Постанова
від 15.08.2014 по справі 823/2244/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2014 року справа № 823/2244/14

10 год. 10 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

секретар судового засідання - Литвинчук В.М.,

за участю представників:

позивача - Петренка В.О.,

відповідача - Терещенка С.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Золотоніського районного споживчого товариства до Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області про скасування рішення,

встановив:

Золотоніське районне споживче товариство подало позов, в якому просить визнати безпідставним та скасувати рішення Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області "Про застосування фінансових санкцій" від 23 травня 2014 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на ті обставини, що рішення є незаконним, оскільки для проведення перевірки було залучено особу ІНФОРМАЦІЯ_1, яку візуально не можна ідентифікувати як підлітка, на вигляд ця особа не викликає сумнівів щодо її повноліття.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, позов просив задовольнити з підстав, викладених в адміністративному позову.

Представник відповідача надав письмові заперечення проти позову, у яких зазначив, що 28.01.2014 було встановлено факт продажу алкогольних напоїв особі, якій не виповнилося 18 років. За наслідками даного порушення Золотоніською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Черкаській області прийнято рішення про застосування до Золотоніського районного споживчого товариства фінансових санкцій в розмірі 6800 грн., а тому у задоволенні позовних вимог позивача слід відмовити в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Золотоніське районне споживче товариство, зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Золотоніської міської ради з 26.12.1991 року, ідентифікаційний код 01773891.

Працівниками відділу кримінальної міліції у справах дітей Золотоніського МВ УМВС України в Черкаській області проводились оперативно-профілактичні заходи по виявленню фактів реалізації неповнолітнім алкогольних напоїв та тютюнових виробів в закладах роздрібної торгівлі.

В ході проведення даних заходів співробітниками відділу кримінальної міліції у справа дітей Золотоніського МВ УМВС України в Черкаській області встановлено, що 28.01.2014, продавцем магазину № 94, що розташований: Черкаська обл., Золотоніський р-н, с. Піщане, вул. 125 Б, гр. ОСОБА_3 реалізовано 1 пляшку пива "Зіберт" особі, яка не досягла 18 років, а саме: ОСОБА_4 (ІНФОРМАЦІЯ_1). За висновком перевірки позивачем порушено вимоги статті 15 3 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а саме: продаж особі, що не досягла 18 років алкогольних напоїв.

В подальшому, начальником Золотоніського МВ УМВС України в Черкаській області Шинкаренком С.М. внесено подання до Головного управління Міністерства доходів і зборів України в Черкаській області щодо притягнення зав магазину № 94 Золотоніського районного споживчого товариства до відповідальності згідно чинного законодавства України.

На підставі вищенаведеного, рішенням Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області "Про застосування фінансових санкцій" від 23 травня 2014 року № 290/22-008/2/01773891 застосовано та зобов'язано позивача сплатити в установленому законодавством порядку штрафу у розмірі 6800 грн. згідно з абз. 8 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Спеціальним законом який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України є Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP (надалі за текстом - Закон № 481/95-BP).

Відповідно до частини одинадцятої статті 15 Закону № 481/95-BP роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років (п. 2 ч. 1 ст. 153 Закону № 481/95-BP).

Абзацом 8 частини другої статті 17 Закону № 481/95-BP встановлено, що до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення вимог статті 15 3 цього Закону - 6800 гривень.

Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону № 481/95-BP передбачено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами державної податкової служби та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

У ході дослідження матеріалів справи, зокрема, копії паспорту ОСОБА_4, серії НОМЕР_1, виданого 03.09.2013 Золотоніським РВ УМВС України у Черкаській області, судом встановлено, що на момент проведення перевірки, останньому виповнилося 17 років.

Відповідно до частини 4 статті 15 3 Закону № 481/95-BP продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов'язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.

Системний аналіз зазначених вище правових норм свідчить про те, що вказаними нормами запроваджено заборону імперативну характеру на продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18-ти років.

Враховуючи те, що частиною 4 статті 15 3 Закону № 481/95-BP продавця наділено правом отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, документи, які підтверджують вік такого покупця, а отже, ця вимога має спонукати суб'єкта господарювання дотримуватися відповідного рівня обачності, який би унеможливлював порушення чітко визначеної заборони продавати неповнолітній особі зазначену продукцію. Відсутність у продавця сумніву щодо віку покупця та продаж у зв'язку з цим забороненого товару неповнолітній особі не може бути підставою звільнення суб'єкта господарювання від відповідальності.

Такий зміст правового регулювання відповідає правовій позиції Верховного Суду України, висловленій у постанові від 26.03.2013 року № 21-48а13.

Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення; в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а вимоги такими, в задоволенні яких необхідно відмовити.

Враховуючи викладене, керуючись ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

постановив:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Стягнути з Золотоніського районного споживчого товариства (19700, Черкаська область, м. Золотоноша, вул. Шевченка, 153, ідентифікаційний код 01773891) в дохід Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1644 (одна тисяча шістсот сорок чотири) грн. 30 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.О. Гаврилюк

Постанова складена в повному обсязі 20.08.2014.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2014
Оприлюднено29.08.2014
Номер документу40246515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2244/14

Ухвала від 31.07.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Постанова від 15.08.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 24.07.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні