Постанова
від 15.08.2014 по справі 802/2885/14-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

15 серпня 2014 р. Справа № 802/2885/14-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до дитячо-юнацької спортивної школи "Інтеграл" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

29.07.2014 року Виконавча дирекція Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулася до суду з адміністративним позовом, у якому просить стягнути з дитячо-юнацької спортивної школи "Інтеграл" (далі - ДЮСШ "Інтеграл") заборгованість в сумі 20 925,22 грн.

Представник позивача 15.08.2014 року подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Заявлені позовні вимоги повністю підтримує.

Відповідач у судове засідання на виклик суду не з'явився, поважність причин неявки суду не повідомив, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся завчасно і належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Заяв щодо неможливості розгляду справи у відсутності представника відповідача чи відкладення розгляду справи у зв'язку із неможливістю його прибуття в судове засідання суду також не надходило.

Згідно з ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене та враховуючи достатність наявних у справі доказів суд вважає можливим провести розгляд і вирішення справи у відсутності сторін в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши інші докази, які є у справі, суд приходить до переконання, що заявлений адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Дитячо-юнацька спортивна школа "Інтеграл" як юридична особа зареєстрована 31.01.1997 року (ідентифікаційний код 24896509).

Як вбачається з матеріалів справи, в період з 16 по 23 січня 2014 року спеціалістами виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було проведено планову перевірку цільового використання коштів Фонду у ДЮСШ "Інтеграл", про що складено акт від 23.01.2014року (а.с. 6-11).

Перевіркою встановлено порушення вимог пп. 2.5.1 п.2.5 р. ІІ Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасового втрати працездатності, затвердженого постановою Правління Фонду від 31.07.2012 року № 44 зі змінами та доповненнями та п. 18 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого Постановою КМУ від 05.11.2008р. № 993, а саме:

1) особу ОСОБА_1 призначено на посаду заступника директора ДЮСШ "Інтеграл" без погодження Вінницької обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Україна", що передбачено п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.1993 року № 245 "Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій". Крім того, ОСОБА_1 немає відношення до навчально-тренувальної роботи, оскільки є відповідальною лише за ведення діловодства, архів та збереження документів, що не дає права на надбавку за вислугу років. Сума нецільового використання коштів за вересень-грудень 2013 року у зв'язку із вказаними порушеннями склала 7438,08 грн.;

2) тренер-викладач з волейболу ОСОБА_2, який прийнятий на посаду без вищої освіти з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр", "спеціаліст" чи "магістр". Сума нецільового використання коштів за вересень-грудень 2013 року у зв'язку із вказаними порушеннями склала 5243,87 грн.

24.01.2014 року виконавчою дирекцією Вінницького обласного відділення Фонду на підставі акта перевірки від 23.01.2014 року прийнято рішення № 1 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, згідно з яким ДЮСШ "Інтеграл" зобов'язано повернути до Фонду кошти, використані не за цільовим призначенням, в сумі 12 681,95 та сплатити штраф за порушення порядку цільового використання страхових коштів у розмірі 6340,98 грн. (а.с. 12).

Не погоджуючись із вказаним рішенням, відповідач оскаржив його у судовому порядку. Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 21.02.2014 року у справі № 802/336/14-а адміністративний позов ДЮСШ "Інтеграл" задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасовою втрати працездатності № 1 від 24.01.2014 року в частині зобов'язання ДЮСШ "Інтеграл" повернути до Фонду соціального страхування з тимчасовою втрати працездатності кошти в сумі 7438,08 грн. та сплатити фінансові санкції в розмірі 3719,04 грн. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 15.04.2014 року вищезазначену постанову скасовано та прийнято нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог ДЮСШ "Інтеграл" відмовлено.

Оскільки рішення № 1 від 24.01.2014 року про повернення коштів фонду, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, відповідачем не було виконано, 05.05.2014 року позивач прийняв рішення № 1/1 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів фонду, яким відповідача зобов'язано повернути в повному обсязі суму страхових коштів до бюджету фонду в розмірі 19 022,93 грн. та сплатити суму нарахованого штрафу (10 %) в розмірі 1902,29 грн. Всього відповідача зобов'язано сплатити кошти в сумі 20 925,22 грн. (а.с. 13).

Згідно з ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (Закон № 2240-III) загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї, вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами.

Відповідно до ст. 9 цього Закону Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Усі застраховані особи є членами цього Фонду. Держава є гарантом надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам Фондом, стабільної діяльності Фонду.

Відповідно до ст. 48 Закону № 2240-ІІІ за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків, в порядку визначеному правлінням Фонду.

Загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, здійснюється, зокрема, за принципом цільового використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (ст. 5 Закону № 2240-ІІІ).

Згідно з ч. 1 ст. 30 Закону № 2240-ІІІ страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Крім того, за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до ч. 1 ст. 21 та ст. 22 Закону № 2240-ІІІ на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до ч. 1 ст. 21 та ст. 22 Закону № 2240-ІІІ і фінансові санкції, передбачені ч. 1 ст. 30 цього ж Закону, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

З матеріалів справи вбачається, що згідно з рішенням № 1 від 24.01.2014 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій відповідач повинен був повернути до Фонду кошти, використані не за цільовим призначенням, в сумі 12 681,95 та сплатити штраф за порушення порядку цільового використання страхових коштів у розмірі 6340,98 грн.

Вказане рішення було оскаржене до суду, однак постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 15.04.2014 року у справі № 802/336/14-а в задоволенні адміністративного позову ДЮСШ "Інтеграл" відмовлено.

В силу вимог ч. 3 ст. 254 КАС України у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Відповідно до ч. 5 ст. 254 КАС України постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Отже, постанова Вінницького апеляційного адміністративного суду від 15.04.2014 року у справі № 802/336/14-а набрала законної сили.

Оскільки згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені вищевказаним судовим рішенням, у цій справі не підлягають доказуванню, рішення Фонду № 1 від 24.01.2014 року про повернення коштів, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій слід вважати правомірним і таким, що підлягає виконанню ДЮСШ "Інтеграл".

Разом із тим, відповідач вищевказаного рішення не виконав, у зв'язку з чим 05.05.2014 ролку Фондом прийнято рішення № 1/1 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів фонду, яким ДЮСШ "Інтеграл" зобов'язано повернути в повному обсязі суму страхових коштів до бюджету фонду в розмірі 19 022,93 грн. та сплатити суму нарахованого штрафу (10 %) в розмірі 1902,29 грн. Всього відповідачу повинен сплати Фонду кошти в сумі 20 925,22 грн.

Вищезазначене рішення у визначеному законом порядку не оскаржувалося, а доказів на спростування цієї обставини ДЮСШ "Інтеграл" суду не надало.

Відповідно до положень статей 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 КАС України).

Вимоги позивача стосовно стягнення з ДЮСШ "Інтеграл" заборгованості в сумі 20 925,22 грн. є обґрунтовані, підтверджуються матеріалами справи, а відтак підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача-суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 254 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з дитячо-юнацької спортивної школи "Інтеграл" (ідентифікаційний код 24896509) на користь виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код 26076756) заборгованість в сумі 20 925 (двадцять тисяч дев'ятсот двадцять п'ять) грн. 22 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2014
Оприлюднено21.08.2014
Номер документу40191512
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2885/14-а

Постанова від 15.08.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні