Рішення
від 24.06.2009 по справі 14/87-09-2098
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/87-09-2098

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"24" червня 2009 р.Справа  № 14/87-09-2098

За позовом  Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ";   

до відповідача:  ДП „Одеська залізниця”;  

про стягнення 3241,07грн.                                                                            

Суддя Горячук Н. О.

Представники:

Від позивача: за дов. Лахматова К.Г., за дов. Ткаченко Л.Л.;

Від відповідача: за дов. Гордієнко М.В.;

          

            В засіданні суду була оголошена перерва по 24.06.2009р. відповідно до ст. 77 ГПК України.

              Суть спору: Відкрите акціонерне товариство "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ"  звернулось до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з відповідача вартості нестачі вантажу у сумі 3241,07грн.  Відповідач проти позову заперечує з підстав викладених у відзиві на позов.      

          Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін встановлено наступне:

          На виконання умов укладеної між ВАТ "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ"  та Одеської залізниці угоди на перевезення вантажу на користь третьої особи „Moltinor Metals Limited” по залізничній накладній  № 45558402, відповідно до ст. 6 статуту залізниць України, у вагоні №53419677 та згідно до квитанції про приймання вантажу №45558402 позивачем 26.10.2008р. на адресу Ізмаїльського  морського торговельного порту по дорученню „Moltinor Metals Limited” було відвантажено 16 пачок прокату чорних металів вагою 69330кг.

          На станцію призначення вантаж прибув з нестачею маси, про що складені акти загальної форми № 1720 від 31.10.2008р. (ст. П”ятихатка-Стикова Придніпровської залізниці) , та комерційний акт №БН 756991/82/290 від 04.11.2008р. станції П”ятихатка  - порт Одеської залізниці, згідно яких було виявлено розходження маси вантажу менше на 0,98тон, ніж зазначено вантажовідправником в залізничній накладній. Вказаними актами встановлено: вантаж прокат чорних металів 16 пачок. Із загальної кількості одна пачка з нестандартними скрутками. Пачки у вагоні розміщені у два яруси, 12 на нижньому ярусі, 4пачки на верхньому ярусі, по дві пачки від дверей вагону. Порушена пачка знаходилася над 1люком по ходу потягу, друга від дверей. Пачки упаковані у захисний кожух та ув'язані трьома повздовжніми та трьома поперечними окантованими стрічками, доступу до вантажу немає. Кожна пачка має бірку з номером партії. Вагон технічно справний, безвірний, люки щільно закрити. Вищевикладене свідчить про незбереження частини вантажу при перевезенні.

Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 314 Господарського кодексу України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України, встановлено, що  перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.

Статтею 113 Статуту залізниць України, встановлено, що за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.

          Згідно п. 27 Правил видачі вантажів (розділ 8 Правил перевезень), затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, - Вантаж вважається доставленим без втрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та  масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.

                       При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить:      

- 2% маси, зазначеної в перевізних документах:

вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані; руда марганцева і хромова; кварцити у подрібненому стані (фракції 0-6 мм); мідний купорос;     хімічна сировина навалом; солі;  фрукти свіжі; овочі свіжі; шкіра оброблена і  мокросолона; тютюн; м'ясо свіже;

-  1,5% маси, зазначеної в перевізних документах:

вугілля деревне;  будівельні матеріали; кварцити в кусках; жири; риба солона;     мінеральні добрива;

           - 1% маси, зазначеної в перевізних документах:

мінеральне паливо; кокс; руда залізна; вовна немита; мило; м'ясо морожене; птиця бита всяка;  копченості м'ясні всякі;

- 0,5% маси всіх інших  вантажів.

          Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:

    а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;

    б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;

    в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено його вартість.

            Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню у сумі 3241,07грн., що складає вартість недостачі прокату чорних металів з урахуванням норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.

Судові витрати покладаються на відповідача згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

          1. Позов задовольнити.          

          

           2.Стягнути з Одеської залізниці (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в РУ „Промінвестбанк” м. Одеса, МФО 328801, ЄДРПОУ 01071315) на користь Відкритого акціонерного товариства "Запорізький металургійний комбінат "ЗАПОРІЖСТАЛЬ" (м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, 72, р/р 26003032840001 у АКБ „Індустріалбанк”, МФО 313849, ЄДРПОУ 00191230) 3241 /три тисячі двісті сорок одна/грн. 07 коп. вартість нестач вантажу, 102 /сто дві/ грн. 00 коп. держмита та 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00коп. витрат на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу.

          Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.

           Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                                        

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення24.06.2009
Оприлюднено11.07.2009
Номер документу4021281
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/87-09-2098

Ухвала від 28.04.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

Рішення від 24.06.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні