Рішення
від 24.06.2009 по справі 14/59-09-1667
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/59-09-1667

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"24" червня 2009 р.

Справа  № 14/59-09-1667

За позовом  Закритого акціонерного товариства "Херсонське обласне паливопостачальне підприємство "ХЕРСОНОБЛПАЛИВО";      

до відповідачів:  Одеської залізниці   

                            Державного підприємства "Ровенькиантрацит"  

про стягнення 976,80грн.;  

Суддя Горячук Н.О.

Представники:

Від позивача: не з'явився;  

Від відповідачів: Одеської залізниці: за дов. Гордієнко

                            ДП "Ровенькиантрацит": не з'явився;  

    Суть спору: Закрите акціонерне товариство "Херсонське обласне паливопостачальне підприємство "Херсоноблпаливо" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом  про стягнення з відповідачів вартості недостачі вугілля кам'яного у сумі 976,80грн. Відповідач Одеська залізниця позов не визнає посилаючись на те, що згідно ст.111 статуту залізниць позивач має довести вину перевізника при перевезенні. Відповідач ДП "Ровенькиантрацит" позов не визнає посилаючись на відповідальність перевізника. Позивач звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи за його відсутністю.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

04.01.2006 року між закритим акціонерним товариством „Херсонське обласне паливопостачальне підприємство „Херсоноблпаливо” та приватним підприємством „Дніпроенергія” було укладено договір поставки вугільної продукції №60 (далі - договір).

Відповідно до пункту 1.1. договору постачальник зобов'язався відвантажити та передати у власність покупцю вугільну продукцію згідно з специфікаціями-рознарядками, які є невід'ємною частиною цього договору, а покупець зобов'язався прийняти та оплатити цей товар на умовах, передбачених цим договором.

Пунктом 2.1. договору сторонами було визначено, що детальна інформація про найменування, кількість, якість, ціну та загальну вартість товару, строках його поставки міститься в додатках - специфікаціях-рознарядках на кожну партію товару.

30.01.2009 року сторонами підписано специфікацію-рознарядку № 2, відповідно до якої постачальник в лютому 2009 року зобов'язався поставити для Цюрупинського паливного складу ЗАТ „Херсоноблпаливо” один вагон з вугіллям марки АМ 13-25 за ціною 740,00грн. за одну тону (з ПДВ).

На виконання умов договору по залізничній накладній №51487810 ДП „Ровенькиантрацит” 10.02.2009р. зі станції Лобівські копальні Донецької залізниці відправило на адресу Цюрупинського паливного складу ЗАТ „Херсоноблпаливо” (станція призначення Цюрупинськ) у вагоні №67609362 вугілля марки АМ у вологому стані вагою 69тон. У залізничній накладній відправником зазначено, що поверхня вантажу уплотнена скребковим розрівнювачем, проведена профілактика пересипанням повареною сіллю, вантаж маркований вапном, розміщений і закріплений вірно згідно 4.1, 4.3, 8 гл. І прил. 14 к СМГС

Згідно акту загальної форми №31 від 14.02.2009р. (ст. Апостолово) встановлено, що у вагоні №67609362 завантаження вугілля нижче бортів на 20см., крім поглиблень над 5 люком праворуч по ходу потягу, довжиною 150см., шириною 120см., глибиною 30см. Течі вантажу не має.

На підставі акту загальної форми на станції Херсон було проведено комісійне переважування вагону №67609362 яким встановлено, що відповідно до накладної вантаж завантажений нижче бортів у вологому стані брутто 90000кг., тара с бруса 21000кг., нетто 6900кг., фактично виявилось брутто 87300кг., тара с бруса 21000кг., нетто 66300кг., тобто менше ніж вказано в накладній на 2700кг. Завантаження у вагоні нижче бортів на 20см., крім поглиблення над 5 люком, а саме з одної сторони вагону поглиблення довжиною 150см., шириною 120см., глибиною 30см. Течі вантажу не має. Люки та двері щільно закриті. У накладній зазначено, що вантаж маркований вапном. Фактично маркування на вантажі відсутнє. Вантажовідправником не виконані вимоги ТУ завантаження розд. 2 параграф 9 Правил перевезення вантажів ч. І розділ 15 п.6. Вагон технічно справний, що підтверджується актом про технічний стан вагону №4 від 15.02.09р. станції Херсон. Залізниця представила витяг з книги контрольного переважування в якій зазначено, що спірний вагон був переважений при відправленні за участю залізниці.

Встановлене актами свідчить про незбереження частини вантажу при перевезенні.

Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 314 Господарського кодексу України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України, встановлено, що  перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.

Відповідно до вимог пункту 113 Статуту залізниць України за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.

Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:

    а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;

    б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;

    в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено його вартість.

Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню у сумі 976,80грн. Судові витрати покладаються на перевізника згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

          

          1.   Позовні вимоги задовольнити.          

2. Стягнути з Одеської залізниці (м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експрес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Закритого акціонерного товариства "Херсонське обласне паливопостачальне підприємство "Херсоноблпаливо" (м. Херсон, вул. Маяковського, 9, р/р 26004047270301 в ХФ АБ „Брокбізнесбанк”, МФО 352372, код ЄДРПОУ 01883094) 976 /дев'ятсот сімдесят шість/ грн. 80коп. боргу, 102 /сто дві/ грн. 00коп. державного мита, 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00коп. за ІТЗ судового процесу.

Накази видати згідно ст. 116 ГПК України.

3. Відповідача ДП "Ровенькиантрацит" від відповідальності звільнити.

        

                   Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                                        

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення24.06.2009
Оприлюднено11.07.2009
Номер документу4020022
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/59-09-1667

Ухвала від 13.05.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 01.06.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 01.06.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Ухвала від 03.04.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Рішення від 24.06.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні