ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"07" серпня 2014 р. м.Київ К/800/39201/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),
судді Гончар Л.Я.,
Стрелець Т.Г.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Ленінського районного суду м.Севастополя від 16 квітня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 02 липня 2013 року у справі за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Севастопольської міської ради, треті особи: Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю «Сезам ЛТД», про визнання протиправним рішення та його скасування,-
ВСТАНОВИВ:
У червні 2010 року ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 звернулись до суду з адміністративним позовом до Севастопольської міської ради, з урахуванням заяви про зміну (доповнення) позовних вимог, просили визнати протиправним та скасувати рішення Севастопольської міської ради від 13 травня 2010 року №10265 в частині затвердження паспорту об'єкта продажу (лота) - земельної ділянки площею 0,10 га за адресою: АДРЕСА_1.
В обґрунтування позовних вимог позивачі зазначали, що під час прийняття оскаржуваного рішення відповідачем не дотримано вимог Закону України «Про планування та забудову територій», не перевірено відомості щодо придатності спірної земельної ділянки для будівництва через її характеристики, не враховані права та інтереси мешканців будинків, розташованих біля місця майбутнього будівництва, не організовано громадських обговорень.
Постановою Ленінського районного суду м.Севастополя від 16 квітня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 02 липня 2013 року, відмовлено у задоволенні позову.
Рішення суддів попередніх інстанцій мотивовані тим, що містобудівні умови та обмеження в технічному паспорті спірної земельної ділянки були встановлені в повній відповідності зі ст.ст.22, 23 Закону України «Про планування та забудову територій» згідно з місцевими правилами забудови, затвердженими належним чином органами місцевого самоврядування.
Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, ОСОБА_2 звернулась до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати судові рішення, ухвалити нове рішення про задоволення позову.
Заперечення на касаційну скаргу не надходили.
Заслухавши доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 є власниками квартир, розташованих за адресою: АДРЕСА_2.
Рішенням Севастопольської міської ради від 13 лютого 2008 року №3713 затверджено перелік земельних ділянок, право оренди на які реалізується на конкретних началах в формі аукціону. До вказаного переліку включена земельна ділянка площею 0,1 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими об'єктами соцкультпобута.
Відповідно до вказаного рішення, договору на виконання робіт між Управлінням з питань земельних, водних відносин і містобудування Севастопольської міської ради та ЗАТ «Севастопольський інститут гео-інженерно-технічних вишукувань» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі встановленням меж та площі в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку із вбудовано-прибудованими об'єктами соцкультпобуту, який узгоджений з Управлінням містобудування та архітектури Севастопольської міської державної адміністрації 10 жовтня 2008 року, Державною санітарно-епідеміологічною службою 21 жовтня 2008 року, Відділом державної служби охорони культурної спадщини УКіТ СМДА 27 жовтня 2008 року, Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в м.Севастополі 31 жовтня 2008 року, Головним управлінням Держкомзему в м.Севастополі 07 листопада 2008 року.
Рішенням Севастопольської міської ради від 17 березня 2009 року № 6527 затверджено технічний паспорт об'єкту продажу (лоту) від 2008 року.
12 квітня 2010 року Головним управлінням Держкомзему в м.Севастополі розроблено технічний паспорт земельної ділянки, яка виставляється на земельні торги (кадастровий номер земельної ділянки 8536400000:02:004:0072), за адресою: АДРЕСА_1, складовою частиною якого є містобудівні умови та обмеження.
13 травня 2010 року Севастопольською міською радою прийняте рішення №10265 «Про визнання такими, що втратили чинність рішення міської Ради від 17 березня 2009 №6257, від 10 червня 2009 № 7063, внесення змін в рішення міської Ради від 20 травня 2009 №6806, затвердження технічних паспортів об'єктів продажу (лотів), та умов продажу права оренди земельних ділянок, яке набувається на земельних торгах у формі аукціону», яким затверджені паспорти об'єктів продажу та умови продажу права оренди земельних ділянок,в тому числі площею 0,10 га за адресою: АДРЕСА_1, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими об'єктами соцкультпобуту.
Відповідно ч.1 ст.136 Земельного Кодексу України (у редакції, чинній на момент винесення оскаржуваного рішення) органи державної влади або органи місцевого самоврядування, уповноважені приймати рішення про відчуження земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об'єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної або комунальної власності, або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису), визначають перелік таких земельних ділянок для продажу на земельних торгах окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення містобудівного обґрунтування розміщення об'єкта.
Згідно ч.5, 7 ст.136 Земельного кодексу України технічний паспорт об'єкта продажу (лота) умови його продажу, у тому числі (у разі необхідності) вимоги щодо граничних термінів забудови земельної ділянки, розміру відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, визначення розміру пайової участі (внеску) у створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, затверджуються органом державної влади або органом місцевого самоврядування.
Документація із землеустрою щодо відведення земельних ділянок, які виставляються на аукціон, виготовляється на замовлення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.2, 3 ст.23 Закону України «Про планування та забудову територій», в редакції, яка діяла на момент спірних правовідносин, розміщення об'єктів містобудування на території населених пунктів та за їх межами здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень шляхом надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки згідно із затвердженою містобудівною документацією, регіональними або місцевими правилами забудови.
У разі відсутності місцевих правил забудови або при намірах забудови за межами населених пунктів містобудівні умови і обмеження забудови земельних ділянок, в тому числі передбачених для продажу на земельних торгах, встановлюється рішенням відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування на підставі містобудівного обґрунтування, яке підлягає громадського обговоренню.
Згідно ч.ч.1, 7, 11 ст.22 Закону України «Про планування та забудову територій», місцеві правила забудови розробляються для міст Києва та Севастополя, міст обласного значення, республіканського значення Автономної Республіки Крим. Для кожної окремої зони згідно з державними будівельними нормами встановлюються єдині умови і обмеження забудови та іншого використання земельних ділянок. При розробленні землевпорядної документації враховуються єдині умови і обмеження забудови та іншого використання земельних ділянок, визначені місцевими правилами забудови.
Судами встановлено, що рішенням Севастопольської міської ради від 18 листопада 1999 року № 392 затверджені Тимчасові правила використання та забудови території міста Севастополя, які діють до даного часу.
Земельна ділянка знаходиться у межах населеного пункту, містобудівні умови та обмеження в технічному паспорті спірної земельної ділянки були встановлені в повній відповідності до ст.ст.22, 23 Закону України «Про планування та забудову територій» згідно з місцевими правилами забудови, затвердженими належним чином органами місцевого самоврядування, а не на підставі містобудівного обґрунтування.
Затвердження технічних паспортів об'єктів продажу відноситься до компетенції місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, громадського обговорення вказаного питання закон не передбачає.
Оскаржуваним рішенням від 13 травня 2010 року № 10265 не вирішувалось питання внесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок, права на які підлягають продажу на земельних торгах, спірна земельна ділянка була внесена до переліку земельних ділянок для продажу на земельних торгах відповідно до рішення Севастопольської міської Ради від 13 лютого 2008 року № 3713 і на момент включення спірної земельної ділянки до вказаного переліку громадського обговорення містобудівного обґрунтування розміщення об'єкту не передбачалося.
Судами попередніх інстанцій обґрунтовано відхилені доводи позивачів про належність спірної земельної ділянки до прибудинкової території будинку по пр.Гагаріна,4 у м.Севастополі через відсутність доказів встановлення меж прибудинкової території вказаного будинку.
З урахуванням викладеного колегія суддів вважає вірним висновок судів першої та апеляційної інстанцій про відмову у задоволенні позовних вимог.
Доводи касаційної скарги встановлених обставин справи та висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Відповідно до ч.1 ст.224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись ст.ст.220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення.
Постанову Ленінського районного суду м.Севастополя від 16 квітня 2013 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 02 липня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2014 |
Оприлюднено | 22.08.2014 |
Номер документу | 40218978 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Голяшкін О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні