Постанова
від 22.08.2014 по справі 713/1465/14-п
ВИЖНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 713/1465/14-п

Провадження №3/713/566/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.08.2014 м. Вижниця

Вижницький районний суд у складі головуючого судді Пилип'юка І.В., за участю прокурора Перча Ю.М., секретаря Паучек Є.В., порушника ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Вижниця справу про адміністративне правопорушення, яка поступила з УСБ України в Чернівецькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродження с. Лукавці Вижницького району Чернівецької області, жителя АДРЕСА_1, громадянина України, одруженого, на утриманні двоє неповнолітніх дітей, з освітою вищою, звільненого з посади начальника відділу Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області 04.06.2014 року, тимчасово не працюючого, раніше до адміністративної відповідальності не притягувався,

за ст.172-7 ч.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 згідно із підпунктом «в» п.1 ч.1 ст.4 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» був суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення - державний службовець.

Відповідно до ч.1 ст.14 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» особи, зазначені у пункті 1 та підпунктах "а", "б" пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані уживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів; невідкладно у письмовій формі повідомляти безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів.

ОСОБА_1, працюючи на посаді начальника відділу Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області, будучи посадовою особою органу державної влади та державним службовцем 6 категорії 12 рангу, попередженим про спеціальні обмеження, встановлені законами України щодо необхідності невідкладно у письмовій формі повідомляти безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів, передбачені п.2 ч.1 ст.14 ЗУ «Про засади запобігання та протидії корупції», при виникненні конфлікту інтересів у вигляді погодження проектів землеустрою щодо безоплатного відведення земельних ділянок у власність близьким особам - своїй дружині ОСОБА_2 07.08.2013 року, та своїй матері - ОСОБА_3 05.11.2013 року, не повідомив письмово керівництво головного управління Держземагентства в Чернівецькій області про його наявність.

Крім того, дружина ОСОБА_2 є співзасновником приватного підприємства «Слава-зем» (м. Вашківці, Вижницького району, вул. Соборна, 11, код ЄДРПОУ 34831607), яке здійснює комерційну діяльність на території Вижницького району щодо виготовлення проектно-технічної документації із землеустрою по приватизації та оренді земельних ділянок, зміні їх цільового призначення, за що отримує грошову винагороду (дохід), а ОСОБА_2 - відповідний прибуток.

Відповідно до своїх посадових обов'язків ОСОБА_1 видавав відповідні висновки та погодження проектним організаціям щодо проектів землеустрою, здійснював контроль за усуненням їх недоліків та контроль за виконанням вимог державної землевпорядної експертизи. Таким чином, ПП «Слава-зем», засновником якого є ОСОБА_2, був підконтрольним суб'єктом для державного службовця ОСОБА_1

Тобто у ОСОБА_1 був присутній конфлікт інтересів в частині сприяння із використанням своїх службових повноважень підприємницькій діяльності підприємства, прибуток від діяльності якого отримує його дружина, про що він протиправно не повідомив свого безпосереднього керівника - начальника головного управління Держземагентства у Чернівецькій області.

Так наказом №845-кт/а від 09.11.2012 року ОСОБА_1 призначено на посаду начальника відділу Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області. 03.07.2012 року ОСОБА_1 прийняв присягу державного службовця.

09.12.2012 року ОСОБА_1 під особистий підпис ознайомився із попередженням про встановлені ЗУ «Про державну службу» та ЗУ «Про засади запобігання та протидії корупції» обмеження, пов'язані із прийняттям на державну службу та її проходження.

Відповідно до посадової інструкції начальника відділу Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області, погодженої начальником ГУ Держземагентства у Чернівецькій області та затвердженої наказом даного відділу №03-ОД від 28.01.2013 року начальник відділу несе персональну відповідальність перед начальником Головного управління Держземагентства за виконання покладених на відділ завдань та функцій, безпосередньо здійснює керівництво діяльністю відділу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, координує роботу щодо реалізації заходів, спрямованих на запобігання проявам корупції державними службовцями відділу.

07.08.2013 року начальник відділу Держземагентства у Вижницькому районі ОСОБА_1 підписав висновок №03/248 про розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність своїй дружині ОСОБА_2 для особистого селянського господарства на території Карапчівської сільської ради площею 2 га. Зазначений проект виготовлено ПП «Слава-зем».

Крім цього, 05.11.2013 року, начальник відділу Держземагентства у Вижницькому районі ОСОБА_1 підписав висновок №03/425 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність своїй матері ОСОБА_3 для індивідуального садівництва на території м. Вижниця площею 0,10 га.

Згідно витягу з державного реєстру реєстрації речових прав на нерухоме майно (лист реєстраційної служби у Вижницькому районі №05-09/29 від 25.07.2014 р.) вказані земельні ділянки приватизовані та зареєстровано право власності за ОСОБА_2 та ОСОБА_3 відповідно.

Згідно із формою №1 заяви про видачу паспорта від 09.08.2000 року ОСОБА_1 його матір'ю є ОСОБА_3. А відповідно до інформації відділу ДРАЦС головного управління юстиції у Чернівецькій області (лист №3747/05-02-05 від 30.07.2014 р.) ОСОБА_2 одружилась із ОСОБА_1 у 2005 році (акт № 896).

Поряд з цим, ОСОБА_1 за період з 01.07.2013 року по 05.06.2014 року підписано та погоджено 289 технічних документацій та проектів землеустрою, що виготовлені та передані на реєстрацію ПП «Слава-зем», що підтверджено листом відділу Держземагентства у Вижницькому районі №10-28-0.7-94/2-14 від 25.07.2014 року. Зокрема, тільки у 2014 році ОСОБА_1 підписав висновки та погодив проекти землеустрою, що виготовлені ПП «Слава-зем» громадянам ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12

В результаті цього, ПП «Слава-зем» отримало прибуток, що підтверджується довідкою вказаного підприємства від 30.07.2014 року щодо вартості виготовлення одиниці проектно-технічної документації у розмірі 2000,00 грн., листом ДПІ у Вижницькому районі № 1003/9/24-01-18/09 від 25.07.2014 року із додатком - податковими деклараціями ПП «Слава-зем», відповідно до яких за 2013 рік підприємство отримало дохід у розмірі 267936,00 грн., а за І півріччя 2014 року - 109100,00 грн.

Відповідно до справи податкового обліку ПП «Слава-зем» ОСОБА_2 є співзасновником вказаного товариства та власником частки статутного фонду у розмірі 50%, то згідно із п.10.2 статуту підприємства отримувала 50% від чистого прибутку ПП «Слава-зем» в якості дивідендів.

ОСОБА_1 відповідно до статуту ПП «Слава-зем» та протоколу зборів його засновників (учасників) від 18.08.2010 року був першим співзасновником вказаного підприємства. Тобто, він достеменно знав, що новим співзасновником підприємства є його дружина.

Таким чином, у зв'язку із розглядом ОСОБА_1 та погодженнями у 2013-2014 роках ним проектно-технічної документації, виготовленої ПП «Слава-зем», у нього виникали суперечності між особистими майновими інтересами близьких йому осіб (ОСОБА_2.) та його службовими повноваженнями, наявність яких могла вплинути на об'єктивність або неупередженість прийнятих ним рішень - тобто наявний конфлікт інтересів.

04.06.2014 року наказом в.о. голови Держземагентства України №223-кт/а ОСОБА_1 звільнено з посади начальника відділу Держземагентства у Вижницькому районі за угодою сторін. Водночас, порушення п.2 ч.1 ст.14 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» та ст.172-7 КУпАП допущені ОСОБА_1 до моменту звільнення з посади та у зв'язку із виконанням функцій держави.

Відповідно до листа Держземагентства України №11-28-0.30-8464/2-14 від 17.07.2014 року та листа начальника головного управління Держземагентства в Чернівецькій області № 0-24-0.10-3096/2-14 від 30.07.2014 року повідомлень, інформацій чи звернень державних службовців, осіб, уповноважених на виконання функцій держави, територіальних органів Держземагентства у Чернівецькій області щодо наявності у них конфлікту інтересів під час виконання службових повноважень з 01.07.2013 року та по даний час не надходило та не було зареєстровано, що підтверджується журналами реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, журналами особистого прийому громадян, журналами реєстрації вхідної документації ГУ Держземагентства України в Чернівецькій області за 2013-2014 роки.

Всупереч вимог п.2 ч.1 ст.14 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» та ст. 172-7 КУпАП ОСОБА_1 з 01.07.2013 року по 04.06.2014 року та по даний час не повідомив своє безпосереднє керівництво - начальника Головного управління Держземагентства в Чернівецькій області про наявність у нього конфлікту інтересів.

Своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-7 КУпАП.

В суді ОСОБА_1 свою вину визнав частково, а саме, що не мав права підписувати висновки про погодження проектів землеустрою щодо безоплатного відведення земельних ділянок у власність своїй дружині ОСОБА_2 та своїй матері - ОСОБА_3 Щодо наявності конфлікту інтересів у зв'язку з погодженням ним у 2013-2014 роках проектно-технічної документації, виготовленої ПП «Слава-зем», заперечував.

Прокурор Перч Ю.М. в судовому засіданні підтримав складений відносно ОСОБА_1 протокол про притягнення його до адміністративної відповідальності, вважав що в його діях є склад правопорушення передбаченого ст.172-7 ч.1 КУпАП.

Суд заслухавши ОСОБА_1, прокурора Перча Ю.М., дослідивши матеріали справи вважає, що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7 КУпАП, останній винен у його вчиненні та підлягає адміністративній відповідальності з наступних підстав.

На підставі ст.1 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» - корупційне правопорушення умисне діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у ч.1 ст.4 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, цивільно-правову та дисциплінарну відповідальність.

Згідно пп."в" п.1 ч.1 ст.4 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» ОСОБА_1 є суб'єктом відповідальності за корупційне правопорушення, оскільки є державним службовцем.

Факт правопорушення підтверджується письмовим доказами дослідженими в судовому засіданні, зокрема:

протоколом №17 від 05.08.2014 року, складеного старшим оперуповноваженим в ОВС відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління СБ України в Чернівецькій області, яким встановлено факт правопорушення (а.с.2-6);

копією наказу №845-кт/а від 09.11.2012 року голови Державного агентства земельних ресурсів України про призначення ОСОБА_1 на посаду начальника відділу Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області (а.с.29);

копією присяги державного службовця, прийнятої ОСОБА_1 03.07.2012 року (а.с.30);

копією попередження про встановлені ЗУ «Про державну службу» та ЗУ «Про засади запобігання та протидії корупції» обмеження, пов'язані із прийняттям на державну службу та її проходженням, з якими 09.12.2012 року ознайомився ОСОБА_1 (а.с.31);

копією положення про Відділ Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області (а.с.32-39);

копією змін до положення про Відділ Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області (а.с.40-41);

копією розподілу обов'язків між начальником Відділу Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області, заступником начальника Відділу Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області, затвердженого 28.01.2013 року за №03-09 (а.с.42-45);

копією наказу №223-кт/а від 04.06.2014 року про звільнення ОСОБА_1 з посади начальника Відділу Держземагентства у Вижницькому районі Чернівецької області за угодою сторін відповідно до п.1 ст.36 КЗпП України (а.с.52);

копією листа відділу Держземагентства у Вижницькому районі №10-28-0.7-94/2-14 від 25.07.2014 року, де вказано, що ПП «Слава-Зем» з 01.07.2013 року по 05.06.2014 року було передано на реєстрацію 289 технічних документацій та проектів землеустрою, щодо відведення земельних ділянок у власність (а.с.58);

копією проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3, в якому наявний підписаний ОСОБА_1 висновок №03/425 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність своїй матері ОСОБА_3 для індивідуального садівництва на території м. Вижниця площею 0,10 га (а.с.59-75);

копією виготовленого ПП «Слава-зем» проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2, в якому наявний підписаний ОСОБА_1 висновок №03/248 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність своїй дружині ОСОБА_2 для особистого селянського господарства на території Карапчівської сільської ради площею 2 га (а.с.76-93);

копіями погоджених ОСОБА_1 висновків про погодження документації із землеустрою, виготовлених ПП «Слава-зем» громадянам ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12 (а.с.94-111);

копією листа Держземагентства України №11-28-0.30-8464/2-14 від 17.07.2014 року та копією листа начальника головного управління Держземагентства в Чернівецькій області №0-24-0.10-3096/2-14 від 30.07.2014 року, де вказано, що повідомлень, інформацій чи звернень державних службовців, осіб, уповноважених на виконання функцій держави, територіальних органів Держземагентства у Чернівецькій області щодо наявності у них конфлікту інтересів під час виконання службових повноважень з 01.07.2013 року та по даний час не надходило та не було зареєстровано, що підтверджується журналами реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, журналами особистого прийому громадян, журналами реєстрації вхідної документації ГУ Держземагентства України в Чернівецькій області за 2013-2014 роки (а.с.9-10);

копією листа начальника Відділу ДРАЦС реєстраційної служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області №3747/05-02-05 від 30.07.2014 року, де вказано про наявність державної реєстрації шлюбу ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, актовий запис про шлюб №896 від 16.07.2005 року (а.с.12);

копією справи податкового обліку ПП «Слава-Зем», де вказано, що ОСОБА_2 є співзасновником вказаного товариства та власником частки статутного фонду у розмірі 50% (а.с.14-16);

копією протоколу №2 зборів засновників (учасників) ПП «Слава-Зем» від 18.08.2010 року та копією Статуту, де вказано, що ОСОБА_1 був першим співзасновником вказаного підприємства (а.с.21-23).

За таких обставин Суд прийшов до висновку, що у ОСОБА_1, у зв'язку із розглядом ним та погодженням у 2013-2014 роках проектно-технічних документацій, виготовлених ПП «Слава-Зем», виникали суперечності між особистими майновими інтересами близьких йому осіб (ОСОБА_2.) та його службовими повноваженнями, наявність яких могла вплинути на об'єктивність або неупередженість прийнятих ним рішень - тобто виник конфлікт інтересів, чим він порушив вимоги ч.1 ст.14 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та вчинив адміністративне корупційне правопорушення передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Відповідно вимог ст.33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Обставин, що пом'якшують та обтяжують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено. За таких обставин Суд вважає застосувати до ОСОБА_1 стягнення в межах мінімальної санкції передбаченої ч.1 ст.172-7 КУпАП, що буде сприяти меті виховання та недопущення в подальшому скоєння правопорушень як правопорушником, так і іншими особами.

При накладенні стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, ступінь вини і особу порушника.

Таким чином, суд приходить до висновку про те, що в діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, встановлений ч.1 ст.172-7 КУпАП та ч.1 ст.14 ЗУ «Про засади запобігання та протидії корупції».

Також підлягає до стягнення з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 36,54 коп..

На підставі викладеного, ч.1 ст.14 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції», ст.172-7 ч.1 КУпАП, керуючись ст.ст. 283, 284, 285, 287-289 КУпАП, Суд,-

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.172-7 ч.1 КУпАП та призначити стягнення у виді штрафу в розмірі 170,00 грн. (сто сімдесят гривень).

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в сумі 36,54 грн. (тридцять шість гривень 54 коп.).

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Чернівецької області через Вижницький районний суд протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: І. В. Пилип'юк

СудВижницький районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення22.08.2014
Оприлюднено11.09.2014
Номер документу40251190
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —713/1465/14-п

Постанова від 22.08.2014

Адмінправопорушення

Вижницький районний суд Чернівецької області

Пилип'юк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні