.с. 100, т. 1), станом на 17.04.14 р. КП "Івано- Франківськводоекотехпром" включене Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, до реєстру суб'єктів природних монополій у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, на основі якого формується Зведений перелік суб'єктів природних монополій;

Листом Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради від 06.05.14 р. за № К/31 (а.с. 118, т. 2) повідомив: КП «Івано-Франківськводоекотехпром», яке виробляє послуги з централізованого водопостачання та водовідведення на підставі ліцензії АГ №500073 виданої 13.07.2012 року є їх виробником;

Отже, КП «Івано-Франківськводоекотехпром» є виробником комунальних послуг та ліцензіатом Нацкомісії.

Як вбачається з матеріалів справи, для роз'яснення спірного питання відповідач 07.10.13 р. звернувся до Нацкомісії з листом, в якому просив надати роз'яснення, чи вищезгадані затверджені тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення мають застосовуватись при проведенні оплати Товариством з обмеженою відповідальністю «Відпочинковий розважальний комплекс «Меркурій»» за отримані ним послуги централізованого водопостачання та водовідведення від КП "Івано-Франківськводоекотехпром" щодо об'єктів, які знаходяться на території с. Вістова Калуського району Івано-Франківської області.

У відповідь, з обґрунтуванням норм чинного законодавства, Нацкомісія своїм листом від 05.11.13 р. № 4239/02-06-06 роз'яснила (а.с. 174, т. 1): «...Отже, КП "Івано-Франківськводоекотехпром" при розрахунках з ТОВ «Відпочинковий розважальний комплекс «Меркурій»» та всіма споживачами (крім населення) за надані послуги з централізованого водопостачання та водовідведення має здійснювати на підставі прямих договорів за надані послуги, виходячи з розміру затверджених Комісією тарифів на дані послуги.»

Таким чином колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що з 01.10.11 р. тариф на послуги з централізованого водопостачання має складати 3,12 грн. за 1 куб. м (без ПДВ), на послуги з централізованого водовідведення - 2,09 грн. за 1 куб. м (без ПДВ).

Відповідачем був наданий розрахунок, згідно якого заборгованість з водопостачання та водовідведення за період з 01.07.2012 року по 0106.2013 року перед КП "Івано-Франківськводоекотехпром" становить 3 951, 31 грн., жодних заперечень з приводу правильності розрахунку позивачем за вищезазначеним тарифом висловлено не було. Перевіривши даний розрахунок, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду дійшла висновку про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій" на користь Комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" 3 951, 31 грн. заборгованості, а тому рішення місцевого суду підлягає частковому скасуванню і залишення без змін стягнутої в цьому розміру суми заборгованості з розрахунку тарифів, встановлених Національною Комісією шляхом прийняття нового рішення.

Відповідно до ст. 105 ГПК України за наслідками розгляду апеляційної скарги апеляційний господарський суд приймає постанову. У постанові мають бути зазначені новий розподіл судових витрат у разі скасування чи зміни рішення.

Відповідно до ст. 49 ГПК України стороні, на користь якої відбулося рішення, господарський суд відшкодовує мито за рахунок другої сторони і в тому разі, коли друга сторона звільнена від сплати судового збору.

Відповідно до ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 104, 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу задоволити.

2. Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 10.06.2014 року у справі № 909/728/13 скасувати частково.

3. Прийняти нове рішення.

4. Позовні вимоги Комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" задоволити частково.

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій" на користь Комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" 3 951, 31 грн. заборгованості за послуги водопостачання та водовідведення.

6. В решті позовних вимог відмовити.

7. Стягнути з Комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" (код ЄДРПОУ 32360815) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Відпочинковий розважальний комплекс "Меркурій" (код ЄДРПОУ 32224073) 913,50 грн. судового збору за перегляд рішення в апеляційному порядку.

8. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

9. Справу направити в Господарський суд Івано-Франківської області.

Головуючий суддя Бойко С. М.

Суддя Бонк Т. Б.

Суддя Марко Р. І.

Дата ухвалення рішення13.08.2014
Оприлюднено20.08.2014
Номер документу40191365
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/728/13

Ухвала від 13.05.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Булка В. І.

Ухвала від 29.04.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Булка В. І.

Ухвала від 17.04.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Булка В. І.

Ухвала від 02.06.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Булка В. І.

Ухвала від 27.06.2013

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Постанова від 13.08.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.М.

Ухвала від 11.07.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.М.

Рішення від 10.06.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Булка В. І.

Ухвала від 29.04.2014

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Булка В. І.

Постанова від 19.03.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Іванова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні