Постанова
від 14.07.2014 по справі 808/3598/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2014 року (09 год. 45 хв.) Справа № 808/3598/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Максименко Л.Я.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовною заявою: Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області, м. Запоріжжя

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Наталі 921 ЛТД», м. Запоріжжя

про: надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - позивач або ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області) звернулась із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Наталі 921 ЛТД» (далі - відповідач або ТОВ «Наталі 921 ЛТД»), в якому позивач просить суд надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Наталі 921 ЛТД» в розмірі 93 704,45 грн., з яких податковий борг по податку на додану вартість в розмірі 93 194,45 грн. та з податку на доходи фізичних осіб в розмірі 510,00 грн., за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Заявлені позовні вимоги обґрунтовує тим, що згідно даних особового рахунку платника податків у відповідача наявний податковий борг в розмірі 93 704,45 грн., в тому числі з податку на додану вартість в сумі 93 194,45 грн. та з податку на доходи фізичних осіб в сумі 510,00 грн., який на підставі ст. 95 Податкового кодексу України підлягає стягненню шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Позивач зазначає, що ним вживались всі першочергові заходи для погашення податкового боргу відповідно до вимог Податкового кодексу України, проте заборгованість залишається не сплаченою.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 06.06.2014 було відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 23.06.2014.

23.06.2014 Запорізьким окружним адміністративним судом винесено ухвалу про зупинення провадження у справі до 14.07.2014.

Відповідно до ухвали Запорізького окружного адміністративного суду від 14.07.2014 провадження у справі поновлено.

14.07.2014 від позивача по справі надійшло клопотання (вх. № 26991), в якому ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області просить суд зменшити суму податкового боргу з податку на додану вартість, у зв'язку із частковою сплатою відповідачем заборгованості, зарахуванням від'ємного значення у зменшення боргу з податку на додану вартість та подання до контролюючих органів уточнених розрахунків по деклараціям з ПДВ. Таким чином, згідно особового рахунку відповідача сума заборгованості з податку на додану вартість складає 43 859,40 грн., в тому числі сума недоїмки становить 38 811,75 грн. та пеня в розмірі 5 047,65 грн. Крім того, позивач просить суд визнати податкові вимоги в частині нарахування авансового прибутку в сумі 8 935,98 грн., з яких сума недоїмки становить 8 836,07 грн. та пеня в розмірі 99,91 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 137 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), позивач може протягом всього часу судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. До початку судового розгляду справи по суті позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. Заява про зміну позовних вимог повинна відповідати вимогам, які встановлені цим Кодексом для позовних заяв. У разі невідповідності такої заяви вимогам статті 106 цього Кодексу суд своєю ухвалою повертає її позивачу. Ухвала суду, прийнята за результатами розгляду питання про прийняття заяви про зміну позовних вимог, окремо не оскаржується.

Оскільки клопотання позивача не суперечить вимогам ст. 137 КАС України, судом прийняті до розгляду уточнені позовні вимоги.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, 14.07.2014 подав до суду заяву (вх. № 26992) про розгляд справи за відсутності представника ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області. Позов підтримує в повному обсязі, з урахуванням уточнених позовних вимог, згідно клопотання № 5260/08-10-29/014 від 11.07.2014.

В судове засідання 14.07.2014 представник відповідача також не з'явився. Поштова кореспонденція направлялась за адресою місцезнаходження ТОВ «Наталі 921 ЛТД», проте повернулась до суду 09.07.2014 з відміткою відділення поштового зв'язку - «за закінченням терміну зберігання».

Частиною 4 ст. 33 КАС України передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:

юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи те що, поштова кореспонденція направлялась відповідачу за адресою, яка відповідає реєстраційним відомостям, то згідно вимог ст.ст. 33 та 35 КАС України, слід вважати, що останній повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином.

За приписами ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин, суд дійшов до висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін, на підставі наявних у справі матеріалів, в порядку письмового провадження.

У зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі та з урахуванням положень ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Вивчивши матеріали справи, з'ясувавши обставини та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 30.05.2014 № 18756837, Товариство з обмеженою відповідальністю «Наталі 921 ЛТД» (код ЄДРПОУ 35450120) зареєстроване як юридична особа 02.10.2007, номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи - 1 103 102 0000 021056, за адресою: 69035, Запорізька область, м. Запоріжжя, Орджонікідзевський район, проспект Леніна, буд. 200, кв. 29.

Підпунктом 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України) визначено обов'язок платника податків подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

За правилами п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 203.1 статті 203 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Судом встановлено, що відповідачем були подані до ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області декларації з податку на додану вартість за такі періоди, зокрема:

- звітна податкова декларація від 20.12.2012 за листопад 2012 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 23 997,00 грн.;

- звітна податкова декларація від 21.01.2013 за грудень 2012 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 3 475,00 грн.;

- звітна нова податкова декларація від 20.02.2013 за січень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 224 397,00 грн.;

- звітна податкова декларація від 20.03.2013 за лютий 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 243,00 грн.;

- звітна нова податкова декларація від 23.04.2013 за березень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 78,00 грн.;

- звітна податкова декларація від 20.05.2013 за квітень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 4 455,00 грн.;

- звітна нова податкова декларація від 21.06.2013 за травень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 40,00 грн.;

- звітна податкова декларація від 22.07.2013 за червень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 1 086,00 грн.;

- звітна податкова декларація від 20.08.2013 за липень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 961,00 грн.;

- звітна податкова декларація від 20.09.2013 за серпень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 0,00 грн.;

- звітна нова податкова декларація від 21.10.2013 за вересень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 34 229,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 24.10.2013, згідно якої відповідачем збільшено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 32 775,00 грн. та сума штрафу, яка самостійно нарахована платником у зв'язку з виправленням помилки в сумі 983,00 грн.;

- звітна нова податкова декларація від 21.11.2013 за жовтень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 106,00 грн.;

- звітна податкова декларація від 20.01.2014 за грудень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 158,00 грн.;

- звітна нова податкова декларація від 21.02.2014 за січень 2014 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 3,00 грн.;

- звітна податкова декларація від 20.03.2014 за лютий 2014 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 117,00 грн.;

- звітна нова податкова декларація від 22.04.2014 за березень 2014 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 18,00 грн.;

- звітна податкова декларація від 20.01.2014 за грудень 2013 року, відповідно до якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 158,00 грн.;

Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Оскільки, сума задекларованих податкових зобов'язань не була сплачена відповідачем у встановлені законом строки, то вона набула статусу податкового боргу.

Отже, загальна сума податкового боргу відповідача з податку на додану вартість за вказаний період, відповідно до вищезазначених податкових декларацій, становить 327 121,00 грн.

Проте, заборгованість з податку на додану вартість була зменшена внаслідок подання відповідачем до ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області уточнюючих розрахунків, зокрема:

- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (за серпень 2013 року) від 04.02.2014, згідно якого суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню в бюджет зменшено на 32 700,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (за вересень 2013 року) від 04.02.2014, згідно якого суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню в бюджет зменшено на 34 200,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (за грудень 2013 року) від 02.07.2014, згідно якого суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню в бюджет зменшено на 158,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (за січень 2014 року) від 02.07.2014, згідно якого суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню в бюджет зменшено на 3,00 грн.;

Також, відповідачем надані до контролюючого органу:

- податкова декларація від 20.05.2014 за квітень 2014 року, згідно якої сума від'ємного значення податку на додану вартість, яка підлягає зарахуванню у зменшення суми податкового боргу становить 9 566,00 грн.;

- податкова декларація від 20.06.2014 за травень 2014 року, згідно якої сума від'ємного значення податку на додану вартість, яка підлягає зарахуванню у зменшення суми податкового боргу становить 9 000,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 02.07.2014, згідно якого сума від'ємного значення податку на додану вартість, яка підлягає зарахуванню у зменшення суми податкового боргу становить 23 212,00 грн.;

- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 02.07.2014, згідно якого сума від'ємного значення податку на додану вартість, яка підлягає зарахуванню у зменшення суми податкового боргу становить 16 720,00 грн.

Крім того, за відповідачем рахується заборгованість з податку на додану вартість в сумі 39 228,75 грн., яка виникла в результаті несплати відповідачем узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеного платнику податків контролюючим органом за результатами проведення документальної позапланової невиїзної перевірки.

Так, в період з 19.03.2014 по 25.03.2014 головним податковим ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління податкового аудиту ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області Астрейко А.А. проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Наталі 921 ЛТД» (код ЄДРПОУ 35450120) з питання достовірності визначення показників, відображених в декларації з податку на додану вартість за серпень, вересень 2013 року, за результатами якої 31.03.2014 складено акт № 42/08-29-22-1308/35450120. Даний акт підписано директором та головним бухгалтером ТОВ «Наталі 921 ЛТД», а також отримано його примірник 31.03.2014, про що свідчать підписи вказаних осіб в акті перевірки.

На підставі акту перевірки від 31.03.2014 № 42/08-29-22-1308/35450120, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 14.04.2014 № 0000032213/2963, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в сумі 31 383,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 7 845,75 грн. грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення отримано головним бухгалтером відповідача 14.04.2014, що підтверджується особистим підписом даної особи на корінці податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідачем не надано суду жодних доказів, які б свідчили про оскарження ТОВ «Наталі 921 ЛТД» податкового повідомлення-рішення від 14.04.2014 № 0000032213/2963, отже, грошові зобов'язання за ним вважаються узгодженими.

З огляду на те, що сума узгоджених грошових зобов'язань, визначена ТОВ «Наталі 921 ЛТД» даним податковим повідомленням-рішенням, відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачена, за відповідачем рахується заборгованість з податку на додану вартість в розмірі 39 228,75 грн.

Крім того, згідно приписів п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до п. 131.1 ст. 131 Податкового кодексу України, нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.

Як вбачається із наданих позивачем карток особового рахунку платника податків, за ТОВ «Наталі 921 ЛТД» обліковується залишок несплаченої пені з податку на додану вартість в розмірі 5 047,65 грн., нарахованої відповідачу за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань.

Таким чином, враховуючи зменшення податкового боргу за рахунок подання відповідачем до контролюючих органів уточнюючих розрахунків, а також беручи до уваги часткове погашення відповідачем суми податку на додану вартість, заборгованість ТОВ «Наталі 921 ЛТД» з податку на додану вартість становить 43 859,40 грн., з яких недоїмка складає 38 811,75 грн. та пеня в розмірі 5 047,65 грн., що підтверджується наданою позивачем довідкою про заборгованість та карткою особового рахунку платника податків.

Також, відповідач має податковий борг з податку на доходи фізичних осіб в сумі 510,00 грн., який виник на підставі наступного.

14.03.2014 головним державним інспектором сектору майнових податків та зборів управління доходів і зборів з фізичних осіб Малиш О.О. проведено камеральну перевірку ТОВ «Наталі 921 ЛТД» (код ЄДРПОУ 35450120) з питання несвоєчасного подання податкової звітності - податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за ІІ квартал 2013 року. В ході перевірки встановлено порушення відповідачем п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16, п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 176.2 (б) ст. 176 Податкового кодексу України, які відображені в акті камеральної перевірки з питання несвоєчасного подання податкової звітності від 14.03.2014 № 12/1704/35450120. За неподання податкової звітності у строки, визначені законодавством, або її затримку відповідальність платника податку передбачена п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України. Вищезазначений акт перевірки отримано уповноваженою особою відповідача 03.04.2014, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

На підставі акту перевірки від 14.03.2014 № № 12/1704/35450120, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 10.04.2014 № 0000171704, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 510,00 грн. грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення отримано уповноваженою особою відповідача 06.05.2014, про що свідчить наявна у справі копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення. Відповідач не надав суду доказів оскарження вказаного податкового повідомлення-рішення, отже грошові зобов'язання визначені за ним вважаються узгодженими.

Оскільки, відповідачем у встановлені законодавством строки сума грошового зобов'язання за податковим повідомленням-рішенням від 10.04.2014 № 0000171704 в розмірі 510,00 грн. залишається не сплаченою, то вона набула статусу податкового боргу.

Крім того, за відповідачем рахується податковий борг з авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств за період з 30.03.2014 по 30.06.2014 в розмірі 8 935,98 грн., в тому числі недоїмка складає 8 836,07 грн. та пеня в розмірі 99,91 грн.

За приписами п. 152.1 ст. 152 Податкового кодексу України, податок на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Кодексу.

Пунктом 152.9 ст. 152 Податкового кодексу України визначено, що для цілей цього розділу використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Базовим податковим (звітним) періодом для цілей цього розділу є календарний квартал або календарний рік для платників податків, визначених у пункті 57.1 статті 57 цього Кодексу.

Згідно п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.

У складі річної податкової декларації платником податку подається розрахунок щомісячних авансових внесків, які мають сплачуватися у наступні дванадцять місяців. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов'язань.

Податкова декларація та розрахунок щомісячних авансових внесків за базовий звітний (податковий) рік подаються протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Судом з'ясовано, що 03.03.2014 ТОВ «Наталі 921 ЛТД» подано до ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2013 рік, згідно якої відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток за звітній (податковий) рік, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету на загальну суму 74 229,00 грн. Авансовий внесок (1/12 нарахованої до сплати загальної суми податку на прибуток за звітний (податковий) рік, що підлягає сплаті щомісячно у березні - грудні 2014 року та січні - лютому 2015 року) становить 6 186,00 грн.

Оскільки у передбачений законом термін відповідач не сплатив до бюджету задекларовану суму податкового зобов'язання (авансовий внесок з податку на прибуток приватних підприємств) за період з 30.03.2014 по 30.06.2014 в повному обсязі, то дані грошові зобов'язання набули статусу податкового боргу.

Крім того, за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань відповідачу була нарахована пеня, залишок якої на сьогодні становить 99,91 грн.

Підсумовуючи наведені, встановлені судом обставини, відповідач має податковий борг на загальну суму 53 305,38 грн., з яких податковий борг з податку на додану вартість становить 43 859,40 грн., по авансовим внескам з податку на прибуток приватних підприємств заборгованість складає 8 935,98 грн. та з податку на доходи фізичних осіб - 510,00 грн.

Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Як зазначено у п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Пунктом 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України визначено, що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання податкового повідомлення-рішення.

Вищенаведеними нормативними актами не передбачено направлення податкових вимог в інших випадках.

З матеріалів справи судом встановлено, що 04.03.2013 позивачем сформовано податкову вимогу форми «Ю» № 126 на загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями в розмірі 247 035,87 грн., яка отримана головним бухгалтером відповідача 04.03.2014, що підтверджується особистим підписом даної особи на корінці податкової вимоги

На даний час податкова вимога форми «Ю» від 04.03.2014 № 126 в порядку визначеному ст. 60 Податкового кодексу України позивачем не відкликана, оскільки з моменту її винесення заборгованість, яка рахується за відповідачем залишається не погашеною, про що свідчать наявні в матеріалах справи картки особових рахунків платника податків.

Згідно з пп. 95.1 - 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно п. 88.1 ст. 88 Податкового кодексу України, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Відповідно до вимог п. 89.3 ст. 89 Податкового кодексу України, майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.

На виконання приписів ст. 89 Податкового кодексу України, позивачем прийнято рішення № 28 від 30.12.2013 про опис майна у податкову заставу, на підставі якого податковим керуючим було складено акт опису майна № 4 від 04.02.2014. З даного акту вбачається, що у власності боржника знаходиться автомобіль RENAULT SANDERO, державний номер НОМЕР_2, колір червоний, рік випуску 2013Ю, номер двигуна НОМЕР_3, номер кузова НОМЕР_4, в кількості одна штука, балансова вартість якого згідно експертної оцінки становить 114 900,00 грн.

Судом встановлено, що 21.01.2014 позивач звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом про стягнення з рахунків платника податків - ТОВ «Наталі 921 ЛТД» коштів в розмірі 88 921,65 грн. в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість та авансовим внескам з податку на прибуток. Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 18.02.2014 по справі № 808/465/14 адміністративний позов задоволено частково, стягнуто кошти з розрахункових рахунків ТОВ «Наталі 921 ЛТД» в розмірі 67 395,47 грн. у рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість, в задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Зазначена постанова набрала законної сили 14.04.2014.

В подальшому, з метою виконання рішення суду та стягнення з відповідача в дохід держави суми податкового боргу, ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області направлено на адресу Запорізького регіонального управління ПАТ КБ «Приватбанк» у м. Запоріжжі, наступні інкасові доручення (розпорядження):

- № 93 від 28.05.2014 на суму 51 829,47 грн. відповідно до реєстру № 129942 від 10.06.2014, яке повернуте без виконання, у зв'язку з відсутністю коштів на рахунку платника.;

- № 94 від 28.05.2014 на суму 51 829,47 грн. відповідно до реєстру № 129948 від 10.06.2014, яке повернуте без виконання, у зв'язку з відсутністю коштів на рахунку платника.

На адресу АТ «Райффайзенк банк Аваль» у м. Києві позивачем направлялись наступні інкасові доручення (розпорядження):

- № 97 від 28.05.2014 на суму 51 829,47 грн., яке повернуто з відміткою про виконання, в межах залишку коштів на рахунку у розмірі 92,91 грн.;

- № 96 від 28.05.2014 на суму 51 829,47 грн., яке повернуте без виконання, у зв'язку з відсутністю коштів на рахунку платника.

На адресу ПАТ «Діамантбанк» у м. Києві позивачем направлено інкасове доручення (розпорядження) № 95 від 28.05.2014 на суму 51 829,47 грн., яке повернуте без виконання, у зв'язку з відсутністю коштів на рахунку платника.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно зі ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З урахуванням викладеного, оскільки на час розгляду справи заборгованість відповідача в сумі 53 305,38 грн. залишається не сплаченою в добровільному порядку, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищезазначене та керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 14, 71, 86, 94, 128, 159-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Наталі 921 ЛТД» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, - задовольнити повністю.

Надати Державній податковій інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області дозвіл на погашення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Наталі 921 ЛТД» (69035, Запорізька область, м. Запоріжжя, Орджонікідзевський район, проспект Леніна, буд. 200, кв. 29, код ЄДРПОУ 35450120) у сумі 53 305,38 (п'ятдесят три тисячі триста п'ять гривень 38 коп.) грн. за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Наталі 921 ЛТД», що перебуває у податковій заставі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2014
Оприлюднено26.08.2014
Номер документу40223577
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3598/14

Ухвала від 14.07.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 06.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Постанова від 14.07.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні